[zj] koła skręcone - szarpanie

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
qbarudeboy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: czw maja 01, 2008 2:27 pm

[zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: qbarudeboy » wt mar 08, 2011 8:32 pm

hej!

no i znowu mam problem.

w skrócie - gdy koła są skręcone na maxa pojawiają się mega strzały i całym samochodem szarpie.
wiem, że gdzieś już na forum, raczej dawno temu pojawił się podobny wątek w wtedy to dotyczyła walniętego reduktora.

Tylko dlaczego strzały występują tylko na skręconych kołach?
jak naprawiać?

samochód ZJ '95, 5,2 napęd 4x4 full time
miejsce: poznań

jak zawsze z góry wielkie dzięki


kuba

Awatar użytkownika
adam_buszkowo
 
 
Posty: 222
Rejestracja: pt paź 05, 2007 5:13 pm
Lokalizacja: KORONOWO-BUSZKOWO

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: adam_buszkowo » wt mar 08, 2011 8:58 pm

przód czy tył?
Naprawa sam. Jeep
Części do Jeepów-silniki skrzynie mosty reduktory
do ZJ,XJ WJ,KJ
tel. 794-684-655

Awatar użytkownika
qbarudeboy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: czw maja 01, 2008 2:27 pm

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: qbarudeboy » wt mar 08, 2011 9:04 pm

przód, przód...

skręcam koła, przednie oczywiście ;D, i pojawiają się mega strzały, samochód nie toczy się równo po zakręcie tylko szarpie się. pojawia się dziwny dźwięk, coś jakby metaliczny ale nie jestem pewien skąd, chyba z przodu, nie z reduktora.

Jovanotti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pt sie 15, 2008 9:59 am

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: Jovanotti » wt mar 08, 2011 9:31 pm

Krzyzaki bym obstawial .... Hyyyyyy, czy ZJ ma krzyzaki? :roll:

Awatar użytkownika
qbarudeboy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: czw maja 01, 2008 2:27 pm

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: qbarudeboy » wt mar 08, 2011 11:10 pm

no ma, ma, wiadomo

ale co maja krzyżaki do skręconych kół???
krzyżaki są na wale, który pracuje cały czas tak samo, a przynajmniej jego praca i dlugość nie zależy od wychylenia kół przednich, prawda?

Jovanotti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pt sie 15, 2008 9:59 am

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: Jovanotti » śr mar 09, 2011 9:42 am

XJ ma krzyzaki na polosiach, nie wiem jak jest w ZJ :oops:

Awatar użytkownika
Nicholas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: śr lip 18, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Wolin
Kontaktowanie:

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: Nicholas » śr mar 09, 2011 10:50 am

mi to wygląda na załączoną blokadę między-osiową
Jeep Cherokee `89 4.0
www.4x4wyspawolin.pl

Awatar użytkownika
qbarudeboy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: czw maja 01, 2008 2:27 pm

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: qbarudeboy » śr mar 09, 2011 7:20 pm

Blokada międzyosiowa?
Przecież w serii zj nie ma blokady miedzyosiowej.. ale fakt. efekt jest podobny. tylko dochodzą mega strzały jakby coś zaraz miało się urwać.

Awatar użytkownika
Nicholas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: śr lip 18, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Wolin
Kontaktowanie:

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: Nicholas » czw mar 10, 2011 10:40 am

qbarudeboy pisze:napęd 4x4 full time
skojarzyło mi się z reduktorem 242, a tam jest blokada
a jak 249 to tam jakieś wisko robi za blokadę ... ale na tym to ja już się nie znam :D
Jeep Cherokee `89 4.0
www.4x4wyspawolin.pl

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: andrzej:) » czw mar 10, 2011 2:33 pm

Jovanotti pisze:XJ ma krzyzaki na polosiach, nie wiem jak jest w ZJ :oops:
są przeguby

chyba redaktor jednak, trzeba zrobić próbę - skręć koła i próbuj jechać, a ktoś z zewnątrz niech nasłuchuje gdzie strzela....bo siedząc w środku to nasłuchiwanie może być mylące :wink:

Awatar użytkownika
qbarudeboy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: czw maja 01, 2008 2:27 pm

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: qbarudeboy » czw mar 10, 2011 7:16 pm

no dzisiaj zaprosiłem znajomego mechanika i... nic nie stukało...

tzn wszystko waliło jak zawsze ale akurat nie to...
czy jest możliwe, że jak się rozgrzeje czy coś, to np łańcuszek troszkę sie wyciąga i wtedy przeskakuje?
nie czaję tego szczerze....

jutro pojeżdżę więcej i popatrzę co i jak...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: Mroczny » czw mar 10, 2011 7:24 pm

dokładnie.. szczezła była wiskoza co udaje międzyosiowy mechanizm - olej unikając skręcania a diengi zbieraj na set naprawczy - nie jest to jakoś kosmicznie drogie.

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: andrzej:) » czw mar 10, 2011 8:54 pm

Mroczny pisze:dokładnie.. szczezła była wiskoza co udaje międzyosiowy mechanizm - olej unikając skręcania a diengi zbieraj na set naprawczy - nie jest to jakoś kosmicznie drogie.
trochę jednak kosztuje :wink: to znaczy kosztuje więcej niż większość awarii jepowych, które usuwa się zwykle niewielkim kosztem (ale nie wszystkie)....

Awatar użytkownika
qbarudeboy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: czw maja 01, 2008 2:27 pm

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: qbarudeboy » czw mar 10, 2011 9:34 pm

ok, czaje. mniej więcej się zgadza.

to teraz czym grozi "olewanie poprzez nie skręcanie" oraz jak naprawic?

tzn nie mogę za bardzo znaleźć takiego setu naprawczego. nie wiem za bardzo jak szukać ;D

a jest szansa, że np, wymiana oleju w reduktorze coś zmieni? czy jak juz szarpało do dupa zbita?

jeszcze raz dzięki

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: andrzej:) » czw mar 10, 2011 9:57 pm

qbarudeboy pisze: a jest szansa, że np, wymiana oleju w reduktorze coś zmieni? czy jak juz szarpało do dupa zbita?
nie ma

co do sposobu naprawy uderz do kolegi @tigerr

Awatar użytkownika
qbarudeboy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: czw maja 01, 2008 2:27 pm

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: qbarudeboy » sob mar 12, 2011 8:23 am

Kolega tigerr oferował pomoc w diagnozie od samego początku. Niestety to okolice Gniezna.
Nie wiem czy tak mogę jeździć czy zaraz coś się bardziej zepsuje...
No i nadal nie znalazłem setu naprawczego....
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: kulkagsx1200 » sob mar 12, 2011 5:10 pm

zdejmij przesdni wal i zobacz czy bedzie strzelalo . jesli nie to masz reduktor walniety . jesli bedzie strzelalo z przodu to mozesz miec krzyzaki na polosiach . 1wsza gen. zj ma krzyzaki w polosiach .
obstawiam reduktor. wywal go , zakup np 242 lub 231 i zaloz . bedziesz zadowolony . :)2
ew. moze z tylu jednak trzaska ? jesli tak to byc moze po zmianie oleju w tylnym moscie nie dolales dodatku do LSD . tez tak sie dzieje wtedy . :)2
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: Przemekslaw » ndz mar 13, 2011 8:07 am

załóz 242 tylko kup juz z 23 zebami na wałku zebys nie musiał sie pieprzyc. Wtedy wymiana to prawie plug&play.
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Marcinz21
 
 
Posty: 127
Rejestracja: czw cze 19, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Płock

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: Marcinz21 » pn mar 14, 2011 7:17 pm

Stawiam na reduktor (wisco)
Najtaniej 242 23 czy 21 zęby bez różnicy. W 5.2 był inny wałek wejściowy ze skrzyni niż w 4.0 i tak raczej czeka cie przekładka wałka z twojego reduktora. Do 4.0 pasuje plug&play.

Tak jak radzi kulka zdejmij przedni wał jak objawy nie ustaną to tylny most (LSD) jak ustana to redaktor :)21
był Muscel , Uaz
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2

Awatar użytkownika
qbarudeboy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: czw maja 01, 2008 2:27 pm

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: qbarudeboy » wt mar 15, 2011 7:35 am

Ok.
Dzięki. W weekend rozbieram i zobaczę co się tam dzieje. Jeszcze raz dzieki
Kuba

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: Hinek » ndz mar 27, 2011 9:09 pm

Marcinz21 pisze: Tak jak radzi kulka zdejmij przedni wał jak objawy nie ustaną to tylny most (LSD) jak ustana to redaktor :)21
Jak pojeździ ze zdjętym wałem to redaktor rozleci się w trybie nagłym :)21 Niewolno tak jeździć
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

Awatar użytkownika
???
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt lis 10, 2006 7:07 pm

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: ??? » pn mar 28, 2011 8:26 pm

Hinek pisze:ak pojeździ ze zdjętym wałem to redaktor rozleci się w trybie nagłym :)21 Niewolno tak jeździć
To zależy, czy ma reduktor z OD czy bez.
Marcinz21 pisze:Do 4.0 pasuje plug&play.
Różne długości wałków są. Ilość zębów też czasem jest różna, ale rzadko.

Ale faktycznie - najlepiej kupić 242 i ewentualnie przełożyć wałek.
Tylko później delikatniej z gazem się obchodź, bo 242 jest słabszy od 249.

Marcinz21
 
 
Posty: 127
Rejestracja: czw cze 19, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Płock

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: Marcinz21 » pn mar 28, 2011 8:53 pm

??? pisze:
Hinek pisze:ak pojeździ ze zdjętym wałem to redaktor rozleci się w trybie nagłym :)21 Niewolno tak jeździć
To zależy, czy ma reduktor z OD czy bez.
Marcinz21 pisze:Do 4.0 pasuje plug&play.
Różne długości wałków są. Ilość zębów też czasem jest różna, ale rzadko.
Ze zdjetym wałem przednim po czarnym mozna jeździc i w 249 nic się nie stanie , bez różnicy czy OD czy nie.
Braciak ZJ zrobił 10 tys bez wału w tym 50% z przyczepą (uszkodzony przegub przy przednim moście) i po załozeniu następne 70 tys i reduktor OK auto teraz około 320 tys km na liczniku. JEżeli komuś padło wisko to musiało być styrane już wcześniej a zdjęcie wału nic nie wnosi. Nawet jak wyczuwa uslizg to spina i napedza łańcuch w reduktorze z kołem zebatym i zabierakiem. Czyli praktycznie nie ma obciązenia (oporów) i nie ma co napędzać spinać.

O różnych długościach wałków pisałem 2 zdania wcześniej stare reduktory 88-91 mają 21 zębów. P&P reduktor z XJ z 23 zębami do 4.0 ZJ pasuje. W 5.2 trzeba przekładać wałek. Temat przerabiany
był Muscel , Uaz
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2

Awatar użytkownika
adam_buszkowo
 
 
Posty: 222
Rejestracja: pt paź 05, 2007 5:13 pm
Lokalizacja: KORONOWO-BUSZKOWO

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: adam_buszkowo » śr kwie 20, 2011 8:07 pm

tak ku scisłośi
ZJ-ty tez byly z krzyżakami zamiast przegubów!
te mniej limitowane :)21
Naprawa sam. Jeep
Części do Jeepów-silniki skrzynie mosty reduktory
do ZJ,XJ WJ,KJ
tel. 794-684-655

Perulama
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Bogucin k.Włocławka

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie

Post autor: Perulama » ndz kwie 24, 2011 11:09 pm

W moim przypadku ,przy skręcaniu prawie stawał dęba i próbował rozerwać przednią zawiechę. Ja nie miałem dylematu, wymieniłem redaktorka i skręca jak baletnica! z tym że ja miałem pewność co do sypniętego red. bo mielił mi wszystkie przełożenia oprócz Part Time ...
'Jest dobrze , ale nie beznadziejnie!'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość