Post
autor: DOCTOR » czw lip 02, 2009 9:27 pm
Ja już blisko 2 lata jeżdżę Wranglerem TJ 4.0 z 1999r. Wersja sport.
Moje obserwacje i sugestie dla potencjalnego nabywcy:
- silnik tylko 4.0
- raczej automat, ale po 2000r, żeby był czterobiegowy. Ja mam trzybiegowy, już wiele razy naprawiany, prawdopodbnie niefachowo w fachowej autoryzowanej stacji. Chciałem kupić nową, ale trzybiegową nie sposób wyczaić. Automat ok, silnik nigdy nie zgaśnie w terenie!!! Mocy pod dostatkiem, automat daje radę WSZĘDZIE.
- ABS zbyteczny (wersja sport)
- klima koniecznie (nie ma problemu z parowaniem szyb, co na nocnych odcinkach, w deszczu lub jesienią jest ważne)
- bębny z tyłu natychmiast do wymiany na tarcze - od Granda
- mosty należy wzmocnić, przez obspawanie stalowymi płaskownikami - zwróć uwagę na przedni most, często są pogięte, a koła patrząc z przodu są nierównoległe, rozbiegają się ku dołowi (podobno nie da się naprawić)
- jeżdżę na dana 30 z przodu i 35 z tyłu, mam zmienione przełożenia 4.11, wzmocnione półosie i full blokady ARB pneumatyczne, koła 33". Trochę obawiam się o mosty, dlatego nie zakładam 35". Jeśli dziś miałbym wybór brałbym RUBIKONA, ma mosty dana 44, ale automatyczna blokada wg mnie jest do dupy.
- zwróć uwagę na ramę, ja nie mam problemów, ale podobno w niektórych egzemplarzach gniją ramy.
- wiatrak z wiskozy warto wymienić na elekrtyczny z możliwoścą wyłączenia przed wjazdem w głęboką wodę
- w mom mimo dziesięciu lat nic nie cieknie, zatem wszelkie oleum na podwoziu uważałbym za zły objaw
Nie polecam OME, mam ale będę prawdopodobnie zmieniać na rubikon express
Nie jestem mechanikiem, ale użytkownikiem, więc nie wiem czy moje uwagi w jakikolwiek sposób Ci pomogą.
Ostatnio zmieniony czw lip 02, 2009 9:32 pm przez
DOCTOR, łącznie zmieniany 1 raz.