Za głupotę się płaci (wrangler w wersji total nędza)

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
farmer
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn cze 09, 2003 8:35 pm

Za głupotę się płaci (wrangler w wersji total nędza)

Post autor: farmer » wt mar 14, 2006 9:57 am

Kupiłem "super okazyjnie" wranglera sport z silnikiem 2,5 litra z 1997 roku.
Samochód planuję przygotować na wyprawę przez Karpaty średnio trudnymi szlakami ale nigdy niewiadomo na co można po drodze natrafić. Proszę o rady co do przygotowania tego auta (słabe punkty tego modelu)

Awatar użytkownika
patriik
Posty: 452
Rejestracja: czw maja 05, 2005 8:09 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: patriik » wt mar 14, 2006 10:14 am

To zależy ile masz kaski, jakich dróg będziesz używać.
Na początek podnieś go - standardowy wrangler zawiesza się na co większych górkach. Pamiętaj o oponkach terenowych. Jeśli spędzasz 60-70% czasu na asfalcie kup AT, jeśli zamierzasz 60-70% czasu spędzać w terenie - kup MT.
8)
Szukam, szukam.... może patrolka a może pajero (czytaj: onanistę)
;-)

Awatar użytkownika
farmer
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn cze 09, 2003 8:35 pm

Post autor: farmer » wt mar 14, 2006 10:58 am

A co z wytrzymałością standardowych mostów i reszty zawieszenia? Słyszałem opinie, że potrafią się złamać. Bardzo trzeba się postarać czy istnieje takie ryzyko? Jeszcze jedno – jak najlepiej (cena/jakość) podnieść wranglera? :)9

Awatar użytkownika
stebel
Posty: 397
Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
Kontaktowanie:

Post autor: stebel » wt mar 14, 2006 11:45 am

przeczytaj ten temat: http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=556 tam znajdziesz troche odpowiedzi.
Si vis pacem para bellum.

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » wt mar 14, 2006 3:38 pm

No z silnikiem 2,5 to trzeba się postarać, żeby ukręcić półosie. Chyba, że założysz bardzo duże opony i zmienisz przełożenia, ale to chyba nie wchodzi w rachubę.
Oprócz opon i liftu rozważyłbym osłony drążków, reduktora, zbiornika, może nawet mostów.
Jeśli będziesz brodził to koniecznie załóż snorkel i uszczelnij instalację.
Jeśli jedziesz w małej grupie i teren ma być błotnisty pomyśl o wyciągarce, jeśli nie to zakup dobrą line kinetyczną, taśmę i szekle.
Możesz tez rozważyć założenie zderzaka i grilla, a także odciągów na gałęzie. Dobrze też mieć dodatkowe oświetlenie.
Co do liftu i całego tego badziewia o którym tu piszę to dosyć już było, poszukaj a znajdziesz.

Jak nie będziesz się zbytnio wygłupiał to spokojnie dasz radę. :)2
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » wt mar 14, 2006 3:54 pm

Polecam "odciągi" gałęzi i dodatkowe lampy na dachu. Niewiele kosztują, a bardzo pomagają. Sprawdziłem w Karpatach.
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
farmer
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn cze 09, 2003 8:35 pm

Post autor: farmer » wt mar 14, 2006 8:24 pm

A jak i co uszczelnić? :o Kompletnie (jeszcze) nie znam jeepa a nie chcę "po omacku" czegoś pominąć

Awatar użytkownika
farmer
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn cze 09, 2003 8:35 pm

Post autor: farmer » wt mar 14, 2006 8:27 pm

Aaaaaa i jeszcze jedno!!! Serdeczne dzięki za pomoc amatorowi :D

Awatar użytkownika
farmer
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn cze 09, 2003 8:35 pm

ZAPOMNIAŁEM O JEDNYM!!!

Post autor: farmer » śr mar 15, 2006 9:14 am

Zapomniałem o jednym (a chyba bardzo istotnym)!!! Jest to (tylko się nie śmiać) TWISTER :oops: . Czy oprócz pedalskiego koloru, (który zmieniam) i dzioba papugi, który wypada czekają mnie jeszcze jakieś przykrości?? Obawiam się, że skoro ma kolor auta Barbie to może się okazać, że zamiast napędu 4x4 ma np. wysuwaną kosmetyczkę pod zegarami (pytam, bo dałem zaliczkę i jeszcze nie kupiłem na 100%).

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » śr mar 15, 2006 10:46 am

Twister jest fajny :P
i jeep Twistera tez :)21

no ale moze wrangler twister niekoniecznie 8)
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
farmer
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn cze 09, 2003 8:35 pm

Post autor: farmer » śr mar 15, 2006 11:22 am

:D A coś dokładniej na temat wranglera?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość