szarpie kierownica

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
wof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

szarpie kierownica

Post autor: wof » śr maja 10, 2006 9:22 pm

W zeszlym tygodniu nie rozlaczylo mi przedniego mostu po trybie 4L i po wjechaniu na asfalt, pierwszy zakret wykonalem na "zpietych" mostach. Efekt wszyscy znaja-rzuca autem jakby sie mialo rozleciec :D Na szczescie predkosc mialem prawie pelzajaca.

Ale problem tkwi gdzie indziej. Dwa dni pozniej zauwazylem, ze przy skrecaniu (tylko jak jade wolno) kierownica mi jakos tak dziwnie skacze. Sa to bardzo delikatnie, ale zdecydownie wyczuwalne szarpniecia. Wczesniej tego nigdy nie mialem wiec od razu skojarzylem z powyzsza przygoda. Co to moze byc? Jutro jade sprawdzic zbieznosc, ale poki co pytam. Spotkal sie ktos z takimi objawami?

Poza tym auto jedzie normalnie, nic nie sciaga, nie ma drgan na kierownicy (nawet w zakretach, pod warunkiem, ze jade szybciej/szybko)

dzieki z gory za wszystkie sugestie
WOF
'00 XJ LIMITED

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » śr maja 10, 2006 10:19 pm

Krzyżaki przednie na półosiach sprawdź
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr maja 10, 2006 11:16 pm

misman pisze:Krzyżaki przednie na półosiach sprawdź
Dokładnie takie objawy tylko wskazują na krzyżaki, a i napisz jak tam masz przedni naped staly czy dopinany, a jak dopinany to elektrycznie czy pneumatycznie.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
wof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wof » czw maja 11, 2006 8:44 am

Dokładnie takie objawy tylko wskazują na krzyżaki, a i napisz jak tam masz przedni naped staly czy dopinany, a jak dopinany to elektrycznie czy pneumatycznie.[/quote]

Jezeli za staly naped uwazasz wersje XJ z centralnym mechanizmem roznicowym, to mam staly

Co do dopinania to hmm, nie prawde mowiac nigdy nie wnikalem czy jest tam jakis silownik, czy wszystko dzieje sie mechanicznie. Pewnikiem to drugie.

Skoro wszystko wskazuje na krzyzaki to czy mozna z tym jezdzic, czy nalezy wyeliminowac w zarodku aby uchronic sie przed dalszymi stratami? Troche to dziwne z tymi krzyzakami :o , bo auto ma dopiero 100 kkm i za bardzo w teren nie jezdzi.
'00 XJ LIMITED

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » czw maja 11, 2006 9:22 am

Nie, centralny mechanizm różnicowy to inna bajka (bardzo fajny patent)
Wejdź pod syfa i oblukaj przedni most, powinieneś znaleść. Ale coś mi się wydaje ze w tej wersji to raczej staly jest.

Krzyżaki wymienić jak są walnięte, w moim przypadku jezdziłem długo z rozwalonymi i nic sie nie stalo, ale moze szczescie mialem nie wiem, radze wymienic nie sa drogie. Polecam zakupic tu : (poszlo na priv.)
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » czw maja 11, 2006 4:24 pm

No co wy??? Przeciez wszystkie XJ-y maja dopinany przod!!! Wof- szarpie ci na zapietym przodzie ( full time), czy na tylnym napedzie? Czy i tu i tu?
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5525
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » czw maja 11, 2006 6:29 pm

intruz pisze:No co wy??? Przeciez wszystkie XJ-y maja dopinany przod!!! Wof- szarpie ci na zapietym przodzie ( full time), czy na tylnym napedzie? Czy i tu i tu?
Ale po 95 zmienili troche przedni naped miedzy innymi to pneumatyczne
badziewie zostalo wywalone
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
wof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wof » czw maja 11, 2006 8:13 pm

intruz pisze:No co wy??? Przeciez wszystkie XJ-y maja dopinany przod!!! Wof- szarpie ci na zapietym przodzie ( full time), czy na tylnym napedzie? Czy i tu i tu?
Co do szarpania to jest na tyle "subtelne" ze czasami mam watpliwosci kiedy wystepuje. Wydaje i sie, ze zarowno na 2x4 jak i 4x4 Full Time.

A czy to ma jakies znaczenie?

Inny objaw to taki, ze po skrecie kierownica jak sie ja pusci to tez prostuje sie jakby "skokami"
'00 XJ LIMITED

Grzesiu Zalczyk
 
 
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 26, 2006 1:53 pm
Lokalizacja: Korbielów

Post autor: Grzesiu Zalczyk » czw maja 11, 2006 9:46 pm

...allo..allo..Wofiku!Nie będę pisał,że wiem co dolega Twej kierownicy,ale napiszę co było u mnie,bo i podobne objawy miałem.
1.Takie dziwne ''oddawanie'' po skręcie to miałem kiedyś w takim ciężarowym volviku i okazało się,że to zapowietrzony układ wspomagania był.
2.Walczyłem też w moim mitsu kiedyś z tym,alu jest tu problem,bo już dokładnie nie pamiętam,ale coś mi świta,że...maglownica,przekładnia (jakieś zębatki były już do pooopy)...czy coś takiego.
Nie wiem czy w tych naszych autkach mogą występować takie choroby,ale jeśli to może pomóc to....
Powodzenia
...to ja poproszę!!
ZJ V8

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pt maja 12, 2006 8:07 am

Co do szarpania to jest na tyle "subtelne" ze czasami mam watpliwosci kiedy wystepuje. Wydaje i sie, ze zarowno na 2x4 jak i 4x4 Full Time.

A czy to ma jakies znaczenie?

Ma znaczenie. Przy zalaczonym full time przednie krzyzaki pracuja pod obciazeniem i przy skrecie kierownicy ma prawo lekko szarpac- taka juz ich charakterystyka pracy. U mnie tez tak jest...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt maja 12, 2006 11:24 am

intruz pisze:
Ma znaczenie. Przy zalaczonym full time przednie krzyzaki pracuja pod obciazeniem i przy skrecie kierownicy ma prawo lekko szarpac- taka juz ich charakterystyka pracy. U mnie tez tak jest...
Przy załączonym full time nie ma nic szarpać, nie ma być zadnej roznicy przy full time a tylko sam tył, jak szarpie coś jest nie tak.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
roadking
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw lut 09, 2006 3:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: roadking » pt maja 12, 2006 12:23 pm

moim zdaniem to są krzyżaki albo jeden z nich, kierownica nie powinna szarpać ani na 4 ani na 2 kapciach jednak gdy krzyżaki są wyrąbane może być taki efekt - a yszkodzenie krzyżaka mogło powstać podczas jazdy na czarnym na 4L - wtedy wszystko dostaje w D.... a pada najsłabszy element.

Czy można na tym jeździć ????? Pewnie - póki rolki nie wypadna z krzyżaka to czemu nie jak ktoś lubi :-) ja bym jednak znalazł przyczyne bo nie lubie jak w autku coś jest nie tak.
http://ROADKING.pl - Wrocław
Jeep Wrangler YJ'87 4,0L+Body Lilft 2"

Awatar użytkownika
wof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wof » pt maja 12, 2006 12:29 pm

No to mamy kilka potencjalnych przyczyn moich niepokojow i mala polemike przy okazji :wink:

Dzieki za wszystkie pomysly i rady :)
Moze ktos cos jeszcze doda
'00 XJ LIMITED

Awatar użytkownika
roadking
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw lut 09, 2006 3:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: roadking » pt maja 12, 2006 12:35 pm

Ale sprawdz jednak czy to szarpanie pojawia się przy jeździe na 4 czy na 2 kapciach - jeśli tylko na 4 to prawie pewne że krzyżaki jeśli na 4 i 2 to może jednak być coś ze wspomaganiem (ale wtedy nie miałbyś takich efektów tylko przy wolnej jeździe ..... może jest jeszcze coś...)
http://ROADKING.pl - Wrocław
Jeep Wrangler YJ'87 4,0L+Body Lilft 2"

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pt maja 12, 2006 3:21 pm

Adamek- ja mowie o bardzo,bardzo lekkich szarpnieciach przy skreconych kolach i przy dodaniu gazu. ( w zasadzie nie sa to szarpniecia tylko ledwo wyczowalna praca krzyzakow) Obserwowalem to we wszystkich XJ-ach, ktore prowadzielem z zapietym full time i stad wniosek, ze to norma. Przy napedzie tylnym nic nie powinno szarpac...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » pt maja 12, 2006 3:25 pm

intruz pisze:Adamek- ja mowie o bardzo,bardzo lekkich szarpnieciach przy skreconych kolach i przy dodaniu gazu. ( w zasadzie nie sa to szarpniecia tylko ledwo wyczowalna praca krzyzakow) Obserwowalem to we wszystkich XJ-ach, ktore prowadzielem z zapietym full time i stad wniosek, ze to norma. Przy napedzie tylnym nic nie powinno szarpac...
No tak, ale przy pełnym skręcie to nawet opona takie coś bedzie robiła.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
laurent
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: pt gru 16, 2005 10:30 am
Lokalizacja: kraków
Kontaktowanie:

Post autor: laurent » sob maja 13, 2006 1:03 pm

i sprawdź poziom oleju do wspomagania.
Grand Cherokee Ltd 5.2 V8 '96
Volvo 960 2,5
jeep.org.pl

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » sob maja 13, 2006 5:27 pm

laurent pisze:i sprawdź poziom oleju do wspomagania.
Pewnie ze trzeba sprawdzic, ale głupi by usłyszał ze jest mało oleju w zbiorniku, bo pompa drze sie wtedy przy skrecie jak głupia. :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
wof
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wof » pn maja 15, 2006 9:17 pm

Nie wiem jak to wytlumaczyc, ale po kilku dniach jazdy moje objawy zniknely zupelnie. Czary jakies czy co ? Jedyne co mi przychodzi na mysl, to to, ze byc moze ktorys kzyzak sie lekko "zablokowal" i powodowal takie objawy-choc to malo prawdopodobne.

Tak czy inaczej ciesze sie i mam nadzieje, ze to nie przedwczesna euforia :P
'00 XJ LIMITED

Awatar użytkownika
Billy69
Posty: 420
Rejestracja: śr sty 25, 2006 4:30 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Billy69 » wt maja 16, 2006 3:04 pm

znasz bajkę o łodzi? :D nic się nie zablokowało, tylko jakiegoś syfu ci tam naleciało i na trochję ucichło. Od miesiąca jeżdżę na wyrąbanych krzyżakach i czasem jest ciszej, ale w terenie to strzelają jak z pistoletu. Ma ktoś doświadczenie z jakimiś podrabianymi krzyżakami, bo cena z ASO trochę przytłacza?
XJ4.0... nastała era 4.2Donkey :)21
Jeśli coś się nie daje naprawić, znaczy, że nie było zepsute.

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » wt maja 16, 2006 3:25 pm

Billy69 pisze:znasz bajkę o łodzi? :D nic się nie zablokowało, tylko jakiegoś syfu ci tam naleciało i na trochję ucichło. Od miesiąca jeżdżę na wyrąbanych krzyżakach i czasem jest ciszej, ale w terenie to strzelają jak z pistoletu. Ma ktoś doświadczenie z jakimiś podrabianymi krzyżakami, bo cena z ASO trochę przytłacza?
Szukasz nie tam gdzie trzeba :)21
poszlo na priv :)2
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości