ait lift (air springs) - zamontowałem! :-)

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

ait lift (air springs) - zamontowałem! :-)

Post autor: TTom » czw sie 17, 2006 7:39 am

Witam, jakiś czas temu poruszyliśmy ten temat w kewstii usztywnienia zawieszenia dla poprawy trakcji. Właśnie wczoraj skończyłem montaż całego zestawu i w związku z tym pierwsze wrażenia. Po pierwsze - pomimo nazwy (air lift) z pewnością nie nadaje się to do PODNOSZENIA zawieszenia, natomiast możliwość płynnej regulacji ciśnienia w zamontowanych w sprężyny "workach" doskonale sprawdza się do usztywnienie całości zawieszenia (lub też zwiększenia ładowności auta), jeszcze nie zdążyłem potestować w różnych ustawieniach, ale ogólnie jestem bardzo zadowolony. Dla tych co nie wiedzą o czym mowa, link do montażu na tyle w TJ http://www.4x4xplor.com/airlift.html
mój zestaw zawiera również poduchy na przód i cały układ kontrolujący z kompresorem i czujnikami utrzymującymi automatycznie zadane ciśnienie. Postaram się szybko zamieścić jakieś fotki jak to wszystko wygląda.
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw sie 17, 2006 8:25 am

TTom, ale nic się uliftować nie da? Ani 1"? Bo że rozmiar liftu nie powala to jasne, ale liczyłem na to, że choć troszkę :(
Jak tylko będziesz miał jakieś wrażenia z jazdy to koniecznie wrzuć tu jakąś małą recenzję, bo sam ciągle nad tym dumam...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » czw sie 17, 2006 8:53 am

Przynajmniej teoretycznie - wzrastające ciśnienie w poduszce pomiędzy zwojami sprężyny powinno ją nieco rozgiągać.. zrobię pomiary jaka jest różnica w wysokości auta przy minimalnym i maksymalnym ciśnieniu i wszystko będzie wiadomo. Jeśli czytałeś ten opis z podanego linka, to facet pisze że jak zapomniał wypuścić powietrze po jeździe mocno obciążonym autem, to pozostało podniesione właśnie coś około cala do góry, więc jest nadzieja! :wink: Pozdrawiam!
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw sie 17, 2006 9:12 am

mendelmax pisze:TTom, ale nic się uliftować nie da? Ani 1"? Bo że rozmiar liftu nie powala to jasne, ale liczyłem na to, że choć troszkę :(
Jak tylko będziesz miał jakieś wrażenia z jazdy to koniecznie wrzuć tu jakąś małą recenzję, bo sam ciągle nad tym dumam...
Teoretycznie da sie podnieść auto poprzez zastosowanie poduszek ale co bedziesz jezdził na maksymalnym cisnieniu ?? Poduszki powietrze nie maja na celu liftowania auta jest to efekt uboczny- zwłaszcza jeśli w aucie są stare klapnięte sprężyny lub resory
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw sie 17, 2006 9:14 am

Chciałem zrobić sobie lifcik 2" i do tego mieć ten 1" dodatkowego liftu jakby co. Bo i tak chciałem dać te poduchy celem usztywnienia zawiechy i zwiększnia ładowności, ale liczyłem, że uzysam jakąś tam jeszcze możliwość regulacji wysokości.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » czw sie 17, 2006 9:56 am

zwiekszenia ladownosci??? A co ty chcesz wozic jeepem? Wegiel? Przeciez te 700 kg ladownosci i tak bardzo ciezko wykorzystac...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw sie 17, 2006 10:03 am

Stop, źle to ująłem :) Chodzi o to, żeby nie siadał jak się go załaduje, a nie żeby więcej wozić ;)
Faktycznie obecna ładowność przerasta moje potrzeby :)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » czw sie 17, 2006 1:41 pm

jakie 700 kg?? sprobuj tyle wrzucic do bagaznika to sie poczujesz jakbys odrzutowcem zaraz startowal to czysta teoria

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » czw sie 17, 2006 1:49 pm

wiozlem jusz 400 i nawet nie bylo tego widac z zewnatrz
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw sie 17, 2006 2:00 pm

700 może być ciężko, ale lesio, ten twój jeep to trochę jak amfibia pana samochodzika- wszstko może. Jak się wsadzi 400 kg to musi sporo usiąść. Jak ktoś wsiada to już widać jak lekko opada. Leciutko, ale zawsze pare mm. Przy komplecie pasażerów i odrobinie bagażu to już dość widoczna zmiana. Jaka- nie mierzyłem.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw sie 17, 2006 2:10 pm

poduszki powietrzne NIE SŁUŻĄ DO ZWIĘKSZANIA ŁADOWNOŚCI ANI DO LIFTOWANIA AUTA !!

NO :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
SławekXJ
 
 
Posty: 1066
Rejestracja: śr gru 29, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Krapkowice

Post autor: SławekXJ » czw sie 17, 2006 2:16 pm

Poduszki powietrzne służą do ochrony życia ludzkiego podczas kolizji... :)21



NO !!
Racja jest jak dziura w d...,każdy ma swoją:)21

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » czw sie 17, 2006 2:22 pm

Eskapada pisze:poduszki powietrzne NIE SŁUŻĄ DO ZWIĘKSZANIA ŁADOWNOŚCI ANI DO LIFTOWANIA AUTA !!

NO :)21
Z przykrością , ale powiem więcej - nie służą także do poprawienia tzw. "trakcji"... :roll:
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » czw sie 17, 2006 4:42 pm

No nie, nooo nieee..! Panowie, chcecie mi wmówić że to co kupiłem służy do... NICZEGO?? WYRAŹNIE ODCZUWAM ZMIANĘ NA LEPSZE JEŚLI CHODZI O PEWNOŚĆ PROWADZENIA SAMOCHODU!! Jak się "zbiorę", to napiszę bardziej szczegółowy wywód!
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
intruz
Posty: 427
Rejestracja: pn sty 31, 2005 9:31 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: intruz » czw sie 17, 2006 5:46 pm

Mialem juz kilka razy na aucie ponad 700kg ( Np: dwa motocykle w czesciach) i auto niespecjalnie siadlo...Moze to zasluga zawiechy heavy duty ( wersja ciezarowa) lub dodania pior do resorow...
XJ Country 4.0L, 242, manual, lift 2", LPG II gen. 30x9.5 AT/MT

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » czw sie 17, 2006 7:46 pm

No to żeby wyjaśnić sprawę zmierzyłem jak to jest z tym unoszeniem. Zakres stosowanych ciśnień w zależności od zestawu mieści się w granicach od 5 do 50 psi. U mnie jako minimum zalecane jest 10 psi i tak mam nastawione czujniki spadku ciśnienia, na razie jeżdżę przy 20 psi na przodzie i 25 na tyle. Dokonałem pomiaru pomiędzy 10 a 35 psi i przy tej różnicy ciśnień auto unosi się dokładnie o 5 milimetrów.
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » czw sie 17, 2006 8:57 pm

Dwa tygodnie temu robilem remont, jedna sciana wyburzona - 680 kg gruzu (wazone na wadze na wysypisku), nie siadl jakos tragicznie, stockowe zawieszenie. Przy okazji zwazylem auto - 1640 kg, sporawo :(
Obrazek
Obrazek
Obrazek
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek 4.7
 
 
Posty: 218
Rejestracja: śr lut 12, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Gąbin

Post autor: Bartek 4.7 » czw sie 17, 2006 9:15 pm

zu-tec pisze:
Eskapada pisze:poduszki powietrzne NIE SŁUŻĄ DO ZWIĘKSZANIA ŁADOWNOŚCI ANI DO LIFTOWANIA AUTA !!

NO :)21
Z przykrością , ale powiem więcej - nie służą także do poprawienia tzw. "trakcji"... :roll:
Zatem oświećcie mnie i odpowiedzćie na nurtujące ludzkość od wieków ezystencjalne pytanie:

"Do czego służą owe poduszki zwane przez niektórych miechami???

I pytanie pomocnicze:
Do czego służy zawieszenie "heavy duty", a w szczególniści sprężyny i resory tego typu?

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt sie 18, 2006 8:25 am

zawieszenie heavy duty moze slużyc i zluży do zwiększenia ładowności poprzez wymianę elemetu sprężynującego = resor / sprężyna / drążek skrętny. Do np ymm Toyoty HDJ 80 możesz kupić sobie sprężyny OME które dadza Ci 2 cale liftu o dodatkowym udziwgu plus 200 kg / 400 kg a nawet 600 kg od tego co przewidziała fabrka. Przy takich np plus 600 kg sprężynach masz pewność że w rzeczonym aucie obciążonym stale sprzetem wyprawowym spręzyna nie klapnie a zawieszenie bedzie sprawnie pracować.

Miechy powietrzne aby dobrze pracowaly i spelnialy swoje funkcje musze być dobrze dobrane z zawieszeniem i masa auta. Np TJM produkuje zawieszenia i poduszki powietrzne. Spręzyny do każdego auta produkowane są o kilku dodatkowych nośnościach i do tych sprężyn robi sie taką sama ilość typów miechow powietrznych. Jeśli spręzyna ma plus 150 to miech dostosowany jest do ładowności auta plus 150 kg i analogicznie spręzyna plus 250 kg

http://www.tjm.com.au/Portals/0/brochur ... ension.pdf
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » pt sie 18, 2006 9:07 am

moj xj byl zarejestrowany w belgii jako ciezarowy.
gdy porownuje go z innymi czirokami z lat 97-01,
to wydaje mi sie on toche wyzszy.
moze i ja mam taka zawieche havy-duty...
LRD3

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » pt sie 18, 2006 10:39 am

Eskapada pisze:zawieszenie heavy duty moze slużyc i zluży do zwiększenia ładowności poprzez wymianę elemetu sprężynującego = resor / sprężyna / drążek skrętny. Do np ymm Toyoty HDJ 80 możesz kupić sobie sprężyny OME które dadza Ci 2 cale liftu o dodatkowym udziwgu plus 200 kg / 400 kg a nawet 600 kg od tego co przewidziała fabrka.(...)
Eskapada ma 100% racji - z technicznego punktu widzenia tak własnie jest.
Coby jednak uprzedzić mogące się pojawić wątpliwości trzeba dodać , że producentom zawieszen HD nie wolno w materiałach info napisać tego co powyżej - po prostu nie mogą oni formalnie zmienić fabrycznej dmc pojazdu (skądinnąd jest w tym pewna logika, jako że nie tylko zawieszenie decyduje o tym czy auto może znieść pewne obciążenie, czy nie).
Dlatego oficjalna interpretacja jest następująca - zwieszenia HD, czy też pneumowspomagacze bedące tematem niniejszego (one akurat nie liftują, tylko zmieniają charakterystykę elementu resorującego w obrębie dotychczasowego jego skoku) mają za zadanie poprawić pracę zawieszenia przy pełnym obciążeniu auta jego nominalną ładownością - przy takim samym obciążeniu sprężyna HD bedzie miała większy niż standardowa zapas na ugięcie przy dynamicznych wymuszeniach od wybojów czu dziur, zmniejszy też - ze względu na swoją większa sztywność - przechyły nadwozia.

Jakoś tylko nikt nie robi sprężyn liftujących o stywności tych nominalnych :(
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pt sie 18, 2006 1:54 pm

to jest nie siadl tragicznie?? klapnal na odbojach i juz wiecej nie siadzie nawet jak bys tam 2 tony wrzucilchyba zeby sie most wygial. :)2

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt sie 18, 2006 2:29 pm

golony pisze:to jest nie siadl tragicznie?? klapnal na odbojach i juz wiecej nie siadzie nawet jak bys tam 2 tony wrzucilchyba zeby sie most wygial. :)2
ale o co chodzi ........... bo ni jak nie rozumiem co autor i do czego miał na myśli :roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » pt sie 18, 2006 2:50 pm

moze po prostu kupilem od zwyklego Araba a nie od hieny ktora
najpierw by go doprowadzila do stanu agoni a potem woskowanie
polerka i do zyda w Polsce :lol:
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
Greg_pl
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:07 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Greg_pl » pt sie 18, 2006 3:09 pm

Autor mial na mysli moj post z fotkami. A moze i oparl sie na odbojach, chociaz czasem jak widze zdjecia wykrzyzy to kola glebiej wchodza w nadkola, ale moze po prostu maja wieksze kola? Jechalo sie dziwnie, zwlaszcza ze musialem podjechac na sama gore wysypiska smieci - przy podjezdzie niebo tylko widzialem. Chyba zainwestuje w hak i na takie okazje przyczepka ze Statoilu.
1992 Jeep Cherokee Limited
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość