3.1 TD - jakieś info
Moderator: Mroczny
- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
3.1 TD - jakieś info
Witam, znajomy wybiera się na zachód w poszukiwaniu Jeep'a Grand Cherokee z silnikiem 3.1TD. Może ktoś napisać kilka słów co to za silnik, jak z dostępnością części, niezawodnością itp.
Z góry serdeczne podziękowania w imieniu kolegi.
Z góry serdeczne podziękowania w imieniu kolegi.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
- Najmłodszy_Gazowiec
- Posty: 374
- Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
- Lokalizacja: Karczew
- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
- lesio jeep
-
- Posty: 5524
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Ty naprzyklad jestes w karzdej dyskusji o dyzlach a nigdy takiego nie posiadales wiec raczej tylko kasztaniszmendelmax pisze:Łech, kiedy te dieslowe tematy się skończą?De facto jest tego multum i wszędzie się wypowiadali tak zwolennicy jak i przeciwnicy. Po kiego znowu?

natomiast kolega mial 2,5 TD naczytal sie zlych opini pojezdzil
sam co nieco i kupil drugiego i wiesz co tesz VM

to jesli taki fajans to pewnie masochista jakis ja mialem 4L

awaryjnosc spalanie i nie robil w cieplym klimacie
teraz mam 2,5 TD i nastepny bedzie 2,8 CRD tesz VM i jak sie ma auto ktore pali 26 L na 100 to nie pisze sie ze 9 L to duzo

czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Chodzi lesio o to, że naprawdę wszystko zostało powiedziane. Owszem, też się kiedyś w tych dyskusjach udzielałem broniąc 4.0 o którym gadasz w ten sposób w jaki ja o VM, więc jesteśmy co najmniej ex equo 
Po prostu te posty na forum o tych samych rzeczach wciąż rosna i rosną, utrudniając znalezienie wartościowych informacji.
Swoją drogą nie wiem skąd bierzesz te 26 litrów benzyny ani 9 diesla. Na codzień jazdy w terenie zabudowanym (trochę luzu, troszkę w korkach) pali mi na ogół ok. 13-14 litrów Pb95. Najwięcej jak dotąd miałem w normalnej jeździe to było coś koło 16. Raz jeden miałem tak jak piszesz 28 litrów po śnieżycy, gdzie dwie godziny stałem w miejscu a potem musiałem się przedzierać przez 20 cm śniegu kilka kilometrów.

Po prostu te posty na forum o tych samych rzeczach wciąż rosna i rosną, utrudniając znalezienie wartościowych informacji.
Swoją drogą nie wiem skąd bierzesz te 26 litrów benzyny ani 9 diesla. Na codzień jazdy w terenie zabudowanym (trochę luzu, troszkę w korkach) pali mi na ogół ok. 13-14 litrów Pb95. Najwięcej jak dotąd miałem w normalnej jeździe to było coś koło 16. Raz jeden miałem tak jak piszesz 28 litrów po śnieżycy, gdzie dwie godziny stałem w miejscu a potem musiałem się przedzierać przez 20 cm śniegu kilka kilometrów.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
- lesio jeep
-
- Posty: 5524
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
zgadza sie pali 3,1 pali wiecej nisz 2,7 i 2,8 ale moment ma
na niskich obrotach naprawdze duzy
9l to srednie spalanie 2,5 td w miescie max z 2T na holu +klima 12L
kupujac 4x4 w dyzlu z niemcowni to najczesciej tureckie auto ktore targalo przyczepke +5 osob + bagaznik dachowy 2x w miesiacu
na trasie dojcze -turkisz bez serwisu ale z pelnym druciarstwem +cofaniem licznika
wiec zla opinia o awaryjnosci to zasluga wlascicieli a nie silnika
ktory jest mniej awaryjny od 4l
na niskich obrotach naprawdze duzy

9l to srednie spalanie 2,5 td w miescie max z 2T na holu +klima 12L
kupujac 4x4 w dyzlu z niemcowni to najczesciej tureckie auto ktore targalo przyczepke +5 osob + bagaznik dachowy 2x w miesiacu
na trasie dojcze -turkisz bez serwisu ale z pelnym druciarstwem +cofaniem licznika
wiec zla opinia o awaryjnosci to zasluga wlascicieli a nie silnika
ktory jest mniej awaryjny od 4l
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
mowiąc ze to auto duzo palipbyra pisze:pali 11-12 litrów na 100 km.Najmłodszy_Gazowiec pisze:W Offroadzie jest artykuł o WJ, piszą też o tym silniku... Ogólnie rzecz biorąc słabizna, mała moc, dużo pali.
do sprawnego poruszania się wystarczy......
to troche hipokryzją pachnie ...
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
- pan.boczek
-
- Posty: 222
- Rejestracja: czw sty 20, 2005 10:43 am
- Lokalizacja: Warszawa/Haga
No tak, tylko o 25Nm niższy od 2.7 i tylko 200rpm wyżej, przy zaledwie 13 koniach mniej, starej skrzyni i wyższym spalaniu... Rewelka...lesio jeep pisze:zgadza sie pali 3,1 pali wiecej nisz 2,7 i 2,8 ale moment ma
na niskich obrotach naprawdze duzy![]()
ktory jest mniej awaryjny od 4l

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
- lesio jeep
-
- Posty: 5524
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
[quote="mendelmaxNo tak, tylko o 25Nm niższy od 2.7 i tylko 200rpm wyżej, przy zaledwie 13 koniach mniej, starej skrzyni i wyższym spalaniu... Rewelka... [/quote]
[/quote]
ale 2,7 to i od 4L ma leprze parametry bo opracowany 20 lat pozniej
porownaj nowy silnik VM do takiego 2,7CRD to smiech na sali
http://www.vmmotori.it/uploads/doc/1694.pdf
ps
a taxi londynskie maja 10 lat gwarancji lub 1000 000 Km
od 2006 roku napedzane silnikami VM
wiec chyba jednak mniej awaryjne nisz te 4litrowe klocki
ktory jest mniej awaryjny od 4l

ale 2,7 to i od 4L ma leprze parametry bo opracowany 20 lat pozniej
porownaj nowy silnik VM do takiego 2,7CRD to smiech na sali
http://www.vmmotori.it/uploads/doc/1694.pdf
ps
a taxi londynskie maja 10 lat gwarancji lub 1000 000 Km
od 2006 roku napedzane silnikami VM

czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Oczywiście, tu nie ma co polemizować. Tzn. względem przyspieszenia wychodzą prawie identycznie, ale pozostałe czynniki sa bezwzględnie lepsze. Ale to była odpowiedź na twoje stwierdzenie o dużym momencie przy niskich obrotach, który wcale taki duży nie jest...ale 2,7 to i od 4L ma leprze parametry bo opracowany 20 lat pozniej
Jak widzę to nowy 2.8VM ma w zasadzie identyczne parametry do 2.7 merca. Więc nie wiem gdzie ten śmiech na sali?
A co do tego V6, to faktycznie, ma lepsze parametry od 3.0 merca. Teraz więc pytanie jawi się jedno- ile jeszcze mają zapasu, bo w zasadzie to jest czynnik do rozważania w silnikach z turbo.
A co do gwarancji na milion kilometrów, to fiat też już taką daje

No to skąd wiesz co z nimi będzie za 10 lat? Może VM za rok się planuje zwinąć z rynku więc za wczasu ciśnie bubleod 2006 roku napedzane silnikami VM

Zdawało mi się, że mówiliśmy o awaryjności 3.1 vs. 4.0wiec chyba jednak mniej awaryjne nisz te 4litrowe klock


Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
- lesio jeep
-
- Posty: 5524
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
wiec obecnie Vm jest montowany http://www.vmmotori.it/it/01/01/index.jspmendelmax pisze:Zdawało mi się, że mówiliśmy o awaryjności 3.1 vs. 4.0wiec chyba jednak mniej awaryjne nisz te 4litrowe klockBo porównywanie silnika który w ogóle nie występuje w żadnym jeepie (o ile gdziekolwiek już występuje) z silnikiem z lat 60-tych tylko po to, by wykazać, że na drodze indukcji równie przestarzały silnik 3.1 będzie mniej awaryjny to lekkie nadużycie
Jeepyhttp://www.vmmotori.it/it/01/02/00/index.jsp[url]
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
No ale zastosowanie tego V6 to ja na tej stronie nie widzę, a to jak rozumiem o nim mówiłeś
Warto by swoją drogą było porównać maksymalne moce uzyskiwalne przez chip-tuning, to mogłoby rzucić ciekawe światło na te konstrukcje.
Bo o 2.8 wiem, że jest dość szeroko stosowany, ale moim zdaniem 2.7 mu wcale tak bardzo nie ustępuje. To już raczej kwestia tak minimalna, że wynikająca jedynie z oprogramowania.porownaj nowy silnik VM do takiego 2,7CRD to smiech na sali
Warto by swoją drogą było porównać maksymalne moce uzyskiwalne przez chip-tuning, to mogłoby rzucić ciekawe światło na te konstrukcje.

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
- lesio jeep
-
- Posty: 5524
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
http://www.indiancars.fr/fr/pages/sousR ... m=6&rsr=17
jest tam tesz dla granda i xj
a teraz odpowiem na pytanie
jak brac 3,1 to napewno nie od turasa ani polaczka w miemcowni
bo one maja jusz po 300tys i sa po cofaniu licznika lub dobrym dzwonie
jesli ma hak to podarowac sobie turas jak zaklada haka to poto zeby targac nim lawety 2x w miesiacu do Turcji albo do Maroka wystarczy
popatrzec jak wyladowane voyagery i grandy pomiataja wszystkie na limicie dmc za to zaden nie byl nigdy w serwisie zeby nabywca nie wyczail
ze z 300 tys zrobilo sie 100 wiec sa obsugiwane przez pana Henia ktory
robi na czarno w tureckim warsztacie
pan Henio sie nie obrazi i co jakis czas probuje tutaj na forum
upchac sfoje szroty pod haslem szukam Jeepa znalazlem takie cus
co otym myslicie i tu link na Alegro
wiec jesli dyzla z ogloszenia to tylko od kogos normalnego
i kto jest jego wlascicielem od kilku lat bez haka
i zeby potrafil powiedziec gdzie go serwisuje i czy wie gdzie jest
najblizszy specjialista od Jeepow NIE ASO bo tam nie ma specjialistow
nastepnie za oplata ok 100 euro zrobic mu porzadny przeglad
oplaci sie bo zawsze sie cos znajdzie i mozna zbijac a moze uchronic od miny
za granda z 3,1 cena max 10 000 ojro jesli wszystko balanga
jest tam tesz dla granda i xj
a teraz odpowiem na pytanie
jak brac 3,1 to napewno nie od turasa ani polaczka w miemcowni
bo one maja jusz po 300tys i sa po cofaniu licznika lub dobrym dzwonie
jesli ma hak to podarowac sobie turas jak zaklada haka to poto zeby targac nim lawety 2x w miesiacu do Turcji albo do Maroka wystarczy
popatrzec jak wyladowane voyagery i grandy pomiataja wszystkie na limicie dmc za to zaden nie byl nigdy w serwisie zeby nabywca nie wyczail
ze z 300 tys zrobilo sie 100 wiec sa obsugiwane przez pana Henia ktory
robi na czarno w tureckim warsztacie

upchac sfoje szroty pod haslem szukam Jeepa znalazlem takie cus
co otym myslicie i tu link na Alegro

wiec jesli dyzla z ogloszenia to tylko od kogos normalnego
i kto jest jego wlascicielem od kilku lat bez haka

i zeby potrafil powiedziec gdzie go serwisuje i czy wie gdzie jest
najblizszy specjialista od Jeepow NIE ASO bo tam nie ma specjialistow

nastepnie za oplata ok 100 euro zrobic mu porzadny przeglad
oplaci sie bo zawsze sie cos znajdzie i mozna zbijac a moze uchronic od miny




za granda z 3,1 cena max 10 000 ojro jesli wszystko balanga
czy zrezygnowałeś już z rosyjskiego gazu i ropy?
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
Ten wpis powstał bez wsparcia środków unijnych
- pbyra
-
- Posty: 992
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 5:06 pm
- Lokalizacja: Rzeszów, Hermanowa, Ustrzyki Dolne
jeździłem XJ 2.5 VM..... i kupiłem 3.1 VMlesio jeep pisze:Ty naprzyklad jestes w karzdej dyskusji o dyzlach a nigdy takiego nie posiadales wiec raczej tylko kasztaniszmendelmax pisze:Łech, kiedy te dieslowe tematy się skończą?De facto jest tego multum i wszędzie się wypowiadali tak zwolennicy jak i przeciwnicy. Po kiego znowu?
![]()
natomiast kolega mial 2,5 TD naczytal sie zlych opini pojezdzil
sam co nieco i kupil drugiego i wiesz co tesz VM![]()
to jesli taki fajans to pewnie masochista jakis ja mialem 4L![]()
awaryjnosc spalanie i nie robil w cieplym klimacie
teraz mam 2,5 TD i nastepny bedzie 2,8 CRD tesz VM i jak sie ma auto ktore pali 26 L na 100 to nie pisze sie ze 9 L to duzo

TO MIEJSCE CZEKA NA TWOJĄ REKLAMĘ
skype: pawelbyra
gg: 4793104
skype: pawelbyra
gg: 4793104
- lesio jeep
-
- Posty: 5524
- Rejestracja: pt maja 13, 2005 3:17 pm
- Lokalizacja: marsylija
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość