Strona 1 z 1

Maverick 2,3

: śr lut 12, 2014 5:54 pm
autor: NOE52
Cześć
Po sprzedaży Jeepa KJ (za drogo mnie kosztował choć cudny był) ;-)
Padło na Mawericka 2,3 z 2006 r.
Podoba mi się bo ma LPG
Chcę spytać o napęd 4WD.
Informacje w temacie to chaos !!
Kiedyś te autka miały przycisk 4x4 Lock. U mnie go nie ma.
Skoro tak to już nie 4WD tylko AWD i wiskoza.
No zgłupiałem do reszty :)21
Doczytałem jeszcze że :
Haldex i Torsen to nie to samo.
Haldex to sprzęgło wielopłytkowe a Torsen to wiskoza czyli sprzęgło ze specjalnym olejem
który na skutek temperatury gęstnieje.W innych źródłach podają że jest odwrotnie.
Co za ustrojstwo siedzi w moim autku ?!!! :roll:

Re: Maverick 2,3

: śr lut 12, 2014 7:17 pm
autor: Dżem
Przepatrz tematy odnoszące się do Mazdy Tribute.

Re: Maverick 2,3

: pt lut 14, 2014 3:23 pm
autor: NOE52
Jeszcze większy chaos.
Gdzieś doczytałem że mam sprzęgło między osiowe "lamelkowe"
:)21

Re: Maverick 2,3

: wt lut 18, 2014 2:01 pm
autor: NOE52
Już wiem.
Jest tak: 4WD = Haldex = wiskoza = napęd automatycznie dołączany w przypadku uślizgu koła przedniego.
ESP nie występuje.

http://www.youtube.com/watch?v=MjaCbpw84kw
A jednak pewności nadal nie mam.

Re: Maverick 2,3

: pn lut 24, 2014 12:30 pm
autor: NOE52
Bzdury pisałem
Jest tak :

Szanowny Panie,

Uprzejmie informujemy, że w samochodach przed liftingiem, czyli lata modelowe 2000 do 2004 napęd tylny dołączany był z pomocą sprzęgła wiskotycznego. Natomiast od roku 2005 napęd jest dołączany przy pomocy Haldexa.

Z poważaniem

Anna Bruj
Centrum Kontaktu z Klientami
Ford Polska Sp. z o.o.
Ul. Taśmowa 7
02-677 Warszawa
Tel: (22) 608 67 67