oslona grilla na zime
Moderator: Mroczny
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
oslona grilla na zime
moj pip zima ledwie lapie 50 stopni. przy jezdzie na trasie temperatura jest jeszcze nizsza. nawet nie ma jak nagrzac wnetrza.
spotkal moze ktorys z kolegow jakas estetyczna oslone na wlot powietrza? nie chce tego robic przy pomocy tektury i drutu (jak to sie robilo przy zukach i nyskach), bo wygladaloby to nie za ladnie.
obszukalem juz rozne sklepy internetowe i podobny artykul spotkalem jedynie za wielka woda...
spotkal moze ktorys z kolegow jakas estetyczna oslone na wlot powietrza? nie chce tego robic przy pomocy tektury i drutu (jak to sie robilo przy zukach i nyskach), bo wygladaloby to nie za ladnie.
obszukalem juz rozne sklepy internetowe i podobny artykul spotkalem jedynie za wielka woda...
LRD3
Re: oslona grilla na zime
A termostat sprawdziles?pan_boczek pisze:moj pip zima ledwie lapie 50 stopni. przy jezdzie na trasie temperatura jest jeszcze nizsza. nawet nie ma jak nagrzac wnetrza.
spotkal moze ktorys z kolegow jakas estetyczna oslone na wlot powietrza? nie chce tego robic przy pomocy tektury i drutu (jak to sie robilo przy zukach i nyskach), bo wygladaloby to nie za ladnie.
obszukalem juz rozne sklepy internetowe i podobny artykul spotkalem jedynie za wielka woda...
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
dobrze dzialajacy uklad wisko -> termostat -> sprawna pompa wody to rowna temperatura silnika niezaleznie od temperatury zewnetrznej....
latem przy MEGA upalach i zima przy MEGA mrozach temperatura pracy musi byc constans ...
szukajcie babola a nie przyslaniajcie wlotow powietrza - nic dobrego z tego nie bedzie
to przyslowieowe leczenie syfa pudrem.... ot co...
proponuje jeszcze sprawdzic temp silnika zewnetrznym miernikiem temperatury podlaczonym do układu no i sprawdzic opornosc czujnika temp...
latem przy MEGA upalach i zima przy MEGA mrozach temperatura pracy musi byc constans ...

szukajcie babola a nie przyslaniajcie wlotow powietrza - nic dobrego z tego nie bedzie
to przyslowieowe leczenie syfa pudrem.... ot co...


proponuje jeszcze sprawdzic temp silnika zewnetrznym miernikiem temperatury podlaczonym do układu no i sprawdzic opornosc czujnika temp...

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
Po to jest termostat, i obiegi wody - mały i duży - aby temperatura pracy silnika była stabilizowana w pewnym - ustalonym przez termostat właśnie zakresie. Gdy temp. chłodziwa spada poniżej progu otwarcia termostatu, to winien się on zamknąć, a chłodziwo winno krążyć w małym obiegu wody. Oczywiście obieg ten może się okazać niewystarczający dla odebrania tej ilości ciepła, wskutek czego temperatura podnosi się, przekracza temp. progową termostatu, ten otwiera się i chłodziwo zaczyna płynąć obiegiem roboczym, tzw. dużym (przez chłodnicę główną). Cykl ten powtarza się, o ile termostat jest sprawny.pan_boczek pisze:XJeep, to co mowisz dotyczy tylko benzyniakow, czy diesli tez?
slyszalem od ludzi jezdzacych fiatem ducato i lublinem z silnikami diesla,
ze zima notorycznie silniki maja niedogrzane.
Oczywiście pompa wody również bierze czynny udział w tym procesie, jednakże gdyby była niesprawna wówczas mielibyśmy raczej wyłącznie wzrost temperatury chłodziwa, wskutek niedostatecznego obiegu i niewystarczającej wymiany ciepła między silnikiem a chłodnicami (nagrzewnicą i chłodnicą). Tak samo przypadek zakamienienia układu (chłodnic).
Uf.


"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
wczoraj jak bylo chyba -20 albo wiecej
odpalilem jeepa po tym jak tydzien stal
troche pokrecil ale zaskoczyl
no i jade, ogrzewanie dalem na fula, a tu nic, zimno
no ale jade dalej
a tu nagle wskazowka temp. wyskoczyla ponad 100 stopni
i weszla na 110 stopni i ostro idzie dalej
zatrzymalem sie szybko, patrze czy silnik sie nie topi
, ale wszystko wyglada ok
patrze na plyn... jest
dolalem troche dla pewnosci
zapalam znow idzie od 100 stopni w gore, miacham nawiewami, pod deska rozdz cos chrobocze jak zmieniam temperature nawiewu.. jakby cos sie zawiesilo, elektrozawory chyba
i po chwili wskaznik zaczal wariowac, nagle spadl do 80 potem znow 100
potem znow 80 i powoli doszedl do 95 i zaczelo byc cieplo
co to bylo? zawiesil sie termostat?
odpalilem jeepa po tym jak tydzien stal
troche pokrecil ale zaskoczyl
no i jade, ogrzewanie dalem na fula, a tu nic, zimno
no ale jade dalej

a tu nagle wskazowka temp. wyskoczyla ponad 100 stopni
i weszla na 110 stopni i ostro idzie dalej
zatrzymalem sie szybko, patrze czy silnik sie nie topi

patrze na plyn... jest
dolalem troche dla pewnosci
zapalam znow idzie od 100 stopni w gore, miacham nawiewami, pod deska rozdz cos chrobocze jak zmieniam temperature nawiewu.. jakby cos sie zawiesilo, elektrozawory chyba
i po chwili wskaznik zaczal wariowac, nagle spadl do 80 potem znow 100
potem znow 80 i powoli doszedl do 95 i zaczelo byc cieplo
co to bylo? zawiesil sie termostat?
- Roberto1313
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: czw mar 03, 2005 8:18 pm
- Lokalizacja: Tarnogród-Jarosław
BZDURApan_boczek pisze:XJeep, to co mowisz dotyczy tylko benzyniakow, czy diesli tez?
slyszalem od ludzi jezdzacych fiatem ducato i lublinem z silnikami diesla,
ze zima notorycznie silniki maja niedogrzane.

Jak kupilem Patrola i pierwszą zimę dupa mi przymarzała do fotela , to też fachowcy mówili - : tak musi być, duży diesel nigdy się nie dogrzewa!
Ale kiedyś wreszcie tknięty impulsem (zresztą z tego forum) - kupilem termostat ( 23 zl ) i po 15 min jakie trwała wymiana - w Patrolu mogłem jeździć w podkoszulce


Okazało się, że Patrol ma zajebiste ogrzewanie a z nowym termostatem dogrzewa się szybko i elegancko!
Michał Bartosiak
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
Moze podcisnienie za slabe?Kosa pisze:kurna a mnie się zepsułą pozycja nawiewu na szybę i nogi przez te mrozy![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
co to może być? Jak przełączam z nóg na szybę to słychać jak sie nawiewy przełaczają jak z szyby na nogi też ale jak włączę szyba + nogi to zostaje to co było przed chwilą czyli albo szyba albo nogi![]()
C prawda od XJ ale pewnie bedzie podobnie?!Kosa pisze:a którego podci¶nienia je¶li mo¿na tak bardziej szczególowo prosiæ to co mam rozebraæ?
domy¶lam siê ¿e jak rozbiorê deskê i wyjmê modu³ od prze³±czania to gdzie¶ tam tak?
http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/AC/AC_vacuum.htm
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka
Mialem sobie kiedys Jeepka

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość