MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
zu-tec

- Posty: 767
- Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: zu-tec » czw paź 13, 2005 11:41 am
danielpoz pisze:wiec jesli przednie kolo bedzie w powietrzu to wlasnie auto nie ruszy i tyle-mowa oczywiscie o 249
Wręcz pszetsifnie

- w 249 jak wynika z tego co wyżej, wiskoza spełnia rolę podobną do LSD (tylko dużo lepiej). Czyli - koło się ślizga, sprzęg wiskotyczny blokuje centralny dyfer planetarny i masz jak w sztywnym połączeniu bez dyfra, zatem spox - jedziesz
Natomiast w 249OD jest tak - nie ma dyfra, nie ma napędu na 4, jedziesz na tyle - tył się ślizga, w tym momencie wiskoza - KTÓRA W TYM PRZYPADKU JEST
ZAMIAST (A NIE OBOK) CENTRALNEGO DYFRA - zasprzęgla Ci przód i znów masz tak jak w sztywnym połączeniu ( bo zasprzęglona wiskoza działa jak sztywne połączenie ! ), i znów spox - jedziesz

JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów

-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » czw paź 13, 2005 3:06 pm
to chyba w teori
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
maciejka
- jestem tu nowy...

- Posty: 52
- Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 2:03 pm
- Lokalizacja: Łask
Post
autor: maciejka » czw paź 13, 2005 3:10 pm
W teorii i w sprawnym aucie też

-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » czw paź 13, 2005 3:22 pm
i tu tez mozesz miec racje hahaha ale widzialem juz moje auto gdy kolo z przodu luzno sobie wirowalo

a moze jakies tylen tez??? ale chyba jednak nie
EDIT ale jesli jest tak jak twierdzicie to reduktor bylby idealny i po co nam part time i inne bajery

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
maciejka
- jestem tu nowy...

- Posty: 52
- Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 2:03 pm
- Lokalizacja: Łask
Post
autor: maciejka » czw paź 13, 2005 4:19 pm
No, gdyby dwa na różnych osiach wirowały, to faktycznie nie ruszyłby
Wiskozie do ideału to jednak daleko. Całe jej działanie ma chyba jakieś opóźnienie, którego znaczenie wychodzi dopiero w sytuacjach krytycznych - w końcu to nie myśli i nie przewiduje, tylko reaguje na bodźce z drogi... a co jeśli reakcja wisko w połączeniu z moim odruchem da efekt nieprzewidziany?
Myślę, że to trochę tak jak z ABS - generalnie dobry, ale czasem lepiej żeby go nie było.
Drugą rzeczą jest usterkowość - tu nic nie sprawdziłem, ale chyba w terenie, przy zmiennej nawierzchni nie jest to rozwiązanie najtrwalsze ani najtańsze w ewentualnej naprawie.
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » czw paź 13, 2005 9:26 pm
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pt paź 14, 2005 6:28 am
na filmie bylo widac ze dwa kola lewe staly w miejscu wiec pewnie krecily sie tyllko pawe-tyle byl widac na filmie reszty nie wiem
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
zu-tec

- Posty: 767
- Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: zu-tec » pt paź 14, 2005 9:25 am
Coś jest na rzeczy z tymi niektórymi kulawymi wiskozami, bo niedawno Miskiller narzekał, że mu się przy luźnym przednim napędzie tył nie załączał samoczynnie - musiął ręcznie włączyć blokadę wiskozy (Terrano I/Pathfinder)

JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów

-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » pt paź 14, 2005 5:20 pm
danielpoz pisze:na filmie bylo widac ze dwa kola lewe staly w miejscu wiec pewnie krecily sie tyllko pawe-tyle byl widac na filmie reszty nie wiem
jakbyś się przyjrzał to byś zobaczył że nie... ja po prostu próbowałem rozbujać samochód i odpuszczałem gaz wtedy gdy koła zaczynały przekręcać się w miejscu ale się kręciły... co prawda nie widać tego dokładnie na filmie bo nie trwa on półtorej godziny

ale jednak
chyba muszę się jeszcze raz podtopić żeby sprawdzić

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
maciejka
- jestem tu nowy...

- Posty: 52
- Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 2:03 pm
- Lokalizacja: Łask
Post
autor: maciejka » pt paź 14, 2005 6:51 pm
Cztery się kręciły - w takim razie co trzymało samochód w miejscu???
Pewnie wisiałeś na ramie lub mostach, a wtedy nie ma nic dziwnego, że wszystko się kręci.
Trzeba było zablokować jeden tył, zapiąć reduktor i zobaczyć co się dzieje wtedy.
Co do LSD - wyluzować napęd, tylny most w górę i kręcić jednym kołem. Jeśli drugie kręci się w tę samą stronę - LSD jest, jeśli w przeciwną - LSD brak.
Co do jego stanu - stwierdzić ciężko - trzeba trochę pojeździć w terenie, najlepiej z napędem tylko na tył (jak się da) i zobaczyć jak auto zachowuje się np. przy ruszaniu lub podjeździe kiedy jedno z kół jest na twardym, drugie zaś na śliskim - jak koło na twardym trochę ciągnie - jest OK.
Poza tym wydaje mi się, że zbyt "ciasne" LSD może dawać nieprzyjemne odczucia w ciasnych zakrętach na twardym i szutrze - ale to tylko moje insynuacje.
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » pt paź 14, 2005 7:23 pm
maciejka pisze:Cztery się kręciły - w takim razie co trzymało samochód w miejscu???
Pewnie wisiałeś na ramie lub mostach, a wtedy nie ma nic dziwnego, że wszystko się kręci.
Trzeba było zablokować jeden tył, zapiąć reduktor i zobaczyć co się dzieje wtedy.
Co do LSD - wyluzować napęd, tylny most w górę i kręcić jednym kołem. Jeśli drugie kręci się w tę samą stronę - LSD jest, jeśli w przeciwną - LSD brak.
Co do jego stanu - stwierdzić ciężko - trzeba trochę pojeździć w terenie, najlepiej z napędem tylko na tył (jak się da) i zobaczyć jak auto zachowuje się np. przy ruszaniu lub podjeździe kiedy jedno z kół jest na twardym, drugie zaś na śliskim - jak koło na twardym trochę ciągnie - jest OK.
Poza tym wydaje mi się, że zbyt "ciasne" LSD może dawać nieprzyjemne odczucia w ciasnych zakrętach na twardym i szutrze - ale to tylko moje insynuacje.
a co w przypadku gdy ma się szosowe opony które zakleiły się tak w tym jeba#ym mule że wyglądały jak slicki?
Reduktor był ,,zredukowany" nie ma możliwości zapięcia blokad(y) o ile taka wystepuje w tlnym moscie bo w przednim być jej nie może bo nie mam możliwosci zapięcia tylko tyłu...
co do LSD to podobno są też takie które zaczynają spinać dopiero pod pewnym obciążeniem tak więc na sucho z kołami w górze mogą nie działać...
ale ja tam się nie upieram teoretyzuję tylko żeby się czegoś dowiedzieć bo układ napędowy w moim rzepie to jedna wielka zagadka dla mnie

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » pt paź 14, 2005 7:26 pm
Kosa-dla mnie tez i do tej pory nie wiem tak naprawde jak to dziala co i kiedy sie zal. czy tam wl. powiem tyle ze jadac razem w teren z XJotami to tak samo sobie radze

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » pt paź 14, 2005 7:34 pm
no ja też sobie jakoś radzę jeszcze tylko oponki kupie i mam nadzieje ze bedzie git ale jednak dobrze by było wiedzieć czym i na czym się jeździ

Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
-
maciejka
- jestem tu nowy...

- Posty: 52
- Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 2:03 pm
- Lokalizacja: Łask
Post
autor: maciejka » pt paź 14, 2005 8:44 pm
No co do czterech kręcących się kół to jest jeszcze możliwość, że udało ci się uzyskać efekt auta podniesionego za ramę na podnośniku dwukolumnowym - koła wiszą, brak tarcia, brak oporów to i wszystkie się kręcą.
W śliskiej mazi może i taki efekt jest do uzyskania.
Dlatego też ciekawiło mnie co by było gdybyś wtedy jakoś złapał trakcję na jednym z tylnych kół (przy zblokowanej międzyosiówce i sztywnym LSD powinien drgnąć, niekoniecznie wyjechać)
-
Kosa

- Posty: 448
- Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kosa » pt paź 14, 2005 8:54 pm
no i to jest chiba najbardziej prawdopodobne a trakcji to tam ni chu chu bo im wiecej kreciłem kołami to tym głebiej stałem w tym mule :/
Only at ...
ZJ 95' V8 4,5"up
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości