MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Marcin978
-

- Posty: 118
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Marcin978 » czw sty 11, 2007 12:35 pm
ile moze palic nowy jeep hemi?
czy to odlaczanie cylindrow cos daje? czy spali i tak wiecej jak silnik 4.7?
glownie chodzi mi o spalanie w trasie, spokojna jazda okolo 90-100km/h
bo dane na temat spalania w miescie moga byc bardzo rozbierzne
moj stary ZJ 4l pali we wroclawiu okolo 19l
w trasie najminej 12.5l

-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » czw sty 11, 2007 1:37 pm
mi pali średnio na trasie 14-15l, z butem w podłodze przy jeżdzie autostradowej - ile chce!

czyli 24-25l, sama jazda po mieście około 20l
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw sty 11, 2007 2:26 pm
W trasie 90-100 to może spalić mniej od 4.7, bo to ulubiona ponoć prędkość MDS.
Ale szczerze myślę, że odpuść i kup 4.7- mocy pod dostatkiem a motor znacznie prostszy w konstrukcji, serwisie itd.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Pasza
-

- Posty: 1837
- Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Pasza » czw sty 11, 2007 2:38 pm
wow
hemi daje dużo frajdy!
niestety zużycie paliwa jest drastyczne...
wg komputera w mieście spożywał 22l, przy wygłupach 27, a w trasie nie pamiętam ...
najbardziej irytujący jest dystans na zbiorniku ...co chwila tankowanie...
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sty 11, 2007 3:30 pm przez
Pasza, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Marcin978
-

- Posty: 118
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Marcin978 » czw sty 11, 2007 2:44 pm
14 w trasie juz mnie przekonuje ze to pali w miescie ogromne ilosci paliwa
moj kolega ma diesla i mowil ze jest szybszy od benzyny 4.7
z reszta jak sprawdzalem kiedys dane z polskiej strony jeepa to rzeczywiscie start mial szybszy ale diesle sa drogie
moze diesel jest szybszy tylko na starcie? a przy wyprzedzaniu przy kick downie bezyna bedzie szybsza od tego diesla? w koncu ma wiecej koni i to v8
jak to jest?
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw sty 11, 2007 2:52 pm
Zasadniczo 3.0 bije 4.7 w każdej kategorii osiągowej (poza prędkoscią maksymalną, która raczej u nas nie ma znaczenia), ale i tak brałbym 4.7. Jest trwały, sprawdzony i IMHO jeśli nie jeździsz bardzo dużo to wyjdzie finalnie taniej od diesla.
3.0 po chiptuningu ponoć potrafi śmignąć HEMI pod ostre górki (gdy hemi nie może się wkręcić na obroty), ale kogo to obchodzi...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Bng862
-

- Posty: 910
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
- Lokalizacja: Sokolow Podlaski
Post
autor: Bng862 » czw sty 11, 2007 3:28 pm
A co sądzicie o 3.7??ma ktoś za was ...niech sie wypowie ile pali itp.
Patrzyłem ogłoszenia i właśnie w takim silnik jest tani koszt ok 100 tys zł.3.0crdi to już ok 100 tys drożej

Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117
-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » czw sty 11, 2007 3:53 pm
3,7 mamy w liberty którego ujeżdża żona, jeździ na prawdę spokojnie i niestety spalanie średnie to i tak 13l. Ogólnie autko całkiem fajnie się zbiera ale z hemi nie ma oczywiście żadnego porównania.
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
Marcin978
-

- Posty: 118
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Marcin978 » czw sty 11, 2007 3:55 pm
rocznik 2005 laredo 3.7 zaczyna sie juz od 75 tys u nas w kraju
sa wersje z halogenami i skora nawet
ale smiem watpic ze to sa bezwypadkowe...
tez zastanawiam sie nad 3.7 ale przeczytalem raporty spalania i wyszlo ze tak samo pali duzo, w trasie minimum 12, w miescie 18
przyklad
http://www.autocentrum.pl/go/308__rapor ... 007__.html
http://www.autocentrum.pl/go/308__rapor ... 007__.html
wiec oszczednosc to zadna, ponoc mulowaty, a frajdy ubedzie chyba sporo
szukalem w necie danych dot przyspieszenia ale nigdzie tego nie znalazlem, jestem ciekaw ile to moze miec
w usa z wygladu nowka, limited 2005 4.7 z symbolicznym przebiegiem, max wypas, navi , czujniki parkowania, kosztuje 24 tys dolarow, moze da sie taniej
co daje 72 tys pln + oplaty
zastanawiam sie czy sprowadzajac auto z usa tez mozna zanizyc cene tak jak przy sprowadzaniu z ue??
i ile taki limited ktory kosztuje 24 tys dolarow w usa by kosztowal w pl?
Ostatnio zmieniony czw sty 11, 2007 4:08 pm przez
Marcin978, łącznie zmieniany 1 raz.
-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » czw sty 11, 2007 4:06 pm
kupiłem liberty w Stanach niecałe pół roku temu. Wersja renegade - full wypas za 17 tys $ z rocznika 2004 Na pewno można kupić taniej ale ten akurat bardzo mi przypadł do gustu więc jakoś specjalnie nie szukałem. Cenę zakupu najlepiej zanizyć już w Stanach, ale jesli kupujesz od firmy to ten numer nie przejdzie. Ja swojego cliłem w Niemczech - jest taniej, po czym przepuściłem przez niemiecki autohandel - wartość auta dla celów akcyzowych 800 euro, wszystko poszło gładko
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
Marcin978
-

- Posty: 118
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Marcin978 » czw sty 11, 2007 4:10 pm
ale czemu tak? clo takie samo jest chyba czy w pl czy w de
-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » czw sty 11, 2007 5:24 pm
Marcin978 pisze:ale czemu tak? clo takie samo jest chyba czy w pl czy w de
clo jest takie samo, ale Vat sporo nizszy
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » czw sty 11, 2007 5:25 pm
TTom pisze:kupiłem liberty w Stanach niecałe pół roku temu. Wersja renegade - full wypas za 17 tys $ z rocznika 2004 Na pewno można kupić taniej ale ten akurat bardzo mi przypadł do gustu więc jakoś specjalnie nie szukałem. Cenę zakupu najlepiej zanizyć już w Stanach, ale jesli kupujesz od firmy to ten numer nie przejdzie. Ja swojego cliłem w Niemczech - jest taniej, po czym przepuściłem przez niemiecki autohandel - wartość auta dla celów akcyzowych 800 euro, wszystko poszło gładko
wlasnie zlozyles oswiadczenie, ktore moze zostac uzyte przeciwko tobie jesli czyta to jakis uczynny urzednik z UKS

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
Marcin978
-

- Posty: 118
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Marcin978 » czw sty 11, 2007 5:36 pm
aa, ale clo to raz, a dwa u nas jest dodatkowo akcyza 13%
a w de akcyzy nie ma, dlatego to super patent zeby przepuscic przez jakis komis i zanizyc wartosc
-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » czw sty 11, 2007 6:08 pm
suziXL pisze:TTom pisze:kupiłem liberty w Stanach niecałe pół roku temu. Wersja renegade - full wypas za 17 tys $ z rocznika 2004 Na pewno można kupić taniej ale ten akurat bardzo mi przypadł do gustu więc jakoś specjalnie nie szukałem. Cenę zakupu najlepiej zanizyć już w Stanach, ale jesli kupujesz od firmy to ten numer nie przejdzie. Ja swojego cliłem w Niemczech - jest taniej, po czym przepuściłem przez niemiecki autohandel - wartość auta dla celów akcyzowych 800 euro, wszystko poszło gładko
wlasnie zlozyles oswiadczenie, ktore moze zostac uzyte przeciwko tobie jesli czyta to jakis uczynny urzednik z UKS

kupiłem auto od niemca i mam na to papiery!

i jeszcze jedno - do Polski przyjechałem autem normalnie na amerykańskich blachach, trzeba tylko wykupić niemieckie ubezpieczenie na tablice próbne, od granicy juz ubezpieczenie polskie
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw sty 11, 2007 6:30 pm
Jest taka złota zasada która mówi, żeby nie kupować najsłabszego silnika oferowanego w danym samochodzie, bo będzie do dupy pod każdym względem.
3.7 to nie tylko denna charakterystyka momentu obrotowego. Otóż WK jest cięższy od WJ. 3.7 ma wyżej położony moment od 4.0 i tylko 10 koni więcej. To MUSI być muł, który musi się kręcić na wyższe obroty żeby to pudło ruszyć.
Ponadto 4.7 ma znacznie lepszą skrzynię, kożystniejsze przełożenia w mostach itd. itd. Jestem pewien, że w normalnej jeździe 4.7 nie pali wiele więcej od 3.7 o ile nie mniej. Dlatego zdecydowanie lepiej dopłacić. Tym bardziej, że przy odsprzedaży za parę lat 4.7 napewno będzie stał duuużo wyżej niż 3.7- popatrzcie na allegro i różnice WJ 4.7 i 4.0.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » czw sty 11, 2007 8:09 pm
TTom pisze:- do Polski przyjechałem autem normalnie na amerykańskich blachach, trzeba tylko wykupić niemieckie ubezpieczenie na tablice próbne, od granicy juz ubezpieczenie polskie
czyli tam wykupiles zolte tablice?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » czw sty 11, 2007 8:46 pm
Tak, żółte tablice plus ubezpieczenie, to chyba kosztowało 100 euro, tablic nie zakładałem (ramki nie pasują!!), miałem je w aucie, ale lepiej to zrobić bo może się czepić polcja w razie kontroli. Na granicy tak mówił niemiecki celnik. Polskie ubezpieczenie robisz nawet na numery amerykańskie, tylko musisz je oczywiście znać, potem robi się zmianę numeru auta w polisie po jego przerejestrowaniu
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
danielpoz

- Posty: 1576
- Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
- Lokalizacja: Poznan/Swaj
Post
autor: danielpoz » czw sty 11, 2007 9:43 pm
problem w tym ze zolte tablice nie sa akceptowane w PL bo Polska nie podpisala w tej sprawie stosownych umow i wazne sa tylko tablice exportowe(czerwone)-mowa o D
ubezpieczenie oczywiscie mozna wykupic ale na dobra sprawe wrazie wypadku/stluczki i tak jest big problem bo auto niedopuszczone do ruchu w PL
chore to wsysztko ale tak wlasnie jest
np.obywatel Francji kupuje auto w D i zalatwia zolte i jedzie do siebie Polak juz tego nie moze

Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2"

-
TTom
-

- Posty: 127
- Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
- Lokalizacja: lubuskie - Sulechów
Post
autor: TTom » czw sty 11, 2007 10:28 pm
To prawda, na żółtych niemieckich nie możesz jechać przez Polskę (dlatego ich wogóle nie zakładałem), ale na amerykańskich tak. Od amerykańskiego sprzedawcy miałem tymczasowy dowód rejestracyjny więc autem można było legalnie jeździć dopóki nie skończyła się ważność tego domumentu
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside

, jeep liberty 3,7 , honda civic
-
Bng862
-

- Posty: 910
- Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
- Lokalizacja: Sokolow Podlaski
Post
autor: Bng862 » pt sty 12, 2007 3:39 pm
A jak jeep 3.7 ma z awaryjnością??strasznie podba mi sie taki czarny w chromach.Są jakieś 2 wersjie chyba laredo i jakaś...ktora jest lepsza

aa i jeszcze może ktoś wie ile ma pojemnośc zbiornik paliwa.Wszystko bym znalazł na stronie jeep ale jednostki 3.7 juz tam niema,wiec danych też

Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117
-
Marcin978
-

- Posty: 118
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Post
autor: Marcin978 » pt sty 12, 2007 5:15 pm
W chromach, (listwy szyb, boczne, grill) to sa wersje limited (4.7 i 5.7)
i w limited nie ma silnika 3.7
a 3.7 to sa tylko wersje laredo, czyli najubozsze, ale czarne tez fajnie wygladaja, wszystko czarne, nawet agresywnie
czasem w laredo sa chromowane grile, ale to dlatego bo sobie ktos sam to zmienil
-
Muchozol

- Posty: 694
- Rejestracja: sob paź 25, 2003 5:10 am
Post
autor: Muchozol » sob sty 13, 2007 11:35 am
suziXL pisze:Marcin978 pisze:ale czemu tak? clo takie samo jest chyba czy w pl czy w de
clo jest takie samo, ale Vat sporo nizszy
Vat sporo nizszy: 16% do 31.12.2006 a aktualnie 19%
Po prostu Szkopy sie do wartosci nie przyp.ierdalaja

.
Dlatego hieny co auta z CH ciagna, tez w DE cla, mniej problemow i zachodu.
Jak idziesz zaplacic akcyze to nikt Cie nie pyta czemu roczne auto 10 € kosztowalo, a jak idziesz clic auto z poza Unii, to tak jak kiedys celnicy wyciagaja taryfikatory eurotaxu i przypominaja sobie stare dobre czasy ...
-
Piasecznik
- jestem tu nowy...

- Posty: 73
- Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:16 pm
- Lokalizacja: Piaseczno
Post
autor: Piasecznik » pn sty 15, 2007 12:44 am
Dizel jest sporo szybszy, bo to co na trasie go przegonisz, to on nadrabia kiedy ty tankujesz na stacji

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości