TJ czy Rubicon

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » pt lut 06, 2004 4:13 pm

Stiopa pisze:A nasze dygresje wcale nie są jakieś bez sensu . Bo problem początkowy tego postu jest łudząco podobny do zagadnienia :"Panowie ! Chciałbym się ożenić . Jaką kobietę wybrać ? Czy lepsza będzie blondynka z dużym uchem czy może ruda , pigowata z łydkami jak balerony ?A może brunetka , chuda ale z bardzo długimi nogami ? Chciałbym jej używać 10% w łóżku , 50% w kuchni i 40% na trasie sklep z piwem-dom ".

:)21 :)21 :)21

Stiopa.

P.S.
Oczywiście Maga nie bierz tego do siebie-Twoje pytanie jest jak najbardziej na miejscu - kto pyta nie błądzi - a ja tylko tak sobie żartuję . :wink: :wink:
Sam zadaję tu czasem różne laickie pytania .

:)21 :)21 :)21
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
Rafal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 12, 2002 5:49 pm
Lokalizacja: B-stok

Post autor: Rafal » pt lut 06, 2004 6:18 pm

ciekawe jak będzie miał lat dwanaście albo więcej jak większość syfów na tym forum :o 8)
Nie twierdze ze bedze sie trzymal tak przez 12 lat , ale kolega pytal konkretnie o TJ jak sie sprawuje , to podzielilem sie moim doswiadzczeniem z tym modelem zdobytm przez 4-lata uzytkowania.
Pozd Rafał

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » pt lut 06, 2004 6:59 pm

tak szczeże to mi wrongel sprzed sosa spycil i to taki że wszystkim by pała zmiękła 8) ale cuż autko fajne tylko zobacz jak to wyglada z tajlami do syfa i kto tym wyczynowo upala no może w polsce jest 5szt ktore sie nadają do upalania ale co w nich z wrongla zostało :wink:
jak kolega ma zamoar 80% po czrnym pycić to wrzyciu bym takiej chu,,,ni nie kupil bo to sie do tego nie nadaje no chyba żeby dupy majtki przez glowe ściągały jak je spod dyskoteki bśdzie rwał, to jest "auto terenowe" czyli jest nie wygodne i nie bardzo sie nadaje do codziennego upalania po mieście. wiem to bo pyce kopią hamerykańskiego snu o łofrołdzie. i nigdy bym tym na codzień nie jeździł a na pytanie odpowie sobie sam jak kupi bo i tak kupi to co sie nawinie a nasze dewiacje sa g. watre no conajwyżej mozna pokasztanić.



Więc powiem jedno "tylko ci**py mają dziipy"

choć ciężko to powiedzieć o gościu który wykożystuje to chasło na forum 8) :wink:

Awatar użytkownika
Rafal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 12, 2002 5:49 pm
Lokalizacja: B-stok

Post autor: Rafal » pt lut 06, 2004 8:27 pm

Kilku moich znajmych pyci na co dzien uazami,gazami,tarpanami,jeepami itp , i nie narzekaja . Niektore osoby po przejazdzce ze mna jeepem ,dziwia sie jak mozna tym jezdzic trzesie, buja i takie tam . Ja osobiscie dziwie sie ludzim ktorzy na co dzien upalaja auta typowo sportowe . Tez trzesie, a odczucia po wjechaniu w dziure :-? , ale dla nich to narmalka . Zalezy kto czego oczekuje od samochodu.
Pozd Rafał

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » pt lut 06, 2004 8:47 pm

OK to teraz ja :D
Według mnie najlepiej byłoby kupić zwykłego Sporta (Rubicon to TJ) czyli nie Rubicona i wymienić elementy najsłabsze czyli mosty i reduktor. Mosty np. Gelendy (też z blokadami) a reduktor choćby CJ (dana300) [ja cos takiego planuję :D ] Rubicon w tym momencie wychodzi cenowo nadal chyba drożej.
Oczywiście mówimy o silniku 4.0 bo przy 2.5 to chyba takich swapów robić nie trzeba.
-W Rubiconie pochwy mostów są aluminiowe więc kiedyś albo pękną albo jak sie skrzywią to nie do wyprostowania.
-Co do liftu to 4 cale to max a przy takim lifcie trzeba zmieniać wyjście reduktora do tyłu i tylny wał bo na....dala (za mocno wykrzyżowany) - to ok 500 - 700$. 4 cale w zupełmości wystarczą żeby wcisnąć tam 33/12.50 bez bodylifta
Ja mam niby 3.5 cala i dopiero jak rozepnę przedni stabilizator to koło przy extremalnym wykrzyżu koliduje z plastikiem (który się nie złamie) i z zastrzałem podtrzymujacym przednie nadkole od spodu (wygieli mi je lekko do przodu i jest ok)

Jedna ważna sprawa, o której wszyscy tu chyba zapomnieli: 80% asfalt i 20% teren. Tu nawet 2.5 cala liftu wystarczy chyba i 31 cali gumy a i prowadzenie na asfalcie będzie "normalniejsze". Ja swoim nie przekraczam 80kmh.

Co do zmot to rzeczywiście setup typu zwolnice, buda CJ plastyk, V8, winch mechaniczny jest super ale to by trzeba było na lawecie wozić.

Polecam znalezienie zakładu PROFESJONALNEGO, który "wyeliminuje" słabe punkty tego auta a będzie jeździło jeszcze dłuuuugo. :D
Teraz my was jemy =)

Maga
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 14, 2002 9:19 pm
Lokalizacja: Mazury

Post autor: Maga » ndz lut 08, 2004 3:37 pm

Jeździsz TJ-tem na codzień? Jak jest z awaryjnością? Jaki przebieg i ile pali po mieście?
33"

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » ndz lut 08, 2004 5:10 pm

Jeżdżę OSTROŻNIE bo auto przejawia tęsknotę za ameryńskimi standartami dotyczącymi szerokości pasów :D
Nie no przesadzam :D
Auto mam praktycznie od nowości (rocznik 01) więc na razie większych problemów nie mam ale staram się bardzo oszczędzać układ napędowy.
Przełożenie w tej chwili jest 3.07 i jest strasznie. 3 mogę wrzucić gdy licznik pokazuje 60 kmh a i tak jest to szybciej (nie przekalibrowany licznik) z 5 biegu moge korzystac właściwie tylko jadąc na reduktorze po jakiejś polnej drodze co jest bezsensem - równie dobrze mógłbym sie zatrzymać i wyłączyć reducję.
Pali ok 15 litrów w mieście przy spokojniej jeździe, na trasie schodzi gdzies do 12 - 13l w terenie ponad 20, z resztą i tak trudno określić.
Gdybym teraz miał kupić TJa to bez mostów i reduktora :D
Nie mówię, że są złe ale auto ma taki potencjał, że aż się prosi czasami żeby pokazać burakowi w GTI obok, jak to auto wyrywa do przodu. Nie twierdzę że pierwszy zatrzymałbym sie przy następnych światłach ale przy bardziej wytrzymałym ukł. napędowym i odpowiednim przełożeniu to auto może palic gumę jak musclecary :D

Już jednego bączka na skrzyżowaniu "przez przypadek" podczas deszczu wykręciłem (jeszcze na oryginalnych kółeczkach) :oops:
Teraz my was jemy =)

Awatar użytkownika
Mihau
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw paź 09, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Siedlce-Waw

Post autor: Mihau » ndz lut 08, 2004 9:38 pm

Nie ma to jak staly four by four :)21

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » wt lut 10, 2004 10:13 pm

Zgadza się ale wtedy ograniczenia w zabawie w kółeczka na śniegu :D
Żartuję
Mi najbardziej pasowałoby gdyby reduktor miał położenie 2wd - 4 fulltime - 4 parttime - 4lo
Czy któryś z Cherokich takiego nie miał?
Teraz my was jemy =)

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » wt lut 10, 2004 10:33 pm

BOOGIE pisze: Czy któryś z Cherokich takiego nie miał?
chy7ba wiekszosc
Ja uwazam ze na codzien najlepiej sobie tico kupic :)21

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt lut 10, 2004 11:12 pm

BOOGIE pisze:Zgadza się ale wtedy ograniczenia w zabawie w kółeczka na śniegu :D
Żartuję
Mi najbardziej pasowałoby gdyby reduktor miał położenie 2wd - 4 fulltime - 4 parttime - 4lo
Czy któryś z Cherokich takiego nie miał?
Od 87 roku Selec-Trac ( http://www.jeep.avtograd.ru/xfer/encycl ... /index.htm ) i nie miala tego wiekszosc. Standardem byla Command-Trac ( http://www.jeep.avtograd.ru/xfer/encycl ... /index.htm )

Selec-Trac wsadzali glownie do wersji Limited i do innych "special edition"

Tutaj masz encyklopedie "razdatek" stosowanych w Jeepach. Wszelkie dane techniczne, mozliwosci przeniesienia momentow itp itd.

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » śr lut 11, 2004 1:54 am

Jakie jeszcze auta mają taki wybór tzn 2wd - 4pt - 4ft - 4lo ?
Teraz my was jemy =)

Awatar użytkownika
color
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: z daleka

Post autor: color » śr lut 11, 2004 4:11 am

BOOGIE pisze:Jakie jeszcze auta mają taki wybór tzn 2wd - 4pt - 4ft - 4lo ?
ja mialem takiego liberty renegade...
FJ Cruiser czarny i Xploder Sport zardzewialy

Maga
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 14, 2002 9:19 pm
Lokalizacja: Mazury

Post autor: Maga » śr lut 11, 2004 4:44 pm

Jeżdził może ktoś nowym Szerokim Renegate lub z tej serii :)5 ? Jak to się sprawuje? :)5
33"

klaus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 09, 2003 7:53 pm
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: klaus » śr lut 11, 2004 5:33 pm

Ciekawie piszecie na temat TJ-a.Ja jestem szczęśliwym posiadaczem takiej maszynki.Faktycznie,trochę trzeba przy nim popracować.Nie bawiłem się jednak w zmoty typu gelenda itp.
Mój dostał:
4 cale Skyjacker.wersja na końcówkach tytanowych.
zamiast 3.07 fabrycznego przełożenia,wymieniłem na 4.11.Efekt świetny,wyjście szybkie a mocy dostatek.
Wał napędowy tylny na podwójnym przegubie(Żadnych wibracji,itp),
skrzynia automat,podregulowana,pare jeszcze dupereli.
Ma załozone buty 33 x 12,5/15 SWAMPER.
Nie zauważyłem żadnych słabych punktów przeniesienia napędu.na mostach Dana co prawda załozyłem odciążone półosie z habami.
Według mojej opini,taka konfiguracja pozwala nawet na przesterowanie silnika i dodanie 15 % mocy,bez ryzyka,że poukręca mosty.

Przyjemności w warsztatach.Sezon tuż,tuż

Maga
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: czw lis 14, 2002 9:19 pm
Lokalizacja: Mazury

Post autor: Maga » śr lut 11, 2004 6:51 pm

Silnik 4.0 ? Przy lifcie 4`` wymagane są jakieś przeróbki typu opuszczenie skrzyni, przedłuzenie przewodów hamulcowych, przeróbki w chłodnicy? Potrzebne są dystanse bądż zmiana felg?
33"

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » śr lut 11, 2004 7:06 pm

Policzcie ile kosztuja nowe, wzmocnione półosie, huby i blokady do dany 30 i 35 we Wrangu i ile mosty G z seryjnymi blokadami na 4 satelitach a przypuszczam, że wyjdzie na korzyść G.
Owszem jak bym zmienił wachacze na takie które da sie regulować i zmienił tylny wał na podwójnego krzyżaka przy reduktorze to bym nie miał wibratora ale mam jak mam i strasznie mnie to wku....wia.
Przy automacie nie ma takich przeciążeń więc trudniej jest cos ukręcić niż przy manualu a i skrzynia chyba jest krótsza co powoduje, że przy podwójnym krzyżaku mozna zaryzykować nie obniżanie reduktora przy 4 calach.
Wydaje mi sie że automat ma seryjnie 3.54
Teraz my was jemy =)

klaus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 09, 2003 7:53 pm
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: klaus » śr lut 11, 2004 7:13 pm

Przy 4 cala lifcie ja nie mam opuszczonej skrzyni,ale podwójny krzyżak.Jeżeli na fabrycznym,to trzeba obniżyć skrzynię.
Dla silnika 4,0 nie trzeba nic kombinować z chłodnicą.Tylko dla bezpieczeństwa można wy...przyć wentylator i założyć termowentylator na 2 wiatrakach.Ja tak zrobiłem i dodatkowo założyłem włącznik.Przyda się przed wjazdem do wody.Zawsze także zadziała jak trzeba schłodzić olej ze skrzyni automatycznej.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr lut 11, 2004 8:48 pm

napisz tylko jeszcze, tak dla podtrzymania na duchu, ile ten skyjacker kosztuje :)21

klaus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 09, 2003 7:53 pm
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: klaus » śr lut 11, 2004 10:12 pm

Jak sprowadzasz samemu ze stanów,to w zależności od stopnia ekstremalności.Przyzwoity 4 cale SJTJ401SK wyjdzie ok.8.000,pożniej bardzo dobry SJTJ401SKNVN stoi 11.000,ale są też za 16.000 do 28.000 złotych.Tak dla informacji o strasznych rozpiętościach cen.Naturalnie w naszych warunkach dobrze spiszą sie te z tańszej półki,chyba,że ktoś ma taką kase

user5690
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt sty 16, 2004 9:33 pm
Lokalizacja: Żuromin

Post autor: user5690 » śr lut 11, 2004 10:40 pm

Witam.
Ja także przymierzam się do zakupu Wranglera w związku z tym chciałem dowiedzieć się o jego wadach od jego użytkowników.Interesuje mnie rocznik 96/97 2,5 l.
Pozdrawiam

klaus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 09, 2003 7:53 pm
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: klaus » śr lut 11, 2004 10:45 pm

Mam też z 2,5 litra.Ale z 95 roku.O jego wadach można pogadać dopiero jak się określisz do czego będzie wykorzystywany?Do extremu się nie nadaje,do wyczynowej,albo wyczynowej z wyciągarką,po niewielkich modernizacjach nada się świetnie.I da wiele satysfakcji.

Awatar użytkownika
color
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: z daleka

Post autor: color » śr lut 11, 2004 10:52 pm

user5690 pisze:Witam.
Ja także przymierzam się do zakupu Wranglera w związku z tym chciałem dowiedzieć się o jego wadach od jego użytkowników.Interesuje mnie rocznik 96/97 2,5 l.
Pozdrawiam
tylko male sprostowanie. nie ma wranglerow rocznik 96, nie byly wtedy produkowane.
FJ Cruiser czarny i Xploder Sport zardzewialy

user5690
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt sty 16, 2004 9:33 pm
Lokalizacja: Żuromin

Post autor: user5690 » śr lut 11, 2004 10:57 pm

A więc tak: generalnie w 90% będzie używany w terenie leśnym raczej średnio ciężkim.W chwilach wolnych oczywiście wypady w inny teren ale raczej rekreacyjnie.Interesuje mnie także spalanie ponieważ dosyć sporo jeżdze.

Obecnie mam XJ 2,5 td bez żadnych modyfikacji który dzielnie sobie radzi z terenem w którym jeżdze.
ad 96 rocznika fakt dzieki za sprosotowanie :)

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » śr lut 11, 2004 11:03 pm

Przy 4 calach nie pomoże tylko obniżenie skrzyni i tak będzie vibrator no chyba, że uda się ustawić most pod znacznym kątem a to grozi chyba wyskoczeniem sprężyn.
No w każdym razie ja mam 3.5 cala, obniżony reduktor o ok 3 cm, fabryczne wachacze i wał i vibruje przy obciążeniu. Jak puszczę gaz to jest cisza.
Wniosek z tego taki, że może ale nie musi wibrować i trzeba mieć zapasową kasiorę na nowy wał jakby sie pojawiły vibracje na co ja sie nie przygotowałem i tyle :D
Co do ujeżdżalności auta to wykrzyż ma naprawde fajny bez stabilizatora co sprawia iż auto to stanowi fajny obiekt do fotografowania :)2
Pozdrawiam
Teraz my was jemy =)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość