bronco 2,9prośba o opinię

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
iv
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pn maja 08, 2006 7:26 am
Lokalizacja: warszawka (i podlasie)

bronco 2,9prośba o opinię

Post autor: iv » śr kwie 11, 2007 3:44 pm

http://www.gratka.pl/moto/tresc.phtml?i ... 25b78c526b

na temat tego auta, co to za silnik, spalanie (a jak z gazem) i co to może być na zdjęciu a może ktoś mieszka w pobliżu?
Pies ze schroniska najlepszym przyjacielem człowieka! czyli 4x4 i pies :-)

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » śr kwie 11, 2007 6:38 pm

Do garwolina mam trochę nie po drodze. ale na zdjęciach wygląda nieźle.

Cena też normalna.

Silnik 2.9 koeln taki jak w scorpio - bardzo trwała i kulturalna jednostka.

Amerykanie zmienili mu kolektor ssący i coś tam jeszcze przez co ma nie 160ileśtam a 147 koni.

Mój pali w cyklu mieszanym ok 13 litrów benzyny. Ale nie jeżdżę nim delikatnie.

Generalnie zajebiste auto. no.

Gaz ze swojego wywaliłem - jakbyś chciał gazować, to nalepiej od razu zdjąć głowice i zrobić zawory i gniazda pod gaz - silniki forda generalnie gazu nigdy nie lubiły.

Awatar użytkownika
czulek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt lut 06, 2007 4:09 pm
Lokalizacja: Beskidy

Post autor: czulek » śr kwie 11, 2007 9:45 pm

Cześć,
mam takiego (możesz zobaczyć w ... ilu jest szczęśliwych posiadaczy bronco, w okolicy 4strony-wsadziłem foty)
ten sam rocznik i wykonanie - mój już po kapitalce blacharki i wymianie silnika!!
Ze zdjęć wygląda jakby fele były mało oryginalne i opony niedowymiarowane (ja mam 225/75R15, ale dopiero na 235/75R15 wygląda rasowo - moja osobista opinia). Brak mocowania na zapas na tylnej klapie. To kochane auto - ale wymaga wzajemnej miłości. Blok i głowice podchodzą ze Scorpio 2.9 V6 12V, to już przetestowałem, większość uszczelek do silnika też, różnice zaczynają się od górnego kolektora wlotowego oraz w osprzęcie silnika. Automat to A4LD, popularny AT Forda, każdy przyzwoity warsztat automatów go serwisuje. Jak się trochę zorientujesz co gdzie robić i gdzie zdobyć części to dasz sobie radę. Poza tym jest już nas trochę i jest gdzie szukać rady :D jeżeli się zdeecydujesz to witamy w klubie! PS. mój łyka ok 14-15l wachy! Pozdrawiam
Czułek
Bronek Drugi '89

Awatar użytkownika
iv
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pn maja 08, 2006 7:26 am
Lokalizacja: warszawka (i podlasie)

Post autor: iv » śr kwie 11, 2007 9:48 pm

jestem wdzięczna za opinię (jesli będziesz w pobliżu....) tego auta ;-)
Pies ze schroniska najlepszym przyjacielem człowieka! czyli 4x4 i pies :-)

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

a

Post autor: tymon4x4 » czw kwie 12, 2007 9:13 am

a mój w orginale na orginalnym ogumieniu palił maxs 12litrow bezyny na 100 Km a z lekką noga miescił sie ponizęj 9 ciu /100km tylko ze ja mieć manulana skrzynia :)21
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

proboszcz

Re: bronco 2,9prośba o opinię

Post autor: proboszcz » czw kwie 12, 2007 1:03 pm

iv pisze:
na temat tego auta, co to za silnik, spalanie (a jak z gazem) i co to może być na zdjęciu a może ktoś mieszka w pobliżu?
Bronco nie jezdze, ale mysle nad zakupem. Ten Bronek byl wystawiany od dluzszego czasu na allegro, widac sie nie sprzedal. Kolka ktos mu "ukradl" i ma zwykle stalowki z osobowki (tak na marginesie jaki rozstaw srub ma bronco?) co do silnikow 2.9 to znam je doskonale, bardzo trwale jednostki i bzdura jest stwierdzenie, ze nie toleruje gazu - szczegolnie 2.9. Co innego starsze bronki z 2.8. Prosta instalacja II generacji z reduktorem OMVL R90E + Blos sprawdza sie idealnie - nie czuc roznicy benzyna/lpg, zadnych problemow z eksploatacja , ale za to czuc roznice w kieszeni przy tankowaniu. Na fotkach wyglada jakby ktos mu wymienil przednie fotele (inny kolor tapicerki) Pytanie jaki byl powod tej wymiany?

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: bronco 2,9prośba o opinię

Post autor: mephi » czw kwie 12, 2007 1:12 pm

proboszcz pisze: ciach...(tak na marginesie jaki rozstaw srub ma bronco?)... Ciach....
Chyba taki:

(otwory)=5
(rozstaw)=114,3
(otwór centralny)=80


Aha, czy mi się wydaje, czy ten Bronco nie ma pasów bezwładnościowych
z tyłu? Nic nie pisze, że to ew. ciężarówka....
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

proboszcz

Post autor: proboszcz » czw kwie 12, 2007 2:01 pm

Student pisze:Amerykanie zmienili mu kolektor ssący i coś tam jeszcze przez co ma nie 160ileśtam a 147 koni.
Silniki 2.9 scorpio/sierra:
BRC - 150 horspałerów (stopien sprezania 9.5:1, bez kata na przeplywomierzach) do '89
BRD BRE BRF 145 horspałerów (stopien sprezania 9.0:1 z katem i bez przeplywek) po '89

Bronco ma 140KM i jeszcze nizszy stopien sprezania (ale tu moge sie mylic) Europejskie silniki BRC od pozostalych BRx roznia sie tlokami - inaczej wyprofilowane denka tlokow - stad roznica w stopniu sprezania.
mephi pisze: Chyba taki:
...
Dzieki :)

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » czw kwie 12, 2007 10:20 pm

Gdzieś w jakimś videkoderze wyczytałem, że mój ma 147 horsepałerów.

A gaz to do gotowania jest a nie jeżdżenia na nim.

mam volvo z gazem i więcej nie muszę.

Po ostatniej eksplozji mam cały układ dolotowy do odrestaurowania :)3

W fordzie to samo było - jak działał, to było świetnie, aż nadszedł ten piękny dzień, kiedy gaz jebnął i nic już nie było takie jak przedtem.

W związku z tym za dwieście szelestów sprzedałem z niego parownik, Butle co to pozbawiała mnie bagażnika zdeponowałem w garażu i od tamtej pory jestem naprawdę szczęśliwy.

Z rendża też gaz wywaliłem i jest gitara.

A, że pali jak smok? Świadomy byłem jak dokonywałem zakupu, że czinkłeczento siedemset nie kupuję... :)21

Awatar użytkownika
wstys
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt sty 03, 2006 2:27 pm
Lokalizacja: podstolyca

Post autor: wstys » pt kwie 13, 2007 9:56 am

@ Student - a kiedy wymieniales swiece, przewywody, kopłułki i inne pierdułki - jak Cie znam pewnie nigdy.... to i masz wybuchowe volvo

Co do Bronca ze Szwajcarii wyglada fajnie, co prawda z manualem jest lapiej ale co zrobic.....

Co do gazu - FORDY NIE LUBIA GAZU !! G E N R A L N I E

Awatar użytkownika
DarekO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw lis 09, 2006 10:09 am
Lokalizacja: Wawa

Post autor: DarekO » wt kwie 17, 2007 8:22 am

Od prawie 5 lat smigam Bronkiem (automat '89, ok 14l/100km) i chyba nie zamieniłbym go na nic innego :) jeździ mi się mim rewelacyjne, choc czasem swoje kaprysy ma. Ale czego sie spodziewać po pełnoletnim ? ;)
Ten z ogłoszenia, z opisu wyglada dość ciekawie, ale.... prócz "dziwnych" kół, innego koloru tapicerki brakuje mi mocowania na koło zapasowe (uchwyt z tyłu)

Pozdrawiam
Darek
Bronisław II XLT '89
Explorer Sport '98

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » wt kwie 17, 2007 9:36 am

wstys pisze:@ Student - a kiedy wymieniales swiece, przewywody, kopłułki i inne pierdułki - jak Cie znam pewnie nigdy.... to i masz wybuchowe volvo
Otóż dir waldemar w mylnym jesteś błędzie...

Po prostu nienawidzę samochodów z lpg... z wzajemnością.

Gdybym nie dbał o to o czym piszesz to już dawno by to nie jeździło :)3

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » wt kwie 17, 2007 12:38 pm

Fajny kanciok ... :)2
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

proboszcz

Post autor: proboszcz » wt kwie 17, 2007 6:20 pm

Student pisze:
wstys pisze:@ Student - a kiedy wymieniales swiece, przewywody, kopłułki i inne pierdułki - jak Cie znam pewnie nigdy.... to i masz wybuchowe volvo

Gdybym nie dbał o to o czym piszesz to już dawno by to nie jeździło :)3
No popatrz, a ja nie dbam :) Silnik fordowski 2.9 (niestey jeszcze nie bronco :( ) Przewody wymienione niecale 38kkm wstecz, swiece tez (wszystko motorcraft), a ani jednego strzalu nie mialem, odpalam i jezdze na LPG, autko bardzo zwawe, brak roznicy PB/LPG, a 100km mnie kosztuje w miescie srednio 18x1.8=32.4PLN , trasa srednio 11x1.8=19.8PLN. Kocham autka z LPG :) Aha instalacje LPG zakladalem sam :) Gazik to fajne paliwko, ale trzeba pamietac o tym, ze silnik musi go spalic wiecej niz PB i trzeba mu go tylko odpowiednio podac :)

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » śr kwie 18, 2007 6:54 pm

Wiem.

Problem u mnie polega na tym, że do wielopunktowego wtrysku poprzedni właściciel założył instalację drugiej chyba generacji...

generalnie kupa straszna, ale jeżdżę bo taniość ogromna :wink:

Awatar użytkownika
tymon4x4
Posty: 533
Rejestracja: czw sie 04, 2005 12:50 pm
Lokalizacja: Pogorzałe

Post autor: tymon4x4 » wt kwie 24, 2007 10:20 pm

Student pisze:Wiem.

Problem u mnie polega na tym, że do wielopunktowego wtrysku poprzedni właściciel założył instalację drugiej chyba generacji...

generalnie kupa straszna, ale jeżdżę bo taniość ogromna :wink:
zapkuj do niego BLOSA i bedzie git .
Ja zamontowałem tera kolesiowi blosa 3.6 V6 firebirda i jest mega zadowolony .
UNIMOGI :MB U1200 i 406 sztuk 1 i 416 sztuk 2 i 421
XJ 4.0 manual Laredo pierwszy wypust mopara

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości