skrzynia automatyczna Ford Explorer

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Szymonskce
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 12:43 pm
Lokalizacja: Skierniewice

skrzynia automatyczna Ford Explorer

Post autor: Szymonskce » sob cze 26, 2004 5:09 pm

potrzebne są mi dane jaki olej włac do skrzyni automatycznej rocznik samochodu 1993 4.0 V6, ile litrów tego oleju i czy wogole sie go wymienia.drugi problem to filtr oleju w skrzyni automatycznej gdzie go szukać??
Ford Explorer 4.0 V6
Opel Monterey RS 3,2 V6

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob cze 26, 2004 6:56 pm

www.automat.pl

Tam jest forum, najpierw przejrzyj je czy juz takiego pytania nie bylo.
Jak nie to zadaj a wlasciciel serwisu odpowie konkretnie co i jak.

Awatar użytkownika
Lolec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr cze 30, 2004 2:35 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Re: skrzynia automatyczna Ford Explorer

Post autor: Lolec » śr cze 30, 2004 2:47 pm

Szymonskce pisze:potrzebne są mi dane jaki olej włac do skrzyni automatycznej rocznik samochodu 1993 4.0 V6, ile litrów tego oleju i czy wogole sie go wymienia.drugi problem to filtr oleju w skrzyni automatycznej gdzie go szukać??
Dextron III chyba będzie dobry, w instrukcji jest podany Fordowski odpowiednik - mogę zajrzeć.

Długo masz XP? robiłeś poważniejsze naprawy? Szukam niedrogiego warsztatu gdzie nie zepsują mi samochodu.
lolec Terrano II; XP1'93 XLT

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » śr cze 30, 2004 4:41 pm

odpowiednikiem będzie olej castrola dextron III , ile ? nie mam pojęcia jedź na jakis serwis co leją z beczki , np carman -ceny mają dobre na oleje
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Lolec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr cze 30, 2004 2:35 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Re: skrzynia automatyczna Ford Explorer

Post autor: Lolec » czw lip 01, 2004 5:40 pm

Szymonskce pisze:potrzebne są mi dane jaki olej włac do skrzyni automatycznej rocznik samochodu 1993 4.0 V6, ile litrów tego oleju i czy wogole sie go wymienia.drugi problem to filtr oleju w skrzyni automatycznej gdzie go szukać??
Sprawdziłem w Bedienungsanleitung :-) według specyfikacji Forda jest to ESP-M2C 166-H
odpowiedniki tej klasy to Ford Mercon, GM-Dextron III i podobne. Do wspomagania ten sam płyn - ja kupiłem w markecie ELF 30zł/litr. W skrzyni masz 9,5 litra. Płyn i filtr należy okresowo wymieniać, szczegóły poda ci dobry serwis automatów, tam też zrobią kompletną diagnostykę skrzyni. Widziałem gdzieś przykładowy cennik wyszło to ok 700zł za wszystko.
lolec Terrano II; XP1'93 XLT

Szymonskce
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 12:43 pm
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: Szymonskce » pt lip 02, 2004 7:26 am

Explorera mam nie długo ale robiłem generalke motoru w nim i powiem ze wyszło bardzo tanio i czesci też w miare łatwo dostępne tylko trzeba poszukać i można tanio dostać
Ford Explorer 4.0 V6
Opel Monterey RS 3,2 V6

Szymonskce
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 12:43 pm
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: Szymonskce » pt lip 09, 2004 9:29 am

no i mam kolejny problem z tą skrzynią jak jest zimna to chyba chodzi na trybie awaryjnym bo jedzie tylko na jedynce i nie zmienia na wyższe biegi.Jak sie rozgrzeje olej to wszstko jest w porzo zminia dobrze w doł i w gore wyrzyca na luz tak jak powinno być .Może mi ktoś pomóc ???
Ford Explorer 4.0 V6
Opel Monterey RS 3,2 V6

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » pt lip 09, 2004 10:18 am

siada sterownik, ale raczej stawiałbym na zużyte tarczki koszt od 1000 do 3000 tys.
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Szymonskce
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 12:43 pm
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: Szymonskce » pt lip 09, 2004 6:21 pm

wszstko ładnie ale to się stałoz godziny na godzine samochód stał nocke na pochylonym terenie i rano juz nie chodziło dobrze i tak jest do tej pory
Ford Explorer 4.0 V6
Opel Monterey RS 3,2 V6

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » czw wrz 23, 2004 11:51 pm

Z powodu braku wspomnianej A4LD, a także braku odpowiednich funduszy niestety chyba pożegnam się ze swoją XP :(

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » pt wrz 24, 2004 4:52 am

Szymonskce pisze:no i mam kolejny problem z tą skrzynią jak jest zimna to chyba chodzi na trybie awaryjnym bo jedzie tylko na jedynce i nie zmienia na wyższe biegi.Jak sie rozgrzeje olej to wszstko jest w porzo zminia dobrze w doł i w gore wyrzyca na luz tak jak powinno być .Może mi ktoś pomóc ???
Może po prostu najpierw wymień olej i filtr. Wiesz kiedy był ostatnio wymieniany? Miałem podobny problem w Chevy i po wymianie przeszło. Filtra jak nie ma na zewnątrz to jest w środku skrzyni. Sam się z tym nie baw. Lepiej gdzieś oddać do warsztatu.
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

kawoj2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:46 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: kawoj2 » pt wrz 24, 2004 8:25 am

Połowę padających skrzyń można reanimować wymieniając olej na nominalny, ew. należy rozważyć olej o minimalnie innych parametrach. U ciebie najpierw wymiana na nominał. Skrzynia w trybie awaryjnym zmienia biegi, ale tylko do przedostatniego, potem przechodzi w tryb awaryjny, czyli zapina przełożenie na sztywno i nie zmieni, aż się zatrzymasz i wyłączysz auto. Wtedy od nowa zabawa się zaczyna. Tryb awaryjny jest trybem awaryjnym i tak należy go traktować. Ale twoja skrzynia nie ma właściwego ciśnienia oleju i dlatego na zimno nie zmienia biegów - od oleju bym zaczął.

Ale najlepiej spytaj fachowców !!

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt wrz 24, 2004 9:09 am

Jak zwykle zgadzam się z przedmówcą a filtr jest pod miską olejową. Po zdjęciu miski należy zobaczyć czy są syfy przy magnesach na dnie (o ile dana miska ma na dnie magnesy) i to wypłukać. Czasem nie kupuj tyle oleju co fabryka daje bo w konwerter wchodzi klika litrów a tego nie wymienisz !! Tak więc po spuszczeniu nalej tyle nowego ile zlałeś. Ja nie mam pomysłu jak spuścić olej z konwertera bez wyjmowania skrzyni.Brak ciśnienia może być spowodowany niewłaściwą lepkością oleju. Sprytni wlewają tzw miodzik przed sprzedażą auta.

Awatar użytkownika
diver9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr gru 08, 2004 7:23 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: diver9 » czw gru 16, 2004 9:21 pm

NIemcy płuczą konwerter w ten sposób, że podpinają się po chłodnicę oleju skrzyni (jesli jest) i stawiają duży baniak z Merconem - zapalają silnik, jak zassie to z drugiej strony czyli spod miski zacznie lać stary i tak aż pojawi się śliczny różowiutki - gorzej tylko jak się nie zauwazy, że w baniaku pusto, albo jak złapie powietrze - generalnie już lepiej nalać świeżym, założyć filtr, pojeździć pół godziny, znowu spuśić ile się da, wymienic filtr na nowy i wtedy jest szansa, że został prawie cały stary olej wymieniony.
Najgorsze tylko to, że Ford generalnie zaleca wymianę oleju i filtra dopiero przy 100 tys. (w Europie), w stanach co 30 tys mil a nieoficjalnie to wszysycy mówią by wymieniać wszystko co 30 tys km . Ja tam nie wiem komu wierzyć, więc trzymam się książki - jak pierdyknie to zawsze jest szansa na kłótnie z Ford Polska.
Range Rover 1976 3.5 V8

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » pt gru 17, 2004 8:48 am

zapomnij wymieniaj co 30 tys km !!!!
wyjdzie ci taniej niż remont skrzyni .
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
diver9
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr gru 08, 2004 7:23 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: diver9 » pt gru 17, 2004 8:35 pm

Wymieniłem po 100 tys bo samochód był jeszcze na gwarancji, więc nie miałem co fikać...teraz już nie jest więc czekam aż mi się zrobi 130 tys. Na razie i tak stoi bo zmieliło mi skrzynię rozdzielczą. Jak słysze BORG Warner to robi mi się niedobrze... :evil: :)3
Range Rover 1976 3.5 V8

marcin z.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw gru 08, 2005 2:51 pm
Lokalizacja: S.K.M. Kraków

dalej skrzynia

Post autor: marcin z. » pn sty 09, 2006 2:26 pm

Kupiłem ostatnio explorera po remoncie skrzyni (jest na gwarancji) na zimnym silniku przeciąga do 4 tyś ale zmienia biegi (bardzo głatko i równo) - jak się rozgrzeję to ładnie schodzi do 2.8-3 tyś. Jak myślicie zostawić to czy jechac do serwidu gdzie robili skrzynie i niech regulują .

W waszych explozjach na zimnym oleju też troche przeciąg czy zmienia biegi jak na ciepłym oleju ?

aha - mam 4.0 z 1990
dzięki za informację
miał być Jeep został się Explorer --- i dobrze :)
Explorer 4.0 V6 1990 Edi Bauer - a jak !!
Mercedes 126 420 se V8 1986 - cudo na kołach

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » pn sty 09, 2006 3:01 pm

u mnie zmienia na zimnym i cieplym tak samo

kawoj2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:46 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: kawoj2 » wt sty 10, 2006 10:59 am

U mnie też nie ma różnice ciepły zimny, ale obroty nie mają znaczenia, a obciążenie. Mogę pozwolić na zmianę przy 1500 obr, a jak tłoczę to przy 5000.

marcin z.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw gru 08, 2005 2:51 pm
Lokalizacja: S.K.M. Kraków

Post autor: marcin z. » wt sty 10, 2006 3:07 pm

Dzięki za informację

U mnie jest trochę inaczej - na zimnym oleju pierwsza zmina przy delikatnym przyspieszeniu ma miejsce ok 3.4-4 tyś po nagrzaniu zmienia ok 1.5 -2 tyś dodam że robi to wyjątkowo delikatnie i bez szarpnięć. Skrzynia przechodziłą kapitralny remont u poprzedniego właściciela - twierdzi że to norma tylko nie wiem czy mu ufać ??


ps. w trasie na możliwie niskim biegu jakie macie obroty przy ok 80 km/h ??
Z góry dzięki za informację
miał być Jeep został się Explorer --- i dobrze :)
Explorer 4.0 V6 1990 Edi Bauer - a jak !!
Mercedes 126 420 se V8 1986 - cudo na kołach

kawoj2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:46 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: kawoj2 » sob sty 14, 2006 7:39 pm

Przy 80/h? Ok 1600obr/min...
Zmiana przełożenia z 1 na 2 przy delikatnej jeżdzie jest przy ok 1200-1400 obr, i na zimno i na ciepło. Zobacz jak zmieniają się biegi w czasie jazdy przy nagłym bucie, czy delikatnie zejdą z 4 na dół do 2. Jak jest przy bucie z postoju - czy wszystkie zmiany są przy tych samych obrotach i czy są delikatne. Czemu był remont? Co zmieniono? Jaki olej wlano? Kiedy następna zmiana?

marcin z.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw gru 08, 2005 2:51 pm
Lokalizacja: S.K.M. Kraków

Post autor: marcin z. » pn sty 16, 2006 3:15 pm

Remont skrzyni robił były właściciel sam nie do końca był w stanie powiedzieć co wymieniono poza tarczami i olejem - ale na skrzynię jest gwarancja i z tego co się orientuję była robiona u dobrego fachowca w Krakowie Pan Świs.... bez reklamy oczywiście :)
muszę do niego pojechać i porozmawiać - tylko niestety nie mam na to czasu, - dlatego męczę was takimi pytaniami z pracy :)

Przełożenia po rozgrzaniu oleju zmienia bardzo płynnie wręcz niewyczuwalnie i podobnie jak u Ciebie przy 80 km/h mam ok 1.8 tyś.

ps remon był robiony jakiś miesiąc temu
miał być Jeep został się Explorer --- i dobrze :)
Explorer 4.0 V6 1990 Edi Bauer - a jak !!
Mercedes 126 420 se V8 1986 - cudo na kołach

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn sty 16, 2006 5:06 pm

a jaki olej nalezy lac do skrzyni?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
kra
 
 
Posty: 246
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 11:47 pm
Lokalizacja: EXPLORER 4x4 by FORD /`\dln.sl./`\
Kontaktowanie:

Post autor: kra » pn paź 30, 2006 8:46 am

To wlasciwie ja bym sie chcial spytac ile tego oleju faktycznie wchodzi?

W instrukcji pisze ok 9.2 litra dla ukladu a w praktyce przy wymianie oleju w skrzyni dla explorera 97 ile wejdzie?

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn paź 30, 2006 9:20 pm

Jak sam wymieniasz to max połowa tego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości