Chcę kupić XJ 4.0, jest może jakiś klubowicz z Olecka ?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Perun
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:11 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Chcę kupić XJ 4.0, jest może jakiś klubowicz z Olecka ?

Post autor: Perun » pt sie 26, 2005 8:47 am

Witam!
Długo zastanawiałem się na wyborem pierwszej terenówki. Jeżdżę sporo po lesie (myśliwy+fotograf amator) no i zdecydowałem się na Jeepa :-)
Blisko mnie, czyli w Olecku (woj. warmińsko-mazurskie) wyszukałem taką oto ofertę:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=60583216
Jutro jadę obejrzeć autko. Bardzo prosił bym klubowiczów (może jest ktoś z Olecka ? który mógłby w sobotę ok. 11 zerknąć ze mną na tego Jeepa) o pomoc. NA co zwracać szczególną uwagę przy oglądaniu ? Skrzynia w tym Jeepie jest manualna, rok 1994, sprzedawca trochę zejdzie z ceny, myślę, że oferta jest atrakcyjna. Dziękuję z góry za pomoc. Pozdrawiam Jeep'owców :)

Awatar użytkownika
madvet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: śr maja 11, 2005 11:25 pm
Lokalizacja: Wrocław/Wodzisław

Re: Chcę kupić XJ 4.0, jest może jakiś klubowicz z Olecka ?

Post autor: madvet » pt sie 26, 2005 9:04 am

Perun pisze:(...)NA co zwracać szczególną uwagę przy oglądaniu?
Proponuje przejrzeć FAQ - jest tam elaborat właśnie na ten temat http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=14095
'94 XJ 2.5

Perun
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:11 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: Perun » pt sie 26, 2005 9:12 am

Madvet - widzę, że masz 2.5 b, więc pewnikiem w manualu. Czytałem na innym formu kilka dni temu, że manualne skrzynie w Jeepach (AX10? bodajże?) są bardziej awaryjne od automatów. Czy jest to błędna opinia ? Jak się Twoja sprawuje ?

Awatar użytkownika
madvet
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: śr maja 11, 2005 11:25 pm
Lokalizacja: Wrocław/Wodzisław

Post autor: madvet » pt sie 26, 2005 9:20 am

niestety mało mogę powiedzieć, bo peepa użytkuje dopiero od kilku miesięcy. Moja skrzynia ma się dobrze :)
'94 XJ 2.5

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pt sie 26, 2005 10:13 am

Manual do 2,5l to raczej AX5. Tez slyszalem ze sa dosc awaryjne (znaczy moze sie posuc np. w 15letnim samochodzie), ale u mnie jakos sluzy.
Wprzadzie nie ma synchrinizacji 3ki i powoli konczy sie w 2jce, ale z tym mozna zyc. Gorzej jak np. wajcha ciezko wychodzi z biegu na luz, kolega tak mial i kiedys po wrzuceniu luzu 'na sile' nie mogl juz wrzucic zadnego biegu.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » pt sie 26, 2005 11:04 am

Jeśli mogę coś dodać- podobno nieziemsko zapier.dal.ają 4.0 z manualem, fajna sprawa no i spalanie troszkę niższe powinno być...
Ze zdjęć widać, że skoszony fotel kierowcy ( do spawania), nie ma też przydatnych, a kosztownych dodatków ( relingi dachowe i roleta bagażnika), może to być przedmiotem zbijania ceny
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » pt sie 26, 2005 11:08 am

bo na moje oko jest to wersja sport...
zobacz , że nie ma nawet szyn od relingów , nie ma tez uchwytów do rolety ... no siedzenie materiałowe ... :-)

Za tą kasę można chyba fajniejsze wybrać opcje - chyba, że stan techniczny OK!
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
kawalczewskip
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock

Post autor: kawalczewskip » pt sie 26, 2005 11:19 am

a czy to ma select-tracka, bo jak nie ma to w zimie beeeeeee
już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » pt sie 26, 2005 11:21 am

Jeżeli typowy sport - to nie ma -tylko command
Michał Bartosiak

Perun
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:11 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: Perun » pt sie 26, 2005 12:21 pm

Troche szkoda, że nie ma szyn do relingów bo zawsze jakiś bagaznik dachowy by mi się przydał, np. rowerki zamocować. Powiedzcie mi o co chodzi z tym select/command track ? Macie na mysli coś takiego jak przełozenia FullTime i PartTime ? o co dokładnie w tym chodzi ?

Jeśli dobrze zrozumiałem czytając posty to skrzynia automatyczna ma full i part time a manualna tylko full time ? jak się to ma jeśli chodzi o użytkowanie auta w lekkim/ciężkim terenie ?

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » pt sie 26, 2005 2:05 pm

Do bagażnika dachowego np. na rowery ma XJocik standardowo rynienki dachowe , więc spoko.
Skrzynia command trac (NP 231) i selec trac (NP 242) występowały zamiennie we wszystkich modelach z automatami . Natomiast w manualnej skrzynce biegów był wyłącznie command trac.

Wyższością selecta jest to , że możesz spiąć napęd na 4 full time i cały czas jeździć z napędem na 4 koła, nawet po suchym czystym asfalcie. W przypadku comanda taka zabawa skutkuje zniszczeniem napędów - 4 koła tylko na luźnej nawierzchni.
Ostatnio zmieniony pt sie 26, 2005 5:07 pm przez bartosiak, łącznie zmieniany 3 razy.
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » pt sie 26, 2005 4:13 pm

bartosiak pisze:
Wyższością comanda jest to , że możesz spiąć napęd na 4full time i cały czas jeździć z napędem na 4 koła, nawet po suchym czystym asfalcie. W przypadku selecta taka zabawa skutkuje zniszczeniem napędów - 4 koła tylko na luźnej nawierzchni.

Jest dokładnie odwrotnie i 4x4full time na suchym to selec-Trac
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pt sie 26, 2005 4:19 pm

Auto ma skórzaną tapicerkę - więc jest realna szansa na reduktor 242.
:D

Ostatnio w Opolu widziałem XJ bez relingów, z zwykłą tapicerką ale z NP242 - ktoś dopłacił do wyposażenia :D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » pt sie 26, 2005 5:05 pm

vladimir pisze:
bartosiak pisze:
Wyższością comanda jest to , że możesz spiąć napęd na 4full time i cały czas jeździć z napędem na 4 koła, nawet po suchym czystym asfalcie. W przypadku selecta taka zabawa skutkuje zniszczeniem napędów - 4 koła tylko na luźnej nawierzchni.

Jest dokładnie odwrotnie i 4x4full time na suchym to selec-Trac
Jasne, że tak ,, kurcze w jakims amoku byłem jak to pisałem??? :oops: :oops: poprawiłem , przepraszam, teraz powinno być OK! :wink:
Michał Bartosiak

Perun
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:11 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: Perun » pt sie 26, 2005 10:23 pm

Bartosiak - po zdjęciach stwierdziłeś, że tapicerka materiałowa
Techmark - że ma skórzaną

ze zdjęć wydaje mi się, że nie ma skóry, przyznam, że o to nie spytałem właściciela ...

Jak poznać, że auto ma selec track ? czyli NP242 ?
Chciałbym w zimie po śniegu, który zalega czarne asfalty jeździć z zapiętym przodem, bez obawy, że posadzę reduktor :/
Kurcze, jak tylko na tył to pewnie ciężko się taką maszyną jeździ w zimę ... dupe bedzie rzucało przy każdym zakręcie :/

Awatar użytkownika
vladimir
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pn gru 27, 2004 3:18 pm
Lokalizacja: centre,lodz i okolice

Post autor: vladimir » pt sie 26, 2005 10:51 pm

Perun pisze: Kurcze, jak tylko na tył to pewnie ciężko się taką maszyną jeździ w zimę ... dupe bedzie rzucało przy każdym zakręcie :/

i o to chodzi :)21
XJ90 ltd 4.0

Gaz 69M 2.2D (wspomnienie)
w poszukiwaniu k160 3.3d

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Re: Chcę kupić XJ 4.0, jest może jakiś klubowicz z Olecka ?

Post autor: misman » pt sie 26, 2005 11:39 pm

Perun pisze: Jutro jadę obejrzeć autko. Bardzo prosił bym klubowiczów (może jest ktoś z Olecka ? który mógłby w sobotę ok. 11 zerknąć ze mną na tego Jeepa) o pomoc.
O, ziomal :)21 Z grubsza to moje tereny :)21 Ale nieszczęśliwie się składa, że bardziej w 3mieście pomieszkuję chwilowo, niż na Mazurach :roll: Ten Jeep to w komisie chyba stoi, tym za rondem jak od Ełku się wjeżdża (nicholery nie pamiętam, jaka to ulica :roll: ), po lewej stronie. Na "pocieszenie" powiem, że słyszałem o tym komisie parę opini. Niestety, żadna nie była pochlebna :roll: No i już długo tam stoi, bo widziałem tego pipa miesiąc temu, jak byłem w Olecku :)21 Znaczy chyba cena za wysoka, albo coś gdzieś śmierdzi... :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Perun
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:11 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: Perun » ndz sie 28, 2005 5:29 pm

Wczoraj oglądałem auto. Stwierdziłem kilka usterek, byc moźe typowych dla Czerokiego mniej lub bardziej ważnych.

1/ rozrusznik: nie odpala za pierwszym, trzeba pokręcić ok. 7-10 sekund
2/ od razu po odpaleniu jest opóźniona reakcja na pedał gazu, gdy silnik pochodził z minutę, pedał reagował idealnie na wciskanie
3/ pomimo, że klimatyzacja była wyłączona, po dwukrotnym uruchomieniu silnika wiatrak od klimy ciągle się kręcił. Dopiero jak ruszyłem na jazdę próbną (ruszyłem autem z miejsca) wiatrak ucichł, a włączył się dopiero jak włączyłem klimatyzację.
4/ może nie jestem pryzwyczajony do tego manuala, lecz na sucho biegi wrzucałem bez problemu, podczas jazdy dziwnie wchodziła (z lekkim oporem 2-jka) może nie docisnęłem dobrze sprzęgła. Powiem szczerze, że w 16-letnim Audi biegi wchodzą lepiej, płynniej i bez oporów.
5/ raz podczas jazdy coś zastukało z tyłu. Właściciel powiedział, że to wydech gdzieś jest poluzowany. Stukniecie z tyłu pojawiło się na ostrych poprzecznych wybojach.
6/ w lewym dolnym rogu szyba od srodka była jakby pobrudzona klejem, właściciel stwierdził, że klej sie rozwarstwił i e to normalka. Na zwenatrz przy szybie nie zauważyłem typowych oznak wymiany. Szyba jest oryginalna - tak jak wszystkie pozostałe, posiada oryginalny znaczek Chrysler i numery.
7/ w okolicach dachu zauważalne ogniska korozji (bąble) umiejscowione przy rynnach dachowych
8/ podwozie: rdza z jednej strony na ramie (podłuznicy ? nie jestem pewnien jak nazywa sie ten element) przy przednim kole
9/ podwozie: z jednej strony widoczny jest jakiś spaw (?) przy przednim kole z drugiej strony jest to tak samo połaczone, lecz nie widać żadnych spawów, wiec od razu wydało mi się to podejrzane
10/ skrzynia redukcyjna posiada przełożenia: 2H, 4H, N, 4L czyli jak wywnioskowałem jest to command trac niestety :/

Więcej rzeczy nie pamietam, chyba nic wiecej nie zwróciło mojej uwagi. Elektryka sprawna; poza jednym stuknięciem (niby rura wydechowa gdzies poluzowana) w aucie jest cicho, nic nie skrzypi, nic nie stuka. Przy maksymalnie skręconych kołach słychać pompę wspomagania - jak wyczytałem podobno to jest norma w Jeep'ach. Gdy zapinałem wszystkie reduktory i pojeżdziłem po szutrze w aucie było cicho, nic nie zgrzytało. Przyspieszenie niesamowite, trochę bym musiał się przyzwyczaic do skrzyni biegów, chyba, że powoli już pada synchroziator 2-go biegu bo cos mi sie nie podobała ta "dwójka".

Bardzo proszę Was o pomoc, czy podane wyżej usterki to raczej normalka czy mam sie mocno zastanowić nad zakupem. Jesli chodzi o rdzę na podwoziu to mam dobrego blacharza, który mi to oczysci i zabezpieczy podwozie i progi. Z tym dachem to nie wiem, chyba trza by było malować auto :/

wagoneer
 
 
Posty: 116
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:24 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: wagoneer » ndz sie 28, 2005 10:22 pm

...hymmmm - chyba warto jeszcze poszukać, Xjtów jest teraz na pęczki, sezon się skończył a ceny powinny jeszcze spaść po wakacjach. Szukaj ciekawych ofert w całej Polsce a "my" Ci jakoś pomożemy wybrać najlepszą oferte. :)

pozdrawiam - Sebastian / Łódź i okolice
TYLKO kilka(naście) Jeepów ... czasami nawet jakaś sztuka sprawna :D

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pn sie 29, 2005 7:20 am

Daj sobie może spokój z tym autkiem. Rdza to paskudztwo a moim zdaniem auto pordzewiałe było źle traktowane przez właściciela, który jeździł a usterki i okresowe wymiany miał głęboko gdzieś :D

Poza tym te rozwastione szyby mągą Ci potem kłopotów z policją narobić :)3
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Perun
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:11 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: Perun » pn sie 29, 2005 7:52 am

Ha! Właśnie dzwonił do mnie właściciel i powiedział, że wczoraj wieczorem telefonował do niego ktoś z Krakowa z klubu samochodów terenowych !!! :o
W pierwszy weekend września przyjeżdza oglądać auto! Więc popędza mnie w decyzji - tak w sumie to ten właścicel nawet w porządku typ na żywca :) tylko trochę nie do rozszyfrowania. Te usterki które opisałem/zauważyłem to opisałem tak po swojemu - jestem wielkim detalistą :)

Kuba2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt sie 17, 2004 5:34 pm
Lokalizacja: Już prawie Zielonki p. Krakowem

Post autor: Kuba2 » pn sie 29, 2005 10:25 am

techmark pisze:Auto ma skórzaną tapicerkę - więc jest realna szansa na reduktor 242.
:D

Ostatnio w Opolu widziałem XJ bez relingów, z zwykłą tapicerką ale z NP242 - ktoś dopłacił do wyposażenia :D

O to może mój, ma szmacianą tapicerkę i NP242 oraz bywa w Opolu. Czerwony?
---
Kuba
(Czerwony XJ`95 4.0 HO)

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » pn sie 29, 2005 11:17 am

Kuba2 pisze:
techmark pisze:Auto ma skórzaną tapicerkę - więc jest realna szansa na reduktor 242.
:D

Ostatnio w Opolu widziałem XJ bez relingów, z zwykłą tapicerką ale z NP242 - ktoś dopłacił do wyposażenia :D

O to może mój, ma szmacianą tapicerkę i NP242 oraz bywa w Opolu. Czerwony?
Chyba czerwony :D
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Perun
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:11 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: Perun » wt sie 30, 2005 1:47 pm

A co sądzicie o tym ?
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=62270206

wydaje mi się, że był bity w przód bo źle mu z oczu patrzy :)

Ten człowiek ma jeszcze jednego z '94 roku a tak w ogóle to jak od kilku miesięcy obserwuję, sprowadza praktycznie same terenówki. Znacie może tego pana ?
XJ 4.0, 4,5 RC, 31''MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości