sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
Moderator: Student
- Terenowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:24 pm
sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
Na wstępie chcę przeprosic, że pytam o inne autko, ale potrzebuję pomocy, bo nikt nigdzie zaradzic nie potrafi:// Pomimo, że to inne autko, to zasada działania jest w każdym chyba taka sama, więc może jeszcze komus się ten wątek przyda.
Pomagam koledze dojśc do ładu ze sprzęgłem w Jaguarze XJ 6 z 95 roku. Z racji tego, że seria X300 występowała tylko w automacie (manual na specjalne zamówienie), nie możemy znaleźc nigdzie pomocy (w ASO nie odróżniają pompy od wypsrzęglika).
Sprzęgło bardzo często po wciśnięciu lubi zostac w podłodze (po wrzucaniu 1. lub wstecznego czyli wtedykiedy to sprzęgło się dłużej przytrzymuje-najgorzej jest rano), zdarza się tez tak, ze kiedy sprzęgło zostanie w podłodze, po chwili auto zaczyna samo ruszac. Czasem sprzegło załapie dobrze, ale pedał stanie jakieś 3 cm przed "pozycją 0"
Wymieniliśmy płyn hamulcowy w układzie obsługującym sprzęgło, pedał zaczął mięciutko chodzic i bardzo rzadko zostawał w podłodze. Następnego ranka, problem powrócił. Pod autem pojawiła się plama. Gumka (harmonijka) na wysprzęgliku zawinęłą się w drugą stronę i przez to płyn uciekał. Wsyztsko rozebrałem przeczyściłem założyłem ponownie i nic już nie cieknie. Cały płyn jest nowy, układ odpowietrzony, a sprzęgło jak nie działało prawidłowo tak nie działa:/ Nie wiemy co jest grane, może ktos się spotkał z takim problemem w innym aucie i by pomógł dobrą radą? Dodam jeszcze tylko (może to ważne), że auto więcej stoi jak jeździ. Od nowości przejechane 70 tys km... :]
Pomagam koledze dojśc do ładu ze sprzęgłem w Jaguarze XJ 6 z 95 roku. Z racji tego, że seria X300 występowała tylko w automacie (manual na specjalne zamówienie), nie możemy znaleźc nigdzie pomocy (w ASO nie odróżniają pompy od wypsrzęglika).
Sprzęgło bardzo często po wciśnięciu lubi zostac w podłodze (po wrzucaniu 1. lub wstecznego czyli wtedykiedy to sprzęgło się dłużej przytrzymuje-najgorzej jest rano), zdarza się tez tak, ze kiedy sprzęgło zostanie w podłodze, po chwili auto zaczyna samo ruszac. Czasem sprzegło załapie dobrze, ale pedał stanie jakieś 3 cm przed "pozycją 0"
Wymieniliśmy płyn hamulcowy w układzie obsługującym sprzęgło, pedał zaczął mięciutko chodzic i bardzo rzadko zostawał w podłodze. Następnego ranka, problem powrócił. Pod autem pojawiła się plama. Gumka (harmonijka) na wysprzęgliku zawinęłą się w drugą stronę i przez to płyn uciekał. Wsyztsko rozebrałem przeczyściłem założyłem ponownie i nic już nie cieknie. Cały płyn jest nowy, układ odpowietrzony, a sprzęgło jak nie działało prawidłowo tak nie działa:/ Nie wiemy co jest grane, może ktos się spotkał z takim problemem w innym aucie i by pomógł dobrą radą? Dodam jeszcze tylko (może to ważne), że auto więcej stoi jak jeździ. Od nowości przejechane 70 tys km... :]
Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
No to może zacznij od początku czyli jakie to auto.
To by wiele pomogło...
To by wiele pomogło...
FON 666 131 133
Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
Wyciagnac pompke i wysprzeglik, dobrac reperaturki po srednicy, zlozyc, zapomniec o problemie.
Swoja droga jak mozna kupic tak fajne auto w manualu

Swoja droga jak mozna kupic tak fajne auto w manualu


Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
Dobra już doczytałem.
Jest taki patent w pochodnych jaguara mianowicie w roverze 75 ostatnio robiłem sprzęgło.
Jeśli jest pompka sprzęgła w obudowie plastikowej to mam rozwiązanie.
W roverach jest tak że ta pompka plastikowa się wyciera w środku i na początku cylindra ma normalną średnicę ale dalej jest wytarta i przepuszcza nawet przy zmianie na nowe gumki.
Są do roverów zamienniki poprawione które mają korpus pompki wieczny i nie do zaj...ania z metalu.
Jeśli pompka jest plastikowa to na 99% jest to związane z tym.
Co nie znaczy że jakiś dural czy inny gównolit też nie mógł się wytrzeć.
Trzeba dokładnie pooglądać wnętrze pompy.
Jest taki patent w pochodnych jaguara mianowicie w roverze 75 ostatnio robiłem sprzęgło.
Jeśli jest pompka sprzęgła w obudowie plastikowej to mam rozwiązanie.
W roverach jest tak że ta pompka plastikowa się wyciera w środku i na początku cylindra ma normalną średnicę ale dalej jest wytarta i przepuszcza nawet przy zmianie na nowe gumki.
Są do roverów zamienniki poprawione które mają korpus pompki wieczny i nie do zaj...ania z metalu.
Jeśli pompka jest plastikowa to na 99% jest to związane z tym.
Co nie znaczy że jakiś dural czy inny gównolit też nie mógł się wytrzeć.
Trzeba dokładnie pooglądać wnętrze pompy.
FON 666 131 133
- Terenowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:24 pm
Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
Dzięki Panowie! Tak czułem, że to jedyne forum, gdzie ktoś może coś doradzic:) Reparaturki zanabyte, w pon (bo jutro trza się ładowac w błoto po śniadanku świątecznym) zabieram się do kocura i wymieniam te gumowe uszczelki. Wysprzęglik jest chyba żeliwny (jakiś metal w każdym razie), natomiast w samej pompie pod maską - zobaczę jak rozkręcę.
A propos manuala, tata kolegi cały czas powtarza, jak mógł wziąśc manuala... z drugiej strony, dzięki temu Jagjest teraz jedyny w swoim rodzaju:)
Po wymianie uszczelek dam znac co i jak, oby było dobrze...
A propos manuala, tata kolegi cały czas powtarza, jak mógł wziąśc manuala... z drugiej strony, dzięki temu Jagjest teraz jedyny w swoim rodzaju:)
Po wymianie uszczelek dam znac co i jak, oby było dobrze...
Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
Mialem automata 4.0 sport ale jeszcze kwadratowe lampy. Miodzio auto xj6 

Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
- SzczesnyLR
- Posty: 1823
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: warszawa
Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
X300 wychodziły i automat i manual ,po prostu
a nie na specjalne zamówienie
a nie na specjalne zamówienie

alkohol , brawura , wypadek
D1,D3...
D1,D3...
- Terenowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:24 pm
Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
Tyle że X300 w manualu wyprodukowano 300 sztuk w tym ok 70 z kierownica po lewej stronie 

Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
Wysprzęglik jeśli jest sprawny to ok, ale ja miałem na myśli pompę. Ona po prostu w środku tobi się jak beczka (puchnie) i wtedy pojawia się problem że nawet przy nowych reperaturkach chodzi dobrze bardzo krótko lub od razu źle.Terenowiec pisze: natomiast w samej pompie pod maską - zobaczę jak rozkręcę.
FON 666 131 133
- Terenowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:24 pm
Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
Coś słabą diagnozę postawiłem... :/ Okazało się, że to jednak wysprzęglik, kupiłem te uszczelki, o których wspominałem - okazało się, że nie pasują... przy okazji dojrzałem, że tłoczek przepuszcza płyn i stąd problemy. Już jest zamówiony nowy wysprzęglik, czekam na dostawę. Jak zamontuję nowy, dam znac jak to pracuje
- Terenowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:24 pm
Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
co za masakra... Nie mogę ściągnąc odpowiedniego wysprzęglika. Jaguar usilnie wysyła inny wysprzęglik do S-Type'a... Chyba napiszę skargę do samego Ratana Taty :]
Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
zamawianie części u angoli to sport dla bardzo, ale to bardzo wyluzowanych...
zupełnie jak u nas walka z pocztą polską...
właśnie ide na poczte robić afere, bo mi przesyłka istotna gdzieś zaginęła...
zupełnie jak u nas walka z pocztą polską...
właśnie ide na poczte robić afere, bo mi przesyłka istotna gdzieś zaginęła...
Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
Masz jakiś numer tego starego?Terenowiec pisze:co za masakra... Nie mogę ściągnąc odpowiedniego wysprzęglika. Jaguar usilnie wysyła inny wysprzęglik do S-Type'a... Chyba napiszę skargę do samego Ratana Taty :]
FON 666 131 133
- Terenowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:24 pm
Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
mam numer, podałem to temu gościowi, ale powiedział, że to nie jest numer części, a numer odlewu, tłumaczy, że to podobno jakiś błądmagazynowy no i podobno po raz 3. już zamówił tę częśc... tylko kiedy ona przyjdzie... Jag stoi...
Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
Daj mi wszystkie dane tego auta i numer tego starego wysprzęglika.
FON 666 131 133
- Terenowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:24 pm
Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
Jaguar XJ6 3.2 z roku 1995 - manualna skrzynia
na wysprzęgliku z jednej strony napisane jest FAG S8606K z drugiej zaś 6 w odstępie kilku cm 3 poziomo i znów w odstępie kilku cm 54
na wysprzęgliku z jednej strony napisane jest FAG S8606K z drugiej zaś 6 w odstępie kilku cm 3 poziomo i znów w odstępie kilku cm 54
- Terenowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:24 pm
Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
Wczoraj dostałem nowy orygianlny wysprzęglik. DZiś zamontowaliśmy. Samochód niby zmienia biegi ładnie, sprzęgło łapie, pedał nie zostaje w podłodze, ALE...
teraz sprzęgło łapie przy samej podłodze i wraca tylko do połowy... jak podciągnę je nogą to zostaje już na górze, ale przy kolejnym jhego wciśnięciu znów wraca tylko do połowy. Samochód chociaż zaczął jeździć, ale problem nie rozwiązany... Może macie JAKIEŚ SUGESTIE co to może byc?? Boję się, żeby nie było czegoś złego ze skrzynią... ale z drugiej strony tak nagle by się to stało?
teraz sprzęgło łapie przy samej podłodze i wraca tylko do połowy... jak podciągnę je nogą to zostaje już na górze, ale przy kolejnym jhego wciśnięciu znów wraca tylko do połowy. Samochód chociaż zaczął jeździć, ale problem nie rozwiązany... Może macie JAKIEŚ SUGESTIE co to może byc?? Boję się, żeby nie było czegoś złego ze skrzynią... ale z drugiej strony tak nagle by się to stało?
- Terenowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 8:24 pm
Re: sprzęgło hydrauliczne - PROBLEM
Wreszcie problem rozwikłany! Pojechaliśmy wczoraj na wymianę oleju w moście do gościa, który ma warsztat na Werbeny dokładnie na pograniczu Warszawy i Józefowa, bo podobno niedrogi. Olej wymienił, no i gadka szmatka przy fajku o tych problemach ze stukami. Mówi, że krzyżaki, nie no, przecież sprawdzone. Myśli, myśli, otwiera maskę - śruba lewej poduszki pod silnikiem była poluzowana. Jak sprawdzałem rok temu, nie było widać, że śruba niedokręcona, a poduszka w stanie idealnym. Przez rok odpowiednio siępoluzowała i proszę... Sorry Panowie za to, że zmarnowałem trochę Waszego czasu na taką błahostkę.
P.S. Mechanik w ASO Jaguara może poluzował śrubę i delikatnie uniósł silnik, żeby mieć lepszy dostęp i zapomniał dokręcić. Reklamacja była zgłaszana, niczego nei znaleźli...
P.S. Mechanik w ASO Jaguara może poluzował śrubę i delikatnie uniósł silnik, żeby mieć lepszy dostęp i zapomniał dokręcić. Reklamacja była zgłaszana, niczego nei znaleźli...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość