jak usztywnić

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

jak usztywnić

Post autor: pancziki » pn lip 10, 2006 3:46 pm

miałem na weekend jeepa comandera.. fajne auto ,kanciaste ale mientkie jakieś.. w szybkich zakrętach przechyla się jakby na bok miał się połozyć
nurkuje przy hamowaniu .. a na wertepach buja jak na statku .
jak go usztywnić??
czy wystarczy wymienić amory??? jeśli tak to jakie??
a może zmienić też sprężyny?? na jakie??
długi może więcej

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » pn lip 10, 2006 4:40 pm

Witam! Commanderem co prawda nie miałem jeszcze okazji jeździć, ale temat jest raczej natury ogólnej. Moim zdaniem wymiana sprężyn i amorów nie wystarczy. Ja aktualnie przerabiam ten temat. Mam zestaw Old Man Emu w wersji "heavy duty" i z pewnością jest to sprzęt o dobrej jakości, ale niestety nie jest to całkiem to czego oczekiwałem. Usztywnienie zawieszenia w terenówkach to chyba wogóle spory problem. Polecam lekturę różnych pomysłów jak w linku http://www.jcwhitney.com/autoparts/Brow ... 09/c-10101
ja osobiście będę się skłaniał do któregoś z tych rozwiązań http://www.jcwhitney.com/autoparts/Brow ... 10/c-10101
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pn lip 10, 2006 5:37 pm

a po co go usztywniac??taki wybujany ma wlasnie byc....

Awatar użytkownika
Piasecznik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:16 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Piasecznik » pn lip 10, 2006 5:49 pm

Jak chcesz mieć samochód twardy na czarnym i miętki w terenie to chyba poza wynalazkami typu odłączany drążek stabilizatora z dodatkowymi amortyzatorami, nic nie będzie robiło.

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pn lip 10, 2006 6:22 pm

kup sobie gokarta tam pospawane na sztywno

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn lip 10, 2006 6:46 pm

golony pisze:kup sobie gokarta tam pospawane na sztywno
wydaje mi ze dla Panczikiego kupno Comandera i gokarta w tym samym dniu nie bedzie problem ale nie ma to jak dobre rady 8)

TTom to ze masz zawieche OME HD to połowa wiedzy sprężyny OME moga miec różną nośność, moze masz zle dobrane sprężyny do masy auta ?? Po drugie OME ma taka chartkerystykę pracy która nie ma na celu maksymalnie pogorszyc komfortu podrózowania ( usztywnic jak porsche zawieszenie ) mimo liftu i mozliwości dodatkowego obciążenia. W przypadku Twojego auta ktore dość szybko jeżdzi i zawieszenie mocno pracuje rozwiazaniem były amory OME LTR.

Miechy powietrzene mogą poprawic Twoje oczekiwania ale tez trzeba pamietac dobrym dobrze do masy auta.
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JGC » pn lip 10, 2006 7:21 pm

"pancziki", jak usztywnisz auto to na czarnym będzie ok, ale w terenie to będzie masakra, co odbije sie na twoim i autka zdrowiu
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn lip 10, 2006 7:36 pm

JGC pisze:"pancziki", jak usztywnisz auto to na czarnym będzie ok, ale w terenie to będzie masakra, co odbije sie na twoim i autka zdrowiu
Panczikiego nie ma to ja sobie pokasztanie :)21

Po pierwsze Comander nie jest autem do terenu i nikt mnie nie przekona ze jest inaczej. Po 2 Pancziki juz ma syfa na 35 " simexach do terenu wiec pewnie szuka dupowozu ale rzeczonym dupowozie odpowiada mu wszytsko za wyjątkiem charakterystyki zawieszenia ...... 8)
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » pn lip 10, 2006 7:46 pm

Eskapada - myślę że masz dużo racji, kiedyś rzeczywiście myślalem o amortyzatorach LTR, w sumie w tej chwili juz nie wiem dlaczego ich nie kupiłem. Tak czy inaczej chcę jakoś poprawić istniejącą sytuację. W temacie tych "sprężyn powietrznych" to w zasadzie nawet nie ma się kogo poradzić, to niebyt popularne rozwiązanie w Polsce chociaż wcale nie takie drogie. A może druga para takich samych amortyzatorów na tył? Jak to się wtedy montuje?
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JGC » pn lip 10, 2006 7:59 pm

Eskapada pisze: Po pierwsze Comander nie jest autem do terenu
Jasne ja Comanderem do lasu czy w błotko też bym sie nie wybrał, ale jakaś dróżka na działeczkę czy nad jeziorko to czemu nie, zresztą nasze polskie drogi to istny teren :lol:
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn lip 10, 2006 9:30 pm

Najlepsze rozwiązanie to mocniejszy (grubszy) sabilizator, bo można zrobić disconnecty i będzie ok na drodze i ok w terenie. Zapobiegnie bujaniu na boki, ale będzie miękko amortyzwał nierówności. Mocniejsze sprężyny to i mniejsze bujanie na boki, i mniejsze tłumienie nierówności, za to gorszy wykrzyż. Oba rozwiązania mają wady i zalety, zależy czego się oczekuje...
Zawsze można kupić gumy na allegro, takie do wkładania w sprężyny :)
Co się tyczy tych miechów jestem jak najbardziej zainteresowany, jak ktoś coś wie to proszę o info- sam o tm myślałem jakiś czas temu...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
pancziki
Posty: 726
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 3:25 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pancziki » pn lip 17, 2006 5:03 pm

dzięki za rady i za kasztany :)21
eskapada ma rację
w teren tym nie pojadę
chodzi o to aby nie wychylał się metr w szybko pokonywanych zakrętach
długi może więcej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości