3.1 TD - jakieś info

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

3.1 TD - jakieś info

Post autor: mazurkas007 » śr maja 30, 2007 11:33 am

Witam, znajomy wybiera się na zachód w poszukiwaniu Jeep'a Grand Cherokee z silnikiem 3.1TD. Może ktoś napisać kilka słów co to za silnik, jak z dostępnością części, niezawodnością itp.

Z góry serdeczne podziękowania w imieniu kolegi.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr maja 30, 2007 1:55 pm

Ogólnie silnik kiepski. Nie polecam. Jest to produkcja włoska VM motori z osobnymi głowicami dla każdego cylindra, rozwinięcie 2.5 TD spotykane w różnych samochodach, nie tylko w Jeepach. Wady: mało mocy, słaba kultura pracy, paliwożerny, awaryjny. Jeżeli diesel to zdecydowanie 2.7 CRD.
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
Najmłodszy_Gazowiec
Posty: 374
Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Najmłodszy_Gazowiec » śr maja 30, 2007 2:20 pm

W Offroadzie jest artyku³ o WJ, pisz± te¿ o tym silniku... Ogólnie rzecz bior±c s³abizna, ma³a moc, du¿o pali.
Gaz 69

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Post autor: pbyra » śr maja 30, 2007 3:18 pm

Najmłodszy_Gazowiec pisze:W Offroadzie jest artykuł o WJ, piszą też o tym silniku... Ogólnie rzecz biorąc słabizna, mała moc, dużo pali.
pali 11-12 litrów na 100 km.

do sprawnego poruszania się wystarczy......
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » czw maja 31, 2007 11:30 am

Pbyra - widzę po podpisie, że dysponujesz autem z takim silnikiem, może troszkę szczegółów
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Post autor: pbyra » czw maja 31, 2007 12:39 pm

mazurkas007 pisze:Pbyra - widzę po podpisie, że dysponujesz autem z takim silnikiem, może troszkę szczegółów
a nie rozmawialismy już ?? :lol: :lol:
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw maja 31, 2007 12:51 pm

Łech, kiedy te dieslowe tematy się skończą? :roll: De facto jest tego multum i wszędzie się wypowiadali tak zwolennicy jak i przeciwnicy. Po kiego znowu?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » czw maja 31, 2007 5:23 pm

mendelmax pisze:Łech, kiedy te dieslowe tematy się skończą? :roll: De facto jest tego multum i wszędzie się wypowiadali tak zwolennicy jak i przeciwnicy. Po kiego znowu?
Ty naprzyklad jestes w karzdej dyskusji o dyzlach a nigdy takiego nie posiadales wiec raczej tylko kasztanisz 8)
natomiast kolega mial 2,5 TD naczytal sie zlych opini pojezdzil
sam co nieco i kupil drugiego i wiesz co tesz VM :o
to jesli taki fajans to pewnie masochista jakis ja mialem 4L :)3
awaryjnosc spalanie i nie robil w cieplym klimacie
teraz mam 2,5 TD i nastepny bedzie 2,8 CRD tesz VM i jak sie ma auto ktore pali 26 L na 100 to nie pisze sie ze 9 L to duzo :lol:
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw maja 31, 2007 5:31 pm

Chodzi lesio o to, że naprawdę wszystko zostało powiedziane. Owszem, też się kiedyś w tych dyskusjach udzielałem broniąc 4.0 o którym gadasz w ten sposób w jaki ja o VM, więc jesteśmy co najmniej ex equo :lol:

Po prostu te posty na forum o tych samych rzeczach wciąż rosna i rosną, utrudniając znalezienie wartościowych informacji.

Swoją drogą nie wiem skąd bierzesz te 26 litrów benzyny ani 9 diesla. Na codzień jazdy w terenie zabudowanym (trochę luzu, troszkę w korkach) pali mi na ogół ok. 13-14 litrów Pb95. Najwięcej jak dotąd miałem w normalnej jeździe to było coś koło 16. Raz jeden miałem tak jak piszesz 28 litrów po śnieżycy, gdzie dwie godziny stałem w miejscu a potem musiałem się przedzierać przez 20 cm śniegu kilka kilometrów.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw maja 31, 2007 10:17 pm

Trzeba powiedzieć, że 3.1TD pali stosunkowo dużo, bo np. w porównaniu z mocniejszym 2.7 CRD pali co najmniej kilkanaście procent więcej.
WJ '00 6.5"

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » pt cze 01, 2007 4:50 pm

zgadza sie pali 3,1 pali wiecej nisz 2,7 i 2,8 ale moment ma
na niskich obrotach naprawdze duzy :)2
9l to srednie spalanie 2,5 td w miescie max z 2T na holu +klima 12L
kupujac 4x4 w dyzlu z niemcowni to najczesciej tureckie auto ktore targalo przyczepke +5 osob + bagaznik dachowy 2x w miesiacu
na trasie dojcze -turkisz bez serwisu ale z pelnym druciarstwem +cofaniem licznika
wiec zla opinia o awaryjnosci to zasluga wlascicieli a nie silnika
ktory jest mniej awaryjny od 4l
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » pt cze 01, 2007 6:15 pm

pbyra pisze:
Najmłodszy_Gazowiec pisze:W Offroadzie jest artykuł o WJ, piszą też o tym silniku... Ogólnie rzecz biorąc słabizna, mała moc, dużo pali.
pali 11-12 litrów na 100 km.

do sprawnego poruszania się wystarczy......
mowiąc ze to auto duzo pali
to troche hipokryzją pachnie ...
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
pan.boczek
 
 
Posty: 222
Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
Lokalizacja: Warszawa/Haga

Post autor: pan.boczek » sob cze 02, 2007 6:32 am

lesio jeep pisze:jest mniej awaryjny od 4l
Lesio, wiesz, ze znow wsadzasz kij w mrowisko? :)23
LRD3

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob cze 02, 2007 10:54 am

lesio jeep pisze:zgadza sie pali 3,1 pali wiecej nisz 2,7 i 2,8 ale moment ma
na niskich obrotach naprawdze duzy :)2
No tak, tylko o 25Nm niższy od 2.7 i tylko 200rpm wyżej, przy zaledwie 13 koniach mniej, starej skrzyni i wyższym spalaniu... Rewelka...

ktory jest mniej awaryjny od 4l
:lol:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » sob cze 02, 2007 11:40 am

[quote="mendelmaxNo tak, tylko o 25Nm niższy od 2.7 i tylko 200rpm wyżej, przy zaledwie 13 koniach mniej, starej skrzyni i wyższym spalaniu... Rewelka... [/quote]

ktory jest mniej awaryjny od 4l
:lol:[/quote]
ale 2,7 to i od 4L ma leprze parametry bo opracowany 20 lat pozniej
porownaj nowy silnik VM do takiego 2,7CRD to smiech na sali
http://www.vmmotori.it/uploads/doc/1694.pdf
ps
a taxi londynskie maja 10 lat gwarancji lub 1000 000 Km
od 2006 roku napedzane silnikami VM
:)21 wiec chyba jednak mniej awaryjne nisz te 4litrowe klocki
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob cze 02, 2007 12:17 pm

ale 2,7 to i od 4L ma leprze parametry bo opracowany 20 lat pozniej
Oczywiście, tu nie ma co polemizować. Tzn. względem przyspieszenia wychodzą prawie identycznie, ale pozostałe czynniki sa bezwzględnie lepsze. Ale to była odpowiedź na twoje stwierdzenie o dużym momencie przy niskich obrotach, który wcale taki duży nie jest...

Jak widzę to nowy 2.8VM ma w zasadzie identyczne parametry do 2.7 merca. Więc nie wiem gdzie ten śmiech na sali?

A co do tego V6, to faktycznie, ma lepsze parametry od 3.0 merca. Teraz więc pytanie jawi się jedno- ile jeszcze mają zapasu, bo w zasadzie to jest czynnik do rozważania w silnikach z turbo.

A co do gwarancji na milion kilometrów, to fiat też już taką daje :)21
od 2006 roku napedzane silnikami VM
No to skąd wiesz co z nimi będzie za 10 lat? Może VM za rok się planuje zwinąć z rynku więc za wczasu ciśnie buble :lol:
wiec chyba jednak mniej awaryjne nisz te 4litrowe klock
Zdawało mi się, że mówiliśmy o awaryjności 3.1 vs. 4.0 ?? Bo porównywanie silnika który w ogóle nie występuje w żadnym jeepie (o ile gdziekolwiek już występuje) z silnikiem z lat 60-tych tylko po to, by wykazać, że na drodze indukcji równie przestarzały silnik 3.1 będzie mniej awaryjny to lekkie nadużycie :D
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » sob cze 02, 2007 9:01 pm

mendelmax pisze:
wiec chyba jednak mniej awaryjne nisz te 4litrowe klock
Zdawało mi się, że mówiliśmy o awaryjności 3.1 vs. 4.0 ?? Bo porównywanie silnika który w ogóle nie występuje w żadnym jeepie (o ile gdziekolwiek już występuje) z silnikiem z lat 60-tych tylko po to, by wykazać, że na drodze indukcji równie przestarzały silnik 3.1 będzie mniej awaryjny to lekkie nadużycie :D
wiec obecnie Vm jest montowany http://www.vmmotori.it/it/01/01/index.jsp
Jeepyhttp://www.vmmotori.it/it/01/02/00/index.jsp[url]
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob cze 02, 2007 9:39 pm

No ale zastosowanie tego V6 to ja na tej stronie nie widzę, a to jak rozumiem o nim mówiłeś
porownaj nowy silnik VM do takiego 2,7CRD to smiech na sali
Bo o 2.8 wiem, że jest dość szeroko stosowany, ale moim zdaniem 2.7 mu wcale tak bardzo nie ustępuje. To już raczej kwestia tak minimalna, że wynikająca jedynie z oprogramowania.
Warto by swoją drogą było porównać maksymalne moce uzyskiwalne przez chip-tuning, to mogłoby rzucić ciekawe światło na te konstrukcje. :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » ndz cze 03, 2007 11:43 am

http://www.indiancars.fr/fr/pages/sousR ... m=6&rsr=17
jest tam tesz dla granda i xj
a teraz odpowiem na pytanie
jak brac 3,1 to napewno nie od turasa ani polaczka w miemcowni
bo one maja jusz po 300tys i sa po cofaniu licznika lub dobrym dzwonie
jesli ma hak to podarowac sobie turas jak zaklada haka to poto zeby targac nim lawety 2x w miesiacu do Turcji albo do Maroka wystarczy
popatrzec jak wyladowane voyagery i grandy pomiataja wszystkie na limicie dmc za to zaden nie byl nigdy w serwisie zeby nabywca nie wyczail
ze z 300 tys zrobilo sie 100 wiec sa obsugiwane przez pana Henia ktory
robi na czarno w tureckim warsztacie
:)21 pan Henio sie nie obrazi i co jakis czas probuje tutaj na forum
upchac sfoje szroty pod haslem szukam Jeepa znalazlem takie cus
co otym myslicie i tu link na Alegro 8)
wiec jesli dyzla z ogloszenia to tylko od kogos normalnego
i kto jest jego wlascicielem od kilku lat bez haka !!
i zeby potrafil powiedziec gdzie go serwisuje i czy wie gdzie jest
najblizszy specjialista od Jeepow NIE ASO bo tam nie ma specjialistow :(
nastepnie za oplata ok 100 euro zrobic mu porzadny przeglad
oplaci sie bo zawsze sie cos znajdzie i mozna zbijac a moze uchronic od miny !! !! !! !!
za granda z 3,1 cena max 10 000 ojro jesli wszystko balanga
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
pbyra
 
 
Posty: 992
Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne

Post autor: pbyra » pn cze 04, 2007 9:24 am

lesio jeep pisze:
mendelmax pisze:Łech, kiedy te dieslowe tematy się skończą? :roll: De facto jest tego multum i wszędzie się wypowiadali tak zwolennicy jak i przeciwnicy. Po kiego znowu?
Ty naprzyklad jestes w karzdej dyskusji o dyzlach a nigdy takiego nie posiadales wiec raczej tylko kasztanisz 8)
natomiast kolega mial 2,5 TD naczytal sie zlych opini pojezdzil
sam co nieco i kupil drugiego i wiesz co tesz VM :o
to jesli taki fajans to pewnie masochista jakis ja mialem 4L :)3
awaryjnosc spalanie i nie robil w cieplym klimacie
teraz mam 2,5 TD i nastepny bedzie 2,8 CRD tesz VM i jak sie ma auto ktore pali 26 L na 100 to nie pisze sie ze 9 L to duzo :lol:
jeździłem XJ 2.5 VM..... i kupiłem 3.1 VM :)
TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ

skype: pawelbyra
gg: 4793104

Awatar użytkownika
Plush
 
 
Posty: 259
Rejestracja: śr sie 16, 2006 7:20 pm
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Plush » pn cze 04, 2007 11:18 am

Swoją drogą ciekawostką jest że na stronie VM 2,5TD w XJ ma 300 Nm a jeep podaje 270 Nm... Spora różnica, ciekawe jak to się ma do rzeczywistości?
Pozdrawiam
Plush
GG: 12108
Vitara '91 1,6B Fedima 31/10.5/15

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn cze 04, 2007 2:24 pm

Może jakoś inaczej rozrząd ustawiony, inny wydech, inny program komputera. Różnie może być. Niemniej w tej kwestii bardziej bym zaufał jeepowi, bo chyba sami wiedzą najlepiej co dają ;)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
lesio jeep
 
 
Posty: 5524
Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
Lokalizacja: marsylija

Post autor: lesio jeep » pn cze 04, 2007 6:13 pm

wiesz Chrysler to zdolna firma i potrafi wszystko spierdzielic :lol:
i byly bodajze 3 wersjie 2,5 w XJ kazdda uleprzana przez chryslera
w kazdym bac razie glowic jest 4 rodzaje :o
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn cze 04, 2007 6:42 pm

Nie no, może nie spierdzelili tylko dostosowali- może moment jest niższy ale inaczej rozłożony. Kto wie, trzeba by na hamownię z silnikiem z jeepa i jakiegoś innego wozidła, tylko pytanie po co :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość