lock-up

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

lock-up

Post autor: enter » ndz mar 12, 2006 8:24 am

Witam wszystkich jeep'niętych. Jestem tutaj nowy choć jeepa mam od dwóch lat. Mam XJ 4.0 limited z 90r. wszystko naprawiam przy nim sam a dzięki waszemu forum dowiedziałem się wiele interesujących rzeczy. Myślałem że automat chodzi mi bardzo dobrze do czasu aż w takim samych modelu nie zobaczyłem że przy prędkości 110km/h na obrotomierzu jest poniżej 2000obr/min. U mnie natomiast 2tys jest już przy 95km/h. Na 3 z tego co wiem to powinien hamować silnikiem a mi obroty silnika spadają do wolnych.
Wypiołem wtyczke od sterownika skrzyni sprawdziłem omomierzem te elektrozawory ( na 1 i 2 było 12om a na 3 ten który jest od lock-up było 14om) i wydają się sprawne. W tej wtyczce sprawdziłem też TPS i było na nim 0.8 V przy zamkniętej przepustnicy, a w miare otwierania wzrastało. Przy skrzyni sprawdziłem kiedyś też czujnik prędkości i pokazywał około 200om co tez jest prawidłowe.
Może podpowie mi ktoś co mam szukać dalej, a może skrzynia chodzi dobrze tylko inaczej niż w tamtym XJ.
I jeszcze jedno - ma ktoś serwisówki po polsku bo z angielskim i rosyjskim u mnie kiepsko.
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » ndz mar 12, 2006 12:07 pm

Podlacz sobie LEDy (z opornikami wszereg oczywiscie) pod wyjscia kontrolujace zarowy skrzyni i lockup konwertera - zobacz czy wszystkie biegi sa prawidlowo zapinane i czy lockup tez jest wysterowany (moze TCU padlo).
Jak nie to niestety konwerter do regeneracji (chyba ze tarczki w skrzyni padly)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » ndz mar 12, 2006 4:29 pm

Dzięki za porade.
To dobry pomysł by sprawdzić w czasie jazdy czyTCU włącza zawory. Może ktoś wie ile tam jest woltów. Jeśli nie to sam sprawdze i kupie odpowiednie diody.
Zastanawiam się jeszcze czy może mieć wpływ na to fakt że nie zmieniłem filtru oleju bo przysłali mi inny i nie pasował. Wlałem mobila ATF 220 specyfikacja dextron III a powinen być II -może jest niewłaściwy.
A tak poza tym to w waszyj XJ'tach na trasie przy 2tys obr/min jaką macie prędkość jazdy ??
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » ndz mar 12, 2006 8:46 pm

enter pisze: A tak poza tym to w waszyj XJ'tach na trasie przy 2tys obr/min jaką macie prędkość jazdy ??
Coś mi się zdaje że mam około 130km/h na prędkościomierzu 8)
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » pn mar 13, 2006 12:55 am

enter, to zalezy od wielu czynnikow jak np. skrzynia (inne przelozenia manual/automat), przelozenia mostow - no i bardzo wazne - wielkosc opon. Ja przy 215/75/15 (automat, 3.55 mosty) mam kolo 100, przy oponach 30" bedzie to juz w okolicy 115 albo i wiecej.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pn mar 13, 2006 3:23 am

Faktem jest ze predkosc zalezy od opon i przelozen w mostach. Ale lockupa najlepiej wyczuc powoli przyspieszajac na D. Jak juz bedziesz na 4ce to w pewnym momencie poczujesz jak obroty spadna gdy lockup sie zapnie.
Napiecie sterujace zawory oczywiscie 12V ;-)
Biegi zmieniaja sie wedlug tej tabelki;
http://go.jeep-xj.info/HowtoAutoSwitch.htm
Masz starszy typ TCU wiec lockup bedzie sie zalaczal tylko na 4ce (w nowszych zalacza sie juz od 2ki)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » wt mar 14, 2006 12:03 am

sprawdziłem dzisiaj podczas jazdy sterowanie zaworami i pokazało że nie ma wyjścia prądu na 3elektromagnes właśnie ten od lock-up.
jeszcze chciałem sprawdzić czujnik stopu i podpiołem diode pod + i drugi koniec pod TCU wyjście C10 brake imput
okazało się że dioda aniu razu nie zaświeciła - może źle sprawdzam ?
a jeżeli dobrze to czy może to mieć wpływ na prace sterownika?
bo jeśli nie to wygląda na uszkodzony TCU.
XJ 4.0 90'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość