Automat AW4 XJ 90

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

arkadius_k
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 2:14 pm
Lokalizacja: starachowice

Automat AW4 XJ 90

Post autor: arkadius_k » pt gru 30, 2005 7:40 pm

Witam.
Mam problem ze zmiana biegów w automacie a mianowicie zmieniaja sie przy 3500 obrotów. Olej jest w poziomie. Efekt pojawił się nagle.
Czy miał ktoś taki problem?
Pozdrawiam
XJ 4.0 90 country

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt gru 30, 2005 8:30 pm

Najpierw sprawdz TPS - jesli daje za duzy sygnal do komputera skrzyni to bedzie przeciagal biegi.

U ciebie pewnie jest TPS z regulacja - moze sie poluzowaly srubki i sie przestawil.

Potem komp. skrzyni - nie wiem jak sprawdzic domowym sposobem, ale chyba jest to gdzies opisane.

potem- nie wiem...
Ale prawdopodobnie to wina sterowania a nie samej skrzyni
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » pt gru 30, 2005 11:34 pm

Albo sprawdz czy nei wlaczyles sobie trybu Power :)
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

arkadius_k
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 2:14 pm
Lokalizacja: starachowice

Post autor: arkadius_k » sob gru 31, 2005 11:26 am

solt pisze:Albo sprawdz czy nei wlaczyles sobie trybu Power :)
Nie wiem czy się smiać czy płakać.No ale to odpada. :)2
XJ 4.0 90 country

arkadius_k
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 2:14 pm
Lokalizacja: starachowice

Post autor: arkadius_k » sob gru 31, 2005 11:33 am

pezet pisze:Najpierw sprawdz TPS - jesli daje za duzy sygnal do komputera skrzyni to bedzie przeciagal biegi.

U ciebie pewnie jest TPS z regulacja - moze sie poluzowaly srubki i sie przestawil.

Potem komp. skrzyni - nie wiem jak sprawdzic domowym sposobem, ale chyba jest to gdzies opisane.

potem- nie wiem...
Ale prawdopodobnie to wina sterowania a nie samej skrzyni
Sprawdziłem . TPS jest przykrecony ale czy jest złącze diagnostyczne w tym roku do kompa?Widze wielkie problemy :(
XJ 4.0 90 country

Awatar użytkownika
Mechatronik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 8:19 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mechatronik » sob gru 31, 2005 2:51 pm

Witam..
Jest DRB II :x
Fregata pod pełnymi żaglami i Jeep na szlaku - TO JEST TO....Cherokee Limited 4.0 LPG \ 1990

arkadius_k
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 2:14 pm
Lokalizacja: starachowice

Post autor: arkadius_k » sob gru 31, 2005 4:13 pm

Mechatronik pisze:Witam..
Jest DRB II :x
Rozumiem że gdyby coś to da się podłączyć.
XJ 4.0 90 country

arkadius_k
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 2:14 pm
Lokalizacja: starachowice

Post autor: arkadius_k » sob gru 31, 2005 6:39 pm

arkadius_k pisze:
pezet pisze:Najpierw sprawdz TPS - jesli daje za duzy sygnal do komputera skrzyni to bedzie przeciagal biegi.

:(
Z TPSu idą kable do pinów D2 i D3 w sterowniku skrzyni , czy ktoś sprawdzał jakie tam idą napięcia?
XJ 4.0 90 country

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » wt sty 03, 2006 9:44 am

A regulacja linki?
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

Awatar użytkownika
sheriff
 
 
Posty: 267
Rejestracja: pn paź 31, 2005 7:26 am
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: sheriff » wt sty 03, 2006 10:17 am

miałem to to ze 2-3 miesiące temu.. wymieniłem tps i było lepiej ale kłopot nie zniknął do końca.. dopiero wymiana oleju z filtrem w skrzyni zażegnała ten problem..
bałem sie ze to cos naprawdę poważnego.. ale obyło się :)21
Dodge RAM 3500 5.9 Cummins ;)

arkadius_k
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 2:14 pm
Lokalizacja: starachowice

Post autor: arkadius_k » wt sty 03, 2006 9:37 pm

Witam ponownie .
Skrzynia jeszcze bardziej zwariowała zmienia przy 5000 w góre przy 3000 w dół. Szok
Jutro zabieram się do roboty mam schematy sterowania oraz drugiego jeepa na testy . Jak nie elektryka to kiepsko będzie.
Pozdrawiam
XJ 4.0 90 country

marcinv6
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt gru 20, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: lublin

Post autor: marcinv6 » wt sty 03, 2006 10:02 pm

gdzie szukać tego TPS-a?

Awatar użytkownika
sheriff
 
 
Posty: 267
Rejestracja: pn paź 31, 2005 7:26 am
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: sheriff » śr sty 04, 2006 6:44 am

arkadius_k pisze:Witam ponownie .
Skrzynia jeszcze bardziej zwariowała zmienia przy 5000 w góre przy 3000 w dół. Szok
Jutro zabieram się do roboty mam schematy sterowania oraz drugiego jeepa na testy . Jak nie elektryka to kiepsko będzie.
Pozdrawiam
nie wierzyłem, że to może byc przez olej.. stan był, kolor też wporządku, a jednak.. koledzy na forum mi doradzili, nie to samo auto.. jak masz możliwość to sprawdź kiedy ostatnio był wymieniany.. powinien być zmieniany co mniej więcej 46 tys km.. a tps to swoją drogą, prędzej czy później chyba pada, za nówkę w aso dałem coś koło 360 zł..
ps. też już miałem czarny scenariusz przed oczami.. usterka mechaniczna skrzyni :o
Dodge RAM 3500 5.9 Cummins ;)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr sty 04, 2006 6:55 am

Ja nie mialem obaw ze to awaria skrzyni ani olej, bo skrzynia byla swiezo po...
remoncie :)

A przeciagalo biegi. I wyszlo ze to TPS.

Najpierw jednak lepiej przelozyc z innego auta bo szkoda kupowac jak okaze sie sprawny.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr sty 04, 2006 7:20 am

A koledze Sheriff pomogła wymiana filtra oleju.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr sty 04, 2006 5:17 pm

boris.blank pisze:A koledze Sheriff pomogła wymiana filtra oleju.
Bo niektorzy to maja fajnie...
I tanio...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

arkadius_k
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 2:14 pm
Lokalizacja: starachowice

Post autor: arkadius_k » śr sty 04, 2006 8:13 pm

No i działa :D . Oczywiście padł TPS.Ale oczywiście nie idealnie na początku. Potem okazało się że linka jest za luzna i działa z opoznieniem.
Dla wszystkich wielkie dzięki za podpowiedzi i Pozdrowienia :)2
XJ 4.0 90 country

arkadius_k
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 2:14 pm
Lokalizacja: starachowice

Post autor: arkadius_k » śr sty 04, 2006 8:18 pm

marcinv6 pisze:gdzie szukać tego TPS-a?
Szukaj przy przepustnicy wtrysk Reniksa 90rok ( 6 kabli 2 wtyczki)
XJ 4.0 90 country

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr sty 04, 2006 10:42 pm

Po wymianie TPS odlacz akumulator na godzine, a pozniej przeprowadz "relearne procedure" (opis na forum)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
sheriff
 
 
Posty: 267
Rejestracja: pn paź 31, 2005 7:26 am
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: sheriff » pt sty 06, 2006 10:59 am

pezet pisze:
Bo niektorzy to maja fajnie...
I tanio...
no nie wiem.. tps - 360 zł.. a wymiana oleum coś koło 550 zł.. ;) piewrwszy raz to chciałem zobaczyć jak to robią.. następną wymianę sam zrobie..
Dodge RAM 3500 5.9 Cummins ;)

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pt sty 06, 2006 11:11 am

sheriff pisze:
pezet pisze:
Bo niektorzy to maja fajnie...
I tanio...
no nie wiem.. tps - 360 zł.. a wymiana oleum coś koło 550 zł.. ;) piewrwszy raz to chciałem zobaczyć jak to robią.. następną wymianę sam zrobie..

:o Bosz... Wynajmij od kogoś kanał z garażem, nawet na godziny - taniej Cię wyniesie, a jak masz przynajmniej małego "czuja" do mechaniki - to i solidniej nawet będzie zrobione..
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
sheriff
 
 
Posty: 267
Rejestracja: pn paź 31, 2005 7:26 am
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: sheriff » pt sty 06, 2006 11:16 am

misman pisze:
:o Bosz... Wynajmij od kogoś kanał z garażem, nawet na godziny - taniej Cię wyniesie, a jak masz przynajmniej małego "czuja" do mechaniki - to i solidniej nawet będzie zrobione..
looz.. wszystko sam robie.. tego akurat nie wiedziałem (się okazało że knyfów żadnych nie ma - na szczęście) a że na wymianę jechałem już prawie spakowany, bo zaraz potem w góry darłem.. czasu nie było no ;)
Dodge RAM 3500 5.9 Cummins ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość