oslona grilla na zime

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

oslona grilla na zime

Post autor: pan.boczek » śr sty 11, 2006 3:53 pm

moj pip zima ledwie lapie 50 stopni. przy jezdzie na trasie temperatura jest jeszcze nizsza. nawet nie ma jak nagrzac wnetrza.
spotkal moze ktorys z kolegow jakas estetyczna oslone na wlot powietrza? nie chce tego robic przy pomocy tektury i drutu (jak to sie robilo przy zukach i nyskach), bo wygladaloby to nie za ladnie.
obszukalem juz rozne sklepy internetowe i podobny artykul spotkalem jedynie za wielka woda...
LRD3

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr sty 11, 2006 3:56 pm

a jak termostat?

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Re: oslona grilla na zime

Post autor: Radek666 » śr sty 11, 2006 4:08 pm

pan_boczek pisze:moj pip zima ledwie lapie 50 stopni. przy jezdzie na trasie temperatura jest jeszcze nizsza. nawet nie ma jak nagrzac wnetrza.
spotkal moze ktorys z kolegow jakas estetyczna oslone na wlot powietrza? nie chce tego robic przy pomocy tektury i drutu (jak to sie robilo przy zukach i nyskach), bo wygladaloby to nie za ladnie.
obszukalem juz rozne sklepy internetowe i podobny artykul spotkalem jedynie za wielka woda...
A termostat sprawdziles?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » śr sty 11, 2006 4:15 pm

na postoju albo przy jezdzie w terenie (np. z reduktorem) lapie temperature prawidlowa, ale przy szybszej jezdzie bardzo szybko sie wychladza. wlot powietrza ma duzy przelot - praktycznie cala chlodnica jest na wierzchu. dlatego kombinuje czym by go zatkac.
LRD3

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr sty 11, 2006 4:27 pm

No ale wyglada jakby Ci sie termostat niedomykal.... sprawdz waz idacy do chlodnicy czy mimo niedogrzania silnika przypadkiem nie jest goracy.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » śr sty 11, 2006 4:48 pm

okej - sprawdze. dzieki za rade.
LRD3

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr sty 11, 2006 6:54 pm

U mnie po wymontowaniu chłodnicy od klimy też podczas jazdy jest niewiele ponad 50 stopni ale w środku grzeje jak cholera, w korkach normalnie się grzeje 90 - 95 stopni przy temp -10
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr sty 11, 2006 7:20 pm

termostaty panowie zaluzcie nowe ... koszt niewielki a pomoze .. !!

bo wisko macie nadal jako wisko ... ??

nie skrecone na stale (zdrutowane) typowo po "polskiemu"... ?? :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr sty 11, 2006 7:38 pm

No zapomniałem dodac że termostat mam nowy.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr sty 11, 2006 8:09 pm

na ciplym silniku zobaczcie czy ten gruby waz co idzie nad kompresorem klimy jest twardy czy tez miekki jak ... no.... jak flak :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » czw sty 12, 2006 8:45 am

u mnie po zakruciu wlotu tektura (malo estetyczne rozwiazanie) silnik lapie swoja normalna temperature pracy (wedlug wskazania ok. 80 stopni). po zdjeciu tektury przy jezdzie ped powietrza natychmiast go chlodzi. wisko mam sprawne.
LRD3

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » czw sty 12, 2006 9:14 am

dobrze dzialajacy uklad wisko -> termostat -> sprawna pompa wody to rowna temperatura silnika niezaleznie od temperatury zewnetrznej....

latem przy MEGA upalach i zima przy MEGA mrozach temperatura pracy musi byc constans ... !!

szukajcie babola a nie przyslaniajcie wlotow powietrza - nic dobrego z tego nie bedzie

to przyslowieowe leczenie syfa pudrem.... ot co... !! :wink:

proponuje jeszcze sprawdzic temp silnika zewnetrznym miernikiem temperatury podlaczonym do układu no i sprawdzic opornosc czujnika temp... !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » czw sty 12, 2006 10:34 am

XJeep, to co mowisz dotyczy tylko benzyniakow, czy diesli tez?
slyszalem od ludzi jezdzacych fiatem ducato i lublinem z silnikami diesla,
ze zima notorycznie silniki maja niedogrzane.
LRD3

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw sty 12, 2006 11:45 am

pan_boczek pisze:XJeep, to co mowisz dotyczy tylko benzyniakow, czy diesli tez?
slyszalem od ludzi jezdzacych fiatem ducato i lublinem z silnikami diesla,
ze zima notorycznie silniki maja niedogrzane.
Po to jest termostat, i obiegi wody - mały i duży - aby temperatura pracy silnika była stabilizowana w pewnym - ustalonym przez termostat właśnie zakresie. Gdy temp. chłodziwa spada poniżej progu otwarcia termostatu, to winien się on zamknąć, a chłodziwo winno krążyć w małym obiegu wody. Oczywiście obieg ten może się okazać niewystarczający dla odebrania tej ilości ciepła, wskutek czego temperatura podnosi się, przekracza temp. progową termostatu, ten otwiera się i chłodziwo zaczyna płynąć obiegiem roboczym, tzw. dużym (przez chłodnicę główną). Cykl ten powtarza się, o ile termostat jest sprawny.
Oczywiście pompa wody również bierze czynny udział w tym procesie, jednakże gdyby była niesprawna wówczas mielibyśmy raczej wyłącznie wzrost temperatury chłodziwa, wskutek niedostatecznego obiegu i niewystarczającej wymiany ciepła między silnikiem a chłodnicami (nagrzewnicą i chłodnicą). Tak samo przypadek zakamienienia układu (chłodnic).
Uf.
8) :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » śr sty 25, 2006 9:40 pm

zwracam honor komu trzeba :wink:
mialem padniety termostat.
jego prog dzialania oscylowal w okolicach 40 st.
LRD3

Awatar użytkownika
Marcin978
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Marcin978 » czw sty 26, 2006 12:34 am

wczoraj jak bylo chyba -20 albo wiecej
odpalilem jeepa po tym jak tydzien stal

troche pokrecil ale zaskoczyl
no i jade, ogrzewanie dalem na fula, a tu nic, zimno

no ale jade dalej :)

a tu nagle wskazowka temp. wyskoczyla ponad 100 stopni
i weszla na 110 stopni i ostro idzie dalej

zatrzymalem sie szybko, patrze czy silnik sie nie topi :), ale wszystko wyglada ok
patrze na plyn... jest

dolalem troche dla pewnosci

zapalam znow idzie od 100 stopni w gore, miacham nawiewami, pod deska rozdz cos chrobocze jak zmieniam temperature nawiewu.. jakby cos sie zawiesilo, elektrozawory chyba

i po chwili wskaznik zaczal wariowac, nagle spadl do 80 potem znow 100

potem znow 80 i powoli doszedl do 95 i zaczelo byc cieplo

co to bylo? zawiesil sie termostat?

Awatar użytkownika
Roberto1313
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw mar 03, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnogród-Jarosław

Post autor: Roberto1313 » czw sty 26, 2006 12:14 pm

Może płyn miałeś rozcieńczony z wodą i zamarzło ??
92 XJ 4.0 HO, Isuzu Trooper 01, 3.5V6

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » czw sty 26, 2006 12:22 pm

pan_boczek pisze:XJeep, to co mowisz dotyczy tylko benzyniakow, czy diesli tez?
slyszalem od ludzi jezdzacych fiatem ducato i lublinem z silnikami diesla,
ze zima notorycznie silniki maja niedogrzane.
BZDURA !!!!!!!

Jak kupilem Patrola i pierwszą zimę dupa mi przymarzała do fotela , to też fachowcy mówili - : tak musi być, duży diesel nigdy się nie dogrzewa!

Ale kiedyś wreszcie tknięty impulsem (zresztą z tego forum) - kupilem termostat ( 23 zl ) i po 15 min jakie trwała wymiana - w Patrolu mogłem jeździć w podkoszulce :-D w natęższą zime :-D.
Okazało się, że Patrol ma zajebiste ogrzewanie a z nowym termostatem dogrzewa się szybko i elegancko!
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » czw sty 26, 2006 3:04 pm

teraz juz sam wiem, ze to bzdura :wink:
LRD3

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » czw sty 26, 2006 5:18 pm

kurna a mnie się zepsułą pozycja nawiewu na szybę i nogi przez te mrozy :cry: :cry: :cry: :lol: :lol: :lol:
co to może być? Jak przełączam z nóg na szybę to słychać jak sie nawiewy przełaczają jak z szyby na nogi też ale jak włączę szyba + nogi to zostaje to co było przed chwilą czyli albo szyba albo nogi :wink: ??
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
michals
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 8:09 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: michals » czw sty 26, 2006 10:29 pm

Kosa pisze:kurna a mnie się zepsułą pozycja nawiewu na szybę i nogi przez te mrozy :cry: :cry: :cry: :lol: :lol: :lol:
co to może być? Jak przełączam z nóg na szybę to słychać jak sie nawiewy przełaczają jak z szyby na nogi też ale jak włączę szyba + nogi to zostaje to co było przed chwilą czyli albo szyba albo nogi :wink: ??
Moze podcisnienie za slabe?
TJ owner '97 4.0aut. LPG +3,5"+2"

Only at ...
Jeep.Org.PL

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw sty 26, 2006 11:51 pm

Pewnie przetarty przewód podciśnienia i przez to nie ma siły przełączyć.
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 448
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 9:56 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kosa » pt sty 27, 2006 1:00 am

a którego podciśnienia jeśli można tak bardziej szczególowo prosić to co mam rozebrać?
domyślam się że jak rozbiorę deskę i wyjmę moduł od przełączania to gdzieś tam tak? :roll:
Only at ...

ZJ 95' V8 4,5"up

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt sty 27, 2006 8:42 am

W sumie z tym shitem to nigdy nie wiadomo gdzie może być nieszczelność...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sty 27, 2006 11:29 am

Kosa pisze:a którego podci¶nienia je¶li mo¿na tak bardziej szczególowo prosiæ to co mam rozebraæ?
domy¶lam siê ¿e jak rozbiorê deskê i wyjmê modu³ od prze³±czania to gdzie¶ tam tak? :roll:
C prawda od XJ ale pewnie bedzie podobnie?!
http://jeep.avtograd.ru/Cherokee/AC/AC_vacuum.htm
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość