Witam i odrazu pilne pytanie o reduktor Meverick/Terrano II

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

pasterz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw paź 04, 2007 1:57 pm
Lokalizacja: W-wa

Witam i odrazu pilne pytanie o reduktor Meverick/Terrano II

Post autor: pasterz » pn paź 08, 2007 8:39 am

Witam wszystkich, na imie mam Wojtek i niestety wpakowałem się w Terrano II w ktorym odrazu padła skrzynia rozdzielcza (reduktor). Auto stoi na warsztacie i mam pytanie.
Nissan Terrano '01, 2.7TD z automatem.
Musze wymienić reduktor (skrzynię rozdzielczą).
Czy mogę wstawić reduktor pochodzący z auta z manualną skrzynią. Czy
występują róznice w obudowie i mocowaniu skrzyni, ew. jakieś inne róznice w
parametrach. Budowa auto jest tożsame z Fordem Maverickiem.
Wg nissana te reduktory wystepuja po symbolami:
33100-G2305 do automatu
33100-G2307 do maunalnej skrzyni
Jednak czesto bywa ze czesci sa te same tylko roznia sie oznaczeniami.
Moze ktos przerabial temat i potrafi pomoc.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn paź 08, 2007 9:36 am

A co mu sie stalo, ze wymieniac cala skrzynie trzeba :o ??
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

pasterz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw paź 04, 2007 1:57 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: pasterz » pn paź 08, 2007 11:16 am

Misiek Cypr pisze:A co mu sie stalo, ze wymieniac cala skrzynie trzeba :o ??
niestety wyje niemilosiernie glosno, wydaje tez inne dziwne dzwieki i czasami sam rozlacza. Z tego co sie dowiadywalem naprawa tego jest koszmarna i malo oplacalna. W zadnym serwisie ie udzielono mi odpowiedzi czy te modele mozna zamieniac i czyms sie roznia. Dzwonilem do roznych warsztatow i tez nie umieli nic powiedziec. Chodzi mi o to czy reduktor z manualnej skrzyni pasuje ksztaltem obudowy do automatu i czy nie ma roznic w przelozeniu badz czyms innym. Moze ktos bedzie wiedzial jak ugryzc temat?

Dagu
Posty: 533
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:20 pm
Lokalizacja: Ostroróg

Post autor: Dagu » pn paź 08, 2007 11:41 am

Małe prawdopodobieństwo że Ci kto odpowie, czy automat - manual to to samo ( zamienne),. Ale reduktor w terrano to nie kosmiczna filozofia, skoro wyje to go trzeba rozebrać i oblukać. Zajmie to chwilkee, zwłaszcza jak sie ma klucz pneumatyczny, bo jest ogrom śrób do wykręcenia. Sprawdziśz najwyżej łożyska, tu koszt nie powinien być wysoki, i łańcuch. Ten to troche kosztuje, ale też ponoć przeżyć można. Ja rozbierałem niedawno swój, i twierdze że reduktor to bardzo solidny podzespół jak na takie auto. Umnie środek wygląda jak nowy, dlatego sie dziwie że w miare nowy rocznik jak masz, a już zajechany. To co bez oleju było jeżdzone czy z zapietym 4x4 po szosie? :)
Subaryna leśnik, i piździk dzielny w teren. Poszukiwanie sztywnych mostów...

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn paź 08, 2007 11:50 am

Tez mi sie wydaje, ze reduktor jest na poziomie technologicznym ursusa, co najwyzej Masey Fergusona, wiec nie powinno byc problemu z robota. Lozyska i lancuch to jedyne co sie psuje w nich, nie mowiac o uszczelnieniach. Lozyska nie zabijaja cenowo, choc za darmo nie sa. Lancuch, raczej by przeskakiwal niz wyl, terkotal czy inne chalasy wydawal.

Automat, to inna sprawa, ale tez sa warsztaty, ktore to robia, choc dosc trudno go wykonczyc, nie jezdzac w terenie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość