kontrolka emiss maint
Moderator: Mroczny
kontrolka emiss maint
czy ktoś z was wie do do czego służy kontrolka "emiss maint" we Wranglerze '90r, dotychczs żaden mechanik niepotrafił określć co ona oznacza.
Piotrek
to teraz od d...py strony
posiadasz w swoim wozie cos co sie nazywa oxygen sensor (po polsku to chyba bedzie czujnik skaldu spalin?) wyglada to mniej wiecej tak
http://a1238.g.akamai.net/f/1238/5580/6 ... P15349.JPG
Kontrolka emiss maint zapala sie po przejechaniu okolo 82.500 mil (moze troche mniej lub moze zdecydowanie wiecej) i ma przypominac kierowcy o sprawdzeniu spalin i wymianie wlasnie powyzej wspomnianego czujnika.
Wymiana czujnika nie powoduje jednak wylaczenia kontrolki emiss maint bo steruje nia modul EMT - mala puszka przy pedale gazu po prawej stronie, ktora zalacza sie tylko ze wzgledu na przebieg a nie na stan czujnika. Wobec tego z wozem moze byc wszystko ok a to g..wno bedzie swiecic (rozwiazanie typowe dla klienta amerykanskiego, ktory w instr. obslugi ma napisane np. ze nie mozna suszyc wlosow pod woda za pomoca suszarki 110 v bo moze to spowodowac brak mozliwosci ogladania wieczornego odcinka jerry springera)
Sa 3 rozwiazania:
1. wymienic modul EMT i oxygen sensor
2. wymienic oxygen sensor i odlaczyc modul EMT
3. zalepic kontrolke plastrem lub odlaczyc modul emt
Generalnie polecane jest rozwiazanie 2.
pozdrawiam,
P.S. mam nadzieje ze nic nie pochrzanilem bo jestem dosyc duzym laikiem w mechanice samochodowej
posiadasz w swoim wozie cos co sie nazywa oxygen sensor (po polsku to chyba bedzie czujnik skaldu spalin?) wyglada to mniej wiecej tak
http://a1238.g.akamai.net/f/1238/5580/6 ... P15349.JPG
Kontrolka emiss maint zapala sie po przejechaniu okolo 82.500 mil (moze troche mniej lub moze zdecydowanie wiecej) i ma przypominac kierowcy o sprawdzeniu spalin i wymianie wlasnie powyzej wspomnianego czujnika.
Wymiana czujnika nie powoduje jednak wylaczenia kontrolki emiss maint bo steruje nia modul EMT - mala puszka przy pedale gazu po prawej stronie, ktora zalacza sie tylko ze wzgledu na przebieg a nie na stan czujnika. Wobec tego z wozem moze byc wszystko ok a to g..wno bedzie swiecic (rozwiazanie typowe dla klienta amerykanskiego, ktory w instr. obslugi ma napisane np. ze nie mozna suszyc wlosow pod woda za pomoca suszarki 110 v bo moze to spowodowac brak mozliwosci ogladania wieczornego odcinka jerry springera)
Sa 3 rozwiazania:
1. wymienic modul EMT i oxygen sensor
2. wymienic oxygen sensor i odlaczyc modul EMT
3. zalepic kontrolke plastrem lub odlaczyc modul emt
Generalnie polecane jest rozwiazanie 2.
pozdrawiam,
P.S. mam nadzieje ze nic nie pochrzanilem bo jestem dosyc duzym laikiem w mechanice samochodowej

A właśnie w temacie...
Mnie padła sonda 'lambada' i się nie znam, a chciałbym ją wymienić (zużycie paliwa pewnie wróci do 'normy' i na przeglądzie lanca wskaże poprawne zawartości CO i CO2), ale nie wiem czy pasi jakaś podbróbka. Jaka (tanio)?
Cherokee Limited 4.0 '89 ... co tam jeszcze potrzeba do ustalenia rodzaju sondy.
Mnie padła sonda 'lambada' i się nie znam, a chciałbym ją wymienić (zużycie paliwa pewnie wróci do 'normy' i na przeglądzie lanca wskaże poprawne zawartości CO i CO2), ale nie wiem czy pasi jakaś podbróbka. Jaka (tanio)?

Cherokee Limited 4.0 '89 ... co tam jeszcze potrzeba do ustalenia rodzaju sondy.
Któś Ty Jasiu?Jasiu pisze:Tadziu,
Może Filip pomoże...

Dzwoniłem do chryslera i zaśpiewał mi ~430 zeta i tydzień czekania.
Pogadam jeszcze z Piotrkiem B. (czerwony Wrangler ze szpejami + lift). On zdaje się goni bebechy do aut, różnych.
Ostatnio zmieniony wt lut 10, 2004 4:11 pm przez Tadek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
poczka poczkaj, wczesniej umknal mi ten temat. Dam ci na PW namiar sondy nowe od 99 do max 120 zet.Tadek pisze:A właśnie w temacie...
Mnie padła sonda 'lambada' i się nie znam, a chciałbym ją wymienić (zużycie paliwa pewnie wróci do 'normy' i na przeglądzie lanca wskaże poprawne zawartości CO i CO2), ale nie wiem czy pasi jakaś podbróbka. Jaka (tanio)?![]()
Cherokee Limited 4.0 '89 ... co tam jeszcze potrzeba do ustalenia rodzaju sondy.
Sam szukalem sam wymienialem. Zerknij tylko ilu przewodowa masz. Zaloze sie ze trzyprzewodowa tytanowa 0-5V bo limited 89 mial wtrysk Renixa
W takim razie koszt to ok 120 zet lacznie z przesylka. Potem tylko trzeba lopatologicznie przelutowac wtyczke i dziala. Tylko uwaga na kolorki w nowej sondzie beda czarny(C), czerwony(A) i bialy(B) w starej sa czarny czerwony i szary i wbrew pozorom nie laczysz bialego z szarym

- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
No mi w lokalnym warsztacie LPG chcieli zalozyc jednoprzewodowa twierdzac ze bedzie ok. Jednoprzewodowe sa 0-1V cyrkonowe wiec bez dodatkowej grzalki podgrzewajacej. O ile w przypadku pracy na samym gazie i odpowiednim sterowniku LPG mozna to wlozyc o tyle podlaczenie takiej sondy do instalacji Renixa spowoduje kaszanke gdyz granicznym napieciem sterujacym jest 2,25VP. pisze:a i pomysł sprawdzenia w lokalnych warsztatach lpg jest bardzo dobry i chyba najskuteczniejszy
Sondy 0-1V cyrkonowe byly stosowane po roku 91 a wiec przy wtrysku Mopara i innym ECU sterujacym. I tam mozna stosowac spokojnie zamienniki nawet z Wolgi

Do Renixa teoretycznie mozna rowniez zastosowac czteroprzewodowe sondy ale zeby nie bylo prosto sa tez sondy "w plusie i minusie" czyli zarowno 0-5V jak i 5-0V takie piec-zero mialy jakies popaprane japonce a "standardem" sa 0-5V.
W zyciu nie zajmowalem sie elektryka i elektronika samochodowa wiec moje info moze byc niescisle.

I nalezy pamietac ze o ile przy zasilaniu benzyna sygnal z sondy lambda brany jest pod uwage przez ECU tylko i wylacznie podczas pracy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku jak i przy jezdzie ze stalym obciazeniem i stalej predkosci obrotowej.
Natomiast wszelkie instalacje LPG III generacji z silnikiem krokowym na dolocie gazu i sterownikiem sa sterowane sygnalem z sondy caly czas.
Wiec jak sonda padnie to Xj 4.0 pali spokojnie i 30-35 l. gazu

I uwaga w XJ do 91 na przekaznik podgrzewania sondy. Warto to sprawdzic i o to dbac. Inaczej jej sygnal bedzie mocno przeklamany.
Bocian pisze:No mi w lokalnym warsztacie LPG chcieli zalozyc jednoprzewodowa twierdzac ze bedzie ok. Jednoprzewodowe sa 0-1V cyrkonowe wiec bez dodatkowej grzalki podgrzewajacej. O ile w przypadku pracy na samym gazie i odpowiednim sterowniku LPG mozna to wlozyc o tyle podlaczenie takiej sondy do instalacji Renixa spowoduje kaszanke gdyz granicznym napieciem sterujacym jest 2,25VP. pisze:a i pomysł sprawdzenia w lokalnych warsztatach lpg jest bardzo dobry i chyba najskuteczniejszy
Sondy 0-1V cyrkonowe byly stosowane po roku 91 a wiec przy wtrysku Mopara i innym ECU sterujacym. I tam mozna stosowac spokojnie zamienniki nawet z Wolgi(tez BOSCH)
Do Renixa teoretycznie mozna rowniez zastosowac czteroprzewodowe sondy ale zeby nie bylo prosto sa tez sondy "w plusie i minusie" czyli zarowno 0-5V jak i 5-0V takie piec-zero mialy jakies popaprane japonce a "standardem" sa 0-5V.
W zyciu nie zajmowalem sie elektryka i elektronika samochodowa wiec moje info moze byc niescisle.
I nalezy pamietac ze o ile przy zasilaniu benzyna sygnal z sondy lambda brany jest pod uwage przez ECU tylko i wylacznie podczas pracy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku jak i przy jezdzie ze stalym obciazeniem i stalej predkosci obrotowej.
Natomiast wszelkie instalacje LPG III generacji z silnikiem krokowym na dolocie gazu i sterownikiem sa sterowane sygnalem z sondy caly czas.
Wiec jak sonda padnie to Xj 4.0 pali spokojnie i 30-35 l. gazu
I uwaga w XJ do 91 na przekaznik podgrzewania sondy. Warto to sprawdzic i o to dbac. Inaczej jej sygnal bedzie mocno przeklamany.
yhy, zgadza się.

Bocian pisze: Jednoprzewodowe sa 0-1V cyrkonowe wiec bez dodatkowej grzalki podgrzewajacej. O ile w przypadku pracy na samym gazie i odpowiednim sterowniku LPG mozna to wlozyc o tyle podlaczenie takiej sondy do instalacji Renixa spowoduje kaszanke gdyz granicznym napieciem sterujacym jest 2,25V
Sondy 0-1V cyrkonowe byly stosowane po roku 91 a wiec przy wtrysku Mopara i innym ECU sterujacym. I tam mozna stosowac spokojnie zamienniki nawet z Wolgi(tez BOSCH)
Do Renixa teoretycznie mozna rowniez zastosowac czteroprzewodowe sondy ale zeby nie bylo prosto sa tez sondy "w plusie i minusie" czyli zarowno 0-5V jak i 5-0V takie piec-zero mialy jakies popaprane japonce a "standardem" sa 0-5V.
W zyciu nie zajmowalem sie elektryka i elektronika samochodowa wiec moje info moze byc niescisle.
I nalezy pamietac ze o ile przy zasilaniu benzyna sygnal z sondy lambda brany jest pod uwage przez ECU tylko i wylacznie podczas pracy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku jak i przy jezdzie ze stalym obciazeniem i stalej predkosci obrotowej.
Natomiast wszelkie instalacje LPG III generacji z silnikiem krokowym na dolocie gazu i sterownikiem sa sterowane sygnalem z sondy caly czas.
Wiec jak sonda padnie to Xj 4.0 pali spokojnie i 30-35 l. gazu
I uwaga w XJ do 91 na przekaznik podgrzewania sondy. Warto to sprawdzic i o to dbac. Inaczej jej sygnal bedzie mocno przeklamany.



Bocian
Ja myslalem, ze Ty jestes elektronikowcoelektrykomechanikowcoiksjotowcem
tak sadzilem po Twoich postach...
Bo po moich to widac ze mysz popycham a nie znam sie na furach

mykelo
mykelo
krakuff
you're nobody til somebody kills you
krakuff
you're nobody til somebody kills you
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość