XJ i przerobki
Moderator: Mroczny
XJ i przerobki
Witam
Mam kilka pytan w zwiazku z XJ.Jestem w trakcie kupowania owego Jeppa i mam kilka pytan
1) Chcialbym zalozyc do niego gaz ze wzgledu na torche tawnsze koszty utrzymania w miescia a w teren jezdzic tylko na benzynie.
2) Jaki by byl koszt przerobek amortyzatory sprezyny kola ? jakie byscie polecali kola 31 czy moze 33"?? tak zeby nic nie ukrecac.
3) Co trzeba wymienic i jak podciac moze bude zeby nie bylo problemow w tereie.
Pozdrawiam
Mam kilka pytan w zwiazku z XJ.Jestem w trakcie kupowania owego Jeppa i mam kilka pytan
1) Chcialbym zalozyc do niego gaz ze wzgledu na torche tawnsze koszty utrzymania w miescia a w teren jezdzic tylko na benzynie.
2) Jaki by byl koszt przerobek amortyzatory sprezyny kola ? jakie byscie polecali kola 31 czy moze 33"?? tak zeby nic nie ukrecac.
3) Co trzeba wymienic i jak podciac moze bude zeby nie bylo problemow w tereie.
Pozdrawiam
ja tam sie na pipach nie znam ale żeby zamontować 31 a 33 cale to jest zasadnicza różnica w motaniu syfa a dokładnie rzecz biorąc w modyfikacjach zawieszenia. Do 31" mozna lekko pomotać zawiechę za parę złotych ale do 33 to juz ciezko bedzie robić prowizorki i tutaj wypadało by zainwestowac w cały zestaw plus 4" i nie bedą to tylko 4 amorki 2 spręzyny i dwie lagi do resorów. Określ może ile maszna to kasy to lepiej bedzie cos doradzić.
A ukręcić to można wszytako i zawsze bez względu na to czy masz 31 czy 35" koła bez względu na to zapodasz wzocnione szpeje Superior Warn czy inne tam
A ukręcić to można wszytako i zawsze bez względu na to czy masz 31 czy 35" koła bez względu na to zapodasz wzocnione szpeje Superior Warn czy inne tam
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
dodam tylko, że na XJ na 33" to zestaw wybuchowy i bez ingerencji w mosty ( dokładnie półosie i kosz satelit) jeździć nie bedzie. No może bedzie, ale krótko. Tematy wielokrotnie roztrząsane zerknij sobie na jeep.org.pl
Pozdro
Pozdro
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl
biggy12@poczta.onet.pl
Idzi napisał:
Wystarczy podciąć przednie błotniki i wywalić spoilerki pod zderzakiem
Osłoń zbiornik i reduktor a jak masz automata to też miske skrzyni i węże do chłodnicy oleju skrzyni dobrze należy zamocować bo ja urwalem w śniegu i zatarłem skrzynie....
Ewentualne foty na maila..
Przy dużych kołach wszystko pukręcasz w terenie
Ja na 30x9,5 przy automacie po kapitalce ukręciłem przedni most i rozleciała się planeterka i łancuch w reduktorze...
Wymień auto3) Co trzeba wymienic i jak podciac moze bude zeby nie bylo problemow w tereie.

Wystarczy podciąć przednie błotniki i wywalić spoilerki pod zderzakiem
Osłoń zbiornik i reduktor a jak masz automata to też miske skrzyni i węże do chłodnicy oleju skrzyni dobrze należy zamocować bo ja urwalem w śniegu i zatarłem skrzynie....
Ewentualne foty na maila..
Przy dużych kołach wszystko pukręcasz w terenie
Ja na 30x9,5 przy automacie po kapitalce ukręciłem przedni most i rozleciała się planeterka i łancuch w reduktorze...
gg 8726748
31'' to bariera rozsądku, jeśli chodzi o rozmiar gum do niemotanego (2'' liftu nie wspomnę) XJ. Dalej - jak już koledzy przytomnie zauważyli - duża kasa, żeby jeździło i nie urywało sobie różnych rzeczy, wskutek posiadania przyzwoitego zestawu silnik - skrzynia - reduktor .
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
bez przesady...Kłosik pisze:Przy dużych kołach wszystko pukręcasz w terenie
Ja na 30x9,5 przy automacie po kapitalce ukręciłem przedni most i rozleciała się planeterka i łancuch w reduktorze...
pewnie był to wynik agonalnego stanu podzespołów o których piszesz.
Generalnie 31 " MT to granica rozsądku, ja przez 2 lata śmigałem i nic nie urwałem nie ukreciłem, a jeździło się troszku tu i tam...
Dużo zależy od kierownika, czasem błąd w postaci utraty trakcji ( lekki skok) już masz po półosi albo dwóch. Zestawienie 4.0 + manual jest szczególnie narażony na takie niespodzianki.
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl
biggy12@poczta.onet.pl
Tak jak napisano - 31" to gorna, rozsadna granica - poza tym wiecej nie trzeba.
Przy 2" liftu pojawiaja sie problemy z tylnym walem i duzym katem pracy krzyzakow.
Mozna kombinowac z obnizaniem reduktora, obracaniem mostu itp, ale najlepszym rozwiazaniem jest SYE.
Przy 2" liftu pojawiaja sie problemy z tylnym walem i duzym katem pracy krzyzakow.
Mozna kombinowac z obnizaniem reduktora, obracaniem mostu itp, ale najlepszym rozwiazaniem jest SYE.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
znajomy miał taki ból i musiał walic w silniczek krokowy??(jakoś tak) trzonkiem młotka bo zawieszały sie szczotki na silniku elektrycznymIdzi pisze: problem z hamulcami ktorych pedal jest twardy jak by ich wspomaganie nie dzialalo aczkolwiek sa chwile kiedy dzialaja prawie normalnie.
wpieniajacy problem. to tak jak jeździc xj bez wspomagania......
PF126-offroad po asfalcie 

cosmos pisze:znajomy miał taki ból i musiał walic w silniczek krokowy??(jakoś tak) trzonkiem młotka bo zawieszały sie szczotki na silniku elektrycznymIdzi pisze: problem z hamulcami ktorych pedal jest twardy jak by ich wspomaganie nie dzialalo aczkolwiek sa chwile kiedy dzialaja prawie normalnie.

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
- Kontaktowanie:
Najprosciej wtedy wywalic abs i wsadzic zwykla pompe bez absu
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL
Ja tam jestem zwolennikiem wysokiego C - 4 cale liftu i 33 opony- tez da radę i reszta też
a jak nie ........... ale powinien bez stresu...... bo to XJ-ot ....... a nie...... rozumiesz?
.......... no i krokowy zostawiamy na miejscu - zawsze!


Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
ad 1 xj w terenie bez szaleństw pali 25-30l beny/100km , więc taka jazda mimo posiadania gazu , mym skromnym zdaniem jest trochę masochizmem no ale o gustach się nie dyskutuje.Co do 2 i3 wejdz na jeep.org i pogadaj z Wagoneerem ostatnio było w temacie liftu .Różnica w kasie między liftem 2 "a większym sięga 2000zł albo lepiej .
samurai `91 1.3 30"MT do błocenia
mitsu l200 do podróżowania
mitsu l200 do podróżowania
no dobrze - pytanie które powinien sobie postawić każdy motający jest oczywiste, ale większość z nas nie potrafi tego zrobić - Po co/ W jakim celu chcę zmieniać fabrykę ?
Jak sobie na to pytanie odpowiemy - to życie będzie duuużo prostsze. Jak chcesz ruszać zawiechę aby jeep ładniej wyglądał to faktycznie nie warto robiź więcej niż 2 cale i 31 na kołach - i tak różnica w prowadzeniu auta będzie zauważalna. Jeśli natomiast myslisz o jeżdzie w terenie, niekoniecznie w klasie grill/kiełbaska to w oparciu o fundusze wyznacz sobie cel ostateczny i go realizuj, nie bawiąc się w półśrodki i ewolucję - zaoszczędzisz kupę kasy, czasu i nerwów. W błoto -na XJ - maks na nasze warunki to te 33 cale i jakieś 4-5 cali liftu. Oczywiście, że zakres przeróbek jest dosyć poważny (nie myslę o motaniu na kowala) ale wykonalny za rozsądne pieniądze - trzeba tylko wiedzieć gdzie leżą klucze do właściwych drzwi....... Z kolei jak myślisz o "wyprawówce" - to i 2-3 cale zupełnie stykną i mniejsze i węższe kółka też, No i zmieniasz auto pod zupełnie innym kątem.
So - najpierw pytanie i odpowiedź - potem realizacja.
Jak sobie na to pytanie odpowiemy - to życie będzie duuużo prostsze. Jak chcesz ruszać zawiechę aby jeep ładniej wyglądał to faktycznie nie warto robiź więcej niż 2 cale i 31 na kołach - i tak różnica w prowadzeniu auta będzie zauważalna. Jeśli natomiast myslisz o jeżdzie w terenie, niekoniecznie w klasie grill/kiełbaska to w oparciu o fundusze wyznacz sobie cel ostateczny i go realizuj, nie bawiąc się w półśrodki i ewolucję - zaoszczędzisz kupę kasy, czasu i nerwów. W błoto -na XJ - maks na nasze warunki to te 33 cale i jakieś 4-5 cali liftu. Oczywiście, że zakres przeróbek jest dosyć poważny (nie myslę o motaniu na kowala) ale wykonalny za rozsądne pieniądze - trzeba tylko wiedzieć gdzie leżą klucze do właściwych drzwi....... Z kolei jak myślisz o "wyprawówce" - to i 2-3 cale zupełnie stykną i mniejsze i węższe kółka też, No i zmieniasz auto pod zupełnie innym kątem.
So - najpierw pytanie i odpowiedź - potem realizacja.

Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość