no i rozwaliłem most :(
Moderator: Mroczny
- moomoojeep
- jestem tu nowy...
- Posty: 89
- Rejestracja: sob lip 23, 2005 6:46 pm
- Lokalizacja: New Jersey, USA blisko NYC
- Kontaktowanie:
W prawym gornym rogu kliknij to zobaczysz na trzecim, czwartym itd. zdjeciu.kejtar pisze:Z jakiej sa czy z jakiej beda? bo ja widze tylko ramy bez mostow a ten most co widze to jest pod przyczepa.leszek pisze:a mosty w tym wynalazku to z jakiej ciężarówki są
http://www.avalancheengineering.com/sniperchassis2.htm
Mosty sie nazywaja Rockwell. Sa z wojskowych dwu i pol tonowych ciezarowek 6x6. Ciezarowki sa nazywane potocznie "Duce & a half" (czyli wlasnie dwa i pol). Dla porownania Dana 60 pochodzi zwykle z 3/4 tony i 1-tonowych polciezarowek. Wiec te mosty teoretycznie powinny byc tak okolo 3 razy wytrzymalsze od Dany 60. Przelozenia okolo 6,3 do 1 (nie jestem pewien tej trojki po przecinku ale napewno 6). Z tym ze jak widac walek atakujacy wychodzi z mostu pionowo do gory. Przelozenia w samym dyferencjale sa okolo 3,15:1 i dopiero drugi walek wychodzacy poziomo do walu napedowego i zazebiajacy sie z atakiem daje przelozenie 2:1.
Fajne tyle ze zajebiscie duzo waza. Czesto ludzie przerabiaja je na hamulce tarczowe bo z tego co wiem z fabryki wychodizly tylko z bebnami. poza tym te bebny bardzo duzo waza, wiec przerobka na tarcze to duza oszczednosc na wadze. Z fabryki czesto mialy Detroita w srodku, a jak nie mialy to mozna dokupic. Oczywiscie opony musza byc do tego odpowiednie tak pewnie ponizej 42" to nie ma co schodzic. Na sklaly powiedzmy ze ok (choc osobiscie nie jestem zwolennikiem takich ciezkich sprzetow w teren) ale w blocie to to pewnie dziala jak kotwica


Osobiscie wolalbym juz mosty z Unimoga niz te Rockwell'e.
Voytek
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com
- moomoojeep
- jestem tu nowy...
- Posty: 89
- Rejestracja: sob lip 23, 2005 6:46 pm
- Lokalizacja: New Jersey, USA blisko NYC
- Kontaktowanie:
Unimoga znaja a i owszem i bardzo lubia mosty z Unimoga ale ciezko je dostac. Jakas firma z Niemiec je sciagala do USA. Teraz wlasciciel sie przeniosl do Arizony lub Utah lub gdzies w tamte okolice no i dalej je sciaga. Od czasu do czasu da sie nawet kupic calego Unimoga na eBay.michals pisze:To w USA znaja unimoga??????
Mosty Laplandera tez sa znane w USA tyle ze tutaj nazywane sa mostami Volvo. Byla firma (moze ciagle jest, nie wiem) ktora sciagala te mosty z Malezji. Goscie tez chyba byli z Malezjii bo jak kiedys dzwonilem do nich to mieli bardzo dziwny akcent.
Voytek
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com
- moomoojeep
- jestem tu nowy...
- Posty: 89
- Rejestracja: sob lip 23, 2005 6:46 pm
- Lokalizacja: New Jersey, USA blisko NYC
- Kontaktowanie:
No wlasnie widac ze jeszcze spiszkejtar pisze:U nas na wschodnim wybrzezu bardzo popularne sa miedzy innymi mosty Frod 9".
OK. wiecej moze napisze jak sie zbudze do konca i zjem sniadanie


Voytek
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com
- moomoojeep
- jestem tu nowy...
- Posty: 89
- Rejestracja: sob lip 23, 2005 6:46 pm
- Lokalizacja: New Jersey, USA blisko NYC
- Kontaktowanie:
Pisalem o tym co ludzie wkladaja, a ze jedne mosty sa gorsze drugie lepsze to wiadomo. Poza tym wszystkie wymienione mosty sa lepsze/mocniejsze w taki czy inny sposob (nie we wszystkich aspektach) od Dany 30 i 35, ktore najczesciej w nowszych Jeepach wystepuja. No i kosztuja zwykle troche mniej niz taki "Custom Built" HP Ford 9". Tym bardziej ze o ile dobrze sobie przypominam to Ford nigdy nie robil 9" w wersji HP, a jezeli tak to to byla zadkosc.kejtar pisze:U nas na wschodnim wybrzezu bardzo popularne sa miedzy innymi mosty Frod 9". Istnieja one w wersji High Pinion (Currie lub True Hi9) co jest bardzo pozadane ze wzgledu na podniesienie wyjscia(wejscia) z mostu do gory.
Jesli chodzi o D44, to do Jeepa jest popularny przedni D44 z forda ze wzgledu ponownie na High Pinion. Ci co chca utrzymac w miare "waski" profil przerabiaja most zeby wewnetrzne poloski byly z wagoneer (Mosty z Waggy sa niezbyt dobre bo maja low pinion, co nie tylko powoduje ze kat przedniego walu jest marny, ale rownierz low pinion na przednim moscie jest slabsze niz high pinion.
Mosty ze scout-ow niezbyt pasuja bo sa zbyt waskie.
Przedni D44 z Rubicon, nie jest prawdziwym D44: ma on srodek D44 ale z zewnatrz jest to ciagle D30.
Explorer 8.8 nie jest taki zly ale nie jest rownierz taki dobry. Trzeba w nim wspawac tuby do srodka zeby sie nie chcialy okrecic, no i wisi nizej niz D44.
OK. wiecej moze napisze jak sie zbudze do konca i zjem sniadanie
Poza tym mysle ze wschodnie wybrzeze sie rozni od zachodniego. Powiedzialbym, ze zachod jest bardziej zaawansowany technicznie i maja wiecej lepszych sprzetow, co widac po liczbie zawodow w rockrawlingu i i stopniu zaawansowania technicznego pojadow w nich startujacych.
Voytek
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com
W teren: 79 Jeep CJ-7: 4.5", 33"SS
Na codzien: 99 Cool 4x4 Cherokee XJ: 2.5"
www.run4x4fun.com
most tył
potrzebuje pomocy praktykow
musze wymienic talerz w tylnym moscie a nie stac mnie na warsztat
mam klucze checi i troche umiejetnosci na co musze uwazac i co mnie moze zaskoczyc prosze o w miare szybka odpowiedz na forum lub na
robertjozef@wp.pl
musze wymienic talerz w tylnym moscie a nie stac mnie na warsztat
mam klucze checi i troche umiejetnosci na co musze uwazac i co mnie moze zaskoczyc prosze o w miare szybka odpowiedz na forum lub na
robertjozef@wp.pl
Ci, którzy się tym zajmują nie mają nadprzyrodzonych zdolności, pozwalających np. lewitować w powietrzu.mendelmax pisze:wymiana talerza łączy sie z wymianą ataku, a to z kolei wymagać będzie ustwiania tychże części względem siebie. Jesteś pewien, że to potrafisz? Bo tyle się o tym nasłuchałem, że nie mam odwagi
Głównym zagadnieniem jak mniemam będzie dostęp do odpowiedniej ilości podkładek regulacyjnych, o stosownych wymiarach i grubości, pozwalających na poprawne i rzetelne ustalenie wzajemnych położeń ataku i talerza. Goście od mostów i skrzyń zazwyczaj takimi dysponują, a przeciętny człowiek nie (bo i po co mu na co dzień). Ot, i cała różnica.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Owszem, ale nie mając żadnego doświadczenia w tej materii, wymagać to będzie napewno kilkunastu prób. A jak się ustawi to nie tak jak trzeba, to szybciutko trzeba będzie nabyć nowy zestawik
Dlatego ja uznałem, że nim się porwę na coś takiego samodzielnie, to muszę to zobaczyć w wykonaniu kogoś, kto to umie. Tylko tyle
A przydałyby się jakieś 3.73 albo najlepiej 3.92, bo to auto nie jeździ
Czasem się zastanawiam, co popchnęło konstruktorów jeepa do wsadzenia 3.55 z silnikiem 4.0... a 4.7 i 5.2 mają 3.73... logika wskazuje, aby bylo odwrotnie 


A przydałyby się jakieś 3.73 albo najlepiej 3.92, bo to auto nie jeździ


Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Re: most tył
W sytuacji opisywanej nie masz zadnego manewru.Robeert pisze:i jescze jedno bo zapomnialem most to dana 35 bez zadnych udziwnien
Zostawiasz atak/nic nie ruszać/,wyciagasz kosz,wymieniasz talerz zachowując podkładki regulacyjne pod łozyskami kosza.Po prostu demontujesz,wymieniasz i składasz wszystko jak było.Możesz jedynie sprawdzić,czy jest luz miedzyzębny /atak- talerz/.Jak nie ma-próbujesz przesunąć kosz/odsunąć talerz od ataku/-niestety zmieniając grubości podkładek,ale tak aby ich łączna grubość pozostała ta sama.
Wiekszy luz jest mniej szkodliwy niż jego brak.Jak bedziesz słyszał "pyk-pyk"-to jest ok.
To wszystko jest amatorszczyzną,ale może się udać.Po pewnym czasie kontrolnie lukasz pod dekiel /1000-1500km/ i jezeli nie stwierdzasz wykruchów na zębach-jeżdzisz spoko.Jezeli zęby zrobią się fioletowe,albo zaczną się złuszczać-cóż,nie udało sie

A zapomniałem:i tak bedziesz miał kłopot z tą gównianą śrubką bolca satelit...Jak masz duży luz na tym bolcu to mogło ją uciąć/wstawiasz wtedy kołek rozprężny,o ile pamiętam

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- lesio jeep
-
- Posty: 5524
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
most
no to mnie ladnie przestraszyliscie ale dzieki wielkie
chyba jednak nazbieram troszke zlotowek i zaniose mechanikowi a powiedzcie czy z dwoma ukruszonymi zebami dlugo pojezdze ktos prubowal
jeszcze raz dzieki za ostrzezenie bo wole bac sie teraz niz zdziwic w kanale
chyba jednak nazbieram troszke zlotowek i zaniose mechanikowi a powiedzcie czy z dwoma ukruszonymi zebami dlugo pojezdze ktos prubowal
jeszcze raz dzieki za ostrzezenie bo wole bac sie teraz niz zdziwic w kanale
A tak z ciekawości, gdzie wykopałeś D44?bodek1 pisze:Tak się składa , że pip ma główkę przedniego mostu z lewej strony / siedząc za kółkiem / , a patrol z prawej! Jakoś nie mogę sobie wyobrazić wału na skos przez miskę olejową![]()
A poważnie tylko skrzynia ręczna z CJ-ta może problem rozwiązać , ale to już inna bajka i pieniądze , z którymi jak sam powiedziałeś krucho .
Chłopaki mają rację , że większość pipów to jeżdżące wraki . Miałem danę 35 , kola 31 i robił aż miło . Teraz mam danę 44 , koła 35 i też robi aż miłoPo prostu: zero luzów , dobre łożyska i mamy sukces
![]()
I co masz na przodzie?
- lesio jeep
-
- Posty: 5524
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
ale ja serio malujesz flamastrem zeby a potem puszczasz bibulke
jak potargana znaczy luz mniejszy nisz 0,2 mm jak zeby nie odbite
to znaczy ze wiekszy nisz 0,3 tym sposobem mozna wyregulowac kazda
przekladnie zebata z profesionalna dokladnoscia
tak reguluje wtryskarki warte 180 tys euro
ostatnio zmienialem
pierscinie na wloskiej Bredzie z 65 roku pracujacej na 350 bar i srednicy
cylindra 470 mm pompa PMH pracujacej 16 godin diennie przez 40 lat
wiec w jeppie pewnie tesz bedzie gralo
jak potargana znaczy luz mniejszy nisz 0,2 mm jak zeby nie odbite
to znaczy ze wiekszy nisz 0,3 tym sposobem mozna wyregulowac kazda
przekladnie zebata z profesionalna dokladnoscia

tak reguluje wtryskarki warte 180 tys euro

pierscinie na wloskiej Bredzie z 65 roku pracujacej na 350 bar i srednicy
cylindra 470 mm pompa PMH pracujacej 16 godin diennie przez 40 lat
wiec w jeppie pewnie tesz bedzie gralo
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
- lesio jeep
-
- Posty: 5524
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Tak.Bywa,ze atak jest lekko krzywy i luz będzie rózny.Dość łatwo namierzyć to miejsce obracając atak ręką.Nie muszę chyba mówić że ma być wszystko czyste /dokładnie wymyte/ i trza pracować w skupieniu.
Czy można jeżdzić "na wykruchach"/Robert/? Otóz wiadomo,ze można-do czasu
Zła jest sytuacja,gdy są one na sąsiednich zębach,gdyż grozi nam lawinowość zjawiska,kiepsko też gdy zbyt duży fragment zęba jest oderwany.Na pewno trzeba kontrolować ten proces /hałas/ i szukać powoli nowego zestawu.Są to elementy nienaprawialne,ale też ich totalne uszkodzenie nie grozi dalszymi zniszczeniami /choć zdarza się,że urwany ząb potrafi przebić blaszaną obudowę mostu/.
Tak,czy inaczej,po grzebaniu w moście-dobrze jest zajrzeć kontrolnie jak pisałem.
Czy można jeżdzić "na wykruchach"/Robert/? Otóz wiadomo,ze można-do czasu

Tak,czy inaczej,po grzebaniu w moście-dobrze jest zajrzeć kontrolnie jak pisałem.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
PKi pisze:[
A tak z ciekawości, gdzie wykopałeś D44?
I co masz na przodzie?
Kiedyś ktoś z Lądka Zdrój sprzedawał na giełdzie 4x4 . Miały byc dwie dany 44 czyli przód i tył , ale okazało się , że przód to 30 , a tył 44 z LSD . Oczywiście 30 na przegubach w stanie idealnym! Trochę ją wzmocniłem / czyt. obspawałem

UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
motomax polecam, drogo ale dobrze, mam polos długą D30 z przegubem rzeppa zamiast krzyzaka, robi zdecydowanie lepjej niż krzyzak. od czasu jak zabudowalem truetracka to notorycznie lecialy krzyzaki, teraz mam spokoj, ale to wszystko na 31"bodek1 pisze:PKi pisze:[
A tak z ciekawości, gdzie wykopałeś D44?
I co masz na przodzie?
Kiedyś ktoś z Lądka Zdrój sprzedawał na giełdzie 4x4 . Miały byc dwie dany 44 czyli przód i tył , ale okazało się , że przód to 30 , a tył 44 z LSD . Oczywiście 30 na przegubach w stanie idealnym! Trochę ją wzmocniłem / czyt. obspawałem/ i jak na razie robi cacy . Koła 35 . Teraz będę montował ARB-a więc jeżeli półośki i przeguby okażą się za słabe jest jeszcze w Toruniu MOTOMAX gdzie dorabiają mocniejsze półosie i przeguby .

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości