XJ i przerobki

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Idzi
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 8:50 am
Lokalizacja: z kanapy

XJ i przerobki

Post autor: Idzi » czw maja 03, 2007 5:14 pm

Witam
Mam kilka pytan w zwiazku z XJ.Jestem w trakcie kupowania owego Jeppa i mam kilka pytan
1) Chcialbym zalozyc do niego gaz ze wzgledu na torche tawnsze koszty utrzymania w miescia a w teren jezdzic tylko na benzynie.
2) Jaki by byl koszt przerobek amortyzatory sprezyny kola ? jakie byscie polecali kola 31 czy moze 33"?? tak zeby nic nie ukrecac.
3) Co trzeba wymienic i jak podciac moze bude zeby nie bylo problemow w tereie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw maja 03, 2007 5:32 pm

ja tam sie na pipach nie znam ale żeby zamontować 31 a 33 cale to jest zasadnicza różnica w motaniu syfa a dokładnie rzecz biorąc w modyfikacjach zawieszenia. Do 31" mozna lekko pomotać zawiechę za parę złotych ale do 33 to juz ciezko bedzie robić prowizorki i tutaj wypadało by zainwestowac w cały zestaw plus 4" i nie bedą to tylko 4 amorki 2 spręzyny i dwie lagi do resorów. Określ może ile maszna to kasy to lepiej bedzie cos doradzić.

A ukręcić to można wszytako i zawsze bez względu na to czy masz 31 czy 35" koła bez względu na to zapodasz wzocnione szpeje Superior Warn czy inne tam
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » czw maja 03, 2007 7:53 pm

dodam tylko, że na XJ na 33" to zestaw wybuchowy i bez ingerencji w mosty ( dokładnie półosie i kosz satelit) jeździć nie bedzie. No może bedzie, ale krótko. Tematy wielokrotnie roztrząsane zerknij sobie na jeep.org.pl
Pozdro
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
Kłosik
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob gru 31, 2005 10:11 am
Lokalizacja: Jarosław
Kontaktowanie:

Post autor: Kłosik » pt maja 04, 2007 7:45 pm

Idzi napisał:
3) Co trzeba wymienic i jak podciac moze bude zeby nie bylo problemow w tereie.
Wymień auto :lol:

Wystarczy podciąć przednie błotniki i wywalić spoilerki pod zderzakiem
Osłoń zbiornik i reduktor a jak masz automata to też miske skrzyni i węże do chłodnicy oleju skrzyni dobrze należy zamocować bo ja urwalem w śniegu i zatarłem skrzynie....

Ewentualne foty na maila..
Przy dużych kołach wszystko pukręcasz w terenie
Ja na 30x9,5 przy automacie po kapitalce ukręciłem przedni most i rozleciała się planeterka i łancuch w reduktorze...
gg 8726748

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » sob maja 05, 2007 4:44 pm

31'' to bariera rozsądku, jeśli chodzi o rozmiar gum do niemotanego (2'' liftu nie wspomnę) XJ. Dalej - jak już koledzy przytomnie zauważyli - duża kasa, żeby jeździło i nie urywało sobie różnych rzeczy, wskutek posiadania przyzwoitego zestawu silnik - skrzynia - reduktor .
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Teder
Posty: 354
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 7:54 am
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Post autor: Teder » pn maja 07, 2007 7:38 pm

Jak kolega napisał 2" i 31" oponki to bardzo dobre i wmiarę tanie motanie, ja poszedłem wyżej i jak narazie przeróbki przekraczają 12 K, to duza kasa ale nie jadę na półsrodkach.
Piaskowy XJ Lift 7" RE 33"12,5"15" BFG MT tel. 605-745-621

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Post autor: jeep_user » pn maja 07, 2007 9:35 pm

Kłosik pisze:Przy dużych kołach wszystko pukręcasz w terenie
Ja na 30x9,5 przy automacie po kapitalce ukręciłem przedni most i rozleciała się planeterka i łancuch w reduktorze...
bez przesady...
pewnie był to wynik agonalnego stanu podzespołów o których piszesz.
Generalnie 31 " MT to granica rozsądku, ja przez 2 lata śmigałem i nic nie urwałem nie ukreciłem, a jeździło się troszku tu i tam...
Dużo zależy od kierownika, czasem błąd w postaci utraty trakcji ( lekki skok) już masz po półosi albo dwóch. Zestawienie 4.0 + manual jest szczególnie narażony na takie niespodzianki.
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
Idzi
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 8:50 am
Lokalizacja: z kanapy

Post autor: Idzi » czw maja 10, 2007 5:36 am

No i kupilem rok produkcji 89 ale model 90 podobno,cena mysle ze dobra zwazywszy na jego stan a dokladnie zawieszenie ktore wymaga regeneracji i problem z hamulcami ktorych pedal jest twardy jak by ich wspomaganie nie dzialalo aczkolwiek sa chwile kiedy dzialaja prawie normalnie.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw maja 10, 2007 8:09 am

Tak jak napisano - 31" to gorna, rozsadna granica - poza tym wiecej nie trzeba.

Przy 2" liftu pojawiaja sie problemy z tylnym walem i duzym katem pracy krzyzakow.

Mozna kombinowac z obnizaniem reduktora, obracaniem mostu itp, ale najlepszym rozwiazaniem jest SYE.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

cosmos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 2:16 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: cosmos » pt maja 11, 2007 2:37 pm

Idzi pisze: problem z hamulcami ktorych pedal jest twardy jak by ich wspomaganie nie dzialalo aczkolwiek sa chwile kiedy dzialaja prawie normalnie.
znajomy miał taki ból i musiał walic w silniczek krokowy??(jakoś tak) trzonkiem młotka bo zawieszały sie szczotki na silniku elektrycznym

wpieniajacy problem. to tak jak jeździc xj bez wspomagania......
PF126-offroad po asfalcie :D

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pt maja 11, 2007 3:22 pm

cosmos pisze:
Idzi pisze: problem z hamulcami ktorych pedal jest twardy jak by ich wspomaganie nie dzialalo aczkolwiek sa chwile kiedy dzialaja prawie normalnie.
znajomy miał taki ból i musiał walic w silniczek krokowy??(jakoś tak) trzonkiem młotka bo zawieszały sie szczotki na silniku elektrycznym
:o
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » pt maja 11, 2007 3:40 pm

A ABS masz. Bo jak tak, to poprostu "kultowa" pompka wspomagania siada :wink:
F150 302 V8

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » sob maja 12, 2007 3:36 pm

Najprosciej wtedy wywalic abs i wsadzic zwykla pompe bez absu
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » wt maja 22, 2007 1:17 am

Ja tam jestem zwolennikiem wysokiego C - 4 cale liftu i 33 opony- tez da radę i reszta też :)2 a jak nie ........... ale powinien bez stresu...... bo to XJ-ot ....... a nie...... rozumiesz? :D.......... no i krokowy zostawiamy na miejscu - zawsze!
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

maro21
 
 
Posty: 147
Rejestracja: wt lis 28, 2006 4:22 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maro21 » wt maja 22, 2007 8:27 pm

ad 1 xj w terenie bez szaleństw pali 25-30l beny/100km , więc taka jazda mimo posiadania gazu , mym skromnym zdaniem jest trochę masochizmem no ale o gustach się nie dyskutuje.Co do 2 i3 wejdz na jeep.org i pogadaj z Wagoneerem ostatnio było w temacie liftu .Różnica w kasie między liftem 2 "a większym sięga 2000zł albo lepiej .
samurai `91 1.3 30"MT do błocenia
mitsu l200 do podróżowania

mel
Posty: 474
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 12:15 pm
Lokalizacja: W-wa i okolice

Post autor: mel » wt maja 22, 2007 9:54 pm

no dobrze - pytanie które powinien sobie postawić każdy motający jest oczywiste, ale większość z nas nie potrafi tego zrobić - Po co/ W jakim celu chcę zmieniać fabrykę ?

Jak sobie na to pytanie odpowiemy - to życie będzie duuużo prostsze. Jak chcesz ruszać zawiechę aby jeep ładniej wyglądał to faktycznie nie warto robiź więcej niż 2 cale i 31 na kołach - i tak różnica w prowadzeniu auta będzie zauważalna. Jeśli natomiast myslisz o jeżdzie w terenie, niekoniecznie w klasie grill/kiełbaska to w oparciu o fundusze wyznacz sobie cel ostateczny i go realizuj, nie bawiąc się w półśrodki i ewolucję - zaoszczędzisz kupę kasy, czasu i nerwów. W błoto -na XJ - maks na nasze warunki to te 33 cale i jakieś 4-5 cali liftu. Oczywiście, że zakres przeróbek jest dosyć poważny (nie myslę o motaniu na kowala) ale wykonalny za rozsądne pieniądze - trzeba tylko wiedzieć gdzie leżą klucze do właściwych drzwi....... Z kolei jak myślisz o "wyprawówce" - to i 2-3 cale zupełnie stykną i mniejsze i węższe kółka też, No i zmieniasz auto pod zupełnie innym kątem.

So - najpierw pytanie i odpowiedź - potem realizacja. :wink:
Jeep YJ na Patrol GR, Toyota LC, Star
Jeep WJ 4.7 wiejt
GAZ 69 - jak z fabryki

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » śr maja 23, 2007 7:02 am

Bardzo mądre słowa kolego Wojtku mel :D
Michał Bartosiak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość