Chłodzenie

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Chłodzenie

Post autor: Prest » śr kwie 06, 2005 1:09 pm

Czy w przypadku jazdy terenowej warto podczs krótkich postojów zostawiać silnik na chodzie ??
Przysłuży to się skrzyni czy nie ??
FZJ80

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » śr kwie 06, 2005 1:19 pm

Zależy co masz namysli "krótki postój".
Generalnie powyzej jednej minuty zaleca się zgasić silnik. Są eksperci co mówią, że nowsze silniki warto juz gasic po 30 sek. postoju.
A zawsze ekologia :)2 A i w skrzyni niepotrzebnie sie kręcą wszyskie bebechy i zawsze cos pracuje.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Prest » śr kwie 06, 2005 1:25 pm

Generalnie chodzi mi o skrz. automat i czy po tym jak w terenie dostaje w d... to czy nie warto jej lekko schłodzić ??
FZJ80

JS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: śr mar 16, 2005 9:35 pm
Lokalizacja: Inowrocław, Warszawa

Post autor: JS » śr kwie 06, 2005 1:33 pm

Wiele razy zdaża się nam zatrzymać na chwilkę, czasami to 20 sekund, czasami 5 minut, ja wtedy wbijam N lub P i sobie spokojnie chodzi. Moim zdaniem bardziej szkodliwe jest częste zapalanie i gaszenie. Bo jak już wszystko się kręci to chyba lepiej niż przy zapalaniu ma się wszystko na nowo załaczyć.
Pozd.
ZJ `97 5,2 litre V8, zagazowany

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr kwie 06, 2005 5:29 pm

Przeciez tak skonstruowano silniki i uklady napedowe zeby pracowaly non stop :) Jak jedziesz trase 1000km to co 30km robisz przerwy na siusiu i chlodzisz furei skrzynie? A dostaje wtedy w dupe dwa razy mocniej. Sama sobie krzywdy nie zrobi.
Silnik pracuje, pompa pracuje, olej sie chlodzi, termostat dziala, cisnienie w ukladzie stale, skrzynia zyje, tak ma byc.

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » śr kwie 06, 2005 5:51 pm

Pytanie z tej samej beczki:
czy da się w prosty sposób zamontować chłodnicę oleju z automatycznej skrzyni biegów ?
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
elita
 
 
Posty: 192
Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: elita » śr kwie 06, 2005 7:08 pm

Sądzę że w skrzyni olej nie podlega nagrzewaniu w takim stopniu jak w silniku i chyba dlatego chłodnica do tego to byłby przerost formy nad treścią.

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » śr kwie 06, 2005 7:19 pm

a ja mam chlodnice i nie widze nic w tym dzwnego skoro wiele osob zaklada nawet wieksze zamiast tej orginalnej

przydatne na autostradach gdu sie troche cisnie jak i gdy ma sie cos na haku!!!!
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr kwie 06, 2005 7:32 pm

elita pisze:Sądzę że w skrzyni olej nie podlega nagrzewaniu w takim stopniu jak w silniku i chyba dlatego chłodnica do tego to byłby przerost formy nad treścią.
Wlasnie ze prawie wszystkie Irokezy automaty maja chlodnice fabrycznie.
A wlasciwie dwie. Aaa i oprocz chlodnicy maja nagrzewnice oleju ATF zeby bylo smieszniej :) Olej po odpaleniu auta jest ogrzewany przez plyn w chlodnicy wodnej a potem chlodzony przez wode i to oprocz normalnej chlodniczki powietrznej.

Polecam montaz wskaznikow temp. Koszt okolo 120zl z czujnikiem a sposob w jaki "plywa" temp w skrzyni w zaleznosci od predkosci i obciazenia daje duzo do myslenia.

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » śr kwie 06, 2005 8:16 pm

a dzie sie ten czujnik montuje?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr kwie 06, 2005 8:44 pm

homikk pisze:a dzie sie ten czujnik montuje?
W XJ przy misce olejowej po jej prawej stronie na przewodzie idacym od chlodnicy do skrzyni. Przecinasz go i wstawiasz trojnik z czujnikiem.

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Prest » czw kwie 07, 2005 9:00 am

Discotheque pisze:Przeciez tak skonstruowano silniki i uklady napedowe zeby pracowaly non stop :) Jak jedziesz trase 1000km to co 30km robisz przerwy na siusiu i chlodzisz furei skrzynie? A dostaje wtedy w dupe dwa razy mocniej. Sama sobie krzywdy nie zrobi.
Silnik pracuje, pompa pracuje, olej sie chlodzi, termostat dziala, cisnienie w ukladzie stale, skrzynia zyje, tak ma byc.

Chodziło mi raczej o to , czy podczas krótkich przerw w jeżdzie (np.na papieroska) gasić silnik czy zostawić "na chodzie" , a nie czy mam robić specjalnie przerwy w czasie jazdy.
:-?
FZJ80

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » czw kwie 07, 2005 9:06 am

np. na papieroska to zgasiłbym na pewno. A po cholerę dymic z dwóch rur :)21 Naprawdę ekologiczniej i bardziej zdroworozsądkowo. Chyba że palisz bo palisz z prędkością "sztacha pędziwiatra" :o
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw kwie 07, 2005 10:59 am

nie wolno palic w lesie! :)21

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Prest » czw kwie 07, 2005 12:30 pm

a na żwirowisku :o ??
FZJ80

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Voytass » czw kwie 07, 2005 2:26 pm

Prest pisze:a na żwirowisku :o ??
A czym zagasisz pozar? Zwirem? :)21
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw kwie 07, 2005 3:37 pm

w moim grandzie jest chłodnica oleju skrzyni... 8)
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Prest » czw kwie 07, 2005 4:40 pm

W moim też i o to cały temat się rozchodzi , czy pozostawić "chodzący " motor co by sobie obiegiem oleju od skrzyni mieszał i ją chłodził
FZJ80

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » czw kwie 07, 2005 5:32 pm

Jeśli wysiadasz z samochodu to wyłącz i weź kluczyki ze sobą.
Jeśli siedzisz w samochodzie to pewnie i tak ustawiasz na P lub N i nie ma co moim zdaniem trzymać silnika na chodzie, chyba że chcesz mieć wentylację i klimatyzację działającą .
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość