ranger kontrolka RFW

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

ranger kontrolka RFW

Post autor: Adam.Ż » pt sty 11, 2008 8:12 pm

Witam. Mam taki problem w rangerze(mazda) jest ta kontrolka, jak się włączy napęd na 4 to samo się włącza.
Myślałem że jest to blokada przodu, bo przy przedniej główce jest cuś takiego, ale nie działa wogóle(tzn sterowanie działa, ale nie ma żadnej różnicy w przednim napędzie).

Powiedzcie co to jest to R.F.W bo za cholerę nie mogę rozgryźć tego skrótu...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt sty 11, 2008 8:13 pm

wRONG FUCKING WAY
:)21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt sty 11, 2008 8:19 pm

hehe no dobra, ale co to robi?? 8)

bo samochód po załączeniu tego nie jedzie odwrotnie :lol:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt sty 11, 2008 9:17 pm

Nikt nie wie do czego i po co to ustrojstwo jest?? :roll:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » pt sty 11, 2008 9:20 pm

poszukaj w archiwum było. a w skrócie, zapina Ci sprzęgiełka, tak, że po zapaleniu się tego, napęd przedni możesz dołączac w czasie jazdy. Do czasu kiedy ich nie rozepniesz tym przyciskiem.

Przydaje sie w zimie kiedy zmieniają sie warunki na drodze. Zapinasz przód, rozpinasz i jedziesz. Jak pojawia sie no śnieg na asfalcie, nie zatrzymując sie dopinasz przód i masz napęd na 4 łapy. pojawia sie suche, to rozpinasz i tyla
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » pt sty 11, 2008 9:21 pm

poza tym u mnie w madzi, na osłoncie słonecznej od strony kierowcy jest to opisane
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt sty 11, 2008 9:35 pm

tylko że tego nie da rady wyłączyć bez wyłączania napędu na 4.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » pt sty 11, 2008 9:40 pm

No to jakby oczywista oczywistość. To napęd możesz rozłączyć nie rozłączając sprzęgiełek, zaś rozpiąć sprzęgiełka nie rozpinając napędu już raczej nie :)

Reasumując

Zatrzymujesz się, zapinasz napęd, zapala Ci sie kontrolka, że sprzęgiełka załączone grzejesz na 4 łapach. chcąc chwilowo rozłaczyć napęd, wrzucasz wajche na 2 rfw nadal sie pali co oznacza ze 4 mozesz teraz dopiąć bez zatrzymywania się. jeżeli nie chcesz juz napędu na 4, rozłączasz sprzegiełka naciskająć rfw. to wszystko
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt sty 11, 2008 9:59 pm

Dzięki wielkie. Będę to teraz musiał przekazać znajomemu.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt sty 11, 2008 10:00 pm

Pablos pisze:No to jakby oczywista oczywistość. To napęd możesz rozłączyć nie rozłączając sprzęgiełek, zaś rozpiąć sprzęgiełka nie rozpinając napędu już raczej nie :)
Ja tam nie wiem, ja u siebie w samuraiu mam manuale i wszystko po prostemu jest bez jakichś dziwnych skrótów :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » pt sty 11, 2008 11:28 pm

Samo r.f.w to skrót od Remote Free Wheel.

Tu masz z angielskiej strony o Rangerze
This system includes a Remote Free Wheel (RFW) feature which electronically disconnects the front differential and propeller shaft from the front wheels when the vehicle is in two-wheel drive mode - reducing drive-train wear and improving fuel economy.

A floor mounted transfer case shift lever for the four-wheel-drive system is standard and automatically engages and locks the front-wheel drive mechanism when 4x4 is selected. The mechanism remains locked after the transfer case is shifted back to two-wheel drive until the Remote Free Wheel (RFW) switch is pushed.
Przed chwilą doczytałem jeszcze, że na zapiętych sprzegiełkach możesz prędkości 100km/h załaczać i rozłączać napęd
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt sty 11, 2008 11:32 pm

Pablos pisze:Przed chwilą doczytałem jeszcze, że na zapiętych sprzegiełkach możesz prędkości 100km/h załaczać i rozłączać napęd
Ciekawy jestem z czego to wynika.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » pt sty 11, 2008 11:54 pm

A zielonego pojęcia nie mam, jakis jajogłowy pewnie sobie policzył coś na kalkulatorze , tyle mu wyszło to i wpisali.Dla mnie to lekki hardcor byłby przy 100 km/h zapinac i rozpinać napęd.
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » pt sty 11, 2008 11:56 pm

A tak, żeby juz całkowicie w temacie nie być, to ma ktoś może jakiś harmonogram przeglądów w rangerze? o manualu/serwisówce nie śmiem nawet marzyć
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt sty 11, 2008 11:59 pm

Pablos pisze:Dla mnie to lekki hardcor byłby przy 100 km/h zapinac i rozpinać napęd.
Podczas jazdy na wprost to czemu nie. Prędkość obrotowa przedniego i tylnego wału względem siebie jest ~0 czy to przy 10km/h czy 100km/h.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Pablos
Posty: 513
Rejestracja: czw maja 12, 2005 7:56 am
Lokalizacja: Bełchatów/Porąbka/Bielsko Biała

Post autor: Pablos » sob sty 12, 2008 12:01 am

Jakoś przekonany nie jestem, a niech tam sie coś, choroba, przyblokuje.
Poza tym wyobrażasz sobie taką sytuację? to chyba tylko na szosie, ale też nie widze potrzeby zeby na 4x4 100km/h pomykać. bo skoro juz mi napęd na 4 łapy potrzeba tzn że ślisko , tzn że 100km/h to wariactwo.
Mazda B2500 TD
Mazda Tribute 3.0 V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości