Strona 1 z 1
Ford Ranger problem z przednim napedem
: pt wrz 21, 2007 11:44 am
autor: BananHD
Witam
Nowy wiec sie witam Maciek , 29 lat mieszkam w holandi jezdze Ranger'em z 2000 roku 2,5 TD (mazda b 2500). No chyba starczy na razie

Mam problem z przednim napedem jak przelacza na 4x4 przy jezdzie na wprost lub lekkich skretach nie ma problemu ale jak skrece na max w lewo lub w prawo (stojac lub jadac ) blokuje mi kola przednie, potem przelaczajac na tylny naped i ruszajac na poczatku ma problem jak by go cos trzymalo cos tam trzeszczy i potem rusza.
Problem nie wystepuje jak mam wlaczany tylko tyl.
Pytalem mechanika i powiedzial ze one tak czasami maja bo mimo ze przedni naped nie jest dolaczony to most caly czas pracuje.
Ktos ma jakies pomysly?
Pozdr Banan
: pt wrz 21, 2007 1:50 pm
autor: chiquito83
a miedzyosiowy dyfer toto ma?
: pt wrz 21, 2007 1:51 pm
autor: Wiechu
Nie jeździć po szosie 4x4. Ten napęd się do tego nie nadaje. Znajdziesz to napewno w instrukcji.
Mechanika wyslij na drzewo.

: pt wrz 21, 2007 5:42 pm
autor: TomaszRT
chiquito83 pisze:a miedzyosiowy dyfer toto ma?
Międzyosiowy dyfer i dołączany/odłączany przód to ma tylko SuperSelect w Mitsu no i oczywiście Jeep

: pt wrz 21, 2007 10:42 pm
autor: BananHD
Wiechu pisze:Nie jeździć po szosie 4x4. Ten napęd się do tego nie nadaje. Znajdziesz to napewno w instrukcji.
Mechanika wyslij na drzewo.

Po drodze nikt nie jezdzil na 4x4 bo nie bylo potrzeby ale w instrukcji nic takiego nie ma, a i niby dlaczego nie na szosie przeciez po to to jest zima , gololedz lepiej na 4 lapach ( niemowie oczywiscie o biegu terenowym 4L )
A co do mechanika to sam nie wiem bo sie nigdy nie zajmowalem napedem 4x4 ale fakt faktem ze most przedni caly czas chodzi a roznice robi tylko wlaczenie na 4x4 i max skret w lewo lub prawo wtedy blokuje kola.
Pozdr
: pt wrz 21, 2007 10:57 pm
autor: TomaszRT
po szosie znaczy -> po czarnym
po śniegu nie tyle można co nawet należy
napędu nie należy załączać/wyłączać przy skręconych kołach
: pt wrz 21, 2007 11:48 pm
autor: Broncosaurus
[quote="TomaszRT"][quote="chiquito83"]a miedzyosiowy dyfer toto ma?[/quote]
Międzyosiowy dyfer i dołączany/odłączany przód to ma tylko SuperSelect w Mitsu no i oczywiście Jeep

[/quote]
taaaa
wszystkie land rovery mają dyfer między osiowy i stały napęd na cztery juz od 1983 roku, jakieś 25 lat zamim Mitasubiszi swój superselekt wysmażyło
a range jakies 10 lat wcześniej
w rangerze nie jezdzić po suchym czarnym na 4H ani na 4L
jak jest snieg, lod i inne - można ale może to ograniczać promień skrętu
wiec należy na słuch sie wsłuchać i dostosować nacisk na kierownik

: sob wrz 22, 2007 6:25 am
autor: Misiek Cypr
wszystkie land rovery mają dyfer między osiowy i stały napęd na cztery juz od 1983 roku, jakieś 25 lat zamim Mitasubiszi swój superselekt wysmażyło
a range jakies 10 lat wcześniej
Ciekawe
Mam superselect z 91 roku to jakies 8 lat roznicy miedzy 83/91
Moze mam problemy z matematyka

: sob wrz 22, 2007 8:26 am
autor: TomaszRT
Broncosaurus pisze:
taaaa
wszystkie land rovery mają dyfer między osiowy i stały napęd na cztery juz od 1983 roku, jakieś 25 lat zamim Mitasubiszi swój superselekt wysmażyło
a range jakies 10 lat wcześniej
A co ma do tego Land Rover

: sob wrz 22, 2007 5:22 pm
autor: alban
tłumacząc po polsku - tym i wieloma innymi fordami jeździ się z napędem zapiętym na luźnej nawierzchni
tylko i wyłącznie

: sob wrz 22, 2007 6:00 pm
autor: mlodyy
Niva też ma stały napęd na cztery

: sob wrz 22, 2007 7:06 pm
autor: Broncosaurus
....a range jakies 10 lat wcześniej....
Ciekawe
Mam superselect z 91 roku to jakies 8 lat roznicy miedzy 83/91
Moze mam problemy z matematyka

[/quote]
: sob wrz 22, 2007 8:18 pm
autor: danielpoz
TomaszRT napisal wyraznie:
"Międzyosiowy dyfer i dołączany/odłączany przód to ma tylko SuperSelect w Mitsu no i oczywiście Jeep "
a tego nie posiada LR a i w nivie tego nie znajdziemy
tym samym w tym fordzie tez nie mamy takiej opcji
: ndz wrz 23, 2007 5:57 pm
autor: Pablos
Dobrze Ci kolega Wiechu radzi

rozpinaj na asfalcie Mam B2500 i na początku nieświadom też próbowałem 4x4 po czarnym zapinać. Chrobot z przodu zasugerował mi że coś nie tak jest, potam douczyłem się, doczytałem to i ówdzie i przestałem na czarnym przód zapinać. Przeczytaj instrukcję nad osłoną słoneczną kierowcy, u mnie jest krótka instrukcja co kiedy zapinać
: pn wrz 24, 2007 1:27 am
autor: Broncosaurus
bez miedzyosiowego dyfra nie zapinamy 4x4 na asfalcie
chyba ze snieg popada
bo na zakretach słychac ja krzyżaki strzelaja niemiłosiernie na półosiach
a jak chca to niech Mitasubiszi jeżdżą bez odpuszczania na 4x4
