Założyłem LPG w Cherokee

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

redy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt sie 31, 2004 9:17 pm

Założyłem LPG w Cherokee

Post autor: redy » wt wrz 14, 2004 11:19 am

Witam,
Wiele osób się o tym myśli więc może to kogoś zainteresuje.

Moja instalacja:
- parownik ZAVOLI do 220 PS (po małej ingerencji gazowników, która miała na celu zwiększenie wydajności)
- sterownik BINGO M, a do tego emulator sondy lambda LECHU E6
- butla 70l, umieszczona wzdłużnie, zajmuje ok 30cm szerokości i mieści się pod roletką, którą musiałem ok 4 cm podnieść (wyleczyłem się z butli w miejsce oryginalnego zbiornika na paliwo i nie żałuje)
- mikser na oko średnica około 60 mm

Eksploatacja:
- różnica mocy między jazdą na LPG a benzynie minimalna, praktycznie niezauważalna (może przed założeniem miksera, czyli zmniejszeniem średnicy dolotu było minimalnie lepiej, ale różnice są nieodczuwalne)

- spalanie gazu - troszkę chyba za duże - 22-24 l/100, w jeździe mięskiej (dużo jeżdżenia boczkiem :D ), będę miał chwilkę to skoczę do macherów niech na to zerkną.

- motorek chodzi tak samo jak na benzynie

Koszt instalacji 1700 PLN
Jeep Cherokee 4.0 HO 93r.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt wrz 14, 2004 6:28 pm

Zavoli nie produkuje parownikow powyzej 140kW, wiem bo mam go i jest kompletnie do kompletnej bani. Brak mu zapasu mocy wiec albo masz slaby silnik ze nie odczuwasz spadku mocy albo ja jestem pizza :)21

Chociaz :)21 te 24literki spalania sugeruja ze ustawili w Bingo w sofcie jazde na sportowa i duzy zakres krokowego. Ale niech Ci przereguluja na normalne spalanie to na Zavolim wyrobi Ci sie przycisk od przelaczania na Gaz/Benzyna bo na kazdych swiatlach zeby wyrwac przed lysym bedziesz zmienial na Pb :)21

Do tego Zavoli zacznie przy oszczednym ustawieniu przy gwaltowym dokopaniu zubazac mieszanke co moze sie skonczyc spektakularnym kaboom :)21 Ale relax puszka od Lublina z filtrem pasuje :)21

Trzeba bylo dac znac sprzedalbym moj prawie nowy Zavoli za cene zlomu bo chce wymienic na Lovato Super Majora. A noge mam zajebiscie ciezka :)21

Podoba mi sie to forum, ludzie potrafia pocieszyc czlowieka :)21

redy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: wt sie 31, 2004 9:17 pm

Post autor: redy » wt wrz 14, 2004 7:22 pm

Myślałem że się nie doczekam :D

Napakowany lekturą forum po przekroczeniu progu warsztatu wykrzyknąłem "lovato super major i bingo s!" szefu powiedział "OK, ale powiedz mi dlaczego?" troche wymiękłem i zgodziliśmy się wypróbować jego opcję.

Jeżeli chodzi o moc silnika to nie miałem do niego zastrzeżeń (po autostradzie prawie dwie paki) spalanie po przejechaniu 500 km (z Herne do Kiel jest jak ulał) 55 litrów a dostawał non stop 130-150, i nie mam teraz... Tylko mnie troszkę to spalanie drażni 18-20 zrozumiem ale 24 ciut przy dużo... :cry:

Podjadę do nich niech porobią to co mówisz...

A jeżeli chodzi o max moc Zavoli to jest coś takiego jak ZAVOLI ELEKTRONIK SUPER GEXL DO 240 KM i z tego co mówili to ja mam chyba ten... :roll:

Muszę k.... sprawdzić !!
Jeep Cherokee 4.0 HO 93r.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt wrz 14, 2004 7:53 pm

Mala rada, nie katuj auta 150km/h jak nie masz dodatkowej chlodnicy ATFu

Szukalem w katalogach ale zavoli dyskretnie nie podaje wydajnosci nigdzie. Zaznajomiony gazowiec mnie wyprowadzil z mego stanu zadowolenia. Oby Ci chodzil jak lalka.

belfer
Posty: 349
Rejestracja: pn mar 08, 2004 9:06 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: belfer » śr wrz 15, 2004 10:10 am

Bocian napisz proszę od razu wszystko co pasuje od Lublina, Zuka, ursusa itp. a nie tak sączysz informacje...Może chociaż czujnik temperatury cieczy co daje sygnał na zegar, bo jak założyłem od forda to cały czas jest na czerwonym polu a chłodzenie jest ok.
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr wrz 15, 2004 1:33 pm

Niepotwierdzona informacja z rosji mowi ze pasuje czujnik od Lady 2103 za cale 9.90zet :)21 ale czy to prawda? Za to glowy nie dam.

Na razie sam zbieram takie informacje.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr wrz 15, 2004 1:54 pm

Bocian pisze:Niepotwierdzona informacja z rosji mowi ze pasuje czujnik od Lady 2103 za cale 9.90zet :)21 ale czy to prawda? Za to glowy nie dam.

Na razie sam zbieram takie informacje.
Moze daloby sie zebrac te wszystkie informacje w postaci jakies bazy danych na jakims serverku www? Byloby bardzo przydatne...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » śr wrz 15, 2004 4:06 pm

ja tam więcej zadnego parownika sobie założyć nie dam.
Może 4.0 lepiej zonsi takie instalacje.Mój kolega w grandzie obłożył gume co jest na przepustnicach włóknem oblał żywicą i założył dwa korki co by jak pierdutło to je wydupczy a nie cały dolot powietrza.Na razie działa,zobaczymy jak długo :lol:
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr wrz 15, 2004 5:23 pm

Kurde nie wiem, od 8 miesiecy nie mialem zadnego dup ani sru ani innego strzalu. Mimo ze mam zabezpieczenia. Teraz je zdejmuje. Jak ktos chetny to moge odstapic tanio klape antywybuchowa zakladana miedzy filtr a gume bez jej ciecia. Mnie ona wkurza bo zaweza znacznie dolot. Do tego wyciagne jeszcze venturiego bo juz jedna siedzi w dolocie od gazu.

Co do www to juz dawno mialem takie cisnienie ale brak czasu, mam juz czesc gotowa, nawet naskrobalem pare tekstow, pare info itp ale bez sensu ladowac cos co bedzie martwe. Brak czasu to choroba XXI wieku.

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » śr wrz 15, 2004 7:25 pm

wiesz, zanim miałem definitywne sru a właściwie to go nie było słychać, to przez kilka miechów nie było nic oprócz malutkiego pierdnięcia w zimie.
Sekcja zwłok wykazała ze ktoś przedemną wyciągną antywybucha z wiadomych powodów...
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr wrz 15, 2004 7:32 pm

bocian kiedy będziesz w łodzi????
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr wrz 15, 2004 8:08 pm

kpeugeot pisze:bocian kiedy będziesz w łodzi????
Pewnie w przyszlym miesiacu.

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr wrz 15, 2004 8:18 pm

u to kiepsko bo ja wakatuje w ambasadorze tylko we wrześniu :(

nic jak się urzadze to zapraszam na nowe lokum :)
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw wrz 16, 2004 7:47 am

Bocian pisze:Kurde nie wiem, od 8 miesiecy nie mialem zadnego dup ani sru ani innego strzalu. Mimo ze mam zabezpieczenia. Teraz je zdejmuje. Jak ktos chetny to moge odstapic tanio klape antywybuchowa zakladana miedzy filtr a gume bez jej ciecia.
Tez nie mam problemow ze strzalami na gazie, ale klapy raczej radzilbym nie sciagac; ja sobie powiekszylem otwor w obudowie klapy, co prawda teraz nie zamyka szczelnie, ale srednica otworu jes o niebo wieksz, a sama klapa jest blokowana tylko przez dwa wystajace bolce.
Jak mialem klopoty z brudnymi wtryskami, to czasem lubial kichnac sobie i bylo slychac jak klapa trzasnela zamykajac sie...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt wrz 17, 2004 8:48 pm

Wywalilem glowna klape na dolocie, wymienilem swiece na zimniejsze takie jak powinny byc i autu przybylo jakies sadze 23KM bo teraz na 400m startuje szybciej o dlugosc malucha :)21.
Lepiej sie zbiera i mniej pali. W razie co mam jeszcze pare mniejszych klapek na obudowie filtra. Moze ktos chce kupic za mala pieniadz nowke klape na dolot? ;)21

Na dniach jeszcze wyciagne Venturiego z puchy bo juz jedna jest w dolocie jako mikser. Pono pol litra mniej chla po tym.

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz wrz 19, 2004 12:55 pm

ja tam mam antywybuch tylko w obudowie filtra - sztuk 2 fi 40 i jest GICIOR!!

moim spalaniem miasto 24, trasa 17 sie nie przejmuje, auto idzie jak burza w calym zakrtesie obrotow!!

wybuchu nigdy nie mialem :lol:

swieczki zmieniam co 20 tkm
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

iczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 2:19 pm

Post autor: iczek » pn wrz 20, 2004 8:55 am

Witam,
Laikiem bedac, mam pytanko.
chcce nabyc droga kupna Grnada z 4l silnikiem.
W Gdyni w autoGazie poinformowano mnie ze pelen wtrysk (bez sekwencji) kosztowac bedzie okolo 2900 zl (BRC lub Zavoli).
Czy to jest rynkowa cena, czy szukac gdzie indziej...?

Mozecie zaproponowac sprawdzone rozwiazania gazu dla tego silnika...ale bez sekwencji, ktorej koszt w Gdyni oczasowana na ponad 5000 zl.

Rocznik samochodu 94.

pzdr i dzieki za wszelka pomoc...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn wrz 20, 2004 10:01 am

Forum czytac Panowie forum czytac. Litr atramentu tu o gazie w irokezie wylano.

iczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 2:19 pm

Post autor: iczek » pn wrz 20, 2004 10:15 am

Czytalemm, czytalem - dzieki za przypomnienie, ale w sumie chodzilo bardziej o kwestie ceny i ew. polecane zaklady w Trojmiescie.
Ok - poszperam.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn wrz 20, 2004 11:37 am

Tez mieszkam w 3city i tylko jeden warsztat wiedzieli chlopaki co z czym sie je i po co ale wciskaja na sile BRC co mi nie pasuje.

Cena to nie wszystko, roznice beda minimalne chyba ze ktos po cichu zrezygnuje z jakiegos elementu instalacji, inaczej nie ma cudow. Moga jedynie pojechac z cena na montazu a kto lubi sie rozstawac z mamona?
Lepiej tanszy sterownik zalozyc klientowi, gorszy mikser , wielozawor gorszej kategorii itp.

Lepiej kluczowe elementy wybrac z gornej polki. Lubie warsztat gdzie ide i mowia mi sluchaj stary zalozylibysmy to i to bo dziala tak i tak i dlatego bedzie lepsze niz to i to. A nie panie niech sie pan nie martwi zalozymy bedzie dobrze a teraz idz pan za drzwi.

iczek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 2:19 pm

Post autor: iczek » pn wrz 20, 2004 12:02 pm

Dzieki Bocian - no to juz mogles podac namiary na ten warsztat.
Ja gadalem z AutoGaz w Gdyni i Argaz na Osowej.

W tym pierwszym zalozenie gazu bez sekwencji bez problemow, ale w tym drugim zdecydowanie odradzili i wrecz nie chca wykonac takiejuslugi.
Stad moje pytania i watpliwoci.

Mam do kupienia Granda za 30.000 zl z 94 i chce po prostu wiedziec ile musze dolozyc do gazu i czy w 3City to zrobie...i czy da sie jezdzic bez zabicia silnika na "bez sekwencji".
A ze zielony jestem wiec pytam.
Grupe przewalam od tygodnia.

To tyle. Dzieki.

JohnCarlos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pt sie 13, 2004 12:30 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: JohnCarlos » pn wrz 20, 2004 4:09 pm

Poczekaj do 10 dni bo tyle stoje w kolejce do jednego z tych zakładów i czakam na założenie Prinsa ( pełna sekwancja) do ZJ 95. Będziesz wiedział jakie mam zdanie o solidności wykonanej roboty i czy nie warto trochę dołożyć.
ZJ V8

KUBAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pt lip 16, 2004 7:46 pm

witam

Post autor: KUBAZ » czw wrz 23, 2004 4:54 pm

witam
jestem po zalozeniu drugiej instalacji.na poczatku byl za maly parownik ,po kilku dniach wymienil na wiekrzy.lata narazie bardzo dobrze ,tylko pali o 10l za duzo.mam nadzieje ,ze to regulacja wyjasni.
pozdrawiam
KUBA

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw wrz 23, 2004 7:18 pm

Ostatni pomiar wykazal ze po wyrzuceniu glownej klapy antywybuchowej spalil na kolejnym zbiorniku ok. 3 litry mniej na 100km po miescie.
Wymienilem dzisiaj filtr powietrza i wyrzucilem venturiego z filtra. Fura zyskala kolejne koniki. Lepiej sie wkreca na obroty. Pojezdze pare zbiornikow ale wychodzi ze moja padaczka na kiepskiej instalacji LPG spala jednak 18l LPG po miescie przy kopaniu po gazie :o
Za pare zbiornikow jeszcze to usrednie. Jeszcze czujnik temp powietrza trafi na filtr dolot a nie tak jak jest teraz na kolektorze dolotowym bo mierzy on jego temperature a nie faktyczna temp powietrza zasysanego. Zyska pare konikow dodatkowo. O wynikach powiadomie :)21

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt wrz 24, 2004 8:45 am

Bocian pisze:Ostatni pomiar wykazal ze po wyrzuceniu glownej klapy antywybuchowej spalil na kolejnym zbiorniku ok. 3 litry mniej na 100km po miescie.
Wymienilem dzisiaj filtr powietrza i wyrzucilem venturiego z filtra. Fura zyskala kolejne koniki. Lepiej sie wkreca na obroty. Pojezdze pare zbiornikow ale wychodzi ze moja padaczka na kiepskiej instalacji LPG spala jednak 18l LPG po miescie przy kopaniu po gazie :o
Za pare zbiornikow jeszcze to usrednie. Jeszcze czujnik temp powietrza trafi na filtr dolot a nie tak jak jest teraz na kolektorze dolotowym bo mierzy on jego temperature a nie faktyczna temp powietrza zasysanego. Zyska pare konikow dodatkowo. O wynikach powiadomie :)21
A o tym nie pomyslalem - czujnik temperatury powietrza. Widziales gdzies na sieci opisy moze takiej modyfilackji?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość