skrzynia automatyczna Ford Explorer
Moderator: Student
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 9
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 12:43 pm
- Lokalizacja: Skierniewice
skrzynia automatyczna Ford Explorer
potrzebne są mi dane jaki olej włac do skrzyni automatycznej rocznik samochodu 1993 4.0 V6, ile litrów tego oleju i czy wogole sie go wymienia.drugi problem to filtr oleju w skrzyni automatycznej gdzie go szukać??
Ford Explorer 4.0 V6
Opel Monterey RS 3,2 V6
Opel Monterey RS 3,2 V6
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
www.automat.pl
Tam jest forum, najpierw przejrzyj je czy juz takiego pytania nie bylo.
Jak nie to zadaj a wlasciciel serwisu odpowie konkretnie co i jak.
Tam jest forum, najpierw przejrzyj je czy juz takiego pytania nie bylo.
Jak nie to zadaj a wlasciciel serwisu odpowie konkretnie co i jak.
- Lolec
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: śr cze 30, 2004 2:35 pm
- Lokalizacja: Wawa
- Kontaktowanie:
Re: skrzynia automatyczna Ford Explorer
Dextron III chyba będzie dobry, w instrukcji jest podany Fordowski odpowiednik - mogę zajrzeć.Szymonskce pisze:potrzebne są mi dane jaki olej włac do skrzyni automatycznej rocznik samochodu 1993 4.0 V6, ile litrów tego oleju i czy wogole sie go wymienia.drugi problem to filtr oleju w skrzyni automatycznej gdzie go szukać??
Długo masz XP? robiłeś poważniejsze naprawy? Szukam niedrogiego warsztatu gdzie nie zepsują mi samochodu.
lolec Terrano II; XP1'93 XLT
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
odp
odpowiednikiem będzie olej castrola dextron III , ile ? nie mam pojęcia jedź na jakis serwis co leją z beczki , np carman -ceny mają dobre na oleje
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
- Lolec
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: śr cze 30, 2004 2:35 pm
- Lokalizacja: Wawa
- Kontaktowanie:
Re: skrzynia automatyczna Ford Explorer
Sprawdziłem w BedienungsanleitungSzymonskce pisze:potrzebne są mi dane jaki olej włac do skrzyni automatycznej rocznik samochodu 1993 4.0 V6, ile litrów tego oleju i czy wogole sie go wymienia.drugi problem to filtr oleju w skrzyni automatycznej gdzie go szukać??

odpowiedniki tej klasy to Ford Mercon, GM-Dextron III i podobne. Do wspomagania ten sam płyn - ja kupiłem w markecie ELF 30zł/litr. W skrzyni masz 9,5 litra. Płyn i filtr należy okresowo wymieniać, szczegóły poda ci dobry serwis automatów, tam też zrobią kompletną diagnostykę skrzyni. Widziałem gdzieś przykładowy cennik wyszło to ok 700zł za wszystko.
lolec Terrano II; XP1'93 XLT
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 9
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 12:43 pm
- Lokalizacja: Skierniewice
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 9
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 12:43 pm
- Lokalizacja: Skierniewice
no i mam kolejny problem z tą skrzynią jak jest zimna to chyba chodzi na trybie awaryjnym bo jedzie tylko na jedynce i nie zmienia na wyższe biegi.Jak sie rozgrzeje olej to wszstko jest w porzo zminia dobrze w doł i w gore wyrzyca na luz tak jak powinno być .Może mi ktoś pomóc
?

Ford Explorer 4.0 V6
Opel Monterey RS 3,2 V6
Opel Monterey RS 3,2 V6
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
odp
siada sterownik, ale raczej stawiałbym na zużyte tarczki koszt od 1000 do 3000 tys.
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 9
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 12:43 pm
- Lokalizacja: Skierniewice
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Może po prostu najpierw wymień olej i filtr. Wiesz kiedy był ostatnio wymieniany? Miałem podobny problem w Chevy i po wymianie przeszło. Filtra jak nie ma na zewnątrz to jest w środku skrzyni. Sam się z tym nie baw. Lepiej gdzieś oddać do warsztatu.Szymonskce pisze:no i mam kolejny problem z tą skrzynią jak jest zimna to chyba chodzi na trybie awaryjnym bo jedzie tylko na jedynce i nie zmienia na wyższe biegi.Jak sie rozgrzeje olej to wszstko jest w porzo zminia dobrze w doł i w gore wyrzyca na luz tak jak powinno być .Może mi ktoś pomóc?
Marecki jestem......
Toyota Hilux 2,4D to już historia

Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


Toyota Hilux 2,4D to już historia



Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


Połowę padających skrzyń można reanimować wymieniając olej na nominalny, ew. należy rozważyć olej o minimalnie innych parametrach. U ciebie najpierw wymiana na nominał. Skrzynia w trybie awaryjnym zmienia biegi, ale tylko do przedostatniego, potem przechodzi w tryb awaryjny, czyli zapina przełożenie na sztywno i nie zmieni, aż się zatrzymasz i wyłączysz auto. Wtedy od nowa zabawa się zaczyna. Tryb awaryjny jest trybem awaryjnym i tak należy go traktować. Ale twoja skrzynia nie ma właściwego ciśnienia oleju i dlatego na zimno nie zmienia biegów - od oleju bym zaczął.
Ale najlepiej spytaj fachowców
Ale najlepiej spytaj fachowców

-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Jak zwykle zgadzam się z przedmówcą a filtr jest pod miską olejową. Po zdjęciu miski należy zobaczyć czy są syfy przy magnesach na dnie (o ile dana miska ma na dnie magnesy) i to wypłukać. Czasem nie kupuj tyle oleju co fabryka daje bo w konwerter wchodzi klika litrów a tego nie wymienisz
Tak więc po spuszczeniu nalej tyle nowego ile zlałeś. Ja nie mam pomysłu jak spuścić olej z konwertera bez wyjmowania skrzyni.Brak ciśnienia może być spowodowany niewłaściwą lepkością oleju. Sprytni wlewają tzw miodzik przed sprzedażą auta.

NIemcy płuczą konwerter w ten sposób, że podpinają się po chłodnicę oleju skrzyni (jesli jest) i stawiają duży baniak z Merconem - zapalają silnik, jak zassie to z drugiej strony czyli spod miski zacznie lać stary i tak aż pojawi się śliczny różowiutki - gorzej tylko jak się nie zauwazy, że w baniaku pusto, albo jak złapie powietrze - generalnie już lepiej nalać świeżym, założyć filtr, pojeździć pół godziny, znowu spuśić ile się da, wymienic filtr na nowy i wtedy jest szansa, że został prawie cały stary olej wymieniony.
Najgorsze tylko to, że Ford generalnie zaleca wymianę oleju i filtra dopiero przy 100 tys. (w Europie), w stanach co 30 tys mil a nieoficjalnie to wszysycy mówią by wymieniać wszystko co 30 tys km . Ja tam nie wiem komu wierzyć, więc trzymam się książki - jak pierdyknie to zawsze jest szansa na kłótnie z Ford Polska.
Najgorsze tylko to, że Ford generalnie zaleca wymianę oleju i filtra dopiero przy 100 tys. (w Europie), w stanach co 30 tys mil a nieoficjalnie to wszysycy mówią by wymieniać wszystko co 30 tys km . Ja tam nie wiem komu wierzyć, więc trzymam się książki - jak pierdyknie to zawsze jest szansa na kłótnie z Ford Polska.
Range Rover 1976 3.5 V8
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
odp
zapomnij wymieniaj co 30 tys km
!!
wyjdzie ci taniej niż remont skrzyni .

wyjdzie ci taniej niż remont skrzyni .
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: czw gru 08, 2005 2:51 pm
- Lokalizacja: S.K.M. Kraków
dalej skrzynia
Kupiłem ostatnio explorera po remoncie skrzyni (jest na gwarancji) na zimnym silniku przeciąga do 4 tyś ale zmienia biegi (bardzo głatko i równo) - jak się rozgrzeję to ładnie schodzi do 2.8-3 tyś. Jak myślicie zostawić to czy jechac do serwidu gdzie robili skrzynie i niech regulują .
W waszych explozjach na zimnym oleju też troche przeciąg czy zmienia biegi jak na ciepłym oleju ?
aha - mam 4.0 z 1990
dzięki za informację
W waszych explozjach na zimnym oleju też troche przeciąg czy zmienia biegi jak na ciepłym oleju ?
aha - mam 4.0 z 1990
dzięki za informację
miał być Jeep został się Explorer --- i dobrze 
Explorer 4.0 V6 1990 Edi Bauer - a jak
Mercedes 126 420 se V8 1986 - cudo na kołach

Explorer 4.0 V6 1990 Edi Bauer - a jak

Mercedes 126 420 se V8 1986 - cudo na kołach
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: czw gru 08, 2005 2:51 pm
- Lokalizacja: S.K.M. Kraków
Dzięki za informację
U mnie jest trochę inaczej - na zimnym oleju pierwsza zmina przy delikatnym przyspieszeniu ma miejsce ok 3.4-4 tyś po nagrzaniu zmienia ok 1.5 -2 tyś dodam że robi to wyjątkowo delikatnie i bez szarpnięć. Skrzynia przechodziłą kapitralny remont u poprzedniego właściciela - twierdzi że to norma tylko nie wiem czy mu ufać
ps. w trasie na możliwie niskim biegu jakie macie obroty przy ok 80 km/h
Z góry dzięki za informację
U mnie jest trochę inaczej - na zimnym oleju pierwsza zmina przy delikatnym przyspieszeniu ma miejsce ok 3.4-4 tyś po nagrzaniu zmienia ok 1.5 -2 tyś dodam że robi to wyjątkowo delikatnie i bez szarpnięć. Skrzynia przechodziłą kapitralny remont u poprzedniego właściciela - twierdzi że to norma tylko nie wiem czy mu ufać

ps. w trasie na możliwie niskim biegu jakie macie obroty przy ok 80 km/h

Z góry dzięki za informację
miał być Jeep został się Explorer --- i dobrze 
Explorer 4.0 V6 1990 Edi Bauer - a jak
Mercedes 126 420 se V8 1986 - cudo na kołach

Explorer 4.0 V6 1990 Edi Bauer - a jak

Mercedes 126 420 se V8 1986 - cudo na kołach
Przy 80/h? Ok 1600obr/min...
Zmiana przełożenia z 1 na 2 przy delikatnej jeżdzie jest przy ok 1200-1400 obr, i na zimno i na ciepło. Zobacz jak zmieniają się biegi w czasie jazdy przy nagłym bucie, czy delikatnie zejdą z 4 na dół do 2. Jak jest przy bucie z postoju - czy wszystkie zmiany są przy tych samych obrotach i czy są delikatne. Czemu był remont? Co zmieniono? Jaki olej wlano? Kiedy następna zmiana?
Zmiana przełożenia z 1 na 2 przy delikatnej jeżdzie jest przy ok 1200-1400 obr, i na zimno i na ciepło. Zobacz jak zmieniają się biegi w czasie jazdy przy nagłym bucie, czy delikatnie zejdą z 4 na dół do 2. Jak jest przy bucie z postoju - czy wszystkie zmiany są przy tych samych obrotach i czy są delikatne. Czemu był remont? Co zmieniono? Jaki olej wlano? Kiedy następna zmiana?
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: czw gru 08, 2005 2:51 pm
- Lokalizacja: S.K.M. Kraków
Remont skrzyni robił były właściciel sam nie do końca był w stanie powiedzieć co wymieniono poza tarczami i olejem - ale na skrzynię jest gwarancja i z tego co się orientuję była robiona u dobrego fachowca w Krakowie Pan Świs.... bez reklamy oczywiście
muszę do niego pojechać i porozmawiać - tylko niestety nie mam na to czasu, - dlatego męczę was takimi pytaniami z pracy
Przełożenia po rozgrzaniu oleju zmienia bardzo płynnie wręcz niewyczuwalnie i podobnie jak u Ciebie przy 80 km/h mam ok 1.8 tyś.
ps remon był robiony jakiś miesiąc temu

muszę do niego pojechać i porozmawiać - tylko niestety nie mam na to czasu, - dlatego męczę was takimi pytaniami z pracy

Przełożenia po rozgrzaniu oleju zmienia bardzo płynnie wręcz niewyczuwalnie i podobnie jak u Ciebie przy 80 km/h mam ok 1.8 tyś.
ps remon był robiony jakiś miesiąc temu
miał być Jeep został się Explorer --- i dobrze 
Explorer 4.0 V6 1990 Edi Bauer - a jak
Mercedes 126 420 se V8 1986 - cudo na kołach

Explorer 4.0 V6 1990 Edi Bauer - a jak

Mercedes 126 420 se V8 1986 - cudo na kołach
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości