ranger kontrolka RFW
Moderator: Student
ranger kontrolka RFW
Witam. Mam taki problem w rangerze(mazda) jest ta kontrolka, jak się włączy napęd na 4 to samo się włącza.
Myślałem że jest to blokada przodu, bo przy przedniej główce jest cuś takiego, ale nie działa wogóle(tzn sterowanie działa, ale nie ma żadnej różnicy w przednim napędzie).
Powiedzcie co to jest to R.F.W bo za cholerę nie mogę rozgryźć tego skrótu...
Myślałem że jest to blokada przodu, bo przy przedniej główce jest cuś takiego, ale nie działa wogóle(tzn sterowanie działa, ale nie ma żadnej różnicy w przednim napędzie).
Powiedzcie co to jest to R.F.W bo za cholerę nie mogę rozgryźć tego skrótu...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
- Pablos
- Posty: 513
- Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
- Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała
poszukaj w archiwum było. a w skrócie, zapina Ci sprzęgiełka, tak, że po zapaleniu się tego, napęd przedni możesz dołączac w czasie jazdy. Do czasu kiedy ich nie rozepniesz tym przyciskiem.
Przydaje sie w zimie kiedy zmieniają sie warunki na drodze. Zapinasz przód, rozpinasz i jedziesz. Jak pojawia sie no śnieg na asfalcie, nie zatrzymując sie dopinasz przód i masz napęd na 4 łapy. pojawia sie suche, to rozpinasz i tyla
Przydaje sie w zimie kiedy zmieniają sie warunki na drodze. Zapinasz przód, rozpinasz i jedziesz. Jak pojawia sie no śnieg na asfalcie, nie zatrzymując sie dopinasz przód i masz napęd na 4 łapy. pojawia sie suche, to rozpinasz i tyla
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6
Mazda Tribute 3.0 V6
- Pablos
- Posty: 513
- Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
- Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała
No to jakby oczywista oczywistość. To napęd możesz rozłączyć nie rozłączając sprzęgiełek, zaś rozpiąć sprzęgiełka nie rozpinając napędu już raczej nie
Reasumując
Zatrzymujesz się, zapinasz napęd, zapala Ci sie kontrolka, że sprzęgiełka załączone grzejesz na 4 łapach. chcąc chwilowo rozłaczyć napęd, wrzucasz wajche na 2 rfw nadal sie pali co oznacza ze 4 mozesz teraz dopiąć bez zatrzymywania się. jeżeli nie chcesz juz napędu na 4, rozłączasz sprzegiełka naciskająć rfw. to wszystko

Reasumując
Zatrzymujesz się, zapinasz napęd, zapala Ci sie kontrolka, że sprzęgiełka załączone grzejesz na 4 łapach. chcąc chwilowo rozłaczyć napęd, wrzucasz wajche na 2 rfw nadal sie pali co oznacza ze 4 mozesz teraz dopiąć bez zatrzymywania się. jeżeli nie chcesz juz napędu na 4, rozłączasz sprzegiełka naciskająć rfw. to wszystko
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6
Mazda Tribute 3.0 V6
Ja tam nie wiem, ja u siebie w samuraiu mam manuale i wszystko po prostemu jest bez jakichś dziwnych skrótówPablos pisze:No to jakby oczywista oczywistość. To napęd możesz rozłączyć nie rozłączając sprzęgiełek, zaś rozpiąć sprzęgiełka nie rozpinając napędu już raczej nie![]()

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
- Pablos
- Posty: 513
- Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
- Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała
Samo r.f.w to skrót od Remote Free Wheel.
Tu masz z angielskiej strony o Rangerze
Tu masz z angielskiej strony o Rangerze
Przed chwilą doczytałem jeszcze, że na zapiętych sprzegiełkach możesz prędkości 100km/h załaczać i rozłączać napędThis system includes a Remote Free Wheel (RFW) feature which electronically disconnects the front differential and propeller shaft from the front wheels when the vehicle is in two-wheel drive mode - reducing drive-train wear and improving fuel economy.
A floor mounted transfer case shift lever for the four-wheel-drive system is standard and automatically engages and locks the front-wheel drive mechanism when 4x4 is selected. The mechanism remains locked after the transfer case is shifted back to two-wheel drive until the Remote Free Wheel (RFW) switch is pushed.
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6
Mazda Tribute 3.0 V6
- Pablos
- Posty: 513
- Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
- Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała
Jakoś przekonany nie jestem, a niech tam sie coś, choroba, przyblokuje.
Poza tym wyobrażasz sobie taką sytuację? to chyba tylko na szosie, ale też nie widze potrzeby zeby na 4x4 100km/h pomykać. bo skoro juz mi napęd na 4 łapy potrzeba tzn że ślisko , tzn że 100km/h to wariactwo.
Poza tym wyobrażasz sobie taką sytuację? to chyba tylko na szosie, ale też nie widze potrzeby zeby na 4x4 100km/h pomykać. bo skoro juz mi napęd na 4 łapy potrzeba tzn że ślisko , tzn że 100km/h to wariactwo.
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6
Mazda Tribute 3.0 V6
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości