LICZNIK W MILACH
Moderator: Mroczny
LICZNIK W MILACH
Mam licznik w milach - czy ktos z was przerabiał już na kilometry ? Chodzi mi o bardziej o prędkosciomierz - moze wystarczy tarczkę zmienić - ktos ma takie możliwosci ?
Zagazowany Krakus 4L 94
Re: LICZNIK W MILACH
Tarczka nie wystarczy, wychylenie wskazówki jest inne. Ja miałem przekładać, ale jakoś tak było trochę ważniejszych spraw. Poza tym - milowy prędkościomierz jest bardziej optymistyczny jeśli chodzi o przyspieszenie - szybciej wskazówka w prawo wędrujedominus pisze:Mam licznik w milach - czy ktos z was przerabiał już na kilometry ? Chodzi mi o bardziej o prędkosciomierz - moze wystarczy tarczkę zmienić - ktos ma takie możliwosci ?

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
- Tindirindi
- jestem tu nowy...
- Posty: 77
- Rejestracja: pn sty 06, 2003 11:50 am
- Lokalizacja: CT, USA
- Kontaktowanie:
Bo - jesli mam na przyklad okolo 100 km/h, to wychylenie wskazowki jest prawie 2/3 zakresu. A w liczniku kilometrowym - to sie ledwie podniesie na 1/3 . Wydaje mi się, że jest to istotny szczegół w procedurze podmiany samej tarczki 
Licznik milowy jest wyskalowany do max bodaj 130 km/h (w milach to nie pamietam, ale chyba jakies 95 ? ), a kilometrowy to chyba 180 bądź 200 miał na końcu skali

Licznik milowy jest wyskalowany do max bodaj 130 km/h (w milach to nie pamietam, ale chyba jakies 95 ? ), a kilometrowy to chyba 180 bądź 200 miał na końcu skali
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
A potem bedziesz sciemnial, ze przeciez przejechane masz tylko 120kkm, co?dominus pisze:Niechcę zmieniać prędkosciomierza a sam cyferblat czyli ktos kto robi np białe tarcze żeby "dorobił" - czyli nie według europejskiej tylko zamienił mile na kilometry . Mile mam dużymi cyframi a kilometry malutkimi - a wystarczy "tylko" zmienić - CHCĘ MIEĆ KILOMETRY![]()
![]()
![]()

- Bartek 4.7
-
- Posty: 218
- Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
- Lokalizacja: Gąbin
Darujcie może naiwne pytanie, ale DLACZEGO nie można zmienić samego obrazka (tarczki) na tablicy rozdzielczej prędkościomierza?? Wg logiki to wzrost prędkości powinien być wprost proporcjonalny niezależnie czy to mile czy kilometry. jeśli jest licznik milowy to znaczy że jak pokazuje 100 mil dajemy ~160km/h a gdzie jest 0 mil tam dajemy 0km. resztę licznika dzielimy proporcjonalnie. Taki papierek na podkładkę można sobie samemu wydumać.
Dominus a zrób sobie sam taką tarczkę.
Albo lepiej lakierem do paznokci swojej kobiety odmaluj sobie odpowiednie wartości
Dominus a zrób sobie sam taką tarczkę.
Albo lepiej lakierem do paznokci swojej kobiety odmaluj sobie odpowiednie wartości

Tu zdaje się dwa zagadnienia w jednym są
W Hameryce nie wolno zdaje się prowokować kierowcy do zbyt szybkiej jazdy, więc skala szybkościomierza kończy się na 100 mph (161 kph).... a może na 80 mph (129kph)?
I to jest jeden zgryz....tu trzeba - być może - napęd/linkę wymienić.
Natomiast co do przelicznika, to oczywiście wystarczy inna tarcza

W Hameryce nie wolno zdaje się prowokować kierowcy do zbyt szybkiej jazdy, więc skala szybkościomierza kończy się na 100 mph (161 kph).... a może na 80 mph (129kph)?
I to jest jeden zgryz....tu trzeba - być może - napęd/linkę wymienić.
Natomiast co do przelicznika, to oczywiście wystarczy inna tarcza

JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów 

Pewnie ,że wystarczy tarczę wymienić . Tarcza to nic innego jak wyskalowane kółeczko . Można sobie ją nawet np. w voltach wyskalować .
Zresztą ten prędkościomierz jest właśnie niczym innym jak voltomierzem .
Fakt faktem , pozostaje sprawa zakresu tak wyskalowanego prędkościomierza . Bedzie się kończył na ok.130 km/h . No może nieco wyżej jeżeli wyskalujemy tarczę w pełnych 360 stopniach .
A żeby było w pełni po europejsku to trzeba tak jak WJ Jeep pisze zmienić jeszcze zębatkę w reduktorze .



Zresztą ten prędkościomierz jest właśnie niczym innym jak voltomierzem .
Fakt faktem , pozostaje sprawa zakresu tak wyskalowanego prędkościomierza . Bedzie się kończył na ok.130 km/h . No może nieco wyżej jeżeli wyskalujemy tarczę w pełnych 360 stopniach .
A żeby było w pełni po europejsku to trzeba tak jak WJ Jeep pisze zmienić jeszcze zębatkę w reduktorze .


Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
dominus - po pierwsze to po co?
A co do przkeladania zebatki napedzajacej linke - nie wiem do ilu dominus ma predkosciomierz, ale np. umnie jest do 100mph (i malutkimi cyferkami do 160km/h), wiec jezeli przelozylbym zebatke zeby licznik pokazywal przebieg w kilometrach, to przy 100km/h zamykalbym predkosciomierz
a co potem? (a wbrew pozorom da sie pare km/h szybciej
) A tak jak pisalem w innym poscie, mysle ze to kwestia przyzwyczajenia. U mnie nie dosc ze jest w milach, to zaniza o ok. 12%, ale byl czas przywyknac i specjalnie mi to nie przeszkadza.

A co do przkeladania zebatki napedzajacej linke - nie wiem do ilu dominus ma predkosciomierz, ale np. umnie jest do 100mph (i malutkimi cyferkami do 160km/h), wiec jezeli przelozylbym zebatke zeby licznik pokazywal przebieg w kilometrach, to przy 100km/h zamykalbym predkosciomierz


Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość