Wyciągnięcie półosi-potrzebny patent.

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Stary
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 3:56 pm

Wyciągnięcie półosi-potrzebny patent.

Post autor: Stary » śr paź 05, 2005 12:44 pm

Witam

W XJ 91 r pojawił się luz wzłużny na tylnych półosiach. Półośki zapinane są na C-klipy. Od strony bębna hamulcowego muszę odkręcić "piastę " ( do której przykręcane jest bezpośrednio koło ) - jak to uczynić "domowym" sposobem.?? Nie mam możliwości dojścia do fabrycznego zestawu narzędzi.

Mam także drugie pytanie : czy są jakieś możliwości zregenorowania rowka w półoście , gdzie zatrzaskiwany jest C-klip.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Krzysztof

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Re: Wyci±gniêcie pó³osi-potrzebny patent.

Post autor: Radek666 » śr paź 05, 2005 12:52 pm

Stary pisze:Witam

W XJ 91 r pojawi³ siê luz wz³u¿ny na tylnych pó³osiach. Pó³o¶ki zapinane s± na C-klipy. Od strony bêbna hamulcowego muszê odkrêciæ "piastê " ( do której przykrêcane jest bezpo¶rednio ko³o ) - jak to uczyniæ "domowym" sposobem.?? Nie mam mo¿liwo¶ci doj¶cia do fabrycznego zestawu narzêdzi.

Mam tak¿e drugie pytanie : czy s± jakie¶ mo¿liwo¶ci zregenorowania rowka w pó³o¶cie , gdzie zatrzaskiwany jest C-klip.

Z góry dziêki za wszelkie sugestie.

Krzysztof

Najpierw poczytaj o tylnym moscie i luzach ;-)
A jaki duzy masz ten luz?!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr paź 05, 2005 1:49 pm

odkrecasz sworzen srodkowy w dyfrze i wyjmujesz go
odkrecasz koła, sciagasz bebny
wciskasz połoś do srodka, zdejmujesz C-Klipa, wyciagasz półoś
proste ?
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Stary
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 3:56 pm

Re:Wyciągnięcie półosi-potrzebny patent.

Post autor: Stary » śr paź 05, 2005 2:06 pm

Witam

Tak wszystko jasne - tylko jak wcisnąć półoś do środka , jak na końcu przykręcona jest piasta ( na której jest tarcza z pięcioma śrubami do założenia bębna hamulcowego i przykręcenia koła ). Po prostu jak odkręcić tę piastę od półosi w warsztacie nie posiadając fabrycznego osprzętu.

Luz wzdlużny to ok.4-5 mm na każdej półosi jadnak rowek do C-klipa wizualnie jest "trochę" rozjechany.


Krzysztof

p.s. może popełniam błąd logiczny - XJ mam dopiero kilkanaście dni. Sorry.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr paź 05, 2005 2:12 pm

Jezeli Cie dobrze rozumiem to popelniasz zajebisty blad logiczny :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr paź 05, 2005 2:36 pm

Discotheque pisze:Jezeli Cie dobrze rozumiem to popelniasz zajebisty blad logiczny :)21
Ale to warsztat (mechanik) co najsmieszniejsze to robi ;-)
Ostatnio zmieniony śr paź 05, 2005 2:42 pm przez Radek666, łącznie zmieniany 1 raz.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr paź 05, 2005 2:37 pm

Discotheque pisze:Jezeli Cie dobrze rozumiem to popelniasz zajebisty blad logiczny :)21
Bociek - Ty sie nie śmiej - Ty tłumacz !

:)21 :)21

Stary - zostaw te półosie w spokoju . Te typy tak mają .

:D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr paź 05, 2005 3:12 pm

ooooooojjjjjjjjj bardzo duzy bład :lol: :lol: piasta z pólosia to całosc
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr paź 05, 2005 3:23 pm

Kasprol pisze:ooooooojjjjjjjjj bardzo duzy bład :lol: :lol: piasta z pólosia to całosc
By tego jeszcze brakowało , żeby były oddzielnie . Jakby życie mało skomplikowane było i bez tego .

:)21 :)21 :)21
Stiopa
XJ Sport '93

Stary
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 3:56 pm

Post autor: Stary » śr paź 05, 2005 3:49 pm

Witam

Serdeczne dzięki.
Czas zmienić mechanika.

Pozdrawiam

Krzysztof

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr paź 05, 2005 4:03 pm

Lepiej podeslijcie chlopakowi jaki manual zeby mial podstawowa wiedze i przekroje mechanizmow. Widze spoleczny ruch dzielenia sie tajemnym CD umarl.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr paź 05, 2005 4:09 pm

A przy okazji napisz jak duzy jest ten luz na c-klipie.
Nie regeneruje sie wybitego gniazda na polosi tylko zaklada specjalnie spreparowanego grubszego clipa.

Tu masz obrazkowo demontaz polosi.

http://www.jeep.avtograd.ru/axles/Dana3 ... shafts.htm
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr paź 05, 2005 6:46 pm

Ja tam se obróciłem c-klipy na drugą stronę-wybiciem do koła koronowego.A są jakieś grubości naprawcze?Bo dorabiania to bym nie ryzykował.
Z tego co widziałem u siebie-to wybicie jest nieznaczne i godne olania :)21
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » śr paź 05, 2005 9:33 pm

Podlacze sie do tematu z moim problemem- urwalem szpilke i chce zalozyc nowa. Czy do zalozenia szpilki musze wyciagac piaste zeby ja wbic ( mlotkiem ) ? Czy jest na to jakas inna metoda? Z gory dzieki za odp.
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr paź 05, 2005 11:40 pm

Mówisz o półosi,czy przedniej piaście?
Jedno i drugie najlepiej mieć "na stole"
W półosie wbiłem szpilki zukowskie w celu wypieprzenia tych dziwnych nakretek.Zrobię to tez przy okazji w przednich piastach :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
KOBRA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pt sty 21, 2005 9:55 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KOBRA » czw paź 06, 2005 9:03 am

Właśnie, macie jakis patent na wymianę szpilki (jednej z pięciu) mocującej tylne koło? Wciąganie szpilki oryginalną nakrętką może sie zakończyć zerwaniem gwintu tej ostatniej, szczególnie jak gwint jest już trochę spracowany... Wbić na aucie się nie da, bo nie ma miejsca..
Nie chciałbym otwierać dyfra i wyciągać piast z półosiami :cry:

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw paź 06, 2005 9:50 am

KOBRA pisze:W³a¶nie, macie jakis patent na wymianê szpilki (jednej z piêciu) mocuj±cej tylne ko³o? Wci±ganie szpilki oryginaln± nakrêtk± mo¿e sie zakoñczyæ zerwaniem gwintu tej ostatniej, szczególnie jak gwint jest ju¿ trochê spracowany... Wbiæ na aucie siê nie da, bo nie ma miejsca..
Nie chcia³bym otwieraæ dyfra i wyci±gaæ piast z pó³osiami :cry:
Obcietnij na rowno, rozwierc i wybij reszte..... tylko jak wlozysz nowa?! :roll:
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
KOBRA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pt sty 21, 2005 9:55 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KOBRA » czw paź 06, 2005 10:27 am

Z wyciągnięciem starej nie ma problemu, włożyć nową też się da,nawet z załozonymi szczękami...chodzi o końcowe wciągnięcie szpilki, która ma na końcu wielowypust zapobiegający obracaniu...i tu jest problem, bez młotka się nie obejdzie, ale jak to zrobic na samochodzie, bez ściągania piasty... ??

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw paź 06, 2005 10:30 am

KOBRA pisze:Z wyci±gniêciem starej nie ma problemu, w³o¿yæ now± te¿ siê da,nawet z za³ozonymi szczêkami...chodzi o koñcowe wci±gniêcie szpilki, która ma na koñcu wielowypust zapobiegaj±cy obracaniu...i tu jest problem, bez m³otka siê nie obejdzie, ale jak to zrobic na samochodzie, bez ¶ci±gania piasty... ??
Aaaaaa - to juz rozumiem w ciom diela!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » czw paź 06, 2005 10:35 am

Radek666 pisze:
KOBRA pisze:Właśnie, macie jakis patent na wymianę szpilki (jednej z pięciu) mocującej tylne koło? Wciąganie szpilki oryginalną nakrętką może sie zakończyć zerwaniem gwintu tej ostatniej, szczególnie jak gwint jest już trochę spracowany... Wbić na aucie się nie da, bo nie ma miejsca..
Nie chciałbym otwierać dyfra i wyciągać piast z półosiami :cry:
Obcietnij na rowno, rozwierc i wybij reszte..... tylko jak wlozysz nowa?! :roll:
jakie piasty z półosiami z tyły ??
wybij szpilke impulsownikiem kinetycznym na wysięgniku drewnianym a nie rozwiercaj !!
a ja bedziesz zakładał nową wciągając nakretką to rób to pomału i pomagaj jej lekkimi uderzeniami wtedy powinno się udać :P

Awatar użytkownika
KOBRA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: pt sty 21, 2005 9:55 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KOBRA » czw paź 06, 2005 10:56 am

Impulsownik kinetyczny czyli ruski precyzer? albo czujnik, heh?:D OK, dzięki za porady, zaraz ide je sprawdzić w praktyce.pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości