witam panow mam male pytanko

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
pawel----b
Posty: 323
Rejestracja: czw gru 28, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: warszawa

witam panow mam male pytanko

Post autor: pawel----b » sob sty 13, 2007 3:23 pm

witajcie mam do was male pytnko takie ogolne czy explorer 1996 rok 4,0 to bardzo awaryjna maszyna ????
mialem pare lat temu f-150 i bylem z niego bardzo zadowolony chyba najlepszy samochod jaki mialem a jutro wybieram sie po explorera i potrzebuje wsparcia :D bo i tak raczej go kupie ale powiedzcie co sie psuje i na co zwracac uwage
pozdrawiam

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » ndz sty 14, 2007 8:23 pm

Powiem tak. Zależy jak utrzymany!
Każde auto może być dobre lub złe.
Zwróć uwagę na elektrycznie dołączany reduktor - czy się faktycznie załączają napedy...
To stosunkowo popularna usterka w autach które sie sprzedaje.
poza tym to wszystko co w innych autach - zawieszenia, automaty, i rozrządy... czasem zdarza się że słychac jak szklaneczki stukają w silniku.

Ale jak mówiłem - wszystko zależy od tego jak był utrzymany - są tez fajne egzęplarze, nie ma co się załamywać.
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
adr78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: śr lut 08, 2006 12:28 pm
Lokalizacja: Białowieża
Kontaktowanie:

Post autor: adr78 » pn sty 15, 2007 8:02 am

zwroc uwage na stan opon... tzn czy bieznik jest rownomiernie zuzyty
przejedz sie i zobacz czy nie ma tendencji do "sciagania" w jedna strone

ps
poza tym, jak przy kazdym samochodzie uzywanym... najlepiej sprawdzic wszystko mozliwie dokladnie
-> F Xp'97 <-

Awatar użytkownika
Mikado
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 7:46 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Mikado » pn sty 15, 2007 9:58 am

pewnie dzisiaj już "po ptokach" ale ktoś na forum opisywał, że explorery z 96-97 miały bardzo awaryjny silnik... pytanie tylko jaką wersję masz zamiar kupić? :)2

Lawyer-liar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn sty 15, 2007 9:52 am
Lokalizacja: ... z Warszawy

Post autor: Lawyer-liar » pn sty 15, 2007 10:19 am

Witam Panów, a szczególnie zapalonego na kupno!
Każdy z nas kiedyś przeżył syndrom napalenia do zakupu :-) Jezeli autor pierwszego postu twierdzi, że i tak go kupi, to pewnie wie,co mówi i byłoby nam Panowie trudno odwieść go od tego zamiaru...ale próżno szukać wrogów Explorera w tym dziale.
Co do opinii na temat napędów, to prawda. Są zmorą wielu Explorerów. Mają humory jak kobieta i lubia w odpowiedniej chwili się nie załączyć, są również podatnę na działanie wody. Niestety życie nie byłoby tak piękne, gdyby nie jeszcze jakiś szkopuł, i tak,nawet jeśli napędy masz sprawne, to szybko ukręcisz fabryczne, automatyczne sprzęgi piast przednich. W konsekwencji będziesz miał 4x2. zeby było śmieszniej, to jesli nie masz w tylnym dyferencjale dobrego oleju, to nie załączy się LSD i będziesz miał napęd 4x1 :D O silnik nie ma co się bać ma lepszą opinię od Jeep-oskich ,a i tak przeżyje skrzynię automatyczną, a nierównomiernie zurzyte opony to czasem tylko efekt braku zbieżności, geometrii po naprawach w zawieszeniu...Te samochody to loteria :wink:
Ford Explorer 4.0 '94 ,BFG MT 32x11.5R15 w trakcie motania, Ford Maverick 2.7 '95.

Awatar użytkownika
adr78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: śr lut 08, 2006 12:28 pm
Lokalizacja: Białowieża
Kontaktowanie:

Post autor: adr78 » pn sty 15, 2007 11:41 am

opony to czasem tylko efekt braku zbieżności, geometrii po naprawach w zawieszeniu...

jesli chodzi o geometrie... brak zbieznosci to faktycznie maly problem
ale ja wielokrotnie spotykalem sie z autami w ktorych ustawienie geometrii okazalo bardzo trudne (lub praktycznie niemozliwe) z uwagi na fakt, ze rama (buda) auta byla po ciezkich przejsciach (brakowalo zakresu regulacji)
ze swieczka szukac zakladow lakierniczo-blacharskich, ktore przykladaja nalezyta wage do wyprowadzenia geometrii zawieszenia... bo przecietny klient i tak z regoly zwraca uwage tylko na lakier
-> F Xp'97 <-

Lawyer-liar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn sty 15, 2007 9:52 am
Lokalizacja: ... z Warszawy

Post autor: Lawyer-liar » pn sty 15, 2007 12:32 pm

Przestrzegamy wszem i wobec, przed kupowaniem terenówki, oceniając wedle kryterium"ładnego lakieru" :D Moja uwaga zakłada skrupulatne oględziny podwozia, bo przecież lakierem się w terenie nie jeździ...Reasumując: jeśli nie ma śladów po "przygodach", a sprawdza nas warsztat zajmujący się terenówkami, a nie "czym Pan tam przyjedzie,to zrobimy u Pana Mietka", to jeśli nierównomiernie wycierają się gumy, najprawdopodobniej nie zrobiono zbieżności. Nie posądzam autora pierwszego postu o tak nieroztropną decyzję, jak zakup auta z ramą po "trudnych przejściach" Czy którykolwiek z was zaryzykowałby zdrowiem swojej dziewuchy na rajdzie w takim złomie? Pozdrawiam!
Ford Explorer 4.0 '94 ,BFG MT 32x11.5R15 w trakcie motania, Ford Maverick 2.7 '95.

Awatar użytkownika
pawel----b
Posty: 323
Rejestracja: czw gru 28, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: pawel----b » pn sty 15, 2007 2:16 pm

a powiedzcie mi czy takie opony beda pasowaly do seryjnego zawieszenia czy raczej sie nie nadaja

http://www.allegro.pl/item157213101_opo ... teira.html

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » pn sty 15, 2007 2:41 pm

tak będą - ja jeżdżę na takim samym rozmiarze bez żadnych przeróbek
nic nie ociera nawet w terenie
FON 666 131 133

Lawyer-liar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn sty 15, 2007 9:52 am
Lokalizacja: ... z Warszawy

Post autor: Lawyer-liar » pn sty 15, 2007 2:51 pm

Temat opon i felg do Explo ma już brodę i jest na zasłużonej emeryturze...ale wraca, co jakiś czas, niczym Św. Mikołaj.
Mój Explorer z 1994 ma oryginalne, aluminiowe felgi 7x15. Na 7'' w tej feldze wchodzi szerokość 11.5 i nie wygląda jak balon-wygląda świetnie! (Przed liftem jeździłem jakiś czas i nie dobijało nawet przy solidnym bujaniu po dziurach,ale trochę obcierało o nadkola przy skręcie)Więc 10.5 w sam raz, choć cała opona ginie optycznie w wielkich wnękach Explorera. To za sprawą średnicy,która przekłada się na niewysoki profil. Znam ten ból, nowe kosztują a najpopularniejsze nalewki często występują do rozmiaru 31x10.5R15 Pozostając przy nalewkach w tym rozmiarze, to nie powinieneś miec żadnych kłopotów przy seryjnym zawieszeniu.Ps: jesli nalewki, to zdecydowanie Insa Turbo, ewentualnie włoskie lub rodzime z Bydgoszczy. Powodzenia przy wyważaniu :wink:
Ford Explorer 4.0 '94 ,BFG MT 32x11.5R15 w trakcie motania, Ford Maverick 2.7 '95.

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn sty 15, 2007 5:16 pm

a 96r ma jeszcze sprzegielka z przodu???
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
pawel----b
Posty: 323
Rejestracja: czw gru 28, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: pawel----b » pn sty 15, 2007 8:56 pm

juz mam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

autko pierwsza klasa kupilem od pierwszego wlasciciela terenu nigdy nie widzialo bo sam wlasciciel nie potrafil mi powiedziec gdzie sie wlacza naped (70 letni dziadek poza explozja mial jeszce bmw cabrio no i jak przystalo na bogacza mercedesa nowe E ....niezly jest ) tak wiec jest szansa ze troszke pojezdzi przebieg 180 tys orginal jest ksiazka autko w 100% bezwypadkowe malowany byl tylko jeden blotnik (sprawdzane )

ogolnie to witajcie od dzis jestem w waszym gronie pozdrawiam
dodam ze jest CZARNY !!!!

Awatar użytkownika
pawel----b
Posty: 323
Rejestracja: czw gru 28, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: pawel----b » pn sty 15, 2007 8:58 pm

alban pisze:tak będą - ja jeżdżę na takim samym rozmiarze bez żadnych przeróbek
nic nie ociera nawet w terenie
a powiedz mi czy spalanie bardzo wzroslo jak zmieniles na takie opony
bo ja mam 235 75 15 no i spalanie jest "malutkie" :D

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » pn sty 15, 2007 9:34 pm

pawel----b pisze:
alban pisze:tak będą - ja jeżdżę na takim samym rozmiarze bez żadnych przeróbek
nic nie ociera nawet w terenie
a powiedz mi czy spalanie bardzo wzroslo jak zmieniles na takie opony
bo ja mam 235 75 15 no i spalanie jest "malutkie" :D
Kupiłem już na takich więc nie wiem jak było wcześniej...
FON 666 131 133

Lawyer-liar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn sty 15, 2007 9:52 am
Lokalizacja: ... z Warszawy

Post autor: Lawyer-liar » pn sty 15, 2007 10:12 pm

Mam nadzieję, że Ci posłuży długo i nie spowoduje zbytniej zażyłości z mechanikiem :D Dziwi mnie jednak pewna rzecz, mianowicie gdybym miał 70 lat, jeździłbym głównie limo Merca, a terenówkę traktowałbym (jak zresztą robię to teraz) jako urozmaicenie na weekend. Jak na trzecie auto dla jednego dziadka,ma spory przebieg. Jestem ciekawy, ile razy wnuczek pożyczył go w teren?! ...ale nie chcę siac zamętu, skoro sprawdzony, to pewnie okazja :wink:
Ford Explorer 4.0 '94 ,BFG MT 32x11.5R15 w trakcie motania, Ford Maverick 2.7 '95.

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » pn sty 15, 2007 10:13 pm

pawel----b pisze:juz mam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

autko pierwsza klasa kupilem od pierwszego wlasciciela terenu nigdy nie widzialo bo sam wlasciciel nie potrafil mi powiedziec gdzie sie wlacza naped (70 letni dziadek poza explozja mial jeszce bmw cabrio no i jak przystalo na bogacza mercedesa nowe E ....niezly jest ) tak wiec jest szansa ze troszke pojezdzi przebieg 180 tys orginal jest ksiazka autko w 100% bezwypadkowe malowany byl tylko jeden blotnik (sprawdzane )

ogolnie to witajcie od dzis jestem w waszym gronie pozdrawiam
dodam ze jest CZARNY !!!!
A i przy okazji gratuluję zakupu - oby służył bezawaryjnie!
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
pawel----b
Posty: 323
Rejestracja: czw gru 28, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: pawel----b » pn sty 15, 2007 10:29 pm

bardzo wam dziekuje
wiadomo to tylko maszyna wszystko jest mozliwe ale jestem dobrej mysli pozdrawiam

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » pn sty 15, 2007 10:33 pm

pawel----b pisze:bardzo wam dziekuje
wiadomo to tylko maszyna wszystko jest mozliwe ale jestem dobrej mysli pozdrawiam
Jak wiadomo każdą maszynę mozna naprawic jak sie skończy.
Jak coś to mam idealny dostęp do cząstek z rozbiórki EXPLORERÓW
wszyskich modeli...
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » wt sty 16, 2007 10:17 am

Witam wszystkich!

Alban daj proszę jakieś namiary na siebie.
Mam kilka rzeczy do kupiena do swojego explo. :evil:

Czy ktośm ma explorera w manualu?
Reduktor też manualny.
Mam z tym troche problemów.

Pzdr

nemrod
Ford Explorer '91, body lift 2",
Zapraszam do:
EXPLORER CLUB POLSKA

Awatar użytkownika
alban
 
 
Posty: 3701
Rejestracja: śr sty 10, 2007 8:40 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: alban » wt sty 16, 2007 4:04 pm

nemrod pisze:Witam wszystkich!

Alban daj proszę jakieś namiary na siebie.
Mam kilka rzeczy do kupiena do swojego explo. :evil:

Czy ktośm ma explorera w manualu?
Reduktor też manualny.
Mam z tym troche problemów.

Pzdr

nemrod
Na PW pogadamy...
FON 666 131 133

Awatar użytkownika
pawel----b
Posty: 323
Rejestracja: czw gru 28, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: pawel----b » wt sty 16, 2007 6:09 pm

sorki ze zmieniam temat ale powiedzcie mi jakie sa zarowki w przednich lampach i jak sie je wyjmuje bo dzis nie bardzo moglem to zrobic ( no i prosze sie nie smiac ) :lol: :lol:

Awatar użytkownika
manius
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: śr lis 15, 2006 11:25 am
Lokalizacja: Colonia

Post autor: manius » czw sty 18, 2007 9:06 pm

siemka i gratulacje z autka
jesli wersja europejska to normalne H4 (tu chyba nie trzeba opisu)
jesli USA to HB1 (9004/7)
http://www.mfgsupply.com/m/c/01-9004.html
na wtyczce jest pierscien ktory musisz odkrecic okolo 30°
servus
manius
_______________________________
99 Explorer V6 LPG
www.explorerclubpolska.com

Awatar użytkownika
pawel----b
Posty: 323
Rejestracja: czw gru 28, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: pawel----b » czw sty 18, 2007 10:06 pm

zeby nie zakladac nowego tematu

kontrolka Check Engine zpalila mi sie juz drugi raz ale zauwazylem ze tylko jak jest bardzo mokro od czego to moze byc czy przejmowac sie tym czy raczej nie .Kolega mial tak samo jak pojezdzilismy jego expl po poligonie troche zamoczyl autko i zaswiecila mu sie ta kontrolka mi natomiast raz sie zapala i raz gasnie jemu natomiast nie zgasla

Awatar użytkownika
manius
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: śr lis 15, 2006 11:25 am
Lokalizacja: Colonia

Post autor: manius » czw sty 18, 2007 11:32 pm

pawel----b pisze:kontrolka Check Engine zpalila mi sie juz drugi raz ale zauwazylem ze tylko jak jest bardzo mokro
jest moze zagazowany?

Check Engine zapala sie najczesciej jezeli sklad mieszanki sie nie zgadza
(za bardzo bogata/uboga) a te wartosci podaje sonda lambda,
mozliwe ze woda sie do wtyczki dostala,
posprawdzaj kable i wtyczki.

aha momencik jeszcze cos:
chodzi ci napewno o zolta kontrolke "Motor"
(w prawym rolnym rogu kolo amperomierza)
bo np. wersje US maja jeszcze czerwona kontrolke przegrzania katalizatora
(w lewym rogu nad wskaznikiem paliwa kolo temp.wody)
servus
manius
_______________________________
99 Explorer V6 LPG
www.explorerclubpolska.com

Awatar użytkownika
pawel----b
Posty: 323
Rejestracja: czw gru 28, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: pawel----b » pt sty 19, 2007 1:16 pm

problem rozwiazany bylem na komp kontrolka ta zapalila sie gdyz sa do wymiany swiece i jak jest wilgoc to pokazuje to komputer czyli tak naprawde nic powaznego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość