Lift 5- 6"Xj, problem z wahaczami .

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

skubi618
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: śr lis 15, 2006 1:52 pm
Lokalizacja: Brzozów

Lift 5- 6"Xj, problem z wahaczami .

Post autor: skubi618 » pt lut 22, 2008 7:20 pm

Podnioslem swojego Xj o 5-6 ". i mam pytanie,czy posiada ktos może rysunki,albo jakieś wymiary, dłuższych wahaczy górnych i dolnych,i co jeszcze oprócz tego musze przerobić.??
ZJ 5.9 Ltd. LX 98' lift 3",ZJ 5.2 LTD 96' lift 4,5, kopia simex 32", XJ 4.0 90',WJ 4.7 H.O

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt lut 22, 2008 7:26 pm

Napisz co dokladnie zrobiles.

Brzozow ?? Ten w podkarpackim ??
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt lut 22, 2008 7:51 pm

poszukaj na jeep.org.pl
tam było to wałkowane..

ale..
nie zapomnij o wałach.. tych braknie

skubi618
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: śr lis 15, 2006 1:52 pm
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: skubi618 » pt lut 22, 2008 11:28 pm

Zprzodu założyłem dłuższe spręzyny i dołożyłem podkładki,nad springi,tył pohemrowałem resory i zamiast orginalnych amorów,założyłem dłuższe amorki ze sprężyną.
ZJ 5.9 Ltd. LX 98' lift 3",ZJ 5.2 LTD 96' lift 4,5, kopia simex 32", XJ 4.0 90',WJ 4.7 H.O

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » sob lut 23, 2008 10:44 am

skubi618 pisze:Zprzodu założyłem dłuższe spręzyny i dołożyłem podkładki,nad springi,tył pohemrowałem resory i zamiast orginalnych amorów,założyłem dłuższe amorki ze sprężyną.
Jak tylko wyklepales resory to szybko siada, i po 6" zostanie wspomnienie.

Do takiego liftu jak 6" musowo zmiana:
Przod.
-panhard (bo most wyjedzie w ch.ujam w prawo)
-dluzsze amory (bo orginaly strzela jak nitka w porach na dupie)
-dolne wachacze rurowe (bo orginalay walic beda przy wykrzyzach, a poza tym beda mocno ograniczac ten wykrzyz)
- o ile nie wywalasz stabilizatora to dluzsze laczniki

Nie mowiac juz o tym ze trzeba cos z walem zrobic, po pierwsze bedzie za krotki, po drugie krzyzaki beda pracowac pod takimi katami ze wibracje murowane. Powinienes wiedziec ze lift bez stresu robi sie do 2-3", pozniej zaczynaja sie szopki. Jak chcesz miec to dobrze zrobione i cieszyc sie jazda w terenie (o ile jestes z tego Brzozowa co mysle, to terenow masz pod dostatek) to proponuje zamowic lift fabryczny i zamontowac, bo takie rzezbienie to o dupe potluc

:)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Post autor: suchorz » ndz lut 24, 2008 8:57 pm

Ja mam lift 4" i żeby to wszystko działało jak trzeba to musiałem zmienić wahacze dolne na dłuzsze rurowe, przednie łaczniki dłuższe- ja mam rozpinane, spręzyny nowe- dłuższe, amorki do 4" liftu, przedłużyłem Panharda, przednie przewody ham. obnizyłem, z tyłu dodatkowe pióro- max długie, wszystko wyklepane ręcznie na ciepło, dłuzsze tylne odbojniki, dłuższy tylny przewod hamulcowy, lekko obniżyłem belke z reduktorem.
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » wt lut 26, 2008 10:21 pm

Cześć a ja zrobiłem lift 6" bez niczego. Poprostu założyłem zwolnice.
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » wt lut 26, 2008 10:23 pm

To sie pochwal fotami
:)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ziołek » wt lut 26, 2008 10:32 pm

suchorz pisze:Ja mam lift 4" i żeby to wszystko działało jak trzeba to musiałem zmienić wahacze dolne na dłuzsze rurowe, przednie łaczniki dłuższe- ja mam rozpinane, spręzyny nowe- dłuższe, amorki do 4" liftu, przedłużyłem Panharda, przednie przewody ham. obnizyłem, z tyłu dodatkowe pióro- max długie, wszystko wyklepane ręcznie na ciepło, dłuzsze tylne odbojniki, dłuższy tylny przewod hamulcowy, lekko obniżyłem belke z reduktorem.
Sorry za offtop, ale czegoś tu nie rozumiem, wszyscy piszecie że klepane na ciepło, a przecież resory winno się klepać na zimno, po wygrzaniu tracą sprężystość i wszystkie inne właściwości, potem wszyscy się dziwią że siadają.
Taka przynajmniej jest opinia kilku znanych mi prawdziwych rzemieślników, kilku z niewielu którzy jeszcze się tym zajmują.

A pro po tematu, zarzuć fotki, z chęcią zobaczę ten lift, i tak jak koledzy piszą, wszystko do zrobienia, a najlepszy byłby gotowy zestaw, z rzeźbami może być więcej problemów niż to jest warte.

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr lut 27, 2008 7:50 am

Ziołek pisze: Sorry za offtop, ale czegoś tu nie rozumiem, wszyscy piszecie że klepane na ciepło, a przecież resory winno się klepać na zimno, po wygrzaniu tracą sprężystość i wszystkie inne właściwości, potem wszyscy się dziwią że siadają.
Taka przynajmniej jest opinia kilku znanych mi prawdziwych rzemieślników, kilku z niewielu którzy jeszcze się tym zajmują.

.
no dokladnie , ja tez slyszalem od starych kowali i co wiecej sam klepalem tylko na zimno :o
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Post autor: suchorz » śr lut 27, 2008 8:12 am

1. klepie się recznie i lekko podgrzewa, ale to trezba wiedziec jak, bo jak za mocno będzie zagrzane to juz kibel będzie.
2. Mam lift w większości na częściach RE, więc nie jest rzeźba koszt całkowity ok.3800zł.
W cenie jest : nowe sprężyny pospring, nowe wahacze dolne RE, nowe amorki RE Twin Tube, łaczniki rozpinane RE, klepanie resorów i dodatkowe resory, wzmacniory amorek skrętu, długi tylny przewód hamulcowy w oplocie stalowym, przedłużóny Panhard, przedłużki tylnych odbojników. Mam jeszcze do założenia przednie górne wahacze regulowane.
3. Kup cały lift RE, to zobaczysz jaka jest różnica w cenie, poza tym w w zestawie nie ma połowy części i trzeba resztę dokupić.
Obrazek

Obrazek
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr lut 27, 2008 12:08 pm

Zalezy w ktorym zestawie, w zalaczonym masz wszystko ... Oczywiscie amory kupujesz jakie chcesz.

Obrazek

:)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Post autor: suchorz » śr lut 27, 2008 12:43 pm

No i ile kosztuje taki zetaw?
Dolicz amorki RE Twin Tube, górne wahacze regulowane, amorek skrętu. A wahacze dolne mam RE, ale z jednej strony z metalowa kulą z kalamitką, a nie te zwykłe z gumami.
No i sprężyny nie bardzo utrzymają wysokość jak założysz zderzak metalowi i wyciągarke, te które ja zamówiłem tak. :)21
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Post autor: suchorz » śr lut 27, 2008 12:47 pm

Teder ma pełny zestaw RE 3,5" i po założeniu zderzaka i wyciagarki przód usiadł o ok 1".
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr lut 27, 2008 12:48 pm

Nie ma nic za darmo, a cena jeszcze nie jest tragiczna za tak zajebisty zestaw (kto ma to wie) I ten zalaczony tez jest na unibolach, i ma gorne wachcze ... Do tego zestawu tzreba tylko amory.

Zreszta przy obecnym kursie dolca jest spoko.

:)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr lut 27, 2008 12:50 pm

suchorz pisze:Teder ma pełny zestaw RE 3,5" i po założeniu zderzaka i wyciagarki przód usiadł o ok 1".
Moze i usiadl, ale po zalozenie z tego co mi mowil bylo lekko ponad 4" wiec jest jak ma byc :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Post autor: suchorz » śr lut 27, 2008 12:51 pm

Ja prawie wszystko ściagałem z USA, to wiem jakie są ceny.
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr lut 27, 2008 12:52 pm

suchorz pisze:Ja prawie wszystko ściagałem z USA, to wiem jakie są ceny.
No to sam wiesz ze tragedi nie ma jak sie chce fajnie wymiatac smietnikiem

:)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Teder
Posty: 354
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 7:54 am
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Post autor: Teder » śr lut 27, 2008 10:04 pm

Adamek pisze:
suchorz pisze:Teder ma pełny zestaw RE 3,5" i po założeniu zderzaka i wyciagarki przód usiadł o ok 1".
Moze i usiadl, ale po zalozenie z tego co mi mowil bylo lekko ponad 4" wiec jest jak ma byc :)21
Z przodu trochę siadł ale dowaliłem 50 kilo, tył został, będę musiał jakieś podkładki wymotać.
Ale dla mnie zrobienie 5,5" tak na pałę i bez przemyślenia co jeszcze to duża pomyłka, nie bedzie robiło na wyjebach a przecież o to chodzi a nie o lansowanie się na asfalcie.
Piaskowy XJ Lift 7" RE 33"12,5"15" BFG MT tel. 605-745-621

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » śr lut 27, 2008 10:43 pm

Pokazał bym to na fotach ale dopiero uczę się pisać na waszym forum. :) Zwolnice dorobiłem sobie sam 8) Do mostów muscela 7,1:1 w sumie wyszło prześwit+6" blokady100% od stara . Myśle że pożyją
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr lut 27, 2008 11:42 pm

A ile to to teraz warzy ??
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » śr lut 27, 2008 11:56 pm

sorry jak kupowałem jeepa to myślałem taki zajeb..ty amerykancki!! Pojechałem na ZMOTĘ ukręciłem tylny. NAPRAWIŁEM. Ruszyłem mocno do tyłu ukręciłem przedni (syf) Pojechałem na tylnym ratować kumpli (jest mechanik) wyjołem nieboraków z dziury dodałem gazu ukręciłem tył (jodła 33)Dla tego mój jeep ma teraz mosty muscela które się nie upierdylają
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » czw lut 28, 2008 12:02 am

Tylny most muscela z bębnami waży 105kg Moja każda zwolnica waży 18,5kg +elementy 100%blokady5,5kg=147,5kg tył przód =22kg
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » czw lut 28, 2008 12:05 am

te ostatnie = to miało być + przepraszam :oops:
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
qqba
 
 
Posty: 203
Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:12 pm
Lokalizacja: Szwecja

Post autor: qqba » czw lut 28, 2008 2:04 am

Ale ty masz prawie 200KM pod maską więc się nie dziw że pól ośki siadają.
Błoto wciąga.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości