Strona 1 z 1

Bronislaw 89 2,9 automat

: ndz sie 21, 2011 3:25 pm
autor: bronek4x4
Pozdrawiam Wszystkich ......

Walcze aktualnie z odbudowa Bronka 2 2,9 rok 89.
Z ruda sobie poradze ale silnik mnie przeraza
Same braki. Przed demontazem jeszcze odpalil i cos tam gadal ale jak sie zabralem za to, to zgroza. Niewiem czy remontowac bo olej sie leje ze wszystkich miejsc jakie tylko mozliwe.
Doradzcie cos Dobrzy ludzie remont czy Swapa na 4L z Eksplozi czy moze cos ze scorpio poszukac tylko z tym licho bo wszystko na paletach sprzedaja i niewiadomo co sie bierze.

Piotr
Obrazek

Re: Bronislaw 89 2,9 automat

: wt sie 23, 2011 11:55 am
autor: dwapiwa
bronek4x4 pisze:Pozdrawiam Wszystkich ......

Walcze aktualnie z odbudowa Bronka 2 2,9 rok 89.
Z ruda sobie poradze ale silnik mnie przeraza
Same braki. Przed demontazem jeszcze odpalil i cos tam gadal ale jak sie zabralem za to, to zgroza. Niewiem czy remontowac bo olej sie leje ze wszystkich miejsc jakie tylko mozliwe.
Doradzcie cos Dobrzy ludzie remont czy Spoa na 4L z Eksplozi czy moze cos ze scorpio poszukac tylko z tym licho bo wszystko na paletach sprzedaja i niewiadomo co sie bierze.

Piotr
Obrazek
Chyba nie SPOA a SWAPA na 4.0 miałeś na myśli :)21 Co do 2.9, to jest szansa, że uda się kupić w miare sensowny silnik, który nie będzie sikał olejem na wszystkie strony i klekotał hydrauliką, jednak te wszystkie żeliwniaki będą mieć nalatane sporo km, no i trafić dobry będzie ciężko. Jeśli chcesz zrobić remont, to wszystkie graty do 2.9 12V niezbędne do remontu (tłoki, pierścienie, panewki, komplet uszczelek, popychacze itp) bardzo tanio kupisz na ebay.com. Nawet z przesyłką i cłem wyjdzie duużo taniej niż w Polsce. Polecam sprzedawce "mpcentral" mają często wyprzedaże i trafiają się nowe graty za grosze. Tak czy siak, jak zsumujesz wydatki na remont, wyjdzie spora kwota. Co do 4.0 w Bronco to fajna opcja. Bez problemu zepniesz go ze swoją skrzynią i upchniesz pod maską Bronka. Pozostaje kwestia sterowania. Amerykanie 4.0 uruchamiają na wiązce, kompie EEC IV, czujnikach z 2.9 i są zadowoleni. Można też przeszczepić wiązkę komp i osprzęt z exa, ale to dodatkowe koszty i robocizna.
Ja na twoim miejscu szedłbym w 4.0. Silnik ma prawie identyczne gabaryty, spalanie podobne, a momentu dużo więcej. Jakby co to mam 4.0 OHV z pewnym przebiegiem ok 100k km i gwarancja :) Trzecia opcja, to zapakować tam 4.0 SOHC :) Podobnie jak z OHV, zepniesz go ze swoją skrzynią, ale z elektroniką będzie większy problem. No i dodatkowo jak kupisz takiego SOHC'a to przed włożeniem wypada zrobić kompletny rozrząd (graty do rozrządu też do kupienia za rozsądne pieniądze w USA).

Re: Bronislaw 89 2,9 automat

: wt sie 23, 2011 6:47 pm
autor: bronek4x4
@dwapiwa
:oops: sorry i thx i dzieki za info........

No kuszace to niesamowicie ta pojemnosc i moc ale niewiem czy sie zdecyduje bo zamalo pojecia mam o tym.
Zabralem sie za niego bo od lat na takiego chorowalem a zlomem niebede jezdzil ale i wiecznie niechcialbym przynim dlubac bo tez czasu niewiele czlowiek pracujacy posiada :)11 :)11 :)11
Wiec niniejszym poszukuje :D mechaniora :D ktory by sie znal na remontach takich V i chcial zdjagnozowac ile takie przedsiewziecie bymoglo kosztowac. Najchetniej ktos z Zachodniopomorskiego lub Lubuskiego.

pozdrawiam piotr

Re: Bronislaw 89 2,9 automat

: pn wrz 19, 2011 9:27 pm
autor: bronek4x4
hejka

i co nikoga chetnego nima??

pozdrawim piotr

Re: Bronislaw 89 2,9 automat

: wt paź 18, 2011 5:00 pm
autor: Grześ 777
Chyba nie SPOA a SWAPA na 4.0 miałeś na myśli :)21 Co do 2.9, to jest szansa, że uda się kupić w miare sensowny silnik, który nie będzie sikał olejem na wszystkie strony i klekotał hydrauliką, jednak te wszystkie żeliwniaki będą mieć nalatane sporo km, no i trafić dobry będzie ciężko. Jeśli chcesz zrobić remont, to wszystkie graty do 2.9 12V niezbędne do remontu (tłoki, pierścienie, panewki, komplet uszczelek, popychacze itp) bardzo tanio kupisz na ebay.com. Nawet z przesyłką i cłem wyjdzie duużo taniej niż w Polsce. Polecam sprzedawce "mpcentral" mają często wyprzedaże i trafiają się nowe graty za grosze. Tak czy siak, jak zsumujesz wydatki na remont, wyjdzie spora kwota. Co do 4.0 w Bronco to fajna opcja. Bez problemu zepniesz go ze swoją skrzynią i upchniesz pod maską Bronka. Pozostaje kwestia sterowania. Amerykanie 4.0 uruchamiają na wiązce, kompie EEC IV, czujnikach z 2.9 i są zadowoleni. Można też przeszczepić wiązkę komp i osprzęt z exa, ale to dodatkowe koszty i robocizna.
Ja na twoim miejscu szedłbym w 4.0. Silnik ma prawie identyczne gabaryty, spalanie podobne, a momentu dużo więcej. Jakby co to mam 4.0 OHV z pewnym przebiegiem ok 100k km i gwarancja :) Trzecia opcja, to zapakować tam 4.0 SOHC :) Podobnie jak z OHV, zepniesz go ze swoją skrzynią, ale z elektroniką będzie większy problem. No i dodatkowo jak kupisz takiego SOHC'a to przed włożeniem wypada zrobić kompletny rozrząd (graty do rozrządu też do kupienia za rozsądne pieniądze w USA).[/quote]

witam.

ja też sie powoli zbieram do remontu bronisława i zastanawiam się nad tym silnikiem 4.0
więc pytanie do kolegi czy reszta szpargałów podejdzie jak mam teraz 2.9 czy mocowania,łapy itd jest to samo czy trzeba sie motać... i jak jest z częściami bo do 2.9 to raczej jest wysyp nawet w polska... bo to samo jest w fordzie sierra i scorpio tylko kolektor ssący jest odwrotnie... no i jak ze skrzynią no i jaka cena tego silnika :) 4.0

Re: Bronislaw 89 2,9 automat

: sob paź 29, 2011 11:06 am
autor: marmoo
a może by tak 2.9 24v?

Re: Bronislaw 89 2,9 automat

: sob paź 29, 2011 12:38 pm
autor: bronek4x4
marmoo pisze:a może by tak 2.9 24v?
a moze by tak cos blizej? :)