Strona 1 z 1
ranger kontrolka RFW
: pt sty 11, 2008 8:12 pm
autor: Adam.Ż
Witam. Mam taki problem w rangerze(mazda) jest ta kontrolka, jak się włączy napęd na 4 to samo się włącza.
Myślałem że jest to blokada przodu, bo przy przedniej główce jest cuś takiego, ale nie działa wogóle(tzn sterowanie działa, ale nie ma żadnej różnicy w przednim napędzie).
Powiedzcie co to jest to R.F.W bo za cholerę nie mogę rozgryźć tego skrótu...
: pt sty 11, 2008 8:13 pm
autor: Mroczny
wRONG FUCKING WAY

: pt sty 11, 2008 8:19 pm
autor: Adam.Ż
hehe no dobra, ale co to robi??
bo samochód po załączeniu tego nie jedzie odwrotnie

: pt sty 11, 2008 9:17 pm
autor: Adam.Ż
Nikt nie wie do czego i po co to ustrojstwo jest??

: pt sty 11, 2008 9:20 pm
autor: Pablos
poszukaj w archiwum było. a w skrócie, zapina Ci sprzęgiełka, tak, że po zapaleniu się tego, napęd przedni możesz dołączac w czasie jazdy. Do czasu kiedy ich nie rozepniesz tym przyciskiem.
Przydaje sie w zimie kiedy zmieniają sie warunki na drodze. Zapinasz przód, rozpinasz i jedziesz. Jak pojawia sie no śnieg na asfalcie, nie zatrzymując sie dopinasz przód i masz napęd na 4 łapy. pojawia sie suche, to rozpinasz i tyla
: pt sty 11, 2008 9:21 pm
autor: Pablos
poza tym u mnie w madzi, na osłoncie słonecznej od strony kierowcy jest to opisane
: pt sty 11, 2008 9:35 pm
autor: Adam.Ż
tylko że tego nie da rady wyłączyć bez wyłączania napędu na 4.
: pt sty 11, 2008 9:40 pm
autor: Pablos
No to jakby oczywista oczywistość. To napęd możesz rozłączyć nie rozłączając sprzęgiełek, zaś rozpiąć sprzęgiełka nie rozpinając napędu już raczej nie
Reasumując
Zatrzymujesz się, zapinasz napęd, zapala Ci sie kontrolka, że sprzęgiełka załączone grzejesz na 4 łapach. chcąc chwilowo rozłaczyć napęd, wrzucasz wajche na 2 rfw nadal sie pali co oznacza ze 4 mozesz teraz dopiąć bez zatrzymywania się. jeżeli nie chcesz juz napędu na 4, rozłączasz sprzegiełka naciskająć rfw. to wszystko
: pt sty 11, 2008 9:59 pm
autor: Adam.Ż
Dzięki wielkie. Będę to teraz musiał przekazać znajomemu.
: pt sty 11, 2008 10:00 pm
autor: Adam.Ż
Pablos pisze:No to jakby oczywista oczywistość. To napęd możesz rozłączyć nie rozłączając sprzęgiełek, zaś rozpiąć sprzęgiełka nie rozpinając napędu już raczej nie
Ja tam nie wiem, ja u siebie w samuraiu mam manuale i wszystko po prostemu jest bez jakichś dziwnych skrótów

: pt sty 11, 2008 11:28 pm
autor: Pablos
Samo r.f.w to skrót od Remote Free Wheel.
Tu masz z angielskiej strony o Rangerze
This system includes a Remote Free Wheel (RFW) feature which electronically disconnects the front differential and propeller shaft from the front wheels when the vehicle is in two-wheel drive mode - reducing drive-train wear and improving fuel economy.
A floor mounted transfer case shift lever for the four-wheel-drive system is standard and automatically engages and locks the front-wheel drive mechanism when 4x4 is selected. The mechanism remains locked after the transfer case is shifted back to two-wheel drive until the Remote Free Wheel (RFW) switch is pushed.
Przed chwilą doczytałem jeszcze, że na zapiętych sprzegiełkach możesz prędkości 100km/h załaczać i rozłączać napęd
: pt sty 11, 2008 11:32 pm
autor: TomaszRT
Pablos pisze:Przed chwilą doczytałem jeszcze, że na zapiętych sprzegiełkach możesz prędkości 100km/h załaczać i rozłączać napęd
Ciekawy jestem z czego to wynika.
: pt sty 11, 2008 11:54 pm
autor: Pablos
A zielonego pojęcia nie mam, jakis jajogłowy pewnie sobie policzył coś na kalkulatorze , tyle mu wyszło to i wpisali.Dla mnie to lekki hardcor byłby przy 100 km/h zapinac i rozpinać napęd.
: pt sty 11, 2008 11:56 pm
autor: Pablos
A tak, żeby juz całkowicie w temacie nie być, to ma ktoś może jakiś harmonogram przeglądów w rangerze? o manualu/serwisówce nie śmiem nawet marzyć
: pt sty 11, 2008 11:59 pm
autor: TomaszRT
Pablos pisze:Dla mnie to lekki hardcor byłby przy 100 km/h zapinac i rozpinać napęd.
Podczas jazdy na wprost to czemu nie. Prędkość obrotowa przedniego i tylnego wału względem siebie jest ~0 czy to przy 10km/h czy 100km/h.
: sob sty 12, 2008 12:01 am
autor: Pablos
Jakoś przekonany nie jestem, a niech tam sie coś, choroba, przyblokuje.
Poza tym wyobrażasz sobie taką sytuację? to chyba tylko na szosie, ale też nie widze potrzeby zeby na 4x4 100km/h pomykać. bo skoro juz mi napęd na 4 łapy potrzeba tzn że ślisko , tzn że 100km/h to wariactwo.