Strona 1 z 1
Witam! Kupic czy nie... Problemy z VINem :/ Ktos ma Limited?
: wt kwie 03, 2007 12:44 am
autor: BliG
Witam,
na poczatku standardowo witam sie ze wszystkimi

Otoz, jestem na kupnie Forda Explorera z 2000 lub 2001 roku...
Ostatnio znalazl sie jeden taki na Pomorzu, jutro znajomy ze Szczecina jedzie go obejrzec...
Autko piekne; czarne

, 4 drzwiowe, z 2000r, 100 000 km, serwisowany, 4 litry SOHC, jasna skora, szyberdach, 4 poduchy, wersja europejska (sprowadzony ponad rok temu z Niemiec od I wlasciciela), Black Edition
Limited... i tu jest wlasnie problem!
Dzis jednak czlowiek przeslal mi VIN (1FMD
U73E.....), ktory po rozkodowaniu za pomoca
https://www.fleet.ford.com/maintenance/ ... efault.asp mowi ze
U73 to oznaczenie wersji XLT! natomiast Limited powinien miec U75... i co tu myslec? Jak patrze na zdjecia to po wnetrzu i z zewnatrz wynika ze to faktycznie Limited: charakterystyczne fotele, logo na zewnatrz, felgi, czarny grill, (pseudo)drewniane dodatki na drzwiach, 4 poduchy... Przejrzalem kilkanascie (kilkaset?) ogloszen na autoscout i mobile.de takich Explorerow w wersji limited i one sa takie same! tylko ten VIN mnie zastanawia.... :/ Niestety nie znalazlem nigdzie w tych ogloszeniach VINow...
Moze to dlatego ze wersja Europejska?
Jesli ma ktos Explo w wersji Limited to niech napisze jaki ma VIN.
Prosze doradzcie co w ogole myslec o tym aucie...
Bedzie to moj pierwszy samochod "terenowy", dlatego prosze takze o rady na co zwrocic uwage przed zakupem. Wiem, ze nalezy sprawdzic czy prawidlowo zalaczaja sie napedy (tylko nie na asfalcie

), poza tym to co standardowo przy kazdym aucie: czy skrzynia automatyczna plynnie zmienia biegi, silnik pracuje w miare rowno, cos jeszcze? Czy Jest w Zachodniopomorskiem jakis dobry warszat, ktory moglby sprawdzic taka Explozje?
: wt kwie 03, 2007 9:16 am
autor: alban
... jedź z numerem VIN do dealera Forda i zapytaj nie podając przyczyny jakie to auto ma wypozażenie, ile drzwi itd.
Jak się nie bedzie zgadzać ze stanem faktycznym - odpuść sobie - przekute numery...
: wt kwie 03, 2007 10:54 am
autor: BliG
Dzieki za szyba odpowiedz.
W takim razie jade do EuroCar'u... jak wroce - napisze co powiedzieli.
Milego, slonecznego dnia

: wt kwie 03, 2007 11:06 am
autor: danielpoz
Black Edition a Limited to dwie rozne wersje
ja mam z 2001 XLT i jest w VINie U73
: wt kwie 03, 2007 11:13 am
autor: BliG
Na gratka.pl jest za 33 000 zl taki Black Edition Limited i cos mi sie zdaje ze to wlasnie on. Po prostu jest caly czarny (lacznie z grillem), ale jesli chodzi o oznaczenia na aucie to sa wszedzie "Limited" (i wnetrze tez takie jak w wersji Limited.
Skoro masz XLT i w VINie U73 to cos coraz bardziej mi sie to podejrzane wydaje...

Ale skoczyc do salonu nie zaszkodzi... zobaczymy co tam powiedza...
: wt kwie 03, 2007 4:28 pm
autor: BliG
Bylem w EuroCar'ze na Powstancow Slaskich w Krakowie i niestety nie udalo sie im dojsc do wersji

Podali tylko ze auto jest z 2000r, ma silnik 4 litry, automatyczna skrzynie biegow. Powiedzieli, ze auto musialo zostac sprowadzone i nie da sie stwierdzic w jakiej wersji bylo fabrycznie

Wersje i konkretne wyposazenie da sie sprawdzic tylko dla egzemplarzy kupionych w Polsce.
I co tu teraz zrobic...?

: wt kwie 03, 2007 7:40 pm
autor: alban
a gówno prawda

Ja mam wersję kanadyjską i jakos udąło się to załatwić w polsce - dostałem wydruk wyposażenia bez wiekrzych problemów
nie mieli dobrej woli bo jest baza danych do której maja dostęp, jeśli nie bezpośrednio to mogą wysłac zapytanie do Warszawki a potem dalej.
Jest jeszcze jeden sposób by to spr. w serwisie biorąc ich pod włos.
Wymyślasz sobie część której nie ma w wersji XLT a jest w twojej i po numerze nadwozia idziesz się dowiedzieć do serwisu ile ona kosztuje.
Możesz załatwic to przez telefon nawet.
: wt kwie 03, 2007 7:50 pm
autor: klucz13
poszukaj dla porównania na:
http://www.motors.ebay.com/
tam auta mają podane vin-y
: wt kwie 03, 2007 9:32 pm
autor: alban
wykazali w serwisie mało dobrej woli bo wszystko da się sprawdzić w kazdym serwisie w kazdej marce i nie ważne gdzie auto sprzedane
trzeba tylko chcieć bo nic to pracownika serwisu nie kosztuje - ewentualnie napisanie maila do centrali - to max

: wt kwie 03, 2007 9:51 pm
autor: BliG
klucz13, tam patrzylem, ale sa dwa Explo z 2000 lub 2001 r w wersji Limited 4x4 z silnikiem 4.0 SOHC

Oba maja U75...
alban, sprawdzali w jakichs dwoch bazach: w jednej odczytali tylko te dane, ktore juz pisalem (pojemnosc, automat, rocznik), a w drugiej bazie (gdzie wlasnie jest wpisane wyposazenie) nie posiadaja Explorerow (z tych lat)

Ale moze faktycznie napisze do Warszawy... do Ford Polska?
A Tobie jaki dealer to znalazl? Moze rowniez przez niego sprobuje...?

Myslalem wlasnie o tych czesciach, ale poza tapicerka chyba niczym sie nie roznia... w amerykanskich wersjach Limited maja komputer pokladowy i klimatronik, niesty w europejskich wersjach nie ma tego nawet w limitedach... a z kolei szyberdach moga miec takze XLT na zamowienie... Chyba ze macie jakies wykazy co znajduje sie w poszczegolnych wersjach (tylko europejskich, bo amerykance moga sie roznic)?
Dobrej nocki!

: wt kwie 03, 2007 10:51 pm
autor: alban
właśnie w krakowie mi to sprawdzono ale u jakiego dealera to się dowiem
- kolega pracuje w któryms fordzie w krakowie ale w którym nie wiem o ile jest kilka ...
jak cos to się spróbuje dowiedzieć
: wt kwie 03, 2007 11:01 pm
autor: klucz13
BliG pisze:klucz13, tam patrzylem, ale sa dwa Explo z 2000 lub 2001 r w wersji Limited 4x4 z silnikiem 4.0 SOHC

Oba maja U75...

A na stronach Forda za wodą bo chewiego to kiedyś znalazlem lub spróbuj w serwisie samochodów amerykańskich mają prawie wszystkie katalogi
: śr kwie 04, 2007 7:58 am
autor: BliG
Tak jak juz wczesniej pisalem, za woda szukalem i wlasnie tam na
https://www.fleet.ford.com/ jest podane ze XLT ma U73, a Limited ma U75 w VINie....
Jednak na fordclubpolska.org manius potwierdzil, ze wersje europejskie nie maja jednoznacznie okreslonego wyposazenia w VINie i nie nalezy sie tym przejmowac...
W krakowskim EuroCar'ze tez powiedzieli ze nie wydaje sie im aby na podstawie VINu dalo sie jednoznacznie okreslic wersje, wyposazenie... wiec moze faktycznie wersja wyposazenia jest jednoznacznie okreslona tylko w VINach samochodow pochodzacych z Ameryki?
Osobiscie pojade go obejrzec dopiero za jakies 2 tygodnie, wiec do tego czasu mam czas na zastanowienie i podjecie decyzji...

: śr kwie 04, 2007 1:39 pm
autor: BliG
Zrobilem tak jak
alban poradziles - zadzwonilem do Ford Polska, a tam mila Pani poinformowala ze jest to samochod USA (1 na poczatku) i w zwiazku z tym musza wyslac pismo do Ford USA o rozszyfrowanie VINu. Odpowiedz mam uzyskac w ciagu tygodnia, dwoch...
Zastanawiam sie tylko czy to jest platne, mysle ze nie, z reszta i tak na nic sie nie zgadzalem, ani nie podpisywalem niczego
A druga sprawa, to czy wszystkie Explozje maja 1 na poczatku VINu?

Czy te przeznaczone na rynek europejski maja jakis inny poczatek VINu?
: śr kwie 04, 2007 3:26 pm
autor: alban
Powinno byc nieodpłatnie, a jak tak to niech Ci wytłumacza na jakiej podstawie.
Dobra wola serwisu i wyjście na przeciw klientowi gwarantuje takie usługi w ramach uprzejmości.
Bo przecie jesteś potencjalnym klientem serwisu...
Ford to nie Kia i powinien to wiedzieć.
: śr kwie 04, 2007 8:12 pm
autor: kra
mozesz jeszcze sprobowac na
http://www.carfax.com/
: czw kwie 05, 2007 12:34 pm
autor: BliG
dzieki
kra za sugestie, ale tam za pelny raport chca 25$ i wszystko byloby OK, tylko koszt wykonania przelewu z PL bedzie wiekszy

W ubieglym tygodniu robilem przelew do Niemiec i bank "zdarl" ze mnie 98zl (koszt za samo wykonanie przelewu zagranicznego!) + 3EURO (koszty banku zagranicznego)

wiec lacznie do przelewu trzeba doliczyc +110 zl.... a kwota przelewu (w tym wypadku) to ponizej 75 zl -> paranoja! 2/3 ceny przelewu stanowilby "haracz" dla banku
Po dlugich przemysleniach i poradach; Waszych i Kolegow z fordclubpolska.org, doszedlem do wniosku, ze jesli w brief'ie jest napisane ze Limited, to chyba nie ma o co kruszyc kopii, tylko sprawdzic w jakim samochod jest stanie i w zaleznosci od tego kupowac, albo nie

Niestety na fotki papierow bede musial poczekac az gosc wroci po Swietach do Niemiec... ale mi sie nie spieszy az tak bardzo i nie podchodze do tego zbyt emocjonalnie (nie napalam sie

), wierze ze kiedys w koncu musi trafic sie ten moj, jedyny, wymarzony... Explorer oczywiscie
Dziekuje wszystkim za pomoc!
PS. zrobilem errate, bo poprzednim razem chyba niezbyt jasno pewne rzeczy okreslilem

: czw kwie 05, 2007 2:15 pm
autor: kra
za pojedynczy raport jest niecale 20$
wydaje mi sie, ze gdyby placic karta kredytowa to nic wiecej to nie bedzie kosztowac
ale nie wiem czy akurat taki raport ma te info co akurat potrzebujesz
: czw kwie 05, 2007 6:03 pm
autor: BliG
wlasnie nawet te 25$ to nie jest jakas wielka kwota, ale oplaty... trzeba jeszcze pewnie chwile poczekac zeby przelewy za granice robilo sie praie tak jak w kraju...
karty "wypuklej" niestety nie posiadam...
ale nic - pojade i obejrze osobiscie - wtedy zdecyduje czy go brac, czy nie

: pt kwie 06, 2007 9:04 am
autor: smuga2
Kolego, na carfax możesz zapłacić kartą kredytową VISA (przyjmują też karty płatnicze VISA Classic, ale nie VISA Electron) - prowizja na poziomie kilku złotych - ostatnio zamawiałem na "keylessride.com" pilot z kluczem do Jeepa i zeszło z karty tylko tyle ile kosztował klucz z przesyłką. Także mając VISE spokojnie możesz zamówić sobie ten raport.
: pt kwie 06, 2007 9:22 am
autor: kra
Z tymi Visami Classic to chyba jest tak, ze placenie zadziala w zaleznosci od banku, ktory taka karte wydal.
: pt kwie 06, 2007 7:29 pm
autor: BliG
Tak jak napisalem - nie posiadam karty kredytowej - tylko same VISA Electron i jedna Maestro... Ale nic - juz sie tym nie przejmuje bo kolega Manius sprawdzil go w Niemczech i wyglada na to, ze wszystko jest ok

Dziekuje wszystkim za pomoc i zycze Wesolych Swiat!
