MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Stary
- jestem tu nowy...

- Posty: 6
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 3:56 pm
Post
autor: Stary » śr paź 05, 2005 12:44 pm
Witam
W XJ 91 r pojawił się luz wzłużny na tylnych półosiach. Półośki zapinane są na C-klipy. Od strony bębna hamulcowego muszę odkręcić "piastę " ( do której przykręcane jest bezpośrednio koło ) - jak to uczynić "domowym" sposobem.

Nie mam możliwości dojścia do fabrycznego zestawu narzędzi.
Mam także drugie pytanie : czy są jakieś możliwości zregenorowania rowka w półoście , gdzie zatrzaskiwany jest C-klip.
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Krzysztof
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » śr paź 05, 2005 12:52 pm
Stary pisze:Witam
W XJ 91 r pojawi³ siê luz wz³u¿ny na tylnych pó³osiach. Pó³o¶ki zapinane s± na C-klipy. Od strony bêbna hamulcowego muszê odkrêciæ "piastê " ( do której przykrêcane jest bezpo¶rednio ko³o ) - jak to uczyniæ "domowym" sposobem.

Nie mam mo¿liwo¶ci doj¶cia do fabrycznego zestawu narzêdzi.
Mam tak¿e drugie pytanie : czy s± jakie¶ mo¿liwo¶ci zregenorowania rowka w pó³o¶cie , gdzie zatrzaskiwany jest C-klip.
Z góry dziêki za wszelkie sugestie.
Krzysztof
Najpierw poczytaj o tylnym moscie i luzach

A jaki duzy masz ten luz?!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » śr paź 05, 2005 1:49 pm
odkrecasz sworzen srodkowy w dyfrze i wyjmujesz go
odkrecasz koła, sciagasz bebny
wciskasz połoś do srodka, zdejmujesz C-Klipa, wyciagasz półoś
proste ?
-
Stary
- jestem tu nowy...

- Posty: 6
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 3:56 pm
Post
autor: Stary » śr paź 05, 2005 2:06 pm
Witam
Tak wszystko jasne - tylko jak wcisnąć półoś do środka , jak na końcu przykręcona jest piasta ( na której jest tarcza z pięcioma śrubami do założenia bębna hamulcowego i przykręcenia koła ). Po prostu jak odkręcić tę piastę od półosi w warsztacie nie posiadając fabrycznego osprzętu.
Luz wzdlużny to ok.4-5 mm na każdej półosi jadnak rowek do C-klipa wizualnie jest "trochę" rozjechany.
Krzysztof
p.s. może popełniam błąd logiczny - XJ mam dopiero kilkanaście dni. Sorry.
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » śr paź 05, 2005 2:12 pm
Jezeli Cie dobrze rozumiem to popelniasz zajebisty blad logiczny

Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » śr paź 05, 2005 2:36 pm
Discotheque pisze:Jezeli Cie dobrze rozumiem to popelniasz zajebisty blad logiczny

Ale to warsztat (mechanik) co najsmieszniejsze to robi

Ostatnio zmieniony śr paź 05, 2005 2:42 pm przez
Radek666, łącznie zmieniany 1 raz.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » śr paź 05, 2005 2:37 pm
Stiopa
XJ Sport '93
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » śr paź 05, 2005 3:12 pm
ooooooojjjjjjjjj bardzo duzy bład

piasta z pólosia to całosc
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » śr paź 05, 2005 3:23 pm
Stiopa
XJ Sport '93
-
Stary
- jestem tu nowy...

- Posty: 6
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 3:56 pm
Post
autor: Stary » śr paź 05, 2005 3:49 pm
Witam
Serdeczne dzięki.
Czas zmienić mechanika.
Pozdrawiam
Krzysztof
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » śr paź 05, 2005 4:03 pm
Lepiej podeslijcie chlopakowi jaki manual zeby mial podstawowa wiedze i przekroje mechanizmow. Widze spoleczny ruch dzielenia sie tajemnym CD umarl.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » śr paź 05, 2005 4:09 pm
A przy okazji napisz jak duzy jest ten luz na c-klipie.
Nie regeneruje sie wybitego gniazda na polosi tylko zaklada specjalnie spreparowanego grubszego clipa.
Tu masz obrazkowo demontaz polosi.
http://www.jeep.avtograd.ru/axles/Dana3 ... shafts.htm
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr paź 05, 2005 6:46 pm
Ja tam se obróciłem c-klipy na drugą stronę-wybiciem do koła koronowego.A są jakieś grubości naprawcze?Bo dorabiania to bym nie ryzykował.
Z tego co widziałem u siebie-to wybicie jest nieznaczne i godne olania

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
intruz

- Posty: 427
- Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: intruz » śr paź 05, 2005 9:33 pm
Podlacze sie do tematu z moim problemem- urwalem szpilke i chce zalozyc nowa. Czy do zalozenia szpilki musze wyciagac piaste zeby ja wbic ( mlotkiem ) ? Czy jest na to jakas inna metoda? Z gory dzieki za odp.
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr paź 05, 2005 11:40 pm
Mówisz o półosi,czy przedniej piaście?
Jedno i drugie najlepiej mieć "na stole"
W półosie wbiłem szpilki zukowskie w celu wypieprzenia tych dziwnych nakretek.Zrobię to tez przy okazji w przednich piastach

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
KOBRA
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: pt sty 21, 2005 9:55 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: KOBRA » czw paź 06, 2005 9:03 am
Właśnie, macie jakis patent na wymianę szpilki (jednej z pięciu) mocującej tylne koło? Wciąganie szpilki oryginalną nakrętką może sie zakończyć zerwaniem gwintu tej ostatniej, szczególnie jak gwint jest już trochę spracowany... Wbić na aucie się nie da, bo nie ma miejsca..
Nie chciałbym otwierać dyfra i wyciągać piast z półosiami

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » czw paź 06, 2005 9:50 am
KOBRA pisze:W³a¶nie, macie jakis patent na wymianê szpilki (jednej z piêciu) mocuj±cej tylne ko³o? Wci±ganie szpilki oryginaln± nakrêtk± mo¿e sie zakoñczyæ zerwaniem gwintu tej ostatniej, szczególnie jak gwint jest ju¿ trochê spracowany... Wbiæ na aucie siê nie da, bo nie ma miejsca..
Nie chcia³bym otwieraæ dyfra i wyci±gaæ piast z pó³osiami

Obcietnij na rowno, rozwierc i wybij reszte..... tylko jak wlozysz nowa?!

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
KOBRA
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: pt sty 21, 2005 9:55 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: KOBRA » czw paź 06, 2005 10:27 am
Z wyciągnięciem starej nie ma problemu, włożyć nową też się da,nawet z załozonymi szczękami...chodzi o końcowe wciągnięcie szpilki, która ma na końcu wielowypust zapobiegający obracaniu...i tu jest problem, bez młotka się nie obejdzie, ale jak to zrobic na samochodzie, bez ściągania piasty...

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » czw paź 06, 2005 10:30 am
KOBRA pisze:Z wyci±gniêciem starej nie ma problemu, w³o¿yæ now± te¿ siê da,nawet z za³ozonymi szczêkami...chodzi o koñcowe wci±gniêcie szpilki, która ma na koñcu wielowypust zapobiegaj±cy obracaniu...i tu jest problem, bez m³otka siê nie obejdzie, ale jak to zrobic na samochodzie, bez ¶ci±gania piasty...

Aaaaaa - to juz rozumiem w ciom diela!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
raffik

- Posty: 305
- Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: raffik » czw paź 06, 2005 10:35 am
Radek666 pisze:KOBRA pisze:Właśnie, macie jakis patent na wymianę szpilki (jednej z pięciu) mocującej tylne koło? Wciąganie szpilki oryginalną nakrętką może sie zakończyć zerwaniem gwintu tej ostatniej, szczególnie jak gwint jest już trochę spracowany... Wbić na aucie się nie da, bo nie ma miejsca..
Nie chciałbym otwierać dyfra i wyciągać piast z półosiami

Obcietnij na rowno, rozwierc i wybij reszte..... tylko jak wlozysz nowa?!

jakie piasty z półosiami z tyły

wybij szpilke impulsownikiem kinetycznym na wysięgniku drewnianym a nie rozwiercaj

a ja bedziesz zakładał nową wciągając nakretką to rób to pomału i pomagaj jej lekkimi uderzeniami wtedy powinno się udać

-
KOBRA
- jestem tu nowy...

- Posty: 24
- Rejestracja: pt sty 21, 2005 9:55 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: KOBRA » czw paź 06, 2005 10:56 am
Impulsownik kinetyczny czyli ruski precyzer? albo czujnik, heh?:D OK, dzięki za porady, zaraz ide je sprawdzić w praktyce.pozdr.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości