Strona 1 z 16

Nowy Ford Ranger

: wt sty 23, 2007 10:41 am
autor: Zalasz-XLT
Mam pytanko... bo na rynek wkrotce trafi nowy konkurent dla navary, l200 i hiluxa i jestem ciekaw co o nim sadzicie?? poki co informacje mozna znalezc jedynie na angielskich stronach ( http://www.ford.co.uk/ie/ranger ) ale z tego co mi wiadomo to cenowo i pod wzgledem wyposazenia i cech wypada calkiem niezle.(dla zainteresowanych moge podeslac troche materialow juz w jezyku polskim) Na polskim rynku beda dostepne najczesciej wersje z podwojna kabina z wyposazeniem XLT i Limited (angielski thunder) a dostepne w okolicach marca.

: wt sty 23, 2007 1:57 pm
autor: alban
I tak mnie na niego nie będzie stać to co mogę sądzić... :evil:

: ndz mar 04, 2007 6:00 am
autor: LISu
A zna ktoś cenę??

: ndz mar 04, 2007 1:47 pm
autor: Zalasz-XLT
najwyzszy model z podwojna kabina (limited) bedzie kosztowal ok 140 tys

: wt mar 06, 2007 3:16 am
autor: LISu
A taki najprostszy, golas do pracy??

: wt mar 06, 2007 1:27 pm
autor: Yonek
90 netto pewnie. Jak wszystkie inne.

: wt mar 06, 2007 5:04 pm
autor: Zalasz-XLT
z pojedyncza kabina ok 80 bez Vat. (naped 4x4/2,5 Duratorq TDCi 143 KM)

: pn mar 19, 2007 4:24 pm
autor: seba136
w motorze o nim piszą

: pn mar 19, 2007 7:01 pm
autor: Yonek
130 z VAT kosztuje full opcja z wykładziną paki, w skórach, z klimą i elektryką. Wyposażenie jak Navarra, a tyłu to podobno nawet więcej miejsca jest...

: pn mar 19, 2007 7:32 pm
autor: Zalasz-XLT
ma jeszcze czujniki cofania itd jak i chromowane orurowanie na pace, bokach i z tylu...

: pn mar 19, 2007 8:02 pm
autor: Eskapada
Ładne auto we Wrocławiu już jest demo w salonie od min 2 tygodni ...

: śr paź 17, 2007 9:38 am
autor: RP
Kilka wniosków po przejechaniu 2 tys. kilometrów.

Mocny silnik pozwala na jazdę z przyzwoitymi prędkościami oraz przyspieszeniami. Krótki pierwszy bieg. Na trasie piąty bieg pozwala na jazdę już od 70 km/h. Przekładnie chodzą całkiem kulturalnie.
Spalanie - ok. 11/100, ale to raczej kwestia kierowcy.
Kierowca i pasażer z przodu mają pełną wygodę i dużo miejsca. Z tyłu miejsca mniej więcej jak w corolli kombi.
Nie polecam takiego auta dla osób z wrażliwym kręgosłupem. Przód na sprężynach pracuje całkiem znośnie, ale tył jest bardzo sztywny i po prostu trzęsie. Mocno trzęsie.
Radzę uważać na czujnik cofania. Ma takie opóźnienie że przy szybkim cofaniu można spokojnie w coś przyłożyć zanim zasygnalizuje.
Na razie jedynym poważnym mankamentem są hamulce. W porównaniu do jazdy zwykłym samochodem należy zdecydowanie zwiększyć odległość pomiędzy autami.

Zabudowy paki, które oglądałem są bardzo niskiej jakości i ciekną. Na pewno nie są warte 10 tys. Plandeka na pakę wraz z pałąkami to koszt ok. 250 zł netto.

W ciągu kilku dni czekają mnie dłuższe trasy z dość dużym obciążeniem (800-1000 kg). Po powrocie wypowiem się w kwesti jazdy po górach z balastem.

Generalnie: auto jest bardzo bardzo fajne i funkcjonalne. Duży plus.

: śr paź 17, 2007 11:27 am
autor: LISu
Nie napisałeś jaka wersją nadwoziową jeździsz.

: śr paź 17, 2007 2:49 pm
autor: RP
Sorry, przeoczenie.

Podwójna kabina, czyli czworo drzwi, z tyłu normalna kanapa.

: czw paź 18, 2007 7:11 am
autor: Zalasz-XLT
po czujniku cofania domyslam sie ze masz wersje Limited. Niedlugo wchodzi Ranger z mocniejszym silnikiem. Napewno bedzie mial 170KM i to bedzie chyba z 3 litrowego diselka.

: czw paź 18, 2007 7:39 am
autor: LISu
Albo podciągną tylko elektroniką :)3

: czw paź 18, 2007 9:12 am
autor: mdeja
Czy mi sie wydaje - czy to jest bardziej robocza maszyna niż nowe L200, Nawarra/Pick-up? albo Hilux? Jak tam sprawa solidności napędów itd?

: pn paź 22, 2007 7:35 pm
autor: PiRoman
Witam. Jestem nowy. Zostałem niedawno szczęśliwym posiadaczem Rangera XLT z 2003r. Jest "numer" starszy od tego oferowanego wcześniej. Autko spisuje sie dość przyzwoicie, wykorzystywane raczej "po chrześcijańsku" ale zdarza mi sie przeorać go po budowach i innych chaszczach. Do tej pory tylko raz był "Zetor"w akcji. Auto jest calkiem seryjne, na pewno go troszeczkę urozmaice. Na początek chciałbym dać mu lepsze buty (myśle, że obyło by sie bez Zetora). I tu pytanie do kolegów; czy warto sie w to pchać http://www.pphjanpol.pl/opona_cennik/in ... prod_id=61
Następna zabawką na pewno bedzie blokada tylnego dyferu, ale powoli i na pewno jakaś "pokrywka" na skrzynie.

PZDR PiRoman

: pn paź 22, 2007 10:45 pm
autor: alban
Jeśli nie chcesz wyjeżdżać nigdy tym autem na asfalt to opona bdb... :lol:

: wt paź 23, 2007 12:56 am
autor: PiRoman
Tego sie obawiałem... :evil:
Ale dawno temu na Uazie miałem podobne i w zasadzie do 100km/h mozna bylo mniej - więcej trafić w czarne. Kurcze, spodziewałem sie że technologia poszła na przód leciutko...

PiRoman

: wt paź 23, 2007 9:40 am
autor: alban
nie ma złotego środka - albo czarne, albo błoto...

... więcej w diale "opony" :wink:

: śr paź 24, 2007 7:29 am
autor: PiRoman
:evil: HE HE podoba mi sie to..... I fajnie sie nazywa... ikony emocji...
A ja jeszcze nie mogę sie zdecydować, może któreś z tych, niestety nie nalewki (a może stety właśnie):
http://www.bfgoodrichtires.com/overview ... ko/44.html
http://www.bfgoodrichtires.com/overview ... /3930.html
http://www.bfgoodrichtires.com/overview ... /1152.html
:-? :-? :-? :-?

: śr paź 24, 2007 12:12 pm
autor: alban
Każda z tych opon ma inne przeznaczenie i nijak ich nie można porównywać...

Generalnie musisz sprecyzować po czym chcesz jeździć i jak często - to jest wykładnik.

A nie to że fajnie wyglądają.... :lol:

: śr paź 24, 2007 12:21 pm
autor: Eskapada

: śr paź 24, 2007 1:02 pm
autor: mdeja
wcyke! rurowa osłona dupnego plasticzka (chodzi mi o poszerzenia nadkoli)