MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » śr kwie 06, 2005 1:09 pm
Czy w przypadku jazdy terenowej warto podczs krótkich postojów zostawiać silnik na chodzie

Przysłuży to się skrzyni czy nie

FZJ80
-
Bartas

- Posty: 2215
- Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartas » śr kwie 06, 2005 1:19 pm
Zależy co masz namysli "krótki postój".
Generalnie powyzej jednej minuty zaleca się zgasić silnik. Są eksperci co mówią, że nowsze silniki warto juz gasic po 30 sek. postoju.
A zawsze ekologia

A i w skrzyni niepotrzebnie sie kręcą wszyskie bebechy i zawsze cos pracuje.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R
-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » śr kwie 06, 2005 1:25 pm
Generalnie chodzi mi o skrz. automat i czy po tym jak w terenie dostaje w d... to czy nie warto jej lekko schłodzić

FZJ80
-
JS
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: śr mar 16, 2005 9:35 pm
- Lokalizacja: Inowrocław, Warszawa
Post
autor: JS » śr kwie 06, 2005 1:33 pm
Wiele razy zdaża się nam zatrzymać na chwilkę, czasami to 20 sekund, czasami 5 minut, ja wtedy wbijam N lub P i sobie spokojnie chodzi. Moim zdaniem bardziej szkodliwe jest częste zapalanie i gaszenie. Bo jak już wszystko się kręci to chyba lepiej niż przy zapalaniu ma się wszystko na nowo załaczyć.
Pozd.
ZJ `97 5,2 litre V8, zagazowany
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » śr kwie 06, 2005 5:29 pm
Przeciez tak skonstruowano silniki i uklady napedowe zeby pracowaly non stop

Jak jedziesz trase 1000km to co 30km robisz przerwy na siusiu i chlodzisz furei skrzynie? A dostaje wtedy w dupe dwa razy mocniej. Sama sobie krzywdy nie zrobi.
Silnik pracuje, pompa pracuje, olej sie chlodzi, termostat dziala, cisnienie w ukladzie stale, skrzynia zyje, tak ma byc.
-
wojtek_pl

- Posty: 452
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wojtek_pl » śr kwie 06, 2005 5:51 pm
Pytanie z tej samej beczki:
czy da się w prosty sposób zamontować chłodnicę oleju z automatycznej skrzyni biegów ?
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
-
elita
-

- Posty: 192
- Rejestracja: pt lut 04, 2005 3:09 pm
- Lokalizacja: Kalisz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: elita » śr kwie 06, 2005 7:08 pm
Sądzę że w skrzyni olej nie podlega nagrzewaniu w takim stopniu jak w silniku i chyba dlatego chłodnica do tego to byłby przerost formy nad treścią.
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » śr kwie 06, 2005 7:19 pm
a ja mam chlodnice i nie widze nic w tym dzwnego skoro wiele osob zaklada nawet wieksze zamiast tej orginalnej
przydatne na autostradach gdu sie troche cisnie jak i gdy ma sie cos na haku!!!!
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » śr kwie 06, 2005 7:32 pm
elita pisze:Sądzę że w skrzyni olej nie podlega nagrzewaniu w takim stopniu jak w silniku i chyba dlatego chłodnica do tego to byłby przerost formy nad treścią.
Wlasnie ze prawie wszystkie Irokezy automaty maja chlodnice fabrycznie.
A wlasciwie dwie. Aaa i oprocz chlodnicy maja nagrzewnice oleju ATF zeby bylo smieszniej

Olej po odpaleniu auta jest ogrzewany przez plyn w chlodnicy wodnej a potem chlodzony przez wode i to oprocz normalnej chlodniczki powietrznej.
Polecam montaz wskaznikow temp. Koszt okolo 120zl z czujnikiem a sposob w jaki "plywa" temp w skrzyni w zaleznosci od predkosci i obciazenia daje duzo do myslenia.
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » śr kwie 06, 2005 8:16 pm
a dzie sie ten czujnik montuje?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » śr kwie 06, 2005 8:44 pm
homikk pisze:a dzie sie ten czujnik montuje?
W XJ przy misce olejowej po jej prawej stronie na przewodzie idacym od chlodnicy do skrzyni. Przecinasz go i wstawiasz trojnik z czujnikiem.
-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » czw kwie 07, 2005 9:00 am
Discotheque pisze:Przeciez tak skonstruowano silniki i uklady napedowe zeby pracowaly non stop

Jak jedziesz trase 1000km to co 30km robisz przerwy na siusiu i chlodzisz furei skrzynie? A dostaje wtedy w dupe dwa razy mocniej. Sama sobie krzywdy nie zrobi.
Silnik pracuje, pompa pracuje, olej sie chlodzi, termostat dziala, cisnienie w ukladzie stale, skrzynia zyje, tak ma byc.
Chodziło mi raczej o to , czy podczas krótkich przerw w jeżdzie (np.na papieroska) gasić silnik czy zostawić "na chodzie" , a nie czy mam robić specjalnie przerwy w czasie jazdy.

FZJ80
-
Bartas

- Posty: 2215
- Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartas » czw kwie 07, 2005 9:06 am
np. na papieroska to zgasiłbym na pewno. A po cholerę dymic z dwóch rur

Naprawdę ekologiczniej i bardziej zdroworozsądkowo. Chyba że palisz bo palisz z prędkością "sztacha pędziwiatra"

VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » czw kwie 07, 2005 10:59 am
nie wolno palic w lesie!

-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » czw kwie 07, 2005 12:30 pm
a na żwirowisku

FZJ80
-
Voytass

- Posty: 356
- Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
- Lokalizacja: Torun/Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Voytass » czw kwie 07, 2005 2:26 pm
Prest pisze:a na żwirowisku

A czym zagasisz pozar? Zwirem?

-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw kwie 07, 2005 3:37 pm
w moim grandzie jest chłodnica oleju skrzyni...

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » czw kwie 07, 2005 4:40 pm
W moim też i o to cały temat się rozchodzi , czy pozostawić "chodzący " motor co by sobie obiegiem oleju od skrzyni mieszał i ją chłodził
FZJ80
-
wojtek_pl

- Posty: 452
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wojtek_pl » czw kwie 07, 2005 5:32 pm
Jeśli wysiadasz z samochodu to wyłącz i weź kluczyki ze sobą.
Jeśli siedzisz w samochodzie to pewnie i tak ustawiasz na P lub N i nie ma co moim zdaniem trzymać silnika na chodzie, chyba że chcesz mieć wentylację i klimatyzację działającą .
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość