Czy jeep w dieselu to faktycznie taka lipa? Dywagacje o VM

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pn sty 21, 2008 9:41 pm

A to audi to 2.3, 2.6, 2.8, czy 4.2?
Poszedłeś do qwnozjadów ci Ci II generację włożyli - to cud , że żyjesz.
Szybciej z cyganami w trzy karty wygrasz na giełdzie, niż znajdziesz dobry warsztat z fachowcami od LPG. Zębów też nie leczysz za pierwszym rogiem - nieprawdaż? Ale są i spece i nikt nie mówi, że mają być tani.


A z tą opinią o LPG..... no cóż kiedyś też ziemia była płaska, a troszkę później przed automobilem musiał niunio z czerwoną flagą biec. :D
Ostatnio zmieniony pn sty 21, 2008 9:46 pm przez mel, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

borek.21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: pn sty 21, 2008 8:40 am
Lokalizacja: Czerniejewo/Poznań

Post autor: borek.21 » pn sty 21, 2008 9:41 pm

nie nie,jak benzynke to 4.0. Slyszalem dobre opinie na ten temat,no zobaczymy,odlicze sobie ze 3 tysie na sekwencje i juz :D

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pn sty 21, 2008 9:59 pm

borek.21 pisze:http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4228912

no myslelismy o konkretnie tym egzemplarzu,ale pomyslimy jeszcze nad Grand(nie wiem co lepsze na błotko i troszke jezdenia po polach),czyli rozumiem ze to ten sam silnik.Kurde,po 98 roku to juz kolo 25 tysi trzeba wydac...
2.5 w grandzie jeszcze lepiej sie sprawuje zarowno po miescie jak i w terenie.... :P po prostu rakieta
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn sty 21, 2008 10:01 pm

a co dopiero w terenie ? cud malina, wszędzie osiada jak kamien w wode :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

borek.21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: pn sty 21, 2008 8:40 am
Lokalizacja: Czerniejewo/Poznań

Post autor: borek.21 » pn sty 21, 2008 10:13 pm

no tez wyczytalem ze 2.5 benzyna to kiepscizna...

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn sty 21, 2008 10:21 pm

Jakoś tak dziwnie jest, że diesle kupują ludzie którzy dużo jeżdża, a po 10 latach mają przebiegi rzędu 100 tys. Ciekawe, nie?

Jak musi być ten 2.5TD koniecznie, to napewno nie grand, chyba że planujesz jeździc tylko z górki lub zmajstrujesz sobie żagle. Mam Granda z 4.0 i on jeździ ok, ale bez szaleństw- nie wyobrażam sobie jakby było z 70-cioma końmi mniej, i niższym momentem.


A w ogóle o diesla trzeba bardzo dbać. Nie wiem czy odważyłbym się na zakup używki, nie wiedząc co właściciel z nim robił. Benzyniakowi raczej nie zaszkodzisz jeśli tylko wymieniasz oleje. A do diesla nie jeden kombinuje z olejem rzepakowym, zapominają o studzeniu turbo, kręcą wyżej niż on to dobrze znosi. Porażka :)3
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » pn sty 21, 2008 10:26 pm

mendelmax pisze:Jakoś tak dziwnie jest, że diesle kupują ludzie którzy dużo jeżdża, a po 10 latach mają przebiegi rzędu 100 tys. Ciekawe, nie?

Jak musi być ten 2.5TD koniecznie, to napewno nie grand, chyba że planujesz jeździc tylko z górki lub zmajstrujesz sobie żagle. Mam Granda z 4.0 i on jeździ ok, ale bez szaleństw- nie wyobrażam sobie jakby było z 70-cioma końmi mniej, i niższym momentem.


A w ogóle o diesla trzeba bardzo dbać. Nie wiem czy odważyłbym się na zakup używki, nie wiedząc co właściciel z nim robił. Benzyniakowi raczej nie zaszkodzisz jeśli tylko wymieniasz oleje. A do diesla nie jeden kombinuje z olejem rzepakowym, zapominają o studzeniu turbo, kręcą wyżej niż on to dobrze znosi. Porażka :)3
ja dużo nie jeżdże ale żałuję że nie kupiłem benzyny gdybym miał tą wiedżę w co mam w momencie kupna
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pn sty 21, 2008 10:32 pm

borek.21 pisze:no tez wyczytalem ze 2.5 benzyna to kiepscizna...
2.5 dizel podobnie w woyagerze rady nie daje a co dopiero w grandzie :)3
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn sty 21, 2008 10:35 pm

bo jest słaby - i tyle
2.5d innych marek rodzi sobie i to doskonale - z cięższymi autami

vm to po prostu kiepski silnik.. a jak pomyślę, że ktoś może za to badziewie wydać 25 czy 30 koła...
ale kto bogatemu zabroni

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn sty 21, 2008 10:37 pm

KUCHARZ, nie mówiłem personalnie o tobie, ale co do zasady się chyba zgodzisz- większość ludzi, nawet na zachodzie, kupuje diesle żeby nimi walić duże przebiegi, i obecnie kupno 98 ze 120 tys. na blacie to raczej BARDZO trudne zadanie.

Inna sprawa, że jak jeździ trasy to pół biedy, nie będzie zajechany. Gorzej jak jeździ na króciutkich trasach, po mieście- co i rusz rozgrzewanie i studzenie. Zawsze niedogrzany, potem niewystudzone turbo. Kapa ogólnie :)3
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » pn sty 21, 2008 10:42 pm

mendelmax pisze:KUCHARZ, nie mówiłem personalnie o tobie, ale co do zasady się chyba zgodzisz- większość ludzi, nawet na zachodzie, kupuje diesle żeby nimi walić duże przebiegi, i obecnie kupno 98 ze 120 tys. na blacie to raczej BARDZO trudne zadanie.

Inna sprawa, że jak jeździ trasy to pół biedy, nie będzie zajechany. Gorzej jak jeździ na króciutkich trasach, po mieście- co i rusz rozgrzewanie i studzenie. Zawsze niedogrzany, potem niewystudzone turbo. Kapa ogólnie :)3
zgadzam sie ja tez jestem takim ewelementem :)2
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11902
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn sty 21, 2008 10:50 pm

Mroczny pisze:bo jest słaby - i tyle
2.5d innych marek rodzi sobie i to doskonale - z cięższymi autami

vm to po prostu kiepski silnik.. a jak pomyślę, że ktoś może za to badziewie wydać 25 czy 30 koła...
ale kto bogatemu zabroni
Nie to żeby się czepiał ale na przykład 2,5 td w L200 ten bez elektroniki - ma słabsze osiągi niż VM - zarówno jeżeli chodzi o moment, moc i resztę...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » pn sty 21, 2008 10:53 pm

Zbowid pisze:
Mroczny pisze:bo jest słaby - i tyle
2.5d innych marek rodzi sobie i to doskonale - z cięższymi autami

vm to po prostu kiepski silnik.. a jak pomyślę, że ktoś może za to badziewie wydać 25 czy 30 koła...
ale kto bogatemu zabroni
Nie to żeby się czepiał ale na przykład 2,5 td w L200 ten bez elektroniki - ma słabsze osiągi niż VM - zarówno jeżeli chodzi o moment, moc i resztę...
wiem miałemhundaja z tym silnikiem
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn sty 21, 2008 10:54 pm

Zbowid pisze:
Mroczny pisze:bo jest słaby - i tyle
2.5d innych marek rodzi sobie i to doskonale - z cięższymi autami

vm to po prostu kiepski silnik.. a jak pomyślę, że ktoś może za to badziewie wydać 25 czy 30 koła...
ale kto bogatemu zabroni
Nie to żeby się czepiał ale na przykład 2,5 td w L200 ten bez elektroniki - ma słabsze osiągi niż VM - zarówno jeżeli chodzi o moment, moc i resztę...
nie chodzi mi osiągi
vm jeździ znośnie - jak jeździ

wiem, wiem - dalej się łudzisz, ze Twój będzie git
:)21

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11902
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn sty 21, 2008 10:57 pm

:)21

Za odbieranie nadzieji powinno się karać :)23

:)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » pn sty 21, 2008 10:58 pm

mendelmax pisze:KUCHARZ, nie mówiłem personalnie o tobie, ale co do zasady się chyba zgodzisz- większość ludzi, nawet na zachodzie, kupuje diesle żeby nimi walić duże przebiegi, i obecnie kupno 98 ze 120 tys. na blacie to raczej BARDZO trudne zadanie.

Inna sprawa, że jak jeździ trasy to pół biedy, nie będzie zajechany. Gorzej jak jeździ na króciutkich trasach, po mieście- co i rusz rozgrzewanie i studzenie. Zawsze niedogrzany, potem niewystudzone turbo. Kapa ogólnie :)3
ja nim jeżdże na ryby z łodzią i to przewaznie min 50 km w jedną mańkę to jest już trasa
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

Awatar użytkownika
Elmer75
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn mar 14, 2005 5:52 pm
Lokalizacja: wiocha z tramwajami (Stettin)

Post autor: Elmer75 » pn sty 21, 2008 11:04 pm

a taka ciekawostka przyrodnicza...
znajomy mechanik opowiadał, jak dobrych parę lat temu przyjechał do niego klient z centralnej Polski...Polonezem. Miał problemy z chłodzeniem. Pod maską... VM o porażającej pojemności 2.0 :roll:
Klient upierał się że kupiony z fabryki, jakiś prototyp cycuś :roll:
"Chcesz być zdrowy i bogaty, nie pij wódy-idź do chaty" - Dzieci Kapitana Klossa

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pn sty 21, 2008 11:16 pm

W 1983 r wyprodukowano ca 100 szt polonezów z silnikiem 2.0 D turbo produkcji VM - moc 84 KM, 163 Nm, od 0-100 km/h - 20 sek, v-max-prawie 150 km/h
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn sty 21, 2008 11:33 pm

Ło boże, to nawet biednego poldolota to dotknęło? :(

Dobrze, że się szybko zreflektowali ;)


Swoją drogą 20sec do 100kph to niezależnie od rodzaju auta, dno totalne na drodze. :)3
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Tytkowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: sob sty 19, 2008 7:11 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Tytkowski » wt sty 22, 2008 12:47 am

Co do oszczędności to jest to względne...decyzując sie na zakup terenowki jak to wszyscy mowicie juz zaczyna sie drenaz kieszeni...

Powiem tak...uświadomiony zostałem przez Was ze nie ma co w diesla wsiadac i próbować przekonywać się...ze moze nie moj...moze bedzie jezdzil jak trzeba...popytałem tez uzytkownikow...zadowoleni...i dobrze...

Ale tez jeden z ostatnich postów gdzie napisano zeby nie przekraczac prawie 2500 obr/min bo tego silnik nie lubi...dyskwalifikuje ten samochód...jak dla mnie...nie gwarantuje zadnej przyjemności...ok moze byc słaby...ale zawsze jakos w razie potrzeby mozna podciagnać...ale zastanawiając sie jednoczesnie ze moze jednak noge z gazu sciagnac bo juz wystarczy zeby sie zmiescic?...

Wiem stawiam hipotezy...leser straszny ze mne w tym temacie...ale zawsze trzeba zacząć...

Problem został...

4.0 w gazie...napewno zajeb....jezdzi....ale dalsze wycieczki obciazone wyzszymi kosztami...?i mimo wszystko zle wspomnienia z LPG
moze Y61...z 2.8 (krotki) oczywiscie?
no i ostatni 4R...powiem ze pasuje jak najbrdziej...ale jakos jak narazie nie wiem dlaczego do Cherokiego ciągnie...

Podejrzewam ze 4R najlepiej by sie spisal...

No nic dziękuje...może czas pomoże w wyborze...

Awatar użytkownika
Plush
 
 
Posty: 259
Rejestracja: śr sie 16, 2006 7:20 pm
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Plush » wt sty 22, 2008 8:05 am

Z tymi obrotami to pieprzenie jakich mało - żaden silnik nie lubi jak się zapierdala z pedałem w podłodze i obrotami na czerwonym polu przez pół dnia a w normalnej jeździe to żaden problem... U mnie wskazówka obrotomierza wita się z czerwonym polem zawsze gdy jest taka potrzeba i nic się nie dzieje.

Pozatym jest wiele aut cięższych i ze słabszymi silnikami niż VM i jakoś sobie radzą i na szosie i w terenie więc nie rozumiem o co panika? Jak się chcecie ścigać to po cholere kupujecie śmietnika o kształcie i wysokości domku jednorodzinnego?
Pozdrawiam
Plush
GG: 12108
Vitara '91 1,6B Fedima 31/10.5/15

borek.21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: pn sty 21, 2008 8:40 am
Lokalizacja: Czerniejewo/Poznań

Post autor: borek.21 » wt sty 22, 2008 9:30 am

chyba sie zdecyduje na dieselka,pojade zobaczyc tamtego jeepka,może to jest juz ten silnik po zmianach...a jak nie to sie w poszuka czegos u niemców,tylko bardziej byłbym nastawiony na model po liftingu :)

widzialem ze sporo jezdzi tych dieselkow,a to chyba oznacza ze nie sa az tak złe...juz sam nie wiem :roll:

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt sty 22, 2008 9:55 am

taniej wyjdzie kupic 4.0 z sekwencja, mniej jebania, mniej głupich pytan na forum, mniej zamieszania... ale nie wiem.. Człowieku ty jakis niereformowalny jesteś ?? !! :o :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

borek.21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: pn sty 21, 2008 8:40 am
Lokalizacja: Czerniejewo/Poznań

Post autor: borek.21 » wt sty 22, 2008 10:06 am

no oki oki,juz dupska wam nie zawracam...

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » wt sty 22, 2008 10:24 am

Tytkowski pisze: Podejrzewam ze 4R najlepiej by sie spisal...
dobrze podejrzewasz...
szukaj 3.0TD

krótki Y61 2,8TD też fajny, choć ten silnik też nie ma genialnych opinii :)21 tym bardziej 3.0Di
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość