v8 w wranglerze

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Brylu
 
 
Posty: 149
Rejestracja: pn lip 07, 2008 7:55 pm
Lokalizacja: Wieluń Łódzkie

v8 w wranglerze

Post autor: Brylu » pn lip 21, 2014 9:10 am

Witam. Posiadam wranglera TJ z 2.5 litrowym motorem. Jak wiadomo mocy brak. Zastanawiam się nad kupnem grand cherokiego z V8 i przekładką motoru wraz z mostami. Auto raczej nie jeździ w terenie zdarza się ze żona pojedzie od czasu do czasu z nami lecz bez szaleństw. Często też ciagne lawete z samurajem ale przy minimalnym wzniesieniu chcąc jechać chociaż 80 muszę piłować go na trzecim biegu. Co wy na to???????

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: v8 w wranglerze

Post autor: vandall_jr » pn lip 21, 2014 9:15 am

Pomysł zacny :)21 Ale lepiej wstaw R6 oryginał z jeepa i po sprawie mniej motania
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Brylu
 
 
Posty: 149
Rejestracja: pn lip 07, 2008 7:55 pm
Lokalizacja: Wieluń Łódzkie

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Brylu » pn lip 21, 2014 9:20 am

Ale z V8 start na mieście byłby zacny 8)

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Sygma » pn lip 21, 2014 9:22 am

vandall_jr pisze:Pomysł zacny :)21 Ale lepiej wstaw R6 oryginał z jeepa i po sprawie mniej motania
+1

realne do zrobienia, będzie jeździło i nie zabije finansowo

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Misiek Cypr » pn lip 21, 2014 9:55 am

V8 musisz spiac z automatem I kupa elektroniki. mechanicznie to wszystko jest proste, ale elektronicznie juz nie.
Niewiele takich swapow bylo w Polsce robionych, wiec sciezke bedziesz sam deptal.

Wsadzic R6 jak pisze Vandall, sciezka wydeptana I w sumie masz dalej orginala I nie musisz mostow mieniac, ani skrzyni biegow.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Didymos » pn lip 21, 2014 10:25 am

Przełóż cały zespół napędowy od xj 4,0 z niezniszczalnym automatem i będzie git.
Mosty zostaną te same.
Swoją drogą jeśli myślisz, że 4,0 albo v8 ma mocniejsze mosty, to... mógłbyś się rozczarować :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Sygma » pn lip 21, 2014 10:53 am

Do tego jak wsadzić jakieś V8 to przód zrobi się bardzo ciężki..
co wpłynie znacząco w tym aucie na zachowanie w terenie i samo prowadzenie w zakrętach.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Mroczny » pn lip 21, 2014 12:18 pm

sprzedać 2.5, kupić 4.0
albo patrola
:)21

Brylu
 
 
Posty: 149
Rejestracja: pn lip 07, 2008 7:55 pm
Lokalizacja: Wieluń Łódzkie

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Brylu » pn lip 21, 2014 12:48 pm

Sprzedać nie mogę bo to prezent dla szanownej małżonki :P

Brylu
 
 
Posty: 149
Rejestracja: pn lip 07, 2008 7:55 pm
Lokalizacja: Wieluń Łódzkie

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Brylu » pn lip 21, 2014 12:51 pm

A tą czterolitrówke można z manulną skrzynią połączyć jeśli np. w orginale złączona była z ałtomatem? I czy jakiś osprzęt z 2.5 będzie pasował czy wszystko trzeba dobrać?

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Mroczny » pn lip 21, 2014 12:52 pm

pewnie nie, i pewnie wały jeszcze

Brylu
 
 
Posty: 149
Rejestracja: pn lip 07, 2008 7:55 pm
Lokalizacja: Wieluń Łódzkie

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Brylu » pn lip 21, 2014 1:38 pm

Bo nie wiem w końcu co z tą skrzynią. Podejdzie pod manuala???????? :roll:

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Sygma » pn lip 21, 2014 2:15 pm

XJ występował z silnikiem 4.0 i manualem... więc się da :)

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Aśka&Kuba » pn lip 21, 2014 4:32 pm

wrangler też :roll:
NO I JEST RZOPA

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Sygma » pn lip 21, 2014 4:35 pm

też
ale łatwiej i taniej dopaść angola XJ z 4.0 jako dawcę
niż wrangla

mimo wszystko dawał bym w komplecie z automatem AW4

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Aśka&Kuba » pn lip 21, 2014 4:41 pm

Misiek Cypr pisze:V8 musisz spiac z automatem I kupa elektroniki. mechanicznie to wszystko jest proste, ale elektronicznie juz nie.
Niewiele takich swapow bylo w Polsce robionych, wiec sciezke bedziesz sam deptal.

Wsadzic R6 jak pisze Vandall, sciezka wydeptana I w sumie masz dalej orginala I nie musisz mostow mieniac, ani skrzyni biegow.
w Rzeszowie jest wrongl 4.7, skrzynia i reduktor k160, mosty c303 dasie :)21
wagowo 4.7 i 4.0 podobnie bo kilka :)21 lat dzieli te silniki ale i tak do lawety bez sensu


jakie koła teraz w tj ??
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Aśka&Kuba » pn lip 21, 2014 4:42 pm

Sygma pisze:też
ale łatwiej i taniej dopaść angola XJ z 4.0 jako dawcę
niż wrangla

mimo wszystko dawał bym w komplecie z automatem AW4

może być mało miejsca na wał
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Re: v8 w wranglerze

Post autor: kulkagsx1200 » pn lip 21, 2014 5:01 pm

Sygma napisał(a):
Do tego jak wsadzić jakieś V8 to przód zrobi się bardzo ciężki..
co wpłynie znacząco w tym aucie na zachowanie w terenie i samo prowadzenie w zakrętach.


silnik r6 jest niewiele lzejszy od v8 5.2 :wink:
Ostatnio zmieniony pn lip 21, 2014 5:04 pm przez kulkagsx1200, łącznie zmieniany 3 razy.
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Misiek Cypr » pn lip 21, 2014 7:31 pm

Silnik R6 4.0 pracowal z manualem I nie powinno byc problem zeby przelozyc kolo zamachowe od 2.5 do 4.0. Mysle ze niewiele sie roznia, 4.0 moze miec lzejsze kolo.

Blok 2.5 jest obcietym blokiem 4.0, lub 4.0 wydluzonym 2.5. Przekladka nie jest trudna, bo te silniki wystepowaly we wrongach czesciej niz 2.5.

V8 wazy 285kg, a 4.0 cos kolo 265kg. Roznica masy niewielka, ale 5.2 + automat/4.0 + manual jest juz dosc znaczna I jest to ponad 100kg. Ciezar duzy, ale wiekszosc z tej roznicy ciezaru znajduje sie posrodku drogi miedzy osiami.

Pod V8 trzeba przerabiac waly, pod 4.0 z manualem juz nie bedziesz musial tego robic.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Aśka&Kuba » pn lip 21, 2014 8:02 pm

Tylko ze 2.5 występował ze skrzynią ax5 a 4.0 ax15 i mysle ze nie bedzie to tylko kwestia koła zamachowego
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
tigerr
Posty: 558
Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 10:12 am
Lokalizacja: Gniezno-Gdańsk

Re: v8 w wranglerze

Post autor: tigerr » pn lip 21, 2014 8:28 pm

Goly silnik 4,0 (bez kolektorow,alternatora,pompy wspomagania i rozrusznika) warzy 167kg.
tel. 500 590 696

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: v8 w wranglerze

Post autor: Misiek Cypr » pn lip 21, 2014 8:49 pm

Jeepnieci podaja 227/245
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
tigerr
Posty: 558
Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 10:12 am
Lokalizacja: Gniezno-Gdańsk

Re: v8 w wranglerze

Post autor: tigerr » wt lip 22, 2014 6:42 am

W czwartek zlomowalem takiego wiec wiem dokladnie ile warzy.
tel. 500 590 696

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Re: v8 w wranglerze

Post autor: misman » wt lip 22, 2014 8:44 am

Brylu pisze:Bo nie wiem w końcu co z tą skrzynią. Podejdzie pod manuala???????? :roll:
Po co chcesz uwsteczniać ? Automat to taki sam krok na drodze rozwoju w motoryzacji, jak zastąpienie gaźnika wtryskiem, dodanie wspomagania w układzie kierowniczym, hamulce tarczowe zamiast bębnowych, etc... Ale jakoś te pozostałe nikomu nie przeszkadzają, tylko się głupio upierają na manual :)21 Pojeździj trochę automatem, to później nie będziesz chciał wracać do mieszania benzyny w czasie jazdy :)21
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Re: v8 w wranglerze

Post autor: kulkagsx1200 » wt lip 22, 2014 9:17 am

misman pisze:
Brylu pisze:Bo nie wiem w końcu co z tą skrzynią. Podejdzie pod manuala???????? :roll:
Po co chcesz uwsteczniać ? Automat to taki sam krok na drodze rozwoju w motoryzacji, jak zastąpienie gaźnika wtryskiem, dodanie wspomagania w układzie kierowniczym, hamulce tarczowe zamiast bębnowych, etc... Ale jakoś te pozostałe nikomu nie przeszkadzają, tylko się głupio upierają na manual :)21 Pojeździj trochę automatem, to później nie będziesz chciał wracać do mieszania benzyny w czasie jazdy :)21
Z g adza sie . Swiadomie 9 lat wstecz zdecydowalem się na automat
nie żałuję ani chwili :-)
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość