[zj] koła skręcone - szarpanie
Moderator: Mroczny
- qbarudeboy
- jestem tu nowy...
- Posty: 85
- Rejestracja: czw maja 01, 2008 2:27 pm
[zj] koła skręcone - szarpanie
hej!
no i znowu mam problem.
w skrócie - gdy koła są skręcone na maxa pojawiają się mega strzały i całym samochodem szarpie.
wiem, że gdzieś już na forum, raczej dawno temu pojawił się podobny wątek w wtedy to dotyczyła walniętego reduktora.
Tylko dlaczego strzały występują tylko na skręconych kołach?
jak naprawiać?
samochód ZJ '95, 5,2 napęd 4x4 full time
miejsce: poznań
jak zawsze z góry wielkie dzięki
kuba
no i znowu mam problem.
w skrócie - gdy koła są skręcone na maxa pojawiają się mega strzały i całym samochodem szarpie.
wiem, że gdzieś już na forum, raczej dawno temu pojawił się podobny wątek w wtedy to dotyczyła walniętego reduktora.
Tylko dlaczego strzały występują tylko na skręconych kołach?
jak naprawiać?
samochód ZJ '95, 5,2 napęd 4x4 full time
miejsce: poznań
jak zawsze z góry wielkie dzięki
kuba
- adam_buszkowo
-
- Posty: 222
- Rejestracja: pt paź 05, 2007 5:13 pm
- Lokalizacja: KORONOWO-BUSZKOWO
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
przód czy tył?
Naprawa sam. Jeep
Części do Jeepów-silniki skrzynie mosty reduktory
do ZJ,XJ WJ,KJ
tel. 794-684-655
Części do Jeepów-silniki skrzynie mosty reduktory
do ZJ,XJ WJ,KJ
tel. 794-684-655
- qbarudeboy
- jestem tu nowy...
- Posty: 85
- Rejestracja: czw maja 01, 2008 2:27 pm
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
przód, przód...
skręcam koła, przednie oczywiście ;D, i pojawiają się mega strzały, samochód nie toczy się równo po zakręcie tylko szarpie się. pojawia się dziwny dźwięk, coś jakby metaliczny ale nie jestem pewien skąd, chyba z przodu, nie z reduktora.
skręcam koła, przednie oczywiście ;D, i pojawiają się mega strzały, samochód nie toczy się równo po zakręcie tylko szarpie się. pojawia się dziwny dźwięk, coś jakby metaliczny ale nie jestem pewien skąd, chyba z przodu, nie z reduktora.
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
Krzyzaki bym obstawial .... Hyyyyyy, czy ZJ ma krzyzaki? 

- qbarudeboy
- jestem tu nowy...
- Posty: 85
- Rejestracja: czw maja 01, 2008 2:27 pm
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
no ma, ma, wiadomo
ale co maja krzyżaki do skręconych kół???
krzyżaki są na wale, który pracuje cały czas tak samo, a przynajmniej jego praca i dlugość nie zależy od wychylenia kół przednich, prawda?
ale co maja krzyżaki do skręconych kół???
krzyżaki są na wale, który pracuje cały czas tak samo, a przynajmniej jego praca i dlugość nie zależy od wychylenia kół przednich, prawda?
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
XJ ma krzyzaki na polosiach, nie wiem jak jest w ZJ 

- Nicholas
- jestem tu nowy...
- Posty: 62
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 1:22 pm
- Lokalizacja: Wolin
- Kontaktowanie:
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
mi to wygląda na załączoną blokadę między-osiową
Jeep Cherokee `89 4.0
www.4x4wyspawolin.pl
www.4x4wyspawolin.pl
- qbarudeboy
- jestem tu nowy...
- Posty: 85
- Rejestracja: czw maja 01, 2008 2:27 pm
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
Blokada międzyosiowa?
Przecież w serii zj nie ma blokady miedzyosiowej.. ale fakt. efekt jest podobny. tylko dochodzą mega strzały jakby coś zaraz miało się urwać.
Przecież w serii zj nie ma blokady miedzyosiowej.. ale fakt. efekt jest podobny. tylko dochodzą mega strzały jakby coś zaraz miało się urwać.
- Nicholas
- jestem tu nowy...
- Posty: 62
- Rejestracja: śr lip 18, 2007 1:22 pm
- Lokalizacja: Wolin
- Kontaktowanie:
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
skojarzyło mi się z reduktorem 242, a tam jest blokadaqbarudeboy pisze:napęd 4x4 full time
a jak 249 to tam jakieś wisko robi za blokadę ... ale na tym to ja już się nie znam

Jeep Cherokee `89 4.0
www.4x4wyspawolin.pl
www.4x4wyspawolin.pl
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
są przegubyJovanotti pisze:XJ ma krzyzaki na polosiach, nie wiem jak jest w ZJ
chyba redaktor jednak, trzeba zrobić próbę - skręć koła i próbuj jechać, a ktoś z zewnątrz niech nasłuchuje gdzie strzela....bo siedząc w środku to nasłuchiwanie może być mylące

- qbarudeboy
- jestem tu nowy...
- Posty: 85
- Rejestracja: czw maja 01, 2008 2:27 pm
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
no dzisiaj zaprosiłem znajomego mechanika i... nic nie stukało...
tzn wszystko waliło jak zawsze ale akurat nie to...
czy jest możliwe, że jak się rozgrzeje czy coś, to np łańcuszek troszkę sie wyciąga i wtedy przeskakuje?
nie czaję tego szczerze....
jutro pojeżdżę więcej i popatrzę co i jak...
tzn wszystko waliło jak zawsze ale akurat nie to...
czy jest możliwe, że jak się rozgrzeje czy coś, to np łańcuszek troszkę sie wyciąga i wtedy przeskakuje?
nie czaję tego szczerze....
jutro pojeżdżę więcej i popatrzę co i jak...
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
dokładnie.. szczezła była wiskoza co udaje międzyosiowy mechanizm - olej unikając skręcania a diengi zbieraj na set naprawczy - nie jest to jakoś kosmicznie drogie.
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
trochę jednak kosztujeMroczny pisze:dokładnie.. szczezła była wiskoza co udaje międzyosiowy mechanizm - olej unikając skręcania a diengi zbieraj na set naprawczy - nie jest to jakoś kosmicznie drogie.

- qbarudeboy
- jestem tu nowy...
- Posty: 85
- Rejestracja: czw maja 01, 2008 2:27 pm
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
ok, czaje. mniej więcej się zgadza.
to teraz czym grozi "olewanie poprzez nie skręcanie" oraz jak naprawic?
tzn nie mogę za bardzo znaleźć takiego setu naprawczego. nie wiem za bardzo jak szukać ;D
a jest szansa, że np, wymiana oleju w reduktorze coś zmieni? czy jak juz szarpało do dupa zbita?
jeszcze raz dzięki
to teraz czym grozi "olewanie poprzez nie skręcanie" oraz jak naprawic?
tzn nie mogę za bardzo znaleźć takiego setu naprawczego. nie wiem za bardzo jak szukać ;D
a jest szansa, że np, wymiana oleju w reduktorze coś zmieni? czy jak juz szarpało do dupa zbita?
jeszcze raz dzięki
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
nie maqbarudeboy pisze: a jest szansa, że np, wymiana oleju w reduktorze coś zmieni? czy jak juz szarpało do dupa zbita?
co do sposobu naprawy uderz do kolegi @tigerr
- qbarudeboy
- jestem tu nowy...
- Posty: 85
- Rejestracja: czw maja 01, 2008 2:27 pm
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
Kolega tigerr oferował pomoc w diagnozie od samego początku. Niestety to okolice Gniezna.
Nie wiem czy tak mogę jeździć czy zaraz coś się bardziej zepsuje...
No i nadal nie znalazłem setu naprawczego....
Pozdrawiam!
Nie wiem czy tak mogę jeździć czy zaraz coś się bardziej zepsuje...
No i nadal nie znalazłem setu naprawczego....
Pozdrawiam!
- kulkagsx1200
- Posty: 2443
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
- Lokalizacja: ok.strzelina
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
zdejmij przesdni wal i zobacz czy bedzie strzelalo . jesli nie to masz reduktor walniety . jesli bedzie strzelalo z przodu to mozesz miec krzyzaki na polosiach . 1wsza gen. zj ma krzyzaki w polosiach .
obstawiam reduktor. wywal go , zakup np 242 lub 231 i zaloz . bedziesz zadowolony .
ew. moze z tylu jednak trzaska ? jesli tak to byc moze po zmianie oleju w tylnym moscie nie dolales dodatku do LSD . tez tak sie dzieje wtedy .
obstawiam reduktor. wywal go , zakup np 242 lub 231 i zaloz . bedziesz zadowolony .

ew. moze z tylu jednak trzaska ? jesli tak to byc moze po zmianie oleju w tylnym moscie nie dolales dodatku do LSD . tez tak sie dzieje wtedy .

jeepniety 
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
załóz 242 tylko kup juz z 23 zebami na wałku zebys nie musiał sie pieprzyc. Wtedy wymiana to prawie plug&play.
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
Stawiam na reduktor (wisco)
Najtaniej 242 23 czy 21 zęby bez różnicy. W 5.2 był inny wałek wejściowy ze skrzyni niż w 4.0 i tak raczej czeka cie przekładka wałka z twojego reduktora. Do 4.0 pasuje plug&play.
Tak jak radzi kulka zdejmij przedni wał jak objawy nie ustaną to tylny most (LSD) jak ustana to redaktor
Najtaniej 242 23 czy 21 zęby bez różnicy. W 5.2 był inny wałek wejściowy ze skrzyni niż w 4.0 i tak raczej czeka cie przekładka wałka z twojego reduktora. Do 4.0 pasuje plug&play.
Tak jak radzi kulka zdejmij przedni wał jak objawy nie ustaną to tylny most (LSD) jak ustana to redaktor

był Muscel , Uaz
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2
- qbarudeboy
- jestem tu nowy...
- Posty: 85
- Rejestracja: czw maja 01, 2008 2:27 pm
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
Ok.
Dzięki. W weekend rozbieram i zobaczę co się tam dzieje. Jeszcze raz dzieki
Kuba
Dzięki. W weekend rozbieram i zobaczę co się tam dzieje. Jeszcze raz dzieki
Kuba
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
Jak pojeździ ze zdjętym wałem to redaktor rozleci się w trybie nagłymMarcinz21 pisze: Tak jak radzi kulka zdejmij przedni wał jak objawy nie ustaną to tylny most (LSD) jak ustana to redaktor

Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper 

Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
To zależy, czy ma reduktor z OD czy bez.Hinek pisze:ak pojeździ ze zdjętym wałem to redaktor rozleci się w trybie nagłymNiewolno tak jeździć
Różne długości wałków są. Ilość zębów też czasem jest różna, ale rzadko.Marcinz21 pisze:Do 4.0 pasuje plug&play.
Ale faktycznie - najlepiej kupić 242 i ewentualnie przełożyć wałek.
Tylko później delikatniej z gazem się obchodź, bo 242 jest słabszy od 249.
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
Ze zdjetym wałem przednim po czarnym mozna jeździc i w 249 nic się nie stanie , bez różnicy czy OD czy nie.??? pisze:To zależy, czy ma reduktor z OD czy bez.Hinek pisze:ak pojeździ ze zdjętym wałem to redaktor rozleci się w trybie nagłymNiewolno tak jeździć
Różne długości wałków są. Ilość zębów też czasem jest różna, ale rzadko.Marcinz21 pisze:Do 4.0 pasuje plug&play.
Braciak ZJ zrobił 10 tys bez wału w tym 50% z przyczepą (uszkodzony przegub przy przednim moście) i po załozeniu następne 70 tys i reduktor OK auto teraz około 320 tys km na liczniku. JEżeli komuś padło wisko to musiało być styrane już wcześniej a zdjęcie wału nic nie wnosi. Nawet jak wyczuwa uslizg to spina i napedza łańcuch w reduktorze z kołem zebatym i zabierakiem. Czyli praktycznie nie ma obciązenia (oporów) i nie ma co napędzać spinać.
O różnych długościach wałków pisałem 2 zdania wcześniej stare reduktory 88-91 mają 21 zębów. P&P reduktor z XJ z 23 zębami do 4.0 ZJ pasuje. W 5.2 trzeba przekładać wałek. Temat przerabiany
był Muscel , Uaz
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2
- adam_buszkowo
-
- Posty: 222
- Rejestracja: pt paź 05, 2007 5:13 pm
- Lokalizacja: KORONOWO-BUSZKOWO
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
tak ku scisłośi
ZJ-ty tez byly z krzyżakami zamiast przegubów!
te mniej limitowane
ZJ-ty tez byly z krzyżakami zamiast przegubów!
te mniej limitowane

Naprawa sam. Jeep
Części do Jeepów-silniki skrzynie mosty reduktory
do ZJ,XJ WJ,KJ
tel. 794-684-655
Części do Jeepów-silniki skrzynie mosty reduktory
do ZJ,XJ WJ,KJ
tel. 794-684-655
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz gru 09, 2007 10:29 pm
- Lokalizacja: Bogucin k.Włocławka
Re: [zj] koła skręcone - szarpanie
W moim przypadku ,przy skręcaniu prawie stawał dęba i próbował rozerwać przednią zawiechę. Ja nie miałem dylematu, wymieniłem redaktorka i skręca jak baletnica! z tym że ja miałem pewność co do sypniętego red. bo mielił mi wszystkie przełożenia oprócz Part Time ...
'Jest dobrze , ale nie beznadziejnie!'
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości