montaż halogenów

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
jas81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 2:12 pm
Lokalizacja: KOZIENICE

montaż halogenów

Post autor: jas81 » ndz gru 25, 2005 11:19 am

witam panowie
elektryk ze mnie jest kiepski i dlatego potrzebuje pomocy
chce podpiąć halogeny, zamontowane juz sa, masa podpieta i co dalej ?? kombnowalem juz troche ale cholery świecą mi sie cały czas :-? chciałbym je podpiąć pod oryginalny przełącznik świateł. jak to zrobić ?? mógłby mi ktoś udzielić porady lub podzielić sie ze mną jakimś schemacikiem ??
z góry dziekuje i pozdrawiam wszystkich
GRAND '95 V8 5,2

Adam Lewandowski
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:10 pm
Lokalizacja: Grójec
Kontaktowanie:

Re: montaż halogenów

Post autor: Adam Lewandowski » ndz gru 25, 2005 1:10 pm

jas81 pisze:witam panowie
elektryk ze mnie jest kiepski i dlatego potrzebuje pomocy
chce podpiąć halogeny, zamontowane juz sa, masa podpieta i co dalej ?? kombnowalem juz troche ale cholery świecą mi sie cały czas :-? chciałbym je podpiąć pod oryginalny przełącznik świateł. jak to zrobić ?? mógłby mi ktoś udzielić porady lub podzielić sie ze mną jakimś schemacikiem ??
z góry dziekuje i pozdrawiam wszystkich
jeżeli nie miałeś haloge nów wcześniej to podepnij się pod oryginalna wiązke powinna być gdzies pod zderzakiem raczej napewno będzie chyba że jakiś osioł wyrwał :lol:
Zielony rzep z dużą ilościa błota i halogenów

Awatar użytkownika
jas81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 2:12 pm
Lokalizacja: KOZIENICE

Re: montaż halogenów

Post autor: jas81 » ndz gru 25, 2005 1:42 pm

Adam Lewandowski pisze: jeżeli nie miałeś haloge nów wcześniej to podepnij się pod oryginalna wiązke powinna być gdzies pod zderzakiem raczej napewno będzie chyba że jakiś osioł wyrwał :lol:
Halogeny raczej były bo miałem dwie dziury w zderzaku w których miejsce wmontowałem teraz halogeny ale przy demontażu zderzaka nie zauważyłem żadnej wiązki :-?
GRAND '95 V8 5,2

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz gru 25, 2005 2:20 pm

Jak juz masz mase i stały "+" po AKU (czyli tzw 30-tke) to tylko maly przekazniczek i sygnal zeby go wysterowac,

a wyjscia proponuje 2:
1 - sygnal ze swiatel dlugich - wtedy halogeny zapalaja sie razem z dlugimi

2 - osobnym pstryczkiem, przelaczniczkiem !!

Obojetnie co zrobisz to bez PRZEKAZNIKA sie za to nie zabieraj ... !! szkoda twojej roboty, albo bedziesz mial "świeczki" albo spalisz sobie conieco ... !!

co do podlaczenia przekaznika to prawie na kazdym jest schemat o jaki prosisz ...
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Post autor: krism » ndz gru 25, 2005 3:55 pm

1. Stosowanie halogenow wlaczanych wspolnie z dlugimi jest dyskusyjne prawnie (zle zastosowane zrypie instalacje)
2. Mozesz pobrac prad z akumulatora ale na wyjsciu zamontuj bezpiecznik, w zaleznosci od planowanego poboru dobierz wielkosc.
3. Wlacznik musi byc poprowadzony poprzez przekaznik pradowy (mozna kupic wraz z kostka mocujaca) ja uzywam typ 541 30A poczatkowo mialem problem kilkia pierwszych sie stopilo 4 helki daja pobor wiec kup odrazu lepszy jest wielu producentow (elmot mi sie sprawdza).
4. Kabel zasilania poprowadz w peszlu (oslonie) i musi to byc kabel elastyczny miedziany najlepiej troche wiekszy przekroj.
5. Mozesz po zastosowaniu przekaznika uzyc wlocznika pod mniejsz prad.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz gru 25, 2005 9:13 pm

Ja bym tego pod instalkę długich nie podpinał, lepiej móc je włączać niezależnie. Wywiercisz gdzieś małą dziurkę na ładny przełącznik, pociągniesz kabelek do przekaźnika za 5-10 zł (luksus ;) ) i do świateł. Proste, estetyczne jak się postarać, bezkolizyjne z prawem i wygodne. No i nie będzie żreć tyle prądu jak będziesz chciał pojechać na samych długich bez pierdutnej iluminacji :)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » ndz gru 25, 2005 9:50 pm

poszukaj oryginalnej instalacji w okolicach filtra powietrza powinny być kostki :roll: :)2
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz gru 25, 2005 11:05 pm

krism pisze:1. Stosowanie halogenow wlaczanych wspolnie z dlugimi jest dyskusyjne prawnie (zle zastosowane zrypie instalacje)
wszystko chyba zalezy jakie halogrny sie chce zapodac ?? :o

zawsze robilem dalekosiezne pod dlugimi a przeciw mgielne na wlaczniku przeciwmgielnych tylnych lub osobnym pstryczkiem elektryczkiem... !!

no chyba ze mowa o calej baterii dodatkowych halogenow na zderzaku lub dachu... to to osobna sprawa... !! :wink:

okablowanie to jak najbardziej musi byc odpowiedznie i odpowiednio poprowadzone ... :)2

ale nie wiem dlaczego wysterowanie przekaznika sygnalem ze swiatel dlugich ma zrypac instalacje...??

jak mozesz to wyjasnij ... !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Post autor: krism » pn gru 26, 2005 10:06 am

XJeep pisze:
krism pisze:
ale nie wiem dlaczego wysterowanie przekaznika sygnalem ze swiatel dlugich ma zrypac instalacje...??
Tylko zle zainstalowana (z pominieciem przekaznika) !!

Awatar użytkownika
jas81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 2:12 pm
Lokalizacja: KOZIENICE

Post autor: jas81 » pn gru 26, 2005 3:09 pm

Kosa pisze:poszukaj oryginalnej instalacji w okolicach filtra powietrza powinny być kostki :roll: :)2
znalazlem kostke pomiedzy filtrem a kompem wychodza z niej 2 przewody :D tylko teraz pytanie skad wziasc 2 czesc tej kostki ?? bo to chyba nei jest zaden standard ogólnodostepny ??
GRAND '95 V8 5,2

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pn gru 26, 2005 4:04 pm

jas81 pisze:
Kosa pisze:poszukaj oryginalnej instalacji w okolicach filtra powietrza powinny być kostki :roll: :)2
znalazlem kostke pomiedzy filtrem a kompem wychodza z niej 2 przewody :D tylko teraz pytanie skad wziasc 2 czesc tej kostki ?? bo to chyba nei jest zaden standard ogólnodostepny ??
no właśnie pewnie masz to samo co i ja czyli wyjęty bezpiecznik od oryginalnych halogenów i halogeny wyrzucone ( bo się pewnie zbiły przy jakiejś stłuczce) ja kupiłem oryginalne używane halogeny razem z kostkami... :roll:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn gru 26, 2005 5:25 pm

zawsze można przeciąć kable i połączyć a potem pożądnie zaizolować.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość