kupic cherokee hemi czy 4.7? czy silniki 5.7 sa awaryjne?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob sty 20, 2007 9:40 am

No, 89 oktan to już premium, ale 95 się jeszcze spokojnie łapie (u nas jakieś 93 będzie).
Bardziej martwiłby mnie ten olej, który też nie wróży rewelacyjnej żywotności tego silnika, zwłaszcza przy mocnych obciążeniach :roll:

A co do wariatora faz w alfie to dawał bardzo, bardzo dużo, ale sporym kosztem ;)

A co do hamulców, to nowe jeepy hamują bardzo fajnie, większym problemem jest to, że to SUV, a co za tym idzie zakrętów brać szybko nie lubi ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » sob sty 20, 2007 10:11 am

Amerykańskie 87 w nornie MON odpowiada naszej benzynce 93 okran w normie RON a do HEMI zalecają 89 oktan(MON) czyli jakieś 97 RON. Nalezałoby jeździć na 98. Co prawda przy silniku napisano ze akceptowalna jest slabsze paliwko ale zalecane lepsiejsze .
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob sty 20, 2007 11:19 am

tu jest fajna strona o paliwach i normach RON MON i PON: http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... ONPON.html :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Marcin978
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Marcin978 » sob sty 20, 2007 2:18 pm

ale te silniki hemi tez w cale nie sa takie nowe, wiec powinny byc juz sprawdzone

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » sob sty 20, 2007 4:53 pm

a ile kolega $$$$$ ma zamiar wydac na to 4,7 czy moze HEMI
ze tak spytam ?? ?? ?? ??
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
Marcin978
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Marcin978 » sob sty 20, 2007 7:28 pm

w pl sa po 115-120tys (hemi) najtansze z tego co widzialem

z usa raczej wyjdzie taniej, staram sie dowiedziec w jedej firmie za ile mi to sprowadza, ale cos nie moge sie jak na razie dogadac

tam 2005 rok hemi kosztuje obecnie okolo 22-24tysiace dolarow

chcialbym oczywiscie jak najtaniej (bez tej duzej akcyzy :) )

bo jakby policzyc normlanie akcyze clo i vat od tego to wyjdzie w sumie 105tys + z 5tys za transport i za usluge tez minimum 5
wiec srednio sie to oplaca.... bo za tyle mozna by znalezc w kraju od reki a nie po 8 tyg

chcialbym auto z usa ponizej 100k, ale jak na razie staram sie dowiedziec czy jest to mozliwe

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob sty 20, 2007 9:40 pm

Jedna uwaga- szukaj 06 a nie 05. W Jeepie ZAWSZE pierwszy rocznik jest do bani. WK też.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » sob sty 20, 2007 10:17 pm

Marcin978 pisze:w pl sa po 115-120tys (hemi) najtansze z tego co widzialem

z usa raczej wyjdzie taniej, staram sie dowiedziec w jedej firmie za ile mi to sprowadza, ale cos nie moge sie jak na razie dogadac

tam 2005 rok hemi kosztuje obecnie okolo 22-24tysiace dolarow

chcialbym oczywiscie jak najtaniej (bez tej duzej akcyzy :) )

bo jakby policzyc normlanie akcyze clo i vat od tego to wyjdzie w sumie 105tys + z 5tys za transport i za usluge tez minimum 5
wiec srednio sie to oplaca.... bo za tyle mozna by znalezc w kraju od reki a nie po 8 tyg
chcialbym auto z usa ponizej 100k, ale jak na razie staram sie dowiedziec czy jest to mozliwe



nie wiem czy skorzystałeś z namiarów które Ci podałem, ale nie chce mi się wierzyć żeby zawołał od Ciebie 5 tys za pomoc w sprowadzeniu auta, transport to max 6 tygodni, jak masz szczęście i auto trafi od ręki na statek to nie całe 4, ceny w Stanach są oczywiście bardzo różnorodne, raczej zalecam cierpliwość w szukaniu i poszukiwania przez ogłoszenia komisów w dużych miastach - zdarzają się prawdziwe okazje
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
Marcin978
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Marcin978 » sob sty 20, 2007 10:41 pm

nie, nie kontaktowalem sie z nim, ale firmy ktorych jest pare na rynku reczej mniejszych prowizji nie biora

a nie kontaktowalem sie z nim, bo ja sam nie zalatwie reszty, po niemiecku nie szprecham, na procedurach celnych sie nie znam, przepuszczenia przez jakis komis / wlasiciela nie zalatwie

wiec popytam u tych firm ktore zajmuja sie sprowadzaniem aut z usa

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » ndz sty 21, 2007 9:04 am

Eeee tam... źle podchodzisz do sprawy. Transport przez Niemcy stacił obecnie na znaczeniu wobec uznania akcyzy za nielegalną. Zaniżanie rachunku już raczej nie ma racji bytu. Pozostaje kilka % różnicy na podatku vat, ale gdybyś odbierał auto w Niemczech to musisz jeszcze nim dojechać do Polski to też jakiś koszt. Samochód możesz dostać do agencji celnej w Polsce (różnica ceny na transporcie morskim najwyżej kilka dolarów) więc wszystkie kłopoty Ci odpadają. Pozostaje kwestia fatalnego poziomu obsługi klienta w Polsce.
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
Marcin978
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Marcin978 » ndz sty 21, 2007 2:12 pm

akcyza nie jest nielegalna z tego co wiem
nielegalne jest jej roznicowanie


czyli te 65% ktore byly :) przeciez przepisy nie stracily mocy z dnia na dzien

mamy te okolo 13% i tyle bedzie nadal, i to jest kwota po cle i vat wiec te 10 czy 12 tysiecy dodatkowo, po co im to placic, zlodziejom, teraz chca podatek roczny wprowadzic

Awatar użytkownika
mercg280ge
Posty: 1557
Rejestracja: sob kwie 12, 2003 9:25 pm
Lokalizacja: Dabrowa Gornicza
Kontaktowanie:

Post autor: mercg280ge » pn sty 22, 2007 4:55 pm

mendelmax pisze:5.7 HEMI- 7.4 sec. do 100
4.7 dokładnie nie pamiętam, ale coś koło 8-9 sekund.

Problem z HEMI jest taki, że nie jest to silnik stary, więc nie miał póki co okazji się sprawdzić. Trochę bym się bał MDS. W ogóle to śmiga na dziwnym oleju- 0W20. Osobiście takiego jeszcze nie widziałem w sklepie i nie wiem, czy nie podniesie to kosztów eksploatacji...

:)2
A S O w Polsce leje 5W30 ( zgodnie z wytycznymi producenta na europe )

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn sty 22, 2007 6:28 pm

No to jeśli DCX uznał, że można, to widać można :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » ndz sty 28, 2007 5:52 pm

mercg280ge pisze:
mendelmax pisze:5.7 HEMI- 7.4 sec. do 100
4.7 dokładnie nie pamiętam, ale coś koło 8-9 sekund.

Problem z HEMI jest taki, że nie jest to silnik stary, więc nie miał póki co okazji się sprawdzić. Trochę bym się bał MDS. W ogóle to śmiga na dziwnym oleju- 0W20. Osobiście takiego jeszcze nie widziałem w sklepie i nie wiem, czy nie podniesie to kosztów eksploatacji...

:)2
A S O w Polsce leje 5W30 ( zgodnie z wytycznymi producenta na europe )
aso w polsce leje co ma i nie jest w tej kwestji autorytetem rzadnym!mi do wspomagania tez jakies guwno wlali i sie zwazylo !! :)3
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

Awatar użytkownika
zibii
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 26, 2005 11:40 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zibii » pn sty 29, 2007 4:14 am

Witam.

Kiedyś miałem WJ 4,7 limited , wersja europa i w instrukcji pisało że do 100 ma 7,8 s !! i na moje tyle miał , nigdy nie miałem problemów z mocą do prędkości 160km. W przeszłości pomykałem kilkoma BMW 7 ( 4,0L) i wielkiej róznicy niet, z tym że BMW ma power nawet przy 220 km/h a WJ konczy się przy 160. Dociągnie do 220 ale to kanikadze.

Chyba że założysz gaz , to kicha i to obojętnie jaki. :-?
pozdro

zibi
zibi
WK 4X4 LAREDO

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » pn sty 29, 2007 6:02 pm

moja żona ma założony gaz i jest bajka. różnicy żadnej nie odczuwam, może jakby wziąć stoper do ręki to by coś wykazało.

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » pn sty 29, 2007 6:23 pm

Z tego co mi wiadomo to w HEMI bajer polega na tym że zmieszczą tam się większe i 4 zawory / cylinder i 2 świece.
Teraz my was jemy =)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn sty 29, 2007 9:45 pm

No właśnie nie- HEMI musi mieć tylko dwa zawory, inaczej się nie da tego zaprojektować. Ale faktycznie, ma dwie świeczki na cylinder... niezły tort- 16 świec :lol:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Marcin978
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Marcin978 » śr sty 31, 2007 2:04 pm

zibii pisze:Witam.

Kiedyś miałem WJ 4,7 limited , wersja europa i w instrukcji pisało że do 100 ma 7,8 s !! i na moje tyle miał , nigdy nie miałem problemów z mocą do prędkości 160km. W przeszłości pomykałem kilkoma BMW 7 ( 4,0L) i wielkiej róznicy niet, z tym że BMW ma power nawet przy 220 km/h a WJ konczy się przy 160. Dociągnie do 220 ale to kanikadze.

Chyba że założysz gaz , to kicha i to obojętnie jaki. :-?
pozdro

zibi
tak, widzialem te dane w necie i zastanowilo mnie dlaczego nowy grand ma duzo gorsze wyniki, chyba duzo ciezszy musi byc i jakies inne przelozenia

bo moc i silnik to jest chyba ten sam, no nie? 235 koni

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » śr sty 31, 2007 3:49 pm

zibii pisze: Chyba że założysz gaz , to kicha i to obojętnie jaki. :-?
O co chodzi z gazem ?? my mamy sekwencje i niema żadnych uszczerbków na mocy ani na momencie (sprawdzone na hamownii) tak samo przyspiesza...jedyna różnica to możliwość ustawienia sobie "odcięcia" lub zupełne wyłączenie go :)

P.S Instalacja dedykowana do tego konkretnie samochodu ,troche kosztowała ,NIE montowana w ASO :)21
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Najmłodszy_Gazowiec
Posty: 374
Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Najmłodszy_Gazowiec » śr sty 31, 2007 11:07 pm

Jak jest z zagazowywaniem tego Hemi? Sa problemy?
Gaz 69

Awatar użytkownika
Marcin978
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 7:18 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: Marcin978 » czw lut 01, 2007 10:45 am

dobra instalacja gazowa w cale nie obniza osiagow

bylem sceptyczny instalacjom gazowym, ale zobaczylem auto znajomego z instalcja brc w bmw 540 v8

zobaczylem to malo powiedziane, bylismy tym autem w niemczech po inne dla mnie i na autostradzie pokazal mi jak to jezdzi, jechalismy z zachodu na wschod niemiec i minelo nas wroclawskie porshe carrera s
i kolega przycisnal gaz i dojechal do odciecia, czyli 240km/h

niestety porshe nam umknelo, bo nie ma blokady, jechalo jakies 260-270 a my tylko 240

Awatar użytkownika
Najmłodszy_Gazowiec
Posty: 374
Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Najmłodszy_Gazowiec » czw lut 01, 2007 11:56 am

mo¿e inaczej zadam pytanie: który ³atwiej zahazowaæ: Hemi czy 4,7?
Gaz 69

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » czw lut 01, 2007 12:13 pm

zibii pisze: Chyba że założysz gaz , to kicha i to obojętnie jaki. :-?
kolega zibii to raczej autem z gazem nie jazdzil jak takie przepraszam bzdety pisze !! !! !! obecnie latam crd ale 2 lata jezdzilem audi S6 4,2 z sewencja i mialem tylko dwa problemy:
1) maly butla 60l w kole
2) to kolo
jezeli chodzi o reszte to lux brak mocy byl ale zostal skasowany przez dodanie drugiego parownika bo jeden nie wyrabial jak sie wcisnelo, inna sprawa ze to prawie 300 konikow i max 260 :lol: :)2 :)2 :)2
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
Najmłodszy_Gazowiec
Posty: 374
Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Najmłodszy_Gazowiec » czw lut 01, 2007 6:49 pm

a co z odpowiedzia?
Gaz 69

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości