30 czy 31" ??

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

30 czy 31" ??

Post autor: XJeep » wt lut 22, 2005 9:40 pm

jazda po czarnym 90 %, cotygodniowy wypadzik w blocko lub do lasu !!

oponki to BFG AT KO !!

narazie znam opinie bocka vel diskoteque !!.... mial 30" i byl zadowolony

ale..... :-?

za niewiele wiecej $$$ moge miec 31" i poprawie znacznie wyglad post PASSAT'OWSKIEGO cherokeza

nie chodzi mi o lifty i inne duperele - tylko sprawa rozmiaru opon i wszystkich za i przeciw !!

Poprosze o opinie ludzi na codzin smigajacych po czarnym na 30 lub 31 " w porownaniu do standardowych 225/75/15 od ktorych pewno kazdy zaczynal!! No i jak w terenie ??

- komfort ??
- wytrzymalosc mostow - dadza rade ??
- hamowanie ??
- przyspieszanie - czy jest znaczna roznica od standardu czy minimalna??
- .......
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

franky
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn maja 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: gdañsk, hiphip

Post autor: franky » wt lut 22, 2005 9:53 pm

no to tak:

mialem BFG 30x9,5x 15 AT.
niestety okazalo sie ze grabbery AP (na czarnym lepiej hamuja)w rozmiarze 235x75x15 byly wysze.
dlatego lepiej bierz od razu 31".
w tym momencie bedziesz odczul wyraznie spadek sportowego zachowania samochodu 8)
jezeli chcesz smigac, trzeba zmienic w moscie uklad, najlepiej z diesla.
31" bez liftu widze raczej kiepszutko.
juz na "normalnych polskich drogach" moga dotknac blotniki.
co dopiero bedzie w lesie...

to moja opinia :wink:

kind regards
frank

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » wt lut 22, 2005 10:00 pm

że się tak wtrącę z innym samochodem i innnym rozmiarem ale mam na zj 255/75/15 i obcierają przy każdym skrecie o nadkole... :-?
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt lut 22, 2005 10:00 pm

franky pisze:no to tak:

mialem BFG 30x9,5x 15 AT.
niestety okazalo sie ze grabbery AP (na czarnym lepiej hamuja)w rozmiarze 235x75x15 byly wysze.
cos mi nie pasuje :
mam teraz zimowki masterkrafta - 235/70/15 - srednica kola to 711 mm

przy oponach 235/75/15 - srednica wychodzi 733mm
a przy
oponkach 30x9,5x15 - to 762 mm

tymi przelicznikami ze strony "kilometr'a" sie kieruje !!

31x9,5x15 to juz promien 787 mm :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

franky
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn maja 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: gdañsk, hiphip

Post autor: franky » wt lut 22, 2005 10:03 pm

dobrze liczysz :D
niestety tak naprawde bfg sa mnieszy.
wychodzi to chyba z bieznika ( bo to w procentach bieznika w wysokosci? ).
mam dwa komplety, a teraz kupuje trzeci.
bo za nisko.
passat do zdwcydowane za blisko :roll:

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » wt lut 22, 2005 10:17 pm

<<31x9,5x15 to juz promien 787 mm >>
matko bosko, kolo o wysokosci poltora metra do dzypa ? :wink:
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
PIORUN
 
 
Posty: 939
Rejestracja: pt lis 08, 2002 1:39 pm
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Kontaktowanie:

Post autor: PIORUN » wt lut 22, 2005 10:30 pm

na 31" jeźzdi i wyglada fajnie ale chyba trza podnieść z tego co pamietam!
uwazam ze jak 90% po czarnym to 30"!
RAYO OFFROAD CENTRUM

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt lut 22, 2005 10:50 pm

Albert_N pisze:<<31x9,5x15 to juz promien 787 mm >>
matko bosko, kolo o wysokosci poltora metra do dzypa ? :wink:

srednica rzecz jasna :oops:

BIG FOOT'a nie chce !! :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » wt lut 22, 2005 10:59 pm

Od paru tygodni jezdze na BFG AT KO 235/75R15. Niebo i ziemia w porownaniu z poprzednimi GENERAL XP2000 225/70R15 :)16 . Autko wreszcie nie boi sie wody i sniegu. Peepa mam bez lifu, ale sprawdzalem w lekkim terenie na zasniezonych piaszczystych gorkach i efekty znacznie przekroczyly moje oczekiwania. Na czarnym - zwlaszcza przy panujacej ostatnio aurze - tez znacznie lepiej niz na poprzednich slikach. W ogole nie odczulem straty mocy. Wedlug GPS-a licznik nadal podaje odrobine wiecej niz w realu :)20 . BFG AT KO 31x9,5x15 mialem w Patrolu, ale to znacznie wyzsza i dluzsza konstrukcja. Mam wrazenie, ze 30x9,5x15 może nieco poprawic wlasciwosci terenowe, ale na pewno bedzie to juz odczuwalne na minus na czarnym. Poniewaz realistycznie 95% jezdze poza terenem, chyba byl to w moim przypadku dobry wybor :)21
DEF 300 Tdi

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » wt lut 22, 2005 11:39 pm

Jeżdżę na 30/10,5/15 i jeździ sie o'key. Autko stoi wysoko, bez liftu trzeba tylko ustawić ograniczniki skrętu gdyż przy max skręcie mogą ocierać o wachacz. Chyba, że ktoś chce wymienić na wachacz od Granda. :D
Mirek

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » wt lut 22, 2005 11:42 pm

Acha i jeszcze jedno - prędkościomierz z lekka przekłamuje - jedzie się szybciej aniżeli pokazuje prędkościomierz około 4 - 5km/h :wink:
Mirek

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » wt lut 22, 2005 11:50 pm

a zawieszeniowo??

tłumienie dziurek??

przyspieszenie??

masa nieresorowana i wszystkie przykrosci z tym zwiazane??

hamowanie??

wszelkie sugestie i wrazenia z jazdy mile widziane !! :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » śr lut 23, 2005 12:20 am

Wymienione wszystkie amortyzatory, hamrowane resory. Jazda - trzyma się bardzo ładnie drogi, są drobne kłopoty z poprzecznymi , dużymi przeszkodami na drodze - jeepek ma tendecję do lekkiego zarzucania tyłem - przestawia go na boki. Na mniejszych oponach a jeżdziłem na 235/75/15 tego problemu nie zauważałem. Zmiany w przyspieszaniu niezauważalne. Ze względu na regulację odbojników skrętu - niestety większy promień skrętu auta - da się przeżyć - najwyżej na dwa razy :lol:
Mirek

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » śr lut 23, 2005 9:19 am

Mirek Kal pisze:Jeżdżę na 30/10,5/15 i jeździ sie o'key. Autko stoi wysoko, bez liftu trzeba tylko ustawić ograniczniki skrętu gdyż przy max skręcie mogą ocierać o wachacz. Chyba, że ktoś chce wymienić na wachacz od Granda. :D
a jakiej firmy te opony?? ja szukalem takiego rozmiaru,
ale BFGoogrich maja tylko 30/9,5/15...
jaki koncern robi all-terrainy 30/9,5/15??
LRD3

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » śr lut 23, 2005 10:16 am

Albert_N pisze:<<31x9,5x15 to juz promien 787 mm >>
matko bosko, kolo o wysokosci poltora metra do dzypa ? :wink:
!! !! !! !! !! !! !! !! !! !! !! !!

Jeżdżę 80% czarne i 20% pole sątakie ładne oponki Godrich`a jak
Radial Long Trial T/A zalecane do tych proporcji, majac firmowy rozmiar w peepie 225, zamierzam wrzucic 235/75R15 i te maja średnice 747 a 225-733 czy ktoś ma opinie na ten temat a może pozostać przy225. Jaka jest róznica? Mam nadzieje że sie nie wcinam (XJeep)
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » śr lut 23, 2005 10:20 am

pan_boczek pisze:
Mirek Kal pisze:Jeżdżę na 30/10,5/15 i jeździ sie o'key. Autko stoi wysoko, bez liftu trzeba tylko ustawić ograniczniki skrętu gdyż przy max skręcie mogą ocierać o wachacz. Chyba, że ktoś chce wymienić na wachacz od Granda. :D
a jakiej firmy te opony?? ja szukalem takiego rozmiaru,
ale BFGoogrich maja tylko 30/9,5/15...
jaki koncern robi all-terrainy 30/9,5/15??
chcialem oczywiscie zapytac jaki koncern robi all-terrainy 30/10,5/15.
LRD3

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr lut 23, 2005 10:49 am

vladimir pisze: zamierzam wrzucic 235/75R15 i te maja średnice 747 a 225-733 czy ktoś ma opinie na ten temat a może pozostać przy225. Jaka jest róznica? Mam nadzieje że sie nie wcinam (XJeep)
Tak jak napisalem pare postow wczesniej uwazam, ze 235/75R15 podnosza nieco samochod, ale nie psuja jego wlasnosci trakcyjnych na czarnym. Jednak gdybym mial wybierac pomiedzy BFG Radial Long Trial T/A a BFG All Terrain T/A KO, zawsze zakladalbym te drugie. Na tym modelu w rozmiarach 32/10,5R15 i 31/9,5R15 przejezdzilem ponad 150 tys. km. Testowalem je wielokrotnie na dlugich trasach na autostradach europejskich do Giblartaru, autostradach marokanskich :)2 az za Casablanke, potem w gorach Atlasu i na Saharze, oczywiscie na piasku i w duzej mierze na kamienistej hamadzie cisnieniem 0,7 bara.
Uwazam, ze producentowi udalo sie zrobic cos co jest prawdziwa opona uniwersalna, ktora swietnie spisuje sie na czarnym, mniej halasuje niz wiekszosc zimowych a i w terenie poza ekstremalnym blotem tez swietnie sobie radzi. Na sniegu i blocie posniegowym, dzieki nacieciom przypominajacym lamelki, jest calkiem ok. Przy relatywnie malej roznicy cenowej z Long Trialem wszystko przemawia za duzo wytrzymalsza All Terrain :)2 :)2 :)21
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr lut 23, 2005 10:56 am

Przeczytalem, to co napisalem przed chwila i uznalem, ze nawet chyba producent nie stworzyl tak entuzjastycznej reklamy tego produktu :)20 :)20 :)20 .
Oglaszam wiec uroczyscie, ze nie jestem w jakikolwiek sposob zwiazany z produkcja ani handlem oponami BFG All Terrain :)21 :)21 :)21
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr lut 23, 2005 11:13 am

Jeżdżę na BF Goodrich AT , 31x10,5 po czarnym i po białym i po każdym innym . Uważam , że te opony doskonale łączą w sobie cechy opony na asfalt i na miękkie . Oczywiście na mokrym asfalcie trzeba sobie dać zapas drogi na hamowanie większy niż przy normalnych gumach szosowych , ale to kwestia przyzwyczajenia . Co do przestawiania tyłu na poprzecznych nierównościach , o czym ktoś powyżej pisał , to raczej przypisałbym to resorom . takie są po prostu uroki tego typu zawieszeń . Oczywiście będzie to tym bardziej odczuwalne , im większe będą koła .
Jedno wiem napewno : kiedy zjeżdżę te opony , kupię sobie dokładnie takie same . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Voytass » śr lut 23, 2005 11:23 am

Antek pisze:Przeczytalem, to co napisalem przed chwila i uznalem, ze nawet chyba producent nie stworzyl tak entuzjastycznej reklamy tego produktu :)20 :)20 :)20 .
Oglaszam wiec uroczyscie, ze nie jestem w jakikolwiek sposob zwiazany z produkcja ani handlem oponami BFG All Terrain :)21 :)21 :)21
Dobra dobra - teraz juz wiemy wszystko :)21

A powazniej - jak sie juz szarpne na Peepa, to wlasnie bede musial wyposrodkowac jakos 80 czy 90% uzytkowania po czarnym i twardym ze zjechaniem na miekkie i fajne... Da sie jakos zgrac, zeby posluchac jak sie te Twoje gumki zachowuja na czarnym? Mniemam, ze do spotkania na miekkim i fajnym w koncu i tak dojdzie ;)
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

Mirek Kal
 
 
Posty: 163
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: Mirek Kal » śr lut 23, 2005 12:03 pm

Opny o których pisałem - rozmiar 30/10,5/15 - to RANGER A/T. Rzeczywiście na mokrym asfalcie trzeba pamiętać o dłuższej drodze hamowania ale na śniegu, błocie pośniegowym, na czarnym i w lekkim terenie sprawują się całkiem dobrze. Próbowałem w głębokim, kopnym śnegu - idzie Jeepek o'key - z większym wysiłkiem ale do przodu. :lol:
Mirek

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » śr lut 23, 2005 2:09 pm

Antek pisze:
vladimir pisze: zamierzam wrzucic 235/75R15 i te maja średnice 747 a 225-733 czy ktoś ma opinie na ten temat a może pozostać przy225. Jaka jest róznica? Mam nadzieje że sie nie wcinam (XJeep)
Tak jak napisalem pare postow wczesniej uwazam, ze 235/75R15 podnosza nieco samochod, ale nie psuja jego wlasnosci trakcyjnych na czarnym. Jednak gdybym mial wybierac pomiedzy BFG Radial Long Trial T/A a BFG All Terrain T/A KO, zawsze zakladalbym te drugie. Na tym modelu w rozmiarach 32/10,5R15 i 31/9,5R15 przejezdzilem ponad 150 tys. km. Testowalem je wielokrotnie na dlugich trasach na autostradach europejskich do Giblartaru, autostradach marokanskich :)2 az za Casablanke, potem w gorach Atlasu i na Saharze, oczywiscie na piasku i w duzej mierze na kamienistej hamadzie cisnieniem 0,7 bara.
Uwazam, ze producentowi udalo sie zrobic cos co jest prawdziwa opona uniwersalna, ktora swietnie spisuje sie na czarnym, mniej halasuje niz wiekszosc zimowych a i w terenie poza ekstremalnym blotem tez swietnie sobie radzi. Na sniegu i blocie posniegowym, dzieki nacieciom przypominajacym lamelki, jest calkiem ok. Przy relatywnie malej roznicy cenowej z Long Trialem wszystko przemawia za duzo wytrzymalsza All Terrain :)2 :)2 :)21
Dzieki

bdw -jak bede potrzebował pozytywnego PR znajde cie :)
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości