Strona 1 z 1

Naprawa napędów Explorera w Rzeszowie - gdzie???

: pn sty 07, 2008 9:14 am
autor: jareki007
Witam!
Wysypały się napędy w Explo, jak się wrzuci 4x4 AUTO to jeszcze jedzie ale przy mocniejszym dodaniu gazu coś strasznie strzela (chyba w przednim moście) a jak się uda zapiąć 4x4 LOW (czasem wchodzi z zgrzytem) to bywa, że auto nie chce ruszyć, coś strasznie rzęzi i są problemy z powrotem na 2 WD (na tym da się jeździć normalnie). Wiecie może, gdzie w Rzeszowie albo na południe od Rzeszowa - Sanok - Ustrzyki Dolne, może Krosno można by to naprawić? Auto stoi w Soline. Sam explo jest z 1995 roku z 4 l silnikiem. Pomóżcie proszę bo to nie jest robota dla Pana Henia niestety...

: pn sty 07, 2008 9:38 am
autor: Mikado
jeśli są problemy z przełączaniem na 4x4 i potem na low to masz uszkodzony shift motor
nieprawidłowo wybiera to co przyciskiem chcesz włączyć...

kiedyś pisał już o tym manius "chodzi o to ze w tym shift motorku kreci sie taka tarczka zebata po jednej stronie ma sciezki a po drugiej taka srubke z podkladka ta srubka sluzy jako ogranicznik i jezeli tak jak na fotce podkladka ta jest uszkodzona to ta tarczka przesunela sie o 1-2mm za daleko i styki po drugiej stronie sie nie zgadzaja czyli motorek nie zakreci i nie obroci oski na ktorej siedzi wodzik ten shift motorek znajdziesz na reduktorze z tylu odkrec ustrojstwo rozbierz wymien podkladke i bedzie GIT"

tutaj masz linkę do opisu: http://www.explorerforum....ad.php?t=123542

: pn sty 07, 2008 9:51 am
autor: pbyra
masz info na pw :)

: pn sty 07, 2008 10:08 am
autor: Mikado
tajne? / poufne?
jeśli znasz dobry warsztat to może warto o tym napisać, bo nie wiadomo kiedy i co komu będzie potrzebne...

: pn sty 07, 2008 10:12 am
autor: jareki007
masz info na pw
- dzięki, będę dzwonił.
Mikado
PostWysłany: Pon Sty 07, 2008 9:38 am Temat postu:
jeśli są problemy z przełączaniem na 4x4 i potem na low to masz uszkodzony shift motor
nieprawidłowo wybiera to co przyciskiem chcesz włączyć...

kiedyś pisał już o tym manius "chodzi o to ze w tym shift motorku kreci sie taka tarczka zebata po jednej stronie ma sciezki a po drugiej taka srubke z podkladka ta srubka sluzy jako ogranicznik i jezeli tak jak na fotce podkladka ta jest uszkodzona to ta tarczka przesunela sie o 1-2mm za daleko i styki po drugiej stronie sie nie zgadzaja czyli motorek nie zakreci i nie obroci oski na ktorej siedzi wodzik ten shift motorek znajdziesz na reduktorze z tylu odkrec ustrojstwo rozbierz wymien podkladke i bedzie GIT"

tutaj masz linkę do opisu: http://www.explorerforum....ad.php?t=123542
Jeśli chodzi o samodzielną naprawę to będzie kiepsko bo nie bardzo mam jak - pracuję w Rzeszowie, narzędzie, które mam, mogą się okazać niewystarczające:) no i jeżeli jest coś więcej sknocone to będzie problem z częściami. Grzebałem w paru autach ale tego się boję ruszać:) Za wysokie progi jak dla mnie niestety:) Chciałbym to załatwić kompleksowo u kogoś kto się zna na tym dobrze i zrobi to porządnie tak, zęby działało jak należy bo jazda tym bykiem po lodzie na 2WD bywa niebezpieczna...
ps. link nie działa niestety ale poszukam tego tematu

: pn sty 07, 2008 10:20 am
autor: Mikado
linka raz jeszcze, bo faktycznie tamta nie działa
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... p?t=123542

pozdrowienia i zapraszam na: http://www.explorerclubpolska.com/forum/index.php

: pn sty 07, 2008 10:33 am
autor: jareki007
Rozumiem, że ten shift motor odpowiada za wrzucanie odpowiedniego przełożenia. Po tym co przeczytałem przypuszczam, że przyczyna leży w nim , bo czasem nie chcą się przełączać napędy ale jest jeszcze jedna rzecz, która bardziej mnie niepokoi mianowicie jeśli napęd 4x4AUTO wejdzie to przy mocniejszym dodaniu gazu podczas jazdy słychać głośne stuki chyba z okolic przedniego mostu, tak jakby tryby przeskakiwały. A z tym shift motor nie ma chyba nic wspólnego.

: pn sty 07, 2008 10:34 am
autor: pbyra
Mikado pisze:tajne? / poufne?
jeśli znasz dobry warsztat to może warto o tym napisać, bo nie wiadomo kiedy i co komu będzie potrzebne...
a czy ty byś chciał by twój numer telefonu poznało pół forum ??

: wt sty 08, 2008 1:11 pm
autor: nemrod
pbyra pisze:
Mikado pisze:tajne? / poufne?
jeśli znasz dobry warsztat to może warto o tym napisać, bo nie wiadomo kiedy i co komu będzie potrzebne...
a czy ty byś chciał by twój numer telefonu poznało pół forum ??
U nas (rodzina Explorerów) jest tak że prawie całe forum zna swoje numery, tak na wszelki wypadek.
....i jakoś z tym zyjemy. :D

: wt sty 08, 2008 1:13 pm
autor: Mroczny
w Lesku masz koelgo speca od 4x4
szukaj Grześka
wszyscy tam znają

: wt sty 08, 2008 1:39 pm
autor: jareki007
A nie masz może do niego jakiegoś telefonu? Nie bardzo mam jak gościa zlokalizować, bo cały tydzień siedzę w Rzeszowie.
Natomiast jest gość w Rogoźnicy koło Rzeszowa, który ma niezły warsztat i załatwi wszystkie części, które będą potrzebne. Tu podziękowania dla kolegi pbyra za namiary:)

: wt sty 08, 2008 2:15 pm
autor: Mroczny
ten z Leska - nie mam namiarów... ale zajrzyj do Maćka Szczepańskiego (jest na forum) z pensjonatu u kmity - pomoże

: wt sty 08, 2008 4:25 pm
autor: pbyra
jareki007 pisze:A nie masz może do niego jakiegoś telefonu? Nie bardzo mam jak gościa zlokalizować, bo cały tydzień siedzę w Rzeszowie.
Natomiast jest gość w Rogoźnicy koło Rzeszowa, który ma niezły warsztat i załatwi wszystkie części, które będą potrzebne. Tu podziękowania dla kolegi pbyra za namiary:)
nie ma za co :)

: pt mar 14, 2008 11:15 am
autor: jareki007
jareki007 napisał:
A nie masz może do niego jakiegoś telefonu? Nie bardzo mam jak gościa zlokalizować, bo cały tydzień siedzę w Rzeszowie.
Natomiast jest gość w Rogoźnicy koło Rzeszowa, który ma niezły warsztat i załatwi wszystkie części, które będą potrzebne. Tu podziękowania dla kolegi pbyra za namiary:)


nie ma za co
No i sprawa sie rypła Panowie... Auto stało w miesiąc u gościa w Rogoźnicy i niestety napędy nie zrobione. Podobno jakieś wodziki do wymiany ale nie wiem jak do tego doszli, bo nie został rozebrany reduktor (800 zł za samo rozebranie). Coś mi się zdaje, że może btć walnięty łańcuch bo pod obciążeniem strzela a tak to się załącza. Szukam jakiejś fotorelacji z jego wyjęcia z auta. Zajmę się tym sam, bo już nie mam zdrowia do mechaników... Jak coś macie to prześlijacie na maila: piotr_jarecki@poczta.onet.pl

: pt mar 14, 2008 5:27 pm
autor: Mikado
no to świetni fachowcy...

: pt mar 14, 2008 5:47 pm
autor: alban
To raczej na pewno łańcuch a jego wymiana nie jest skomplikowana...

: pt mar 14, 2008 6:05 pm
autor: pbyra
Mikado pisze:no to świetni fachowcy...

taaaaaaaaa

: pt mar 14, 2008 8:26 pm
autor: fotomysz

: pn mar 17, 2008 8:21 am
autor: jareki007
Czytałem ten temat i właśnie czekam na fotorelację z wyjęcia reduktora. Mam nadzieję, że się uda to zrobić:)

: wt mar 18, 2008 11:38 pm
autor: fotomysz
szczerze :P nie ma za dużo roboty, aby odpiąć reduktor 5 śrub 13 ka i wały i zdejmujesz :P,
ach przyda sie druga osoba coby go złapała bo troszkę waży i olej się będzie lał troszkę ze skrzyni biegów :P

: śr mar 19, 2008 8:07 am
autor: jareki007
A właśnie, dużo oleju ucieknie? Ile będę go potrzebował i jaki? Rozumiem, że reduktor pracuje na tym samym oleju co skrzynia biegów.