Ford Explorer - 93-94r. 4.0 V6 + LPG, automat

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
_bezimienny_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 11, 2008 10:54 pm
Kontaktowanie:

Ford Explorer - 93-94r. 4.0 V6 + LPG, automat

Post autor: _bezimienny_ » sob sty 03, 2009 7:32 pm

Witam wszystkich! jestem nowy na forum :D

Planuje zakup jakiegoś autka terenowego i przeglądając oferty moją uwagę szczególnie przykuł Explorer.

Chciałbym się dowiedzieć więcej na temat tego autka, wszystkie za i przeciw, dokładne szczegóły, tzn jak z awaryjnością, częściami do niego, na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie, jak radzi sobie w terenie, jak wygląda spalanie, itp.

Dodam, że autko jest mi potrzebne głównie do śmigania po mieście, ale i także na niedzielne wypady w lekki teren :wink:

Za każdą pomoc z góry dziękuję :D

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Re: Ford Explorer - 93-94r. 4.0 V6 + LPG, automat

Post autor: Yonek » sob sty 03, 2009 8:36 pm

Ma parę wad i parę zalet. Solidna rama, niezłe zawieszenie, łatwy do liftowania, jeśli dbasz o podstawowe rzeczy (olej w skrzyni i nie przegrzewać jej!) bezawaryjny. Mój pierwszy, zielony był katowany dosyć solidnie, od cholery miał zrobionego przebiegu a nie chciał się zepsuć. Drugi, krótki 1991 rok, miałem go w podłym momencie mego życia i też się nie chciał zepsuć, choć powinien.
Przed zakupem dokładnie sprawdż skrzynię biegów. Jeśli jest dobra to nic Ci nie grozi, ale jeśli jest z nią coś nie tak, a niestety w Polsce się zdarzają remonty zrobione "po taniości", kłopot na parę tysi gotowy.
Więcej poczytaj na explorerclubpolska.com :)
SITH happens...

rafi 109
Posty: 707
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 9:26 am
Lokalizacja: Piła-Trzcianka

Re: Ford Explorer - 93-94r. 4.0 V6 + LPG, automat

Post autor: rafi 109 » sob sty 03, 2009 11:14 pm

:)2 Dobre auto-potwierdzam to co napisane wcześniej, ja mam swojego od nowości już z 8 lat , i nic- silnik jest wstanie przerobić dobrze ponad 500.000 km, bez żadnego wkładu, uważać trzeba na skrzynie, są wytrzymałe ale podstawa to regularna wymiana oleju i filtra - uważaj na te naprawiane u nas, co do części to dostępność bez problemów- obecnie w salonie są w stanie dostarczyć w 2-3 dni, wybór zamienników dość duży, nia ma kłopotów z układem hamulcowym, czy zawieszeniem a ceny to 1/2 orginału. Jest kilka firm sprowadzających takie części z USA, Spory wybór części z demobilu -
dla pełnej orientacji sprawdz na allegro. Osiągi są bardzo miłe , dobre przyspieszenie, duża prędkość max. - ok.190 km/h
jeśli nie ma ogranicznika (mój nie ma, ale starsze modele -bywał) Spalanie - średnio na benzynie ok. 15l ale przy spokojnej jeżdzie , na trasie zejdzie do 12l (spokojna nie znaczy tutaj wolna - tak 120 km/h + - 10%)W terenie - przeszkadza -spora masa i gabaryty, ale dobre opony są tu bardzo skuteczne, Auta te mocno tuningują w USA- są tam dostępne odpowiednie kity zawieszenia, w ciężkim terenie moje obawy budzi tylko tylny most - mechanizm jest tylko na 2 satelitach i przy dużej mocy i solidnych kołach będzie podatny na uszkodzenie, jęśli chcesz coś więcej to pisz. Pozdrawiam 8)
LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Re: Ford Explorer - 93-94r. 4.0 V6 + LPG, automat

Post autor: Yonek » ndz sty 04, 2009 10:47 am

rafi 109 pisze:w ciężkim terenie moje obawy budzi tylko tylny most - mechanizm jest tylko na 2 satelitach i przy dużej mocy i solidnych kołach będzie podatny na uszkodzenie
Bez przesady. To jest 8'8", most od ciężarówki. W zgniłej hameryce na standardowe mosty chłopacy zakładają 35", jeżdżą po skałach i nic się nie dzieje. Zresztą tylne mosty explorerowe są mega poszukiwanym towarem przez wranglerowców, bo wszystko do nich jest (inne przełożenia, blokady) a same z siebie zajebiście dużo wytrzymują. Acha, przy oględzinach nie przejmuj się w nim wzdłużnym luzem - do 5 mm jest nominalny :)
SITH happens...

Awatar użytkownika
_bezimienny_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 11, 2008 10:54 pm
Kontaktowanie:

Re: Ford Explorer - 93-94r. 4.0 V6 + LPG, automat

Post autor: _bezimienny_ » ndz sty 04, 2009 6:06 pm

Dzięki. Co do autka myślę, że jestem przekonany. Jak znajdę interesującą ofertę to na pewno znajdzie się u mnie w garażu. :) Jeśli będę miał co do czegoś jakieś wątpliwości to na pewno zapytam. Pzdr

Awatar użytkownika
motylusowaty
 
 
Posty: 250
Rejestracja: śr sty 30, 2008 1:43 pm
Lokalizacja: gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ford Explorer - 93-94r. 4.0 V6 + LPG, automat

Post autor: motylusowaty » ndz sty 04, 2009 8:27 pm

w cięższy teren nie nadaje się poprostu za duży, natomiast mechanika bardzo wytrzymała. z przodu dana 35 i bardzo mocne półosie nie ukręcają się jak w jeepach . tył jak było napisane to ford 8,8" mocniejszy niż dana 44 w standardzie lsd. standardowe przełożenia to 3,72 istniały też wersie 4,32. silnik ma ten sam blok co 2,9 (scorpion sierra bronco ranger)(panewki też te same) tylko wał o większych wykorbieniach i tłoki o średnicy większej o ok 4mm bardzo lekki i duży moment. czasami problem ze sterowaniem elektrycznym reduktora ale całkowicie naprawialne za niewygórowane kwoty . nie jeżdze explozją ale naprawiam takie . klasyfikuję standartowego explorera podobnie jak chevroleta s10 i obydwa są lepsze od jeepa cherokiee. natomiast jeep ze względu na wagę daje lepsze pespektywy w motaniu. do codziennej jazdy i lekkiego terenu polecam. jeżeli gaz najlepsze efekty na blosie(gaźnik gazowy)
poruszam się też BRONKIEM (śmiechowóz)
http://www.remX.pl 605 200 981

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Ford Explorer - 93-94r. 4.0 V6 + LPG, automat

Post autor: Szarbia » sob sty 24, 2009 9:15 pm

[quote="motylusowaty"] silnik ma ten sam blok co 2,9 (scorpion sierra bronco ranger)[quote]
Nie.
W prawdzie to ta sama rodzina ale blok jest zecydowanie inny - jest wyzszy o 21mm, ma inna miche.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
motylusowaty
 
 
Posty: 250
Rejestracja: śr sty 30, 2008 1:43 pm
Lokalizacja: gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Ford Explorer - 93-94r. 4.0 V6 + LPG, automat

Post autor: motylusowaty » ndz sty 25, 2009 12:14 am

Szarbia pisze:
motylusowaty pisze: silnik ma ten sam blok co 2,9 (scorpion sierra bronco ranger)
Nie.
W prawdzie to ta sama rodzina ale blok jest zecydowanie inny - jest wyzszy o 21mm, ma inna miche.
No tak to logiczne skoro wał o tych samych wymiarach ale większych wykorbieniach. Pozdrowienia i dzięki :oops:
poruszam się też BRONKIEM (śmiechowóz)
http://www.remX.pl 605 200 981

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość