XJ - hamulce

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

pepino
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:09 pm
Lokalizacja: Katowice

XJ - hamulce

Post autor: pepino » pt sie 04, 2006 1:47 pm

Witam wszystkich pozytywnie zakreconych XJ - otowo :)2
Od kiedy kupiłem syfa - a jest już rok ze mną zapomniałem co to są oszczędności. Ale dość żalów. Problem jest więc trzeba go rozwiązać.
Hamulce - po włączeniu motoru / wszystko jedno ciepły, zimny / wszystkie kontrolki gasną, czyli OK. Jedziemy po przejechaniu kilku kilometrów - w korkach wielkego miasta - najpierw włącza się kontrolka ANTILOCK / pomarańczowa w dolnym lewym rogu / a następnie czerwona / ta od hamulca ręcznego / i świecą sobie razem. A pedał hamulca nożnego podczas hamowania robi się coraz miąkszy a samochód zatrzymuje się jak karoca. :D Co w tym wypadku uważam za sukces.
Nastepnie słychać jak zaczyna pracować kompresor / sprężarka / ta pod zbiornikiem wyrównawczym i po około dwóch minutach wyłącza się -> gaszą się kontrolki i samochód hamując staje dęba. Ale po przejechaniu następnych kilometrów - > sytuacja się powtarza od nowa. CO TO Q... JEST bo zaczyna mnie te auto irytować. Powiedzcie coś konstruktywnego.
Jeep - si Kings ; ole !!!

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Re: XJ - hamulce

Post autor: XJeep » pt sie 04, 2006 2:37 pm

pepino pisze: CO TO Q... JEST b
jak to co...??

POMPA wspomagania hamulca...!! badziewny wynalazek w paru rocznikach XJ !! albo jej sterowanie... !!

zapytam kolesia co to ostatnio naprawial...!!

na jeep.org.pl jest chyba nawet temat o tej przypadlosci... ! zapraszam
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

pepino
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:09 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: XJ - hamulce

Post autor: pepino » pt sie 04, 2006 2:55 pm

XJeep pisze:
pepino pisze: CO TO Q... JEST b
jak to co...??

POMPA wspomagania hamulca...!! badziewny wynalazek w paru rocznikach XJ !! albo jej sterowanie... !!

Dobra przyjmuję, ale na moją logikę / absolutnie się nie wymądrzam / skoro auto staje dęba po napompowaniu a po kilku kilometrach jest znowu - la kapa,. To może być - :roll: , nieszczelność na wężyku ciśnieniowym . Dobrze mówię czy nie ?? Acha, oczywiście gdy taki przewód wogóle istnieje. :)25
Jeep - si Kings ; ole !!!

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » pt sie 04, 2006 5:04 pm

dziwne jest to co piszesz bo jeśli nie ma ciśnienia w zbiorniczku od wspomagania to pedał powinien być twardy a ty mówisz że jest miękki do czasu aż pompa wytworzy ciśnienie i potem robi się twardy
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: XJ - hamulce

Post autor: Voytass » pt sie 04, 2006 10:18 pm

pepino pisze:
XJeep pisze:
pepino pisze: CO TO Q... JEST b
jak to co...??

POMPA wspomagania hamulca...!! badziewny wynalazek w paru rocznikach XJ !! albo jej sterowanie... !!

Dobra przyjmuję, ale na moją logikę / absolutnie się nie wymądrzam / skoro auto staje dęba po napompowaniu a po kilku kilometrach jest znowu - la kapa,. To może być - :roll: , nieszczelność na wężyku ciśnieniowym . Dobrze mówię czy nie ?? Acha, oczywiście gdy taki przewód wogóle istnieje. :)25
Jesli masz rocznik 1990-1991 to duze szanse masz na elektryczna (albo prawie pewnik) pompe wspomagania - niby dziala, ale oprocz niej jest jeszcze zbiornik cisnienia (po stronie pilota, w nowszych, z normalna pompa tam jest plyn do szyb) - albo wysrywa sie pompa, albo zbiornik cisnienia, albo przewody - prawie zawsze cos... AFAIR to pompa jako taka ma wieczna gwarancje i ASO to uwzgledniaja jak sie ich w dupe kopnie, ale za 500-700 PLN mozna to przerobic na normalna, uczciwa pompe i wtedy zasadniczo dziala prawidlowo.
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

pepino
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:09 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pepino » sob sie 05, 2006 11:48 am

Dzień dobry
Oby tylko był :-?
Słuchajcie dziatwa -> zszedłem do syfa wyposażony we wszystko co może być mi potrzebne do reanimacji.
Wszystkie kable , wężyki złączki znajdujące się kolo pompy - > wyczyściłem podokrecałem. Potem nura pod auto, czyszczenie czujników ABS i jazda próbna. Dokonywałem różnych hamowań : na szybko, na wolno tyłem no i przodem. Trzymałem hamulec paląc papierosa i narazie nic szczególnego się nie dzieje. Czyli może bedzie Ok :)2 .
Ale zobaczymy. Nie znam się na mechanice jak wielu z was ale jeżeli to co opisałem rzeczywiście jest naprawione to -> dam na msze .
I walne sobie kilka piw z radości. :D
Jeep - si Kings ; ole !!!

pepino
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:09 pm
Lokalizacja: Katowice

bez tematu

Post autor: pepino » sob sie 05, 2006 9:35 pm

Tak naprawde nie wiem na co liczyłem.
Ale powiem wam , z tego słynę że nazywam rzeczy po imieniu. Jak czytam forum to wszyscy w najdrobniejszych szczegółach potrafią doradzac : gaz ,lift , opony , szyby, silnik , i inne duperele. A tym czasem kiedy okaże się że trzeba pomysleć to tylko trzy posty. No i co wiedza się skończyła ? Jeep wiedza nieokielznana maly problem i koniec !!!
Wypije za was. Drobne rady dla gromady :evil:
Jeep - si Kings ; ole !!!

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: bez tematu

Post autor: homikk » sob sie 05, 2006 11:22 pm

pepino pisze:Tak naprawde nie wiem na co liczyłem.
zmień se forum
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

enter
 
 
Posty: 170
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm

Post autor: enter » ndz sie 06, 2006 4:27 pm

napisałeś że masz XJota i nic pozatym
podaj z którego jest roku bo nawet nie wiadomo jaki masz układ hamulcowy to wtedy dostaniesz sensowne podpowiedzi
XJ 4.0 90'

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Re: bez tematu

Post autor: misman » pn sie 07, 2006 2:30 pm

pepino pisze:Tak naprawde nie wiem na co liczyłem.
Ale powiem wam , z tego słynę że nazywam rzeczy po imieniu. Jak czytam forum to wszyscy w najdrobniejszych szczegółach potrafią doradzac : gaz ,lift , opony , szyby, silnik , i inne duperele. A tym czasem kiedy okaże się że trzeba pomysleć to tylko trzy posty. No i co wiedza się skończyła ? Jeep wiedza nieokielznana maly problem i koniec !!!
Wypije za was. Drobne rady dla gromady :evil:
Dostałeś garść dobrych rad, a czego oczekujesz ? Że ktoś Ci na odległość i za friko śmietnika naprawi ? Takie rzeczy to tylko w Erze :)21
Jeśli nie umiesz z otrzymanych rad skorzystać, odpuść sobie. Sprzedaj Jeepa, kup Nissana albo LR'a, i przenieś się na tamte działy, tam obrażaj się na użytkowników.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

pepino
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:09 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pepino » pn sie 07, 2006 7:42 pm

Dzień dobry
Słuchajcie drodzy przedmówcy :
Nie, nie liczyłem " że ktoś mi naprawi syfa na odległość ". Ale, mogłem zakładać że w tak szacownym gronie znajdzie się ktos kto napisze :
-> stary, jeżeli święci ci się kontrolka wyłączonego ABS-u to powinieneś zajrzec tu i zrobić to, to, to czy tamto. Przecież , na miłość boską , nie wieżę ,że ja tylko zetknąłem się z taką awarią.
A tak poza tym : to ile jest rodzajów układów hamulcowych w syfie ? Z ABS-esem lub bez niego. Do wyboru do koloru - pogubić się można.
Jeszcze jedno , na logikę , jeżeli jestem na forum tzn że mam starego syfa bo w przeciwnym razie mając coś nowszego nie siedziałbym teraz przed kompem i nie pisał, tylko siedział w aucie i nie martwił się jakimś starym zasr.... układem hamulcowym. Pozwolę sobie na jeszcze jedno :
dziękuję voytass-owi :)2 oraz XJeep-owi :)2 za to, że jako jedyni próbowali rozwiązać problem.
I to panie-> misman <- jest ta garść . Bez pana udziału :)3
Jeep - si Kings ; ole !!!

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pn sie 07, 2006 7:53 pm

pepino pisze: dziękuję voytass-owi :)2 oraz XJeep-owi :)2 za to, że jako jedyni próbowali rozwiązać problem.
I to panie-> misman <- jest ta garść . Bez pana udziału :)3
Panowie byli przed wojną. Skoro chłopaki sypnęli garścią porad, to jaki widzisz w tym sens, abym miał powtarzać jak papuga ? Ctr+C, Ctrl+V ? Zwłaszcza dlatego nie zabierałem głosu, że mam układ hamulcowy bez ABS, i obce mi są problemy podobne do Twoich. I chciałbyś, żebym się wymądrzał w temacie układu, którego nie posiadam ?
Może jeszcze mam Cię za to przepraszać, że się nie odezwałem aby nie mącić niepotrzebnie ?
Pffffff.... :lol: 8)
Rzeczywiście nie potrafisz korzystać z forum. I nie mówię tu tylko i wyłącznie o opcji "szukaj" :roll: :)3
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

pepino
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:09 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pepino » pn sie 07, 2006 8:16 pm

I chciałbyś, żebym się wymądrzał w temacie układu, którego nie posiadam ?
Może jeszcze mam Cię za to przepraszać, że się nie odezwałem aby nie mącić niepotrzebnie ?
Pffffff.... :lol: 8)

To po jakiego grzyba się odzywasz. Stary piszesz rozprawki, pouczasz mnie jak korzystać z forum, podniecasz się przy tym, po co ? . Starczyło przeczytać i przejśc do innego tematu. I po kłopocie. Zaoszczędziłbyś czas i sobie i mnie, prawda ? Chłopaki sypnęli garścią informacji i za to im podziękowałem, oczywiste. Tobie nie mam za co dziękować - chyba to rozumiesz.
A tak poza tym - nie znam Cię ale Pozdrawiam Cię - tak już na koniec. :)2
Jeep - si Kings ; ole !!!

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn sie 07, 2006 8:53 pm

co za gosc....
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » pn sie 07, 2006 9:20 pm

" jestem tu nowy"...nic dodac, nic ujac...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » pn sie 07, 2006 9:48 pm

i do tego wstydzi sie chłop pochodzenia :)21
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
solt
Posty: 481
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 10:38 pm
Lokalizacja: wracaja Litwini?

Post autor: solt » pn sie 07, 2006 9:53 pm

danielpoz pisze:co za gosc....
a Ty co? Przeciez nawet jeepa nie masz.. Wpuszczaja Cie tu tylko przez avatar :)21 Uklad hamulcowy jakis wogole masz ze tak sie wymadrzasz? :)20
pepino pisze:stary, jeżeli święci ci się kontrolka wyłączonego ABS-u to powinieneś zajrzec tu i zrobić to, to, to czy tamto. Przecież , na miłość boską , nie wieżę ,że ja tylko zetknąłem się z taką awarią.
A tak poza tym : to ile jest rodzajów układów hamulcowych w syfie ? Z ABS-esem lub bez niego. Do wyboru do koloru - pogubić się można.
no to napisali ze na jeep.org.pl byl o tym temat. Czego cisnieniujesz?

A ukladow bylo kilka nie tylko ABS i bez, ale rozne pompy rozne serwa itp. Moze dlatego kazdy ma w podpisie metryczke, zeby bylo wiadomo o jaki kiosk chodzi.

A jeszcze.. spodzeiwasz sie, ze jak zapali sie 'check engine' to ktos ci poradzi zeby sprawdzil czy silnik jest na miejscu? :)21
Bo lato to pora to czas na kochanie, tak bylo zawsze i tak juz zostanie :)21

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » wt sie 08, 2006 8:23 am

pepino pisze:jeżeli święci ci się kontrolka wyłączonego ABS-u to powinieneś zajrzec tu i zrobić to, to, to czy tamto. Przecież , na miłość boską , nie wieżę ,że ja tylko zetknąłem się z taką awarią.
A nie pomyślałeś, że te same objawy moga być powodowane przez przeróżne usterki? To sa kilkunastoletnie samochody! Ty jasnowidza to tu nie znajdziesz. A takim rzucaniem się od pierwszych postów to i sprzymierzeńców stracisz. Po co? Wyluzuj. Nikt nie jest w obowiązku leczyć twój kiosk. Pozdrawiam.
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » wt sie 08, 2006 2:26 pm

pepino pisze:.... Trzymałem hamulec paląc papierosa i narazie nic szczególnego się nie dzieje.
...
Ja na ogół trzymam papierosa paląc hamulce.
Ale ja mam suzukę a w peepach podobno jest wszystko inaczej...
:)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » wt sie 08, 2006 6:30 pm

Twardy jestes, nadal nie podales rocznika. ABSow do 2001 to bylo 5 czy 6 rodzaji (sporo roznic weszlo w modelach '92) :roll:
Poczysciles czujniki, nadal sie swieci? Moj zeskanowalem na DRBII i wyszlo co jest nie tak, wymienilem czujnik i hamulce sa super.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
nemrod
 
 
Posty: 127
Rejestracja: pn sty 16, 2006 6:56 pm
Lokalizacja: prawie Nowy Dwór Maz. ;o)
Kontaktowanie:

Post autor: nemrod » śr wrz 06, 2006 5:38 pm

Greg_pl pisze:Moj zeskanowalem na DRBII i wyszlo co jest nie tak, wymienilem czujnik i hamulce sa super.
Witam wszystkich.

Greg_pl czym/gdzie zeskanowałeś?

Jak mojego mechnika (naprawia mi inne fury) zapytałem czy podłączy Jeepa do swojego kompa to się puknął w głowę.
Mają jakieś dziadostwo z Boscha.


Pzdr

"Nemrod"

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » śr wrz 06, 2006 5:49 pm

nemrod pisze:
"Nemrod"
PW mam zablokowane. I używaj wyszukiwarki na forum ;)
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5525
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » czw wrz 07, 2006 5:39 pm

te wade naprawiaja bezplatnie w ASO przynajmniej we Francji
zostala uznana jako blad fabryczny
A jeszcze.. spodzeiwasz sie, ze jak zapali sie 'check engine' to ktos ci poradzi zeby sprawdzil czy silnik jest na miejscu?
zawsze mozna poradzic wyciag zarowke z kontrolki i bedzie
cacy lub tak jak ja zaklej ja tasma izolacyjna i nie bedziesz sie stresowal
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » wt wrz 12, 2006 10:13 am

Skanowalem pod Tarczynem w miejscowosci 'Łoś' albo jakos tak. Zaprowadzil mnie kolega (pytaj na forum jeep.org.pl uzytkownika 'Kosa'), wiec nie mam namiarow telefonicznych.
A skaner to byl DRB II
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości