ait lift (air springs) - zamontowałem! :-)
Moderator: Mroczny
ait lift (air springs) - zamontowałem! :-)
Witam, jakiś czas temu poruszyliśmy ten temat w kewstii usztywnienia zawieszenia dla poprawy trakcji. Właśnie wczoraj skończyłem montaż całego zestawu i w związku z tym pierwsze wrażenia. Po pierwsze - pomimo nazwy (air lift) z pewnością nie nadaje się to do PODNOSZENIA zawieszenia, natomiast możliwość płynnej regulacji ciśnienia w zamontowanych w sprężyny "workach" doskonale sprawdza się do usztywnienie całości zawieszenia (lub też zwiększenia ładowności auta), jeszcze nie zdążyłem potestować w różnych ustawieniach, ale ogólnie jestem bardzo zadowolony. Dla tych co nie wiedzą o czym mowa, link do montażu na tyle w TJ http://www.4x4xplor.com/airlift.html
mój zestaw zawiera również poduchy na przód i cały układ kontrolujący z kompresorem i czujnikami utrzymującymi automatycznie zadane ciśnienie. Postaram się szybko zamieścić jakieś fotki jak to wszystko wygląda.
mój zestaw zawiera również poduchy na przód i cały układ kontrolujący z kompresorem i czujnikami utrzymującymi automatycznie zadane ciśnienie. Postaram się szybko zamieścić jakieś fotki jak to wszystko wygląda.
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside
, jeep liberty 3,7 , honda civic

TTom, ale nic się uliftować nie da? Ani 1"? Bo że rozmiar liftu nie powala to jasne, ale liczyłem na to, że choć troszkę 
Jak tylko będziesz miał jakieś wrażenia z jazdy to koniecznie wrzuć tu jakąś małą recenzję, bo sam ciągle nad tym dumam...

Jak tylko będziesz miał jakieś wrażenia z jazdy to koniecznie wrzuć tu jakąś małą recenzję, bo sam ciągle nad tym dumam...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
Przynajmniej teoretycznie - wzrastające ciśnienie w poduszce pomiędzy zwojami sprężyny powinno ją nieco rozgiągać.. zrobię pomiary jaka jest różnica w wysokości auta przy minimalnym i maksymalnym ciśnieniu i wszystko będzie wiadomo. Jeśli czytałeś ten opis z podanego linka, to facet pisze że jak zapomniał wypuścić powietrze po jeździe mocno obciążonym autem, to pozostało podniesione właśnie coś około cala do góry, więc jest nadzieja!
Pozdrawiam!

wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside
, jeep liberty 3,7 , honda civic

Teoretycznie da sie podnieść auto poprzez zastosowanie poduszek ale co bedziesz jezdził na maksymalnym cisnieniumendelmax pisze:TTom, ale nic się uliftować nie da? Ani 1"? Bo że rozmiar liftu nie powala to jasne, ale liczyłem na to, że choć troszkę
Jak tylko będziesz miał jakieś wrażenia z jazdy to koniecznie wrzuć tu jakąś małą recenzję, bo sam ciągle nad tym dumam...

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Chciałem zrobić sobie lifcik 2" i do tego mieć ten 1" dodatkowego liftu jakby co. Bo i tak chciałem dać te poduchy celem usztywnienia zawiechy i zwiększnia ładowności, ale liczyłem, że uzysam jakąś tam jeszcze możliwość regulacji wysokości.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
- lesio jeep
-
- Posty: 5524
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
700 może być ciężko, ale lesio, ten twój jeep to trochę jak amfibia pana samochodzika- wszstko może. Jak się wsadzi 400 kg to musi sporo usiąść. Jak ktoś wsiada to już widać jak lekko opada. Leciutko, ale zawsze pare mm. Przy komplecie pasażerów i odrobinie bagażu to już dość widoczna zmiana. Jaka- nie mierzyłem.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
No nie, nooo nieee..! Panowie, chcecie mi wmówić że to co kupiłem służy do... NICZEGO
WYRAŹNIE ODCZUWAM ZMIANĘ NA LEPSZE JEŚLI CHODZI O PEWNOŚĆ PROWADZENIA SAMOCHODU!! Jak się "zbiorę", to napiszę bardziej szczegółowy wywód!

wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside
, jeep liberty 3,7 , honda civic

No to żeby wyjaśnić sprawę zmierzyłem jak to jest z tym unoszeniem. Zakres stosowanych ciśnień w zależności od zestawu mieści się w granicach od 5 do 50 psi. U mnie jako minimum zalecane jest 10 psi i tak mam nastawione czujniki spadku ciśnienia, na razie jeżdżę przy 20 psi na przodzie i 25 na tyle. Dokonałem pomiaru pomiędzy 10 a 35 psi i przy tej różnicy ciśnień auto unosi się dokładnie o 5 milimetrów.
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside
, jeep liberty 3,7 , honda civic

- Bartek 4.7
-
- Posty: 218
- Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
- Lokalizacja: Gąbin
Zatem oświećcie mnie i odpowiedzćie na nurtujące ludzkość od wieków ezystencjalne pytanie:zu-tec pisze:Z przykrością , ale powiem więcej - nie służą także do poprawienia tzw. "trakcji"...Eskapada pisze:poduszki powietrzne NIE SŁUŻĄ DO ZWIĘKSZANIA ŁADOWNOŚCI ANI DO LIFTOWANIA AUTA![]()
NO
"Do czego służą owe poduszki zwane przez niektórych miechami???
I pytanie pomocnicze:
Do czego służy zawieszenie "heavy duty", a w szczególniści sprężyny i resory tego typu?
zawieszenie heavy duty moze slużyc i zluży do zwiększenia ładowności poprzez wymianę elemetu sprężynującego = resor / sprężyna / drążek skrętny. Do np ymm Toyoty HDJ 80 możesz kupić sobie sprężyny OME które dadza Ci 2 cale liftu o dodatkowym udziwgu plus 200 kg / 400 kg a nawet 600 kg od tego co przewidziała fabrka. Przy takich np plus 600 kg sprężynach masz pewność że w rzeczonym aucie obciążonym stale sprzetem wyprawowym spręzyna nie klapnie a zawieszenie bedzie sprawnie pracować.
Miechy powietrzne aby dobrze pracowaly i spelnialy swoje funkcje musze być dobrze dobrane z zawieszeniem i masa auta. Np TJM produkuje zawieszenia i poduszki powietrzne. Spręzyny do każdego auta produkowane są o kilku dodatkowych nośnościach i do tych sprężyn robi sie taką sama ilość typów miechow powietrznych. Jeśli spręzyna ma plus 150 to miech dostosowany jest do ładowności auta plus 150 kg i analogicznie spręzyna plus 250 kg
http://www.tjm.com.au/Portals/0/brochur ... ension.pdf
Miechy powietrzne aby dobrze pracowaly i spelnialy swoje funkcje musze być dobrze dobrane z zawieszeniem i masa auta. Np TJM produkuje zawieszenia i poduszki powietrzne. Spręzyny do każdego auta produkowane są o kilku dodatkowych nośnościach i do tych sprężyn robi sie taką sama ilość typów miechow powietrznych. Jeśli spręzyna ma plus 150 to miech dostosowany jest do ładowności auta plus 150 kg i analogicznie spręzyna plus 250 kg
http://www.tjm.com.au/Portals/0/brochur ... ension.pdf
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
Eskapada ma 100% racji - z technicznego punktu widzenia tak własnie jest.Eskapada pisze:zawieszenie heavy duty moze slużyc i zluży do zwiększenia ładowności poprzez wymianę elemetu sprężynującego = resor / sprężyna / drążek skrętny. Do np ymm Toyoty HDJ 80 możesz kupić sobie sprężyny OME które dadza Ci 2 cale liftu o dodatkowym udziwgu plus 200 kg / 400 kg a nawet 600 kg od tego co przewidziała fabrka.(...)
Coby jednak uprzedzić mogące się pojawić wątpliwości trzeba dodać , że producentom zawieszen HD nie wolno w materiałach info napisać tego co powyżej - po prostu nie mogą oni formalnie zmienić fabrycznej dmc pojazdu (skądinnąd jest w tym pewna logika, jako że nie tylko zawieszenie decyduje o tym czy auto może znieść pewne obciążenie, czy nie).
Dlatego oficjalna interpretacja jest następująca - zwieszenia HD, czy też pneumowspomagacze bedące tematem niniejszego (one akurat nie liftują, tylko zmieniają charakterystykę elementu resorującego w obrębie dotychczasowego jego skoku) mają za zadanie poprawić pracę zawieszenia przy pełnym obciążeniu auta jego nominalną ładownością - przy takim samym obciążeniu sprężyna HD bedzie miała większy niż standardowa zapas na ugięcie przy dynamicznych wymuszeniach od wybojów czu dziur, zmniejszy też - ze względu na swoją większa sztywność - przechyły nadwozia.
Jakoś tylko nikt nie robi sprężyn liftujących o stywności tych nominalnych

JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów 

- lesio jeep
-
- Posty: 5524
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Autor mial na mysli moj post z fotkami. A moze i oparl sie na odbojach, chociaz czasem jak widze zdjecia wykrzyzy to kola glebiej wchodza w nadkola, ale moze po prostu maja wieksze kola? Jechalo sie dziwnie, zwlaszcza ze musialem podjechac na sama gore wysypiska smieci - przy podjezdzie niebo tylko widzialem. Chyba zainwestuje w hak i na takie okazje przyczepka ze Statoilu.
1992 Jeep Cherokee Limited


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość