MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » wt lut 22, 2005 9:40 pm
jazda po czarnym 90 %, cotygodniowy wypadzik w blocko lub do lasu
oponki to BFG AT KO
narazie znam opinie bocka vel diskoteque

.... mial 30" i byl zadowolony
ale.....
za niewiele wiecej $$$ moge miec 31" i poprawie znacznie wyglad post PASSAT'OWSKIEGO cherokeza
nie chodzi mi o lifty i inne duperele - tylko sprawa rozmiaru opon i wszystkich za i przeciw
Poprosze o opinie ludzi na codzin smigajacych po czarnym na 30 lub 31 " w porownaniu do standardowych 225/75/15 od ktorych pewno kazdy zaczynal!! No i jak w terenie
- komfort

- wytrzymalosc mostow - dadza rade
- hamowanie

- przyspieszanie - czy jest znaczna roznica od standardu czy minimalna??
- .......
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
franky
- jestem tu nowy...

- Posty: 18
- Rejestracja: pn maja 27, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: gdañsk, hiphip
Post
autor: franky » wt lut 22, 2005 9:53 pm
no to tak:
mialem BFG 30x9,5x 15 AT.
niestety okazalo sie ze grabbery AP (na czarnym lepiej hamuja)w rozmiarze 235x75x15 byly wysze.
dlatego lepiej bierz od razu 31".
w tym momencie bedziesz odczul wyraznie spadek sportowego zachowania samochodu
jezeli chcesz smigac, trzeba zmienic w moscie uklad, najlepiej z diesla.
31" bez liftu widze raczej kiepszutko.
juz na "normalnych polskich drogach" moga dotknac blotniki.
co dopiero bedzie w lesie...
to moja opinia
kind regards
frank
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » wt lut 22, 2005 10:00 pm
że się tak wtrącę z innym samochodem i innnym rozmiarem ale mam na zj 255/75/15 i obcierają przy każdym skrecie o nadkole...

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » wt lut 22, 2005 10:00 pm
franky pisze:no to tak:
mialem BFG 30x9,5x 15 AT.
niestety okazalo sie ze grabbery AP (na czarnym lepiej hamuja)w rozmiarze 235x75x15 byly wysze.
cos mi nie pasuje :
mam teraz zimowki masterkrafta - 235/70/15 - srednica kola to 711 mm
przy oponach 235/75/15 - srednica wychodzi 733mm
a przy
oponkach 30x9,5x15 - to 762 mm
tymi przelicznikami ze strony "kilometr'a" sie kieruje
31x9,5x15 to juz promien 787 mm

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
franky
- jestem tu nowy...

- Posty: 18
- Rejestracja: pn maja 27, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: gdañsk, hiphip
Post
autor: franky » wt lut 22, 2005 10:03 pm
dobrze liczysz
niestety tak naprawde bfg sa mnieszy.
wychodzi to chyba z bieznika ( bo to w procentach bieznika w wysokosci? ).
mam dwa komplety, a teraz kupuje trzeci.
bo za nisko.
passat do zdwcydowane za blisko

-
Albert_N
-

- Posty: 4695
- Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Albert_N » wt lut 22, 2005 10:17 pm
<<31x9,5x15 to juz
promien 787 mm >>
matko bosko, kolo o wysokosci poltora metra do dzypa ?

Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
-
PIORUN
-

- Posty: 939
- Rejestracja: pt lis 08, 2002 1:39 pm
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PIORUN » wt lut 22, 2005 10:30 pm
na 31" jeźzdi i wyglada fajnie ale chyba trza podnieść z tego co pamietam!
uwazam ze jak 90% po czarnym to 30"!
RAYO OFFROAD CENTRUM
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » wt lut 22, 2005 10:50 pm
Albert_N pisze:<<31x9,5x15 to juz
promien 787 mm >>
matko bosko, kolo o wysokosci poltora metra do dzypa ?

srednica rzecz jasna
BIG FOOT'a nie chce

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » wt lut 22, 2005 10:59 pm
Od paru tygodni jezdze na BFG AT KO 235/75R15. Niebo i ziemia w porownaniu z poprzednimi GENERAL XP2000 225/70R15

. Autko wreszcie nie boi sie wody i sniegu. Peepa mam bez lifu, ale sprawdzalem w lekkim terenie na zasniezonych piaszczystych gorkach i efekty znacznie przekroczyly moje oczekiwania. Na czarnym - zwlaszcza przy panujacej ostatnio aurze - tez znacznie lepiej niz na poprzednich slikach. W ogole nie odczulem straty mocy. Wedlug GPS-a licznik nadal podaje odrobine wiecej niz w realu

. BFG AT KO 31x9,5x15 mialem w Patrolu, ale to znacznie wyzsza i dluzsza konstrukcja. Mam wrazenie, ze 30x9,5x15 może nieco poprawic wlasciwosci terenowe, ale na pewno bedzie to juz odczuwalne na minus na czarnym. Poniewaz realistycznie 95% jezdze poza terenem, chyba byl to w moim przypadku dobry wybor

DEF 300 Tdi
-
Mirek Kal
-

- Posty: 163
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
- Lokalizacja: Strzegom
Post
autor: Mirek Kal » wt lut 22, 2005 11:39 pm
Jeżdżę na 30/10,5/15 i jeździ sie o'key. Autko stoi wysoko, bez liftu trzeba tylko ustawić ograniczniki skrętu gdyż przy max skręcie mogą ocierać o wachacz. Chyba, że ktoś chce wymienić na wachacz od Granda.

Mirek
-
Mirek Kal
-

- Posty: 163
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
- Lokalizacja: Strzegom
Post
autor: Mirek Kal » wt lut 22, 2005 11:42 pm
Acha i jeszcze jedno - prędkościomierz z lekka przekłamuje - jedzie się szybciej aniżeli pokazuje prędkościomierz około 4 - 5km/h

Mirek
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » wt lut 22, 2005 11:50 pm
a zawieszeniowo??
tłumienie dziurek??
przyspieszenie??
masa nieresorowana i wszystkie przykrosci z tym zwiazane??
hamowanie??
wszelkie sugestie i wrazenia z jazdy mile widziane

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Mirek Kal
-

- Posty: 163
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
- Lokalizacja: Strzegom
Post
autor: Mirek Kal » śr lut 23, 2005 12:20 am
Wymienione wszystkie amortyzatory, hamrowane resory. Jazda - trzyma się bardzo ładnie drogi, są drobne kłopoty z poprzecznymi , dużymi przeszkodami na drodze - jeepek ma tendecję do lekkiego zarzucania tyłem - przestawia go na boki. Na mniejszych oponach a jeżdziłem na 235/75/15 tego problemu nie zauważałem. Zmiany w przyspieszaniu niezauważalne. Ze względu na regulację odbojników skrętu - niestety większy promień skrętu auta - da się przeżyć - najwyżej na dwa razy

Mirek
-
pan.boczek
-

- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
Post
autor: pan.boczek » śr lut 23, 2005 9:19 am
Mirek Kal pisze:Jeżdżę na 30/10,5/15 i jeździ sie o'key. Autko stoi wysoko, bez liftu trzeba tylko ustawić ograniczniki skrętu gdyż przy max skręcie mogą ocierać o wachacz. Chyba, że ktoś chce wymienić na wachacz od Granda.

a jakiej firmy te opony?? ja szukalem takiego rozmiaru,
ale BFGoogrich maja tylko 30/9,5/15...
jaki koncern robi all-terrainy 30/9,5/15??
LRD3
-
vladimir
-

- Posty: 122
- Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
- Lokalizacja: centre,lodz i okolice
Post
autor: vladimir » śr lut 23, 2005 10:16 am
XJ90 ltd 4.0
Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d
-
pan.boczek
-

- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
Post
autor: pan.boczek » śr lut 23, 2005 10:20 am
pan_boczek pisze:Mirek Kal pisze:Jeżdżę na 30/10,5/15 i jeździ sie o'key. Autko stoi wysoko, bez liftu trzeba tylko ustawić ograniczniki skrętu gdyż przy max skręcie mogą ocierać o wachacz. Chyba, że ktoś chce wymienić na wachacz od Granda.

a jakiej firmy te opony?? ja szukalem takiego rozmiaru,
ale BFGoogrich maja tylko 30/9,5/15...
jaki koncern robi all-terrainy 30/9,5/15??
chcialem oczywiscie zapytac jaki koncern robi all-terrainy 30/10,5/15.
LRD3
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » śr lut 23, 2005 10:49 am
vladimir pisze: zamierzam wrzucic 235/75R15 i te maja średnice 747 a 225-733 czy ktoś ma opinie na ten temat a może pozostać przy225. Jaka jest róznica? Mam nadzieje że sie nie wcinam (XJeep)
Tak jak napisalem pare postow wczesniej uwazam, ze 235/75R15 podnosza nieco samochod, ale nie psuja jego wlasnosci trakcyjnych na czarnym. Jednak gdybym mial wybierac pomiedzy BFG Radial Long Trial T/A a BFG All Terrain T/A KO, zawsze zakladalbym te drugie. Na tym modelu w rozmiarach 32/10,5R15 i 31/9,5R15 przejezdzilem ponad 150 tys. km. Testowalem je wielokrotnie na dlugich trasach na autostradach europejskich do Giblartaru, autostradach marokanskich

az za Casablanke, potem w gorach Atlasu i na Saharze, oczywiscie na piasku i w duzej mierze na kamienistej hamadzie cisnieniem 0,7 bara.
Uwazam, ze producentowi udalo sie zrobic cos co jest prawdziwa opona uniwersalna, ktora swietnie spisuje sie na czarnym, mniej halasuje niz wiekszosc zimowych a i w terenie poza ekstremalnym blotem tez swietnie sobie radzi. Na sniegu i blocie posniegowym, dzieki nacieciom przypominajacym lamelki, jest calkiem ok. Przy relatywnie malej roznicy cenowej z Long Trialem wszystko przemawia za duzo wytrzymalsza All Terrain

DEF 300 Tdi
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » śr lut 23, 2005 10:56 am
DEF 300 Tdi
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » śr lut 23, 2005 11:13 am
Jeżdżę na BF Goodrich AT , 31x10,5 po czarnym i po białym i po każdym innym . Uważam , że te opony doskonale łączą w sobie cechy opony na asfalt i na miękkie . Oczywiście na mokrym asfalcie trzeba sobie dać zapas drogi na hamowanie większy niż przy normalnych gumach szosowych , ale to kwestia przyzwyczajenia . Co do przestawiania tyłu na poprzecznych nierównościach , o czym ktoś powyżej pisał , to raczej przypisałbym to resorom . takie są po prostu uroki tego typu zawieszeń . Oczywiście będzie to tym bardziej odczuwalne , im większe będą koła .
Jedno wiem napewno : kiedy zjeżdżę te opony , kupię sobie dokładnie takie same .

Stiopa
XJ Sport '93
-
Voytass

- Posty: 356
- Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
- Lokalizacja: Torun/Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Voytass » śr lut 23, 2005 11:23 am
Dobra dobra - teraz juz wiemy wszystko
A powazniej - jak sie juz szarpne na Peepa, to wlasnie bede musial wyposrodkowac jakos 80 czy 90% uzytkowania po czarnym i twardym ze zjechaniem na miekkie i fajne... Da sie jakos zgrac, zeby posluchac jak sie te Twoje gumki zachowuja na czarnym? Mniemam, ze do spotkania na miekkim i fajnym w koncu i tak dojdzie

-
Mirek Kal
-

- Posty: 163
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 12:24 pm
- Lokalizacja: Strzegom
Post
autor: Mirek Kal » śr lut 23, 2005 12:03 pm
Opny o których pisałem - rozmiar 30/10,5/15 - to RANGER A/T. Rzeczywiście na mokrym asfalcie trzeba pamiętać o dłuższej drodze hamowania ale na śniegu, błocie pośniegowym, na czarnym i w lekkim terenie sprawują się całkiem dobrze. Próbowałem w głębokim, kopnym śnegu - idzie Jeepek o'key - z większym wysiłkiem ale do przodu.

Mirek
-
vladimir
-

- Posty: 122
- Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
- Lokalizacja: centre,lodz i okolice
Post
autor: vladimir » śr lut 23, 2005 2:09 pm
Antek pisze:vladimir pisze: zamierzam wrzucic 235/75R15 i te maja średnice 747 a 225-733 czy ktoś ma opinie na ten temat a może pozostać przy225. Jaka jest róznica? Mam nadzieje że sie nie wcinam (XJeep)
Tak jak napisalem pare postow wczesniej uwazam, ze 235/75R15 podnosza nieco samochod, ale nie psuja jego wlasnosci trakcyjnych na czarnym. Jednak gdybym mial wybierac pomiedzy BFG Radial Long Trial T/A a BFG All Terrain T/A KO, zawsze zakladalbym te drugie. Na tym modelu w rozmiarach 32/10,5R15 i 31/9,5R15 przejezdzilem ponad 150 tys. km. Testowalem je wielokrotnie na dlugich trasach na autostradach europejskich do Giblartaru, autostradach marokanskich

az za Casablanke, potem w gorach Atlasu i na Saharze, oczywiscie na piasku i w duzej mierze na kamienistej hamadzie cisnieniem 0,7 bara.
Uwazam, ze producentowi udalo sie zrobic cos co jest prawdziwa opona uniwersalna, ktora swietnie spisuje sie na czarnym, mniej halasuje niz wiekszosc zimowych a i w terenie poza ekstremalnym blotem tez swietnie sobie radzi. Na sniegu i blocie posniegowym, dzieki nacieciom przypominajacym lamelki, jest calkiem ok. Przy relatywnie malej roznicy cenowej z Long Trialem wszystko przemawia za duzo wytrzymalsza All Terrain

Dzieki
bdw -jak bede potrzebował pozytywnego PR znajde cie

XJ90 ltd 4.0
Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości