Olej czy olej???
Moderator: Mroczny
Olej czy olej???
Witam
Mam takie małe pytanko do Was. Do Granda do mostów jak wszyscy wiedzą idzie olej 75W140. Oleje oferowane "specjalnie do Granda" kosztują w granicach 130 złociszy za litr. Tymczasem Castrol robi olej przekładniowy MTX (opisany niby jako do przekładni motocyklowych) o dokładnie takich samych parametrach ale już w "ludzkiej" cenie około 40 złociszy za litr albo drugi SAF-X o takich samych parametrach ale już opisany jako do przekładni aut terenowych itp i w cenie około 60 złociszy. I tu nasuwa się pytanie czy to to samo czy są jeszcze jakieś dodatkowe parametry którymi oleje się różnią?? Mechanik niby odpowiada że skoro ma być 75W140 to jeden grzyb kto ten olej zrobi bo ważne są te parametry itp. Może macie jakieś doświadczenia w tym względzie bo dodatek do LSD już mam a teraz rozglądam się za olejem.
Mam takie małe pytanko do Was. Do Granda do mostów jak wszyscy wiedzą idzie olej 75W140. Oleje oferowane "specjalnie do Granda" kosztują w granicach 130 złociszy za litr. Tymczasem Castrol robi olej przekładniowy MTX (opisany niby jako do przekładni motocyklowych) o dokładnie takich samych parametrach ale już w "ludzkiej" cenie około 40 złociszy za litr albo drugi SAF-X o takich samych parametrach ale już opisany jako do przekładni aut terenowych itp i w cenie około 60 złociszy. I tu nasuwa się pytanie czy to to samo czy są jeszcze jakieś dodatkowe parametry którymi oleje się różnią?? Mechanik niby odpowiada że skoro ma być 75W140 to jeden grzyb kto ten olej zrobi bo ważne są te parametry itp. Może macie jakieś doświadczenia w tym względzie bo dodatek do LSD już mam a teraz rozglądam się za olejem.
Jeśli czegoś nie wolno a się bardzo chce... to można 

Dokladnie tak. Byle by zachowac parametry oleju , klase lepkości i jakości. A dodatek w zasadzie kosztuje tyle samo od dawien dawna 31.40 pln w serwisie ... jeśli są wachania cen to dlatego , że nie które serwisy nie wiedzą jak ceny ustawiać (ceny w chryslerze są uwolnione i cena tej samej części w Gdyni i dla przykładu w Bielksu będzie się róźnić ... i to znaczniesebastian dziurdzik pisze:ja wlałem saf-x
cena od 45 do 70 pln, nalezy tylko nie zapomniec o moparowskim dodatku (stanial ostatnio cos podejrzanie)
olej jest olej, jak ma te same parametry to po co przepłacac

p.s. post i tak pewnie zaraz wytną bo potraktują jako oferta


Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Eeeee cuś mnię chiba umknęło
Bo raczej byłem pewny że i do przedniego i do tylnego leje się taki sam 75W140 , oczywiście z dodatkiem. To jak to w końcu jest bo normalnie zgłupiałem
W dziale Nissana jest taki fajny przyklejony temat "Co gdzie i ile lać" i wszyscy wiedzą o co biega i jest git. A tutaj pozostaje szukajnia i nie zawsze pokazuje to co powinna

Bo raczej byłem pewny że i do przedniego i do tylnego leje się taki sam 75W140 , oczywiście z dodatkiem. To jak to w końcu jest bo normalnie zgłupiałem

W dziale Nissana jest taki fajny przyklejony temat "Co gdzie i ile lać" i wszyscy wiedzą o co biega i jest git. A tutaj pozostaje szukajnia i nie zawsze pokazuje to co powinna

Ostatnio zmieniony pn sie 25, 2008 9:09 am przez hexe, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli czegoś nie wolno a się bardzo chce... to można 

Jezeli varilock to tak jak mowisz - ale ja nie jestem wszechwiedzacy i nie wiem co ma klient - niech poda VIN to mu powiem co jak i gdziesebastian dziurdzik pisze:sratatata - zwłaszcza przy varilokachZun pisze: serwisowki wlewa sie 75w90

Seba , chyba Ci serwis zamkneli

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

To tajemnica państwowasebastian dziurdzik pisze:nie gadajzamkneli zabrze
wreszcie...
![]()
![]()
a za co?



Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Bardzo dobrze, bo serwis był hmmm... jak to ująć najdelikatniej jak możliwe... beznadziejny. Tak, to dobre słowo, żeby ich trochę wybielić i nie dostać bana za serię przekleństw.
Jedyne, czego mi żal w związku z tym to fakt, że teraz na Wolności będą mieli jeszcze mniejszą motywację, żeby zadbać o klienta.
Jedyne, czego mi żal w związku z tym to fakt, że teraz na Wolności będą mieli jeszcze mniejszą motywację, żeby zadbać o klienta.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Nie "bo tak sobie producent zaleca" tylko bo tego wymagają progresywne LSD do właściwej pracy. Olej ma mieć możliwie stabilną lepkość, niezależnie od temperatury, żeby te blokady robiły tak samo po ruszeniu jak i po rozgrzaniu. Zły olej to śmierć dla tego mechanizmu, ale ponieważ wymienia się to co jakieś 50 tys. km, to nie widzę problemu żeby stówkę dołożyć 

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Kiedyś może tak, ja płaciłem dwa miechy temu po 60 za litr, zresztą nie tylko Toyota go sprzedaje można go kupić w Intercarsie i chyba w serwisach Mitsubishi http://mitsubishi.mitcar.pl/mitsubishi/ ... &forSearchDamian pisze:safix w toyocie to jakieś 80zł za litr kiedyś był
dobry i tani jest Texaco do LSD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość