Luzy na tylnych piastach

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
roadking
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw lut 09, 2006 3:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Luzy na tylnych piastach

Post autor: roadking » czw kwie 20, 2006 10:27 am

Wygląda na to że mam luzy na tylnych piastach, czy tam jest jakaś regulacja aby kasować ten luz ????
Chodzi oczywiście o standardowy tylny most Wranglera.
http://ROADKING.pl - Wrocław
Jeep Wrangler YJ'87 4,0L+Body Lilft 2"

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » czw kwie 20, 2006 4:06 pm

Wydaje ci sie ? czy jestes pewny?
i czy napewno to sa tylnie piasty :lol:

ps poszukaj sobie o Cklipach po 92
a przed to tysz niewiem
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » czw kwie 20, 2006 4:58 pm

pewnie c klipy :wink:


sam sie keidys o to martwilem hahaha
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw kwie 20, 2006 8:23 pm

Ja zaś w toku własnych rozważań o luzach na c-klipach doszedłem do wniosku,że ich likwidacja jest niecelowa,gdyż albowiem półoś wykonując ruch wzdłuzny wyrabia się na szerszym polu niż w przypadku luzu zero.Dotyczy to łozyska,simmeringa i wielowypustu.Po dojściu do takiej konstatacji i dodatkowym stwierdzeniu że mój c-klip nie ma praktycznie śladów pracy/a luz jest/-olałem temat :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

wagoneer
 
 
Posty: 116
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:24 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Luzy na tylnych piastach

Post autor: wagoneer » pt kwie 21, 2006 12:15 am

roadking pisze:Wygląda na to że mam luzy na tylnych piastach, czy tam jest jakaś regulacja aby kasować ten luz ????
Chodzi oczywiście o standardowy tylny most Wranglera.
... na tylnych piastach na pewno nie masz :)

jak napisał mój przedmówca "olej" to !
TYLKO kilka(naście) Jeepów ... czasami nawet jakaś sztuka sprawna :D

Awatar użytkownika
roadking
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw lut 09, 2006 3:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: roadking » pt kwie 21, 2006 6:37 am

Panowie - lamerskie pytanie - co to c-klipy ?
To stukanie pochodzi z koła tylnego jak łapie za tylny zderzak i majtam nim na boki tak aby rozkołysać auto na prawo i lewo (dyga sie wtedy na samych gumach i słychać wyraźnie z tylnych laczy głuche pukanie)
http://ROADKING.pl - Wrocław
Jeep Wrangler YJ'87 4,0L+Body Lilft 2"

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt kwie 21, 2006 6:42 am

c clip to taki klips w kształcie litery C ;)
A tak poważnie, to półosie trzymają się w dyfrze bo jest na nich (wewnątrz dyferencjału, za kołami koronowymi) ten właśnie C-clip. To taka zawleczka wpasowana w frez. Bardzo gówniany patent, ale co począć...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
roadking
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw lut 09, 2006 3:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: roadking » pt kwie 21, 2006 6:53 am

No to wszystko jasne - w takim razie olewam to, myślałem że to coś poważniejszego.
http://ROADKING.pl - Wrocław
Jeep Wrangler YJ'87 4,0L+Body Lilft 2"

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » pt kwie 21, 2006 9:11 am

a czy XJ ma podobny patent? nieraz obserwuje, ze w zaleznosci od tego jak stoi samochod, albo lewe, albo prawe tylne kolo wystaje bardziej na zewnatrz. myslalem, ze to caly wal chodzi na boki na piorach, bo jest tam jakis luz, i ze to stad te roznice.
LRD3

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt kwie 21, 2006 3:31 pm

C-clip wprowadzono w D35 na początku lat 90-tych (dokładnie nie pamiętam).
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt kwie 21, 2006 5:34 pm

XJ też to ma,ale na Zeusa-ten luz to nie jest taki żeby koło wyrażnie wystawało bardziej na jedną stronę:o
Ani chybi gdzie indziej szukać /resory?/.
Patent z c-klipem może i jest gówniany,ale dość prosty i mnie to nie męczy.Bardziej wkurzające jest łozyskowanie półosi-kto widział ten wie.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » pt kwie 21, 2006 6:31 pm

vandall1 pisze:XJ też to ma,ale na Zeusa-ten luz to nie jest taki żeby koło wyrażnie wystawało bardziej na jedną stronę
nie wystaje na zewnatrz doslownie. mialem na mysli to, ze raz jest blizej a raz dalej krawedzi blotnika - zalezy jak akurat kredens stoi.
LRD3

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » pt kwie 21, 2006 9:50 pm

vandall1 pisze:XJ też to ma,ale na Zeusa-ten luz to nie jest taki żeby koło wyrażnie wystawało bardziej na jedną stronę:o
Ani chybi gdzie indziej szukać /resory?/.
Patent z c-klipem może i jest gówniany,ale dość prosty i mnie to nie męczy.Bardziej wkurzające jest łozyskowanie półosi-kto widział ten wie.
no niestety jak bieżnia wewnetrzna skoroduje to muczos szelestos trza wy....becalować. :(

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob kwie 22, 2006 1:03 am

A co-masz taki problem?Spoko,ale pomysł jest taki:wziąć katalog łożysk i dobrać typowe/jakieś polskie nawet/,bez bieżni wewnętrznej.Przymierzałem sie już i mi wyszło,ze należy lekko przeszlifować półoś,natomiast w most wsadzić tulejkę dystans /ścianka bodaj rzędu 1.5-2mm/.
Nie musisz mi mówić,ze jestem genialny :wink: -bo nie wypraktykowałem tego jeszcze,ale jak bedzie potrzeba to na pewno spróbuję...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » sob kwie 22, 2006 8:36 pm

ja na szczeście nie ale moja klientka tak miała ....sprzedała syfa :)21

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob kwie 22, 2006 8:56 pm

No,to pomysł do archiwum... :(
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości