Ford Maverick/Mazda Tribute 3.0 V6

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Ford Maverick/Mazda Tribute 3.0 V6

Post autor: Pablos » ndz lis 11, 2007 7:43 pm

Jako, że ostatnio okazało się, ze Mazda 626 do jazd w terenie sie nie nadaje

Obrazek

Obrazek

:lol: :lol: to spokojnego toczenia sie po górzystych okolicach Beskidu Zywieckiego, zakupiłem mojej żonce Mazdę tribute. Wersja europejska, 3.0 V6 automat z 2002 roku.

Pytam tu, bo w sumie Mazda to bliźniak(czka) Forda więc prędzej tu znajdę kogos kto użytkuje Mavericka w takiej konfiguracji.

Najbardziej interesuje mnie sprawa napędu 4x4. Wszędzie piszą, że napęd na przód z dołączaną podczas uślizgu tylnią osią ale doszły mnie plotki, że auto to ma blokade tylniego napędu, choć myslę ze to chyba był bajer sprzedającego. Moze ktoś z praktyków objaśni mi dokładnie funkcję tajemniczego przycisku z konsoli centralnej oznaczonego 4 kółkami i uswiadomi co do funkcjonowania 4x4 w tym aucie
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Post autor: pbyra » ndz lis 11, 2007 7:46 pm

faktycznie 626 w teren się nie nadaje :)

:lol: :lol:
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » ndz lis 11, 2007 7:47 pm

Zwłaszcza bez kierowcy :)
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Post autor: pbyra » ndz lis 11, 2007 7:55 pm

jak to bez kierowcy ??

?? ?? ??
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » ndz lis 11, 2007 7:57 pm

W dużym skrócie, była górka, była mazda, a potem była górka i mazda 300m niżej w 15 metrowym wąwozie
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Post autor: pbyra » ndz lis 11, 2007 7:59 pm

gratulacje pomysłowości :)

dobrze że nic na drodze nie było :)
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » ndz lis 11, 2007 8:04 pm

Staram sie jak moge sobie weekendy urozmaicać ;)

A poważniej to nie ja, to ona sama ;) Stała , klocek pod kołem, jedynka wrzucona i ....sobie pojechała a mi było dane całą akcje z okna oglądać. Jechać nie miało za bardzo co bo po szczerym polu jechała. Mała lokalna droga w poprzek po której moze 10-20 aut na dzień przejedzie.

Czuję, że w temacie tu chyba nikt nic nie powie :(
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Post autor: pbyra » ndz lis 11, 2007 8:08 pm

podstawa to rozrywka :)

ale kto bogatemu zabroni :)
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » ndz lis 11, 2007 8:32 pm

Ta, jutro spuszczam dwie kolejne, znudziły mi się :lol: , a poza tym masz coś w temacie?
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Post autor: pbyra » ndz lis 11, 2007 8:39 pm

niestety nie mam odpowiedzi na nurtujące ciebie pytanie z tematu....
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

martcin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pt sty 05, 2007 2:11 pm
Lokalizacja: konst.łódzki

Post autor: martcin » pn lis 12, 2007 1:30 am

czesc!ja kiedys tez próbowałem dowiedziec się czegos tutaj o moim fordzie ale raczej ciezko bo ford/mazda troche u nas malo popularne.mam forda escape'a/mavericka z 3.0V6 automatem wersja z kanady ale takiego przycisku nie mam.moge tylko przelaczyc na tryb 4x4 na stale albo jak pisales automatycznie dopedzany tyl przy uslizgu.i chyba tylko tyle.szukam jakichs informacji o moim fordzie ale ciezko.chetnie zorganizowalbym jakas ibnstrukcje to by czlowiek sie wiecej dowiedzial.szkoda ze fordzik mazda u nas tak malo znane.fajnie sie nim jezdzi.w stanach podobno ich kupa jezdzi i sa tanie.podstawowa wersja z 2,3l silnikiem kosztuje ok 20tys dolarow nowka.tanio jak za SUV-a.u nas by pewnie ponad 100tys. dowalili.pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » pn lis 12, 2007 7:29 am

Niedawno do tego doszedlem, napęd 4x4 dołączany automatycznie, a przycisk wlacza go na stale. Puścilem Ci PW
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
japacz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:07 pm
Lokalizacja: Małopolska/Podbeskidzie

Post autor: japacz » pn lis 12, 2007 9:52 am

Zapomnieliście Panowie o "trzecim bliźniaku" :) W Stanach to auto występuje pod nazwą Ford Escape. Zajrzyj tutaj: http://www.analogstereo.com/ford_escape ... manual.htm Znajdziesz tam fabryczne instrukcje obsługi do modeli z roczników 2001 - 2006, w tym do interesującego Cię 2002. Co do napędu - no cóż - najprostszy z możliwych czyli tył dopędzany sprzęgłem wiskotycznym, mogącym pracować w dwóch trybach - auto i on (lock). W instrukcji znajdziesz info jak i gdzie tego używać. Obszerny artykuł o Tribute (tyle, że o wersji 2.0) był również w kwietniowym numerze OFF ROAD z... 2004 roku :wink: Ogólnie podobno przyjemny samochodzik, podobny pod względem funkcjonalnym i konstrukcyjnym do np. Hondy CRV. Według autora artykułu poza asfaltem trzeba bardzo uważać na drążki prowadzące tylnego zawieszenia, bo są dość nieszczęśliwie poprowadzone i łatwo je uszkodzić. I tyle.
Miłego użytkowania :wink:
F-150 XLT '94 302cui.

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » pn lis 12, 2007 10:28 am

Trojaczki :lol: ale ten w Polsce jest chyba jeszcze mniej popularny, Manuala sciagnalem, mam tez juz chiltona sam naprawiam, do tych modeli.
Bede sie edukowac ;)
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

<mario>
 
 
Posty: 196
Rejestracja: wt lut 06, 2007 7:09 pm
Lokalizacja: ok. Bełchatowa

Post autor: <mario> » pn lis 12, 2007 11:41 am

Cześć Pablos!
Jednego Escape masz pod nosem. Często widzę go na ul. Lipowej, jakieś 200 m przed fotoradarem. Grzecznie stoi na chodniku.
Pozdrawiam.
LJ 70

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » pn lis 12, 2007 2:11 pm

Tribute czarną widzialem, migneła mi tylko ale gosć nie mial radyjka zeby zagadac :( ale Escape nie dostrzeglem, bede polowac.
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Mikado
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 7:46 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Mikado » pn lis 12, 2007 2:27 pm

no toś bratku w tym wąwozie narozrabiał... :)21

daj znać jak będziesz gdzieś w tych stronach 8)

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » pn lis 12, 2007 2:30 pm

dam znać, ale najprawdopodobniej Tribute pojedziemy, tym sobie nie pojeżdżę w terenie, delikutasne takie :(
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość