Czy jeep w dieselu to faktycznie taka lipa? Dywagacje o VM

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » sob sty 26, 2008 12:04 am

KUCHARZ pisze: też ostatno jeżdziłem chewroletem Z 71 avalange 5.3 V8 vortec 365kM i mnie się spodobało i spalanie dużo nizsze w stosunku do jeepa, moc-paliwo miasto 17l a jaki power :)2
lepsze osiagi, prowadzenie i trzymanie się drogi mam w 13-letniej Primerze GT na zawieszeniu eibacha :)21 o spalaniu nie wspomnę

mogę sprzedać za 10 koła
stan super

:)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » sob sty 26, 2008 7:52 am

6,9 sek do setki???????
Z tego co pamiętam primera miała 140 KM, ale jak zaimplementowałeś do nie jakiegoś wi-ejta to biorę. :)21

A w temacie - polatałem sobie trochę po forum LR i RR i widzę, że te same dyskusje o VM, podobne opinie, te same twarze zwolenników, tylko postów mniej, bo tam chyba bardziej wyedukowana grupa użytkowników :)20 :)21 , no i temat w trymiga skasztaniony.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » sob sty 26, 2008 10:08 am

mendelmax pisze:
enter pisze:300Nm z 4.0 to było dużo, ale 30lat temu :D
Nikt nie pisze, że 300Nm z 4 litrów to dużo, tylko że 300Nm to dużo. Dostrzegasz różnicę? :wink: jak dla mnie jako że nie startuję w WRC to nie ważne jaką silnik ma pojemność, ważne jaką generuje moc i moment. A czy z 4 czy z 8 litrów to już mi w sumie dynda ;) Choć wolałbym z ośmiu :wink:
czy pali 25 czy 50 litrów też ci dynda? Jeśli tak to nie dogadamy się.
4.0 jest najlepszym silnikiem w xj'cie, ale tylko dlatego że vm ustawił bardzo nisko poprzeczkę.
Ostatnio zmieniony sob sty 26, 2008 10:11 am przez enter, łącznie zmieniany 1 raz.
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » sob sty 26, 2008 10:08 am

150KM ;)

na prostej może i mnie weźmie, ale tylko na trzech pierwszych biegach i do pierwszego zakrętu :)21

(booooszsszsz co ja piszę na tym forum) ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob sty 26, 2008 10:17 am

enter pisze:czy pali 25 czy 50 litrów też ci dynda?
Spalanie nie jest idealnie proporcjonalne do pojemności silnika, udowodniono to nie raz. Wolę żeby palił sobie te 2-3 litry więcej a w zamian za to był tani w serwisie i naprawach. Miałem sobie kiedyś mały, oszczędny silnik 1.6VVT w którym 8 platnowych świeczek (tort normalnie) kosztowało 800zł. Za to mam w jeepku 200 litrów benzynki... Pasek rozrządu zmieniany dwa razy- 2000 zł, kolejne 500 litrów benzyny. I kilka innych napraw po drodze. Więc ja za oszczędne silniki dziękuję.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Teder
Posty: 354
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 7:54 am
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Post autor: Teder » sob sty 26, 2008 10:34 am

A tak z ciekawości to ile remont tego VM kosztuje ??
Piaskowy XJ Lift 7" RE 33"12,5"15" BFG MT tel. 605-745-621

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11901
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » sob sty 26, 2008 10:43 am

Dużo i nie masz pewności czy będzie działał po skręceniu :)21 Mechanicy nie chcą się w ogóle podejmować remontów bo "to badziwie"... A Ci którzy potrafią i się znają liczą sobie naprawdę nieźle...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » sob sty 26, 2008 10:44 am

Teder pisze:A tak z ciekawości to ile remont tego VM kosztuje ??
Kosztuje jak kosztuje, ale chetnych do roboty za wielu nie znajdziesz :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » sob sty 26, 2008 10:53 am

mendelmax pisze:
enter pisze:czy pali 25 czy 50 litrów też ci dynda?
Spalanie nie jest idealnie proporcjonalne do pojemności silnika, udowodniono to nie raz. Wolę żeby palił sobie te 2-3 litry więcej a w zamian za to był tani w serwisie i naprawach. Miałem sobie kiedyś mały, oszczędny silnik 1.6VVT w którym 8 platnowych świeczek (tort normalnie) kosztowało 800zł. Za to mam w jeepku 200 litrów benzynki... Pasek rozrządu zmieniany dwa razy- 2000 zł, kolejne 500 litrów benzyny. I kilka innych napraw po drodze. Więc ja za oszczędne silniki dziękuję.
platynowe świece zmienia się co 100tys. a na tych 200litrach to raptem tysiąc km zrobisz
chodzi mi o to że te parametry mogłyby być okupione mniejszą pojemnością i mniejszym spalaniem
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob sty 26, 2008 12:02 pm

enter pisze:platynowe świece zmienia się co 100tys. a na tych 200litrach to raptem tysiąc km zrobisz
Czyli 1% za free. To mało? Jak do tego doliczysz wspomniane koszty rozrządu to wychodzi ok. 3% oszczędności, czyli auto może spalać sobie spokojnie 3% więcej i wychodzisz na 0 (a odpadają upierdliwe wizyty w serwisie). A jak teraz weźmie się pod uwagę, że taki stary poczciwy 4.0 wytrzyma ok. 2 razy więcej kilometrów od nowoczesnych wydumek, to szybciutko różnice kosztów maleją. Oczywiście to przy założeniu że nie kupuje się auta na rok czy dwa, ale na 5 i więcej. :)2

Nie twierdzę, że taki 4.0 wychodzi ekonomiczniej od jakichś nowoczesnych silników, bo tak nie jest, ale też nie wychodzi to tak znacznie drożej jak z początku wygląda.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » sob sty 26, 2008 12:35 pm

mendelmax pisze:stary poczciwy 4.0 wytrzyma ok. 2 razy więcej kilometrów od nowoczesnych wydumek,
ile wytrzymają nowoczesne silniki okaże się po latach, a to zależy nie tylko od tego jak bardzo są wysilone, ale i od konstrukcji i jakości materiałów
zdziwisz się, bo mogą wytrzymać tyle samo
teraz przeczytałem temat :) i myślę, że moderator powinien usunąć większość z tych postów
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob sty 26, 2008 6:53 pm

Damian pisze:150KM ;)

na prostej może i mnie weźmie, ale tylko na trzech pierwszych biegach i do pierwszego zakrętu :)21

(booooszsszsz co ja piszę na tym forum) ;)
Dresiarz :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » sob sty 26, 2008 7:41 pm

Damian pisze:
KUCHARZ pisze: też ostatno jeżdziłem chewroletem Z 71 avalange 5.3 V8 vortec 365kM i mnie się spodobało i spalanie dużo nizsze w stosunku do jeepa, moc-paliwo miasto 17l a jaki power :)2
lepsze osiagi, prowadzenie i trzymanie się drogi mam w 13-letniej Primerze GT na zawieszeniu eibacha :)21 o spalaniu nie wspomnę

mogę sprzedać za 10 koła
stan super

:)21
chłopie coś ci się pomieszało ,a 150 to w chewim mam na 3 biegu :o
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob sty 26, 2008 7:57 pm

Zbowid pisze:Dużo i nie masz pewności czy będzie działał po skręceniu :)21 Mechanicy nie chcą się w ogóle podejmować remontów bo "to badziwie"... A Ci którzy potrafią i się znają liczą sobie naprawdę nieźle...
ale poza tym to naprawde dobry motor
:)21

w zasadzie to Zbowid wyczerpal temat

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11901
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » sob sty 26, 2008 8:12 pm

KROPKA :)23
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Fenris
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: czw lut 07, 2008 2:15 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fenris » czw lut 07, 2008 2:20 pm

Większość poprzednich postów dotyczy modeli starszych XJ-otów z tego co się nie mylę. Chciałbym się jednak dowiedzieć o opinie użytkowników, albo kolegów użytkowników dotyczące silników z modeli nowszych. W Cheerokezach 2002 są montowane silniki diesla 2,5 zdaje się od mercedesów, czy one również wykazują tyle wad co silniki z wcześniejszych modeli czy też jest już z nimi trochę lepiej?

Awatar użytkownika
Elmer75
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn mar 14, 2005 5:52 pm
Lokalizacja: wiocha z tramwajami (Stettin)

Post autor: Elmer75 » czw lut 07, 2008 2:24 pm

ten 2,5 i 3,1 TO JEST WŁAŚNIE VM
2,7 to MB
"Chcesz być zdrowy i bogaty, nie pij wódy-idź do chaty" - Dzieci Kapitana Klossa

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » czw lut 07, 2008 4:13 pm

Fenris pisze:Większość poprzednich postów dotyczy modeli starszych XJ-otów z tego co się nie mylę. Chciałbym się jednak dowiedzieć o opinie użytkowników, albo kolegów użytkowników dotyczące silników z modeli nowszych. W Cheerokezach 2002 są montowane silniki diesla 2,5 zdaje się od mercedesów, czy one również wykazują tyle wad co silniki z wcześniejszych modeli czy też jest już z nimi trochę lepiej?
Od MB są Grand Cherokee. Te w Cherokee/Liberty to ten sam VM ze zmienionym osprzętem
F150 302 V8

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » czw lut 07, 2008 4:24 pm

Silniki VM w Jeepach:

2,5 TD
2,5 CRD
3,1 CRD
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Fenris
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: czw lut 07, 2008 2:15 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fenris » czw lut 07, 2008 4:29 pm

Ok i rozumiem, że w momencie zmiany całej skorupki z modelu XJ na KJ-ta w 2001 roku firma Jeep postanowiła zostawić ten sam zawodny silnik ?! Czy też opinia o nim to pokłosie bebechów jakie były wkładane do poprzedniego modelu, czy też KJ mimo że ma nowy silnik to też jest on równie wadliwy jak w poprzedniej wersji Cheeroka?

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » czw lut 07, 2008 4:54 pm

Damian pisze:Silniki VM w Jeepach:

2,5 TD
2,5 CRD
3,1 CRD
a 2,7 i 2,8 crd to co niby mietek ,ha,ha, :lol: one się róznią pojemnoscią i rodzajem zasilania są na pompowtryskach ,a do tego jak sobie troszkę poczytasz to będziesz wiedział że głowice od 2.8 pasuja do 2.5 crd VM :o
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » czw lut 07, 2008 4:56 pm

Fenris pisze:Większość poprzednich postów dotyczy modeli starszych XJ-otów z tego co się nie mylę. Chciałbym się jednak dowiedzieć o opinie użytkowników, albo kolegów użytkowników dotyczące silników z modeli nowszych. W Cheerokezach 2002 są montowane silniki diesla 2,5 zdaje się od mercedesów, czy one również wykazują tyle wad co silniki z wcześniejszych modeli czy też jest już z nimi trochę lepiej?
Mój znajomy z sewisu chryslera powiedział że to całe szczęscie że zmienili zasilanie na pompowtryski bo dzięki nasze fenomenalnej ropie ,i tym wtryskom mamy pod dostatkiem roboty :lol:
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

Awatar użytkownika
Elmer75
 
 
Posty: 167
Rejestracja: pn mar 14, 2005 5:52 pm
Lokalizacja: wiocha z tramwajami (Stettin)

Post autor: Elmer75 » czw lut 07, 2008 5:08 pm

"Chcesz być zdrowy i bogaty, nie pij wódy-idź do chaty" - Dzieci Kapitana Klossa

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » czw lut 07, 2008 5:22 pm

zwracam honor ale to ten z ML- robiony w chinach dziękuje :roll:
dopiero 3 crd ten w comanderze to tobry silnik :)2
Ostatnio zmieniony czw lut 07, 2008 5:26 pm przez KUCHARZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » czw lut 07, 2008 5:24 pm

ale 2.8CRD
to VM :lol:
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość