Co na śnieg: łańcuchy na zwykłe M+S, AT czy MT ?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » ndz wrz 24, 2006 11:03 pm

bo do terenowek to nawet letnie sa MS :wink:
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: 9mm » pn wrz 25, 2006 10:12 am

otrzymałem nówki Bridgestone M+S (chyba jakiś model 205/110 R16) , ciężko nawet jakieś info o tych gumach na necie znaleść. Tylko szosa :)3

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pn wrz 25, 2006 10:48 am

9mm pisze:otrzymałem nówki Bridgestone M+S (chyba jakiś model 205/110 R16) , ciężko nawet jakieś info o tych gumach na necie znaleść. Tylko szosa :)3
205/110/16 - :o ty lepiej uważaj bo w jakimś ostrym zakręcie zdejmiesz je z felgi ( do czego te opony ? ).
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: 9mm » pn wrz 25, 2006 11:31 am

to oznaczenie modelu jest takie debilne (205 R 16C 8 PR chyba ok 30" wysokości) czy jakoś tak , ale są to normalne , wąskie gumy i jedyne z czego mi mogą teraz spaść to z półki w magazynie , bo jak tylko spróbowałem innych to nie było opcji powrót.

Awatar użytkownika
sheriff
 
 
Posty: 267
Rejestracja: pn paź 31, 2005 7:26 am
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: sheriff » śr wrz 27, 2006 9:33 am

.. no najlepsze to są pewnie gąsienice ;) ale ja tam cały rok na MT śmigam i spoko.. :)2
Dodge RAM 3500 5.9 Cummins ;)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr wrz 27, 2006 5:49 pm

Sprawdzone empirycznie zeszlej zimy:
na sniegu AT robi znacznie lepiej niz MT. Zarowno ubitym jak i sypkim.

MT ma szerokie klocki i po zapchaniu szczelin miedzy nimi powstaje piekny slick.

Mowie o oponach BFG - bo na takich jezdzilismy.

Na temat zwyklych opon sie nie wypowiadam (bo kto na takich jezdzi :)), a z lancuchami tyle roboty ze ich nie uzywam nawet w plaskatym.
Chociaz widzialem patrola na MT z lancuchami - radzil sobie swietnie.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » śr wrz 27, 2006 7:49 pm

pisze M+S w sensie zwykle opony drogowe i moim zdaniem takie do codziennej jazdy sa o.k chyba ze ktos codziennie po sypkim ma zamiar smigac
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » pn paź 02, 2006 7:37 pm

ja to wogóle nie kumam po co do terenówki opony szosowe, ale można i jeepem 180 pomykać i pięć kompletów opon posiadać - ja mam dwa AT i MT i tak jak inni piszą i na jednych i na drugich jeżdzi się cały rok, przy czym na zlamelowanych At lepiej niż na MT -zimą, jak i co po niektórzy potwierdzą, również latem na kostce po deszczu :D
W zeszłym roku na AT zaatakowałem alpy. Pomny pewnych problemów z poprzedniej zimy na MT zanabyłem nawet dwa komplety łańcuchów na 31 cali no... i ani razu ich nie założyłem. Taki lajf, bo okazało się, że blokady typu torsen dają doskonałą trakcję. Łańcuchy na pewno się przydadzą jakbyś chciał przecierać drogę np na całkowicie zasypaną drogę na gubałówkę, ale ile razy będziesz przecierał szlaki.
Reasumując - masz kasę kup porządne zimówki, chcesz zaoszczędzić i i tak jeżdzić - kup AT - te w zupełności wystarczą, a jak cała zimę jeżdzisz po górach to dokup łańcuchy na w razie co i tyle.
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » pn paź 02, 2006 8:57 pm

Ja zacytuję (w przybliżeniu) instrukcję mojego mało terenowego auta:

"samochód wyposażono w opony przystosowane do różnych rodzajów nawierzchni, których specjalna konstrukcja sprawdzi się też zimą, jeśli jednak zamierzasz dużo jeździć po śniegu kup se zimówki, a jak dużo po asfalcie kup se szosówki :D "

I tak co pół roku zmieniam opony M+S na inne M+S (pirelli scorpion STR na GoodYear Wrangler UG) i na dodatek uważam, że warto :)9 .
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

El_Jem
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:12 am
Lokalizacja: Lublin

Jak to jest ?

Post autor: El_Jem » wt paź 17, 2006 2:20 pm

Jak to jest z tymi BFG A/T ? Czy są takie osobno M+S, a osobno letnie ? Przeglądałem oferty firm i znalazłem BFG A/T za ponad 300 zł/szt.
Ale z opisu wynika, że one są letnie !!!!

http://www.opony.com/producent1.asp?lin ... KO&f=lista
Jeep Cherokee 1993 2.5 zagazowany

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Post autor: krism » wt paź 17, 2006 9:03 pm

Sa jeszce zimowki ktore maja duze klocki i dobrze robia na lodzie jak i w kopnym sniegu -sprawdzalem zeszlej zimy dunlopy grandtek sj6 31" i bylo super

co do BFG AT to jest to co czasem nazywamy wielosezonowe AT -robia zima calkiem ok na lodzie jednak troche slabo (calkiem dobre na kopny snieg)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości