XJeep pisze:KOLEGA Kejtar w innym temacie pisze:
W tym jeepie jeszcze nie walcze bo jeszcze liftu nie zainstalowalem ale przypuszczam ze wyladuje z SYE przedzej czy pozniej ale na poczatek wsadze kliny pod resory: mam zestaw 2* 4* i 6*. Bez SYE to bedzie trzeba instalowac kliny gruba czescia do przodu zeby obnizyc kat wyjcsia z mostu zeby byl rowny katowi wyjscia z reduktora. Jak masz wiecej pytan to proponuje osobny watek zeby tego nie rozmydlic za bardzo
a teraz czekamy na c.d
nie odkrywajmy ameryki... Ona juz dawno odkryta...

Wiec... wibracje po lifcie sa spowodowane paroma rzeczami:
1. problemem z katami w tylnym wale
2. za krotki tylny wal na wielowpuscie
3. nie wywazony wal lub ledwo zywe krzyzaki
Rownierz przedni wal moze spowodowac problemy (ta czesc CV z krzyzakami i z kulka sie czasmi wypracowuje i potrzeba ja przebudowac lub wielowpust na wale sie robi luzny).
Wiec...
1. Tak jak wspomnialem wyjscie z walu musi miec ten sam kat jak wyjscie z reduktora wzgledem walu: tzn jakby je przedluzyc to musza byc linie przedluzone rownolegle wzgledem siebie.
2. Jesli wal jest krotki to trzeba go troche przedluzyc. Jesli za malo sie walu na wielowpust wsuwa to sie konczy tym ze sie to lekko chybocze (kiwa) i sa wibracje tym spowodowane.
Niestety w pewnym momencie nastepuje sytuacja ze jest zbyt duzy lift i trzeba zalozyc SYE: wtedy trzeba wycelowac wyjscie z tylnego mostu zeby celowalo o jeden do dwoch stopni ponizej wyjscia z reduktora.
3. chyba samozrozumiale

OK, co jeszcze moze powodowac problemy: jak sa za miekkie tylne sprezyny to tylny wal sie okreca wzgledem reduktora przy dodawaniu gazu i przy hamowaniu psujac w ten sposob katy i powodujac wibracje. Rownierz przy miekkich/wypracowanych sprezynach dodawanie zbyt duzo ciezaru do tylu powoduje to samo.