Bronislaw 89 2,9 automat

Mutt, Bronco i Explorer

Moderator: Student

Awatar użytkownika
bronek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 10:18 pm
Lokalizacja: berlin/szczecin

Bronislaw 89 2,9 automat

Post autor: bronek4x4 » ndz sie 21, 2011 3:25 pm

Pozdrawiam Wszystkich ......

Walcze aktualnie z odbudowa Bronka 2 2,9 rok 89.
Z ruda sobie poradze ale silnik mnie przeraza
Same braki. Przed demontazem jeszcze odpalil i cos tam gadal ale jak sie zabralem za to, to zgroza. Niewiem czy remontowac bo olej sie leje ze wszystkich miejsc jakie tylko mozliwe.
Doradzcie cos Dobrzy ludzie remont czy Swapa na 4L z Eksplozi czy moze cos ze scorpio poszukac tylko z tym licho bo wszystko na paletach sprzedaja i niewiadomo co sie bierze.

Piotr
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt sie 23, 2011 3:58 pm przez bronek4x4, łącznie zmieniany 1 raz.
GG 5051483

Awatar użytkownika
dwapiwa
Posty: 740
Rejestracja: pn gru 14, 2009 6:30 pm

Re: Bronislaw 89 2,9 automat

Post autor: dwapiwa » wt sie 23, 2011 11:55 am

bronek4x4 pisze:Pozdrawiam Wszystkich ......

Walcze aktualnie z odbudowa Bronka 2 2,9 rok 89.
Z ruda sobie poradze ale silnik mnie przeraza
Same braki. Przed demontazem jeszcze odpalil i cos tam gadal ale jak sie zabralem za to, to zgroza. Niewiem czy remontowac bo olej sie leje ze wszystkich miejsc jakie tylko mozliwe.
Doradzcie cos Dobrzy ludzie remont czy Spoa na 4L z Eksplozi czy moze cos ze scorpio poszukac tylko z tym licho bo wszystko na paletach sprzedaja i niewiadomo co sie bierze.

Piotr
Obrazek
Chyba nie SPOA a SWAPA na 4.0 miałeś na myśli :)21 Co do 2.9, to jest szansa, że uda się kupić w miare sensowny silnik, który nie będzie sikał olejem na wszystkie strony i klekotał hydrauliką, jednak te wszystkie żeliwniaki będą mieć nalatane sporo km, no i trafić dobry będzie ciężko. Jeśli chcesz zrobić remont, to wszystkie graty do 2.9 12V niezbędne do remontu (tłoki, pierścienie, panewki, komplet uszczelek, popychacze itp) bardzo tanio kupisz na ebay.com. Nawet z przesyłką i cłem wyjdzie duużo taniej niż w Polsce. Polecam sprzedawce "mpcentral" mają często wyprzedaże i trafiają się nowe graty za grosze. Tak czy siak, jak zsumujesz wydatki na remont, wyjdzie spora kwota. Co do 4.0 w Bronco to fajna opcja. Bez problemu zepniesz go ze swoją skrzynią i upchniesz pod maską Bronka. Pozostaje kwestia sterowania. Amerykanie 4.0 uruchamiają na wiązce, kompie EEC IV, czujnikach z 2.9 i są zadowoleni. Można też przeszczepić wiązkę komp i osprzęt z exa, ale to dodatkowe koszty i robocizna.
Ja na twoim miejscu szedłbym w 4.0. Silnik ma prawie identyczne gabaryty, spalanie podobne, a momentu dużo więcej. Jakby co to mam 4.0 OHV z pewnym przebiegiem ok 100k km i gwarancja :) Trzecia opcja, to zapakować tam 4.0 SOHC :) Podobnie jak z OHV, zepniesz go ze swoją skrzynią, ale z elektroniką będzie większy problem. No i dodatkowo jak kupisz takiego SOHC'a to przed włożeniem wypada zrobić kompletny rozrząd (graty do rozrządu też do kupienia za rozsądne pieniądze w USA).
Dwa piwa zawsze da się kupić tanio.

Awatar użytkownika
bronek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 10:18 pm
Lokalizacja: berlin/szczecin

Re: Bronislaw 89 2,9 automat

Post autor: bronek4x4 » wt sie 23, 2011 6:47 pm

@dwapiwa
:oops: sorry i thx i dzieki za info........

No kuszace to niesamowicie ta pojemnosc i moc ale niewiem czy sie zdecyduje bo zamalo pojecia mam o tym.
Zabralem sie za niego bo od lat na takiego chorowalem a zlomem niebede jezdzil ale i wiecznie niechcialbym przynim dlubac bo tez czasu niewiele czlowiek pracujacy posiada :)11 :)11 :)11
Wiec niniejszym poszukuje :D mechaniora :D ktory by sie znal na remontach takich V i chcial zdjagnozowac ile takie przedsiewziecie bymoglo kosztowac. Najchetniej ktos z Zachodniopomorskiego lub Lubuskiego.

pozdrawiam piotr
GG 5051483

Awatar użytkownika
bronek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 10:18 pm
Lokalizacja: berlin/szczecin

Re: Bronislaw 89 2,9 automat

Post autor: bronek4x4 » pn wrz 19, 2011 9:27 pm

hejka

i co nikoga chetnego nima??

pozdrawim piotr
GG 5051483

Grześ 777
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pt paź 14, 2011 9:33 am

Re: Bronislaw 89 2,9 automat

Post autor: Grześ 777 » wt paź 18, 2011 5:00 pm

Chyba nie SPOA a SWAPA na 4.0 miałeś na myśli :)21 Co do 2.9, to jest szansa, że uda się kupić w miare sensowny silnik, który nie będzie sikał olejem na wszystkie strony i klekotał hydrauliką, jednak te wszystkie żeliwniaki będą mieć nalatane sporo km, no i trafić dobry będzie ciężko. Jeśli chcesz zrobić remont, to wszystkie graty do 2.9 12V niezbędne do remontu (tłoki, pierścienie, panewki, komplet uszczelek, popychacze itp) bardzo tanio kupisz na ebay.com. Nawet z przesyłką i cłem wyjdzie duużo taniej niż w Polsce. Polecam sprzedawce "mpcentral" mają często wyprzedaże i trafiają się nowe graty za grosze. Tak czy siak, jak zsumujesz wydatki na remont, wyjdzie spora kwota. Co do 4.0 w Bronco to fajna opcja. Bez problemu zepniesz go ze swoją skrzynią i upchniesz pod maską Bronka. Pozostaje kwestia sterowania. Amerykanie 4.0 uruchamiają na wiązce, kompie EEC IV, czujnikach z 2.9 i są zadowoleni. Można też przeszczepić wiązkę komp i osprzęt z exa, ale to dodatkowe koszty i robocizna.
Ja na twoim miejscu szedłbym w 4.0. Silnik ma prawie identyczne gabaryty, spalanie podobne, a momentu dużo więcej. Jakby co to mam 4.0 OHV z pewnym przebiegiem ok 100k km i gwarancja :) Trzecia opcja, to zapakować tam 4.0 SOHC :) Podobnie jak z OHV, zepniesz go ze swoją skrzynią, ale z elektroniką będzie większy problem. No i dodatkowo jak kupisz takiego SOHC'a to przed włożeniem wypada zrobić kompletny rozrząd (graty do rozrządu też do kupienia za rozsądne pieniądze w USA).[/quote]

witam.

ja też sie powoli zbieram do remontu bronisława i zastanawiam się nad tym silnikiem 4.0
więc pytanie do kolegi czy reszta szpargałów podejdzie jak mam teraz 2.9 czy mocowania,łapy itd jest to samo czy trzeba sie motać... i jak jest z częściami bo do 2.9 to raczej jest wysyp nawet w polska... bo to samo jest w fordzie sierra i scorpio tylko kolektor ssący jest odwrotnie... no i jak ze skrzynią no i jaka cena tego silnika :) 4.0

Awatar użytkownika
marmoo
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: śr cze 28, 2006 2:54 pm
Lokalizacja: Podlasie

Re: Bronislaw 89 2,9 automat

Post autor: marmoo » sob paź 29, 2011 11:06 am

a może by tak 2.9 24v?
Ford- Family of fine cars.
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150

Awatar użytkownika
bronek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 10:18 pm
Lokalizacja: berlin/szczecin

Re: Bronislaw 89 2,9 automat

Post autor: bronek4x4 » sob paź 29, 2011 12:38 pm

marmoo pisze:a może by tak 2.9 24v?
a moze by tak cos blizej? :)
GG 5051483

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ford”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość